ESTA/VWP en veroordeling

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Hockey »

Als je onder de 90 dagen in de VS blijft mag je op een esta dezelfde werkzaamheden uitvoeren als op B1/B2 visum.
Sami77
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2020, 11:27

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Sami77 »

Hockey schreef:
17 mei 2020, 12:23
Als je onder de 90 dagen in de VS blijft mag je op een esta dezelfde werkzaamheden uitvoeren als op B1/B2 visum.
Ooh dat is fijn dan weet ik dat. Mocht het toch nodig zijn om een visum aan te vragen dan zie ik het wel tegen die tijd alweer. Dankjewel voor jullie reacties!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Hockey »

@sami77, let wel, of jouw werkzaamheden onder esta mogen doe ik geen uitspraak over, dat weet ik niet.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Marcopstal »

Er is geen enkele reden waarom je voor die snelheidsovertreding en volgende omwille van rijden wanneer het niet mocht niet langer in aanmerking zou komen voor een ESTA.

Je hebt niemand schade berokken, noch lichamelijk noch financieel.

Je kan dus in eer en geweten NEE invullen bij de aanvraag.

Eens je daar staat moet je uiteraard niet beginnen spreken over een veroordeling en een misdrijf.... De kans dat je je dan correct uitdrukt is klein en dus zal je het alleen jezelf moeilijk maken en waarschijnlijk in de problemen komen, nodeloos. Het interesseert hun daar echt geen moer dat je eens te rap hebt gereden en vervolgens zonder rijbewijs bent tegengehouden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sami77
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mei 2020, 11:27

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Sami77 »

Ah oké dankjewel het is inderdaad helder nu. Zodra ik mijn reis zal maken zal ik nietsvermoedend meegaan in de menigte en niets aangeven. Dankjewel voor jullie antwoorden.
Gast

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Gast »

Hockey schreef:
17 mei 2020, 12:23
Als je onder de 90 dagen in de VS blijft mag je op een esta dezelfde werkzaamheden uitvoeren als op B1/B2 visum.
Ehh ... werkzaamheden verrichten op een ESTA? Waar heb je het dan over? Je mag geen werkzaamheden verrichten op een ESTA.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Hockey »

Terpies schreef:
18 mei 2020, 22:03
Hockey schreef:
17 mei 2020, 12:23
Als je onder de 90 dagen in de VS blijft mag je op een esta dezelfde werkzaamheden uitvoeren als op B1/B2 visum.
Ehh ... werkzaamheden verrichten op een ESTA? Waar heb je het dan over? Je mag geen werkzaamheden verrichten op een ESTA.
Niet alle werkzaamheden mogen, maar sommige wel. Bijvoorbeeld een tradeshow bijwonen, een korte cursus volgen (bijvoorbeeld hoe een bepaalde machine te repareren) etc.

Zie hier de uitleg wat mag met een B1 visum, en hier wat mag op een esta.
Als ik voor mijn baas een tradeshow moet bezoeken is dat voor mij gewoon werk, en geen vakantie.
Gast

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Gast »

Zelfs Klussen bij je kinderen is (in theorie) niet toegestaan onder ESTA...de definitie van werkzaamheden is meestal: iets doen waardoor een Amerikaans staatsburger het niet kan doen, uitzonderingen daargelaten.

Maar een travestie bezoeken valt daar niet onder...maar ik heb het idee dat TS hele andere dingen van plan is in de US.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door Hockey »

Resumerend, wat ik schreef klopt dus. Op een esta mag je dezelfde werkzaamheden doen als op B1/B2. En welke dat zijn is te lezen in de link die ik gaf.

Of de werkzaamheden van TS daaronder zullen vallen, geen idee, daar heb ik geen uitspraak over gedaan.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: ESTA/VWP en veroordeling

Bericht door dutchie_in_boston »

Terpies schreef:
18 mei 2020, 23:07
Zelfs Klussen bij je kinderen is (in theorie) niet toegestaan onder ESTA...
Niet aan mijn NLse familie vertellen! Gaan ze dat gebruiken om niet de afwas te hoeven doen :lol:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer