USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door opvakantie »

Aangezien er nogal wat mensen in september een reis gepland hebben de vraag wie denkt dat hij nog gaat en wie niet?
Op dit moment is het nog een beetje vaag wat er wel en niet open is en waarschijnlijk in hoe meer staten je gaat komen, hoe lastiger het wordt om te zien wat wel en niet open is.
Ik heb even de lijst uit: viewtopic.php?f=10&t=74932 gevist met de mensen die in september gaan omdat het dezelfde periode is als waarin ik geboekt heb.

01 t/m19/09 - @Suuslaban - Florida - liveverslag
02 t/m 28/09 - opvakantie - UT-CO-WY-SD-NV-CA
02 t/m 07/10 - @leonklundertje - CO-WY-SD-UT-AZ-NV-CA
04 t/m 24/09 - @Rijko - Zuidwesten
04 t/m 26/09 - @Sandrah - Zuidwesten - liveverslag
05 t/m 27/09 - @bigoak - Noordwesten + Zw-Canada - liveverslag
05 t/m 29/09 - @Walnic - Zuidwest-Canada - liveverslag
06 t/m 24/09 - @Norm Peterson - Deep South - liveverslag
06 t/m 30/09 - @Hinko - Noordwesten
06 t/m 08/10 - @Aricon - Achorage, AK - Seattle, WA
07 t/m 29/09 - @Rob - Alaska - liveverslag Rob - liveverslag Annie
10 t/m 24/09 - @JimmyWendy1 - Californië
12 t/m 17/10 - @FrankPronk - Noordoost-USA + Zuidoost-Canada
16 t/m 08/10 - @Roan. - Zuidwesten
24 t/m 10/10 - @butterfly - Zuidwesten

KLM biedt nu de mogelijkheid om gratis te wijzigen maar ik weet nog niet of het lukt om dat 12 maanden op te schuiven omdat ze normaal gezien tot +11 maanden kunnen wijzigen. Voordeel is nu wel dat het eerst 300,- zou kosten en nu 0,- om 1x te wijzigen.

Als ik de berichten lees dan gaat er de komende periode van alles deels open maar het is nog niet duidelijk hoe het zit met hotels, restaurants, populaire plekken (moet je reserveren, lang in de rij gaan staan als het druk is etc.)
Ergens hoop ik nog dat het gewoon door kan gaan maar als ik de berichten lees en dan het idee dat er nog een tweede piek verwacht wordt dan lijkt 1 jaar opschuiven beter.

Wat doen jullie?
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door aronneke »

Hi,

Wij vliegen op 22-8 op Seattle met KLM, en op 13-9 terug met Delta vanuit Las Vegas. Tot nu toe nog niets gehoord of gelezen over het schrappen van deze bestemmingen. Wij willen 1,5 week in Canada verblijven, dus ook deze grens moet wel open zijn.
Ik heb de tickets geboekt via Cheat Tickets, maar ik heb het beleid van Delta nog niet doorgenomen. Daarnaast ook al de auto geboekt bij Alamo, maar zij lijken vrij soepel in hun annulerings/omboekingsbeleid.
Ik heb voor mezelf besloten om op 1-7 grondig te gaan kijken hoe de vork in de steel zit, en of het op dat moment verantwoord voelt om af te reizen.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
kevinspijker
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 dec 2015, 01:48

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door kevinspijker »

De vraag is denk ik eerder: Zal de Verenigde Staten Schengen ingezetenen toelaten die verder geen status hebben in de VS (en daardoor geen recht om toegelaten te worden)?

Ik zou deze zomer voor 3 maanden familie en vrienden opzoeken, we hebben het er inmiddels over dat ik ze wellicht het gehele jaar niet zal kunnen zien. Advisors van Trump hebben al aangegeven dat de ban niet opgeheven zal worden als de Schengen landen hun ban voor Amerikanen (en anderen) ook niet opheffen. Aan de ene kant is het goed om hoop te houden, aan de andere kant is het belangrijk om realistisch te blijven.

Wat denken jullie?
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door opvakantie »

Familie bezoek is misschien wat gemakkelijker als een roadtrip.
Afgezien van de internationale regels lees ik dat als je Montana in wil je eerst 14d in quarantaine moet (https://www.visitmt.com/travel-alerts.html)
Natuurlijk is het de vraag of dat in september nog zo is/niet meer zo is/opnieuw zo is. Deze regels kunnen per staat verschillen.
De vluchten in september zijn inderdaad nog niet geschrapt maar als je daar komt en je kunt 75% van de dingen die je wilde doen niet doen dan schiet het niet op.
Inderdaad maar ergens een lijn trekken en een beslissing nemen denk ik.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

opvakantie schreef:
18 mei 2020, 15:39
De vluchten in september zijn inderdaad nog niet geschrapt maar als je daar komt en je kunt 75% van de dingen die je wilde doen niet doen dan schiet het niet op.
Dan schiet het inderdaad niet op... De vraag is alleen wel, als je er straks kunt komen, het is er veilig, mbt het virus.(Of in ieder geval vergelijkbaar met andere landen), de travelban is opgeheven (vanuit VS naar EU en andersom). Zijn luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurbedrijven dan nog wel zo coulant in omboeken en vouchers?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 mei 2020, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door chippie777 »

Wij hebben ook een reis staan met vertrek half september. Sta nog in dubio wat te doen. Het enige wat ik op dit moment niet kosteloos kan annuleren is een airbnb in Yosemite. De rest is kosteloos te annuleren. Ik kijk het nog even aan, is nog een eindje weg, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het doorgaat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door opvakantie »

d_vdploeg schreef:
18 mei 2020, 15:46
opvakantie schreef:
18 mei 2020, 15:39
De vluchten in september zijn inderdaad nog niet geschrapt maar als je daar komt en je kunt 75% van de dingen die je wilde doen niet doen dan schiet het niet op.
Dan schiet het inderdaad niet op... De vraag is alleen wel, als je er straks kunt komen, het is er veilig, mbt het virus.(Of in ieder geval vergelijkbaar met andere landen), de travelban is opgeheven (vanuit VS naar EU en andersom). Zijn luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurbedrijven dan nog wel zo coulant in omboeken en vouchers?
Die laatste opmerking is ook nog wel een goede. Nu kan ik gratis wijzigen bij KLM maar als we dadelijk 2mnd verder zijn en er is meer open zullen ze die optie dan opeens weghalen voor die periode? Zo kan te lang wachten je alsnog geld gaan kosten.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

opvakantie schreef:
18 mei 2020, 15:53
Die laatste opmerking is ook nog wel een goede. Nu kan ik gratis wijzigen bij KLM maar als we dadelijk 2mnd verder zijn en er is meer open zullen ze die optie dan opeens weghalen voor die periode? Zo kan te lang wachten je alsnog geld gaan kosten.
Nouja wat je nu ziet is dat luchtvaartmaatschappijen zeggen van geboekt voor datum x? Dan kunt u tot datum y gratis wijzigen/omboeken. Als er straks meer dingen mogelijk zijn dan gaan ze dit niet meer aanbieden verwacht ik..

En je ziet het nu al. KLM geeft bijvoorbeeld op hun site nu al aan dat als je hebt geboekt op of voor 21 april en vertrek voor 31 augustus, je kosteloos kunt wijzigen/voucher aanvragen. Heb je geboekt na 21 april maar met een vertrekdatum voor 31 augustus dan hangt het van je ticket af. Boek je na 22 april, dus eigenlijk voor al onze toekomstige reizen kan je dus niet meer uitstellen maar alleen nog wijzigen (er vanuit gaande dat de meeste mensen hier een light of standard ticket hebben). Teruggave kan dan afhankelijk van je ticket.

Nou verwacht ik persoonlijk wel dat als de situatie weer zo erg wordt of blijft dat reizen totaal niet mogelijk is dat ze de coulance verlengen... Maar toch...
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Bovenstaand betoog is trouwens alleen als je ZELF besluit te annuleren... Als je vlucht wordt geannuleerd blijft een voucher wel mogelijk.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben een boeking 17-9 heen en 7-10 terug.
Vakantie, maar toch voornamelijk familiebezoek, vrienden opzoeken en ook een kleine roadtrip, gewoon even lekker naar zuid-Californië naar de plekken waar we graag komen.

We hebben nog enige hoop omdat mijn echtgenote Amerikaanse is, en spouses misschien ook toegang krijgen, maar eigenlijk hebben we deze trip al een beetje afgeschreven, want we geloven niet dat de grenzen open gaan.

Reservering laten we staan, we zien wel wat er gaat gebeuren, gaat het niet door kijken we wel of we vouchers of geld terug willen, vouchers op zich prima omdat we toch meerdere keren per jaar vliegen, dus die komen wel op.
In het ergste geval bij faillisement van maatschappijen of broker zijn we 950 euro armer, jammer, maar geen ramp.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door moon29 »

Onze reis staat gepland voor 31 augustus naar Canada, dus net een dagje eerder. Maar dus grotendeels valt onze vakantie dus ook in september.
Wat we doen? Nog even afwachten.
Ik heb geboekt via WTC en nog niets vernomen, maar zal alvast eens opvragen of ze me kunnen zeggen of er al opties zijn voor ons.
We vliegen heen met Lufthansa en terug met Air Canada.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

moon29 schreef:
18 mei 2020, 20:21
Wat we doen? Nog even afwachten.
Ik zou inderdaad nog even afwachten. Bedenk voor jezelf/jullie of je, je vakantie ziet zitten als er (enige) beperkingen zijn en of het meerwaarde heeft nu al te annuleren t.o.v. pak hem beet een maand van te voren. Inderdaad wel goed om je opties in beeld te hebben.

Over de vluchten straks valt nu nog weinig te zeggen denk ik. Maatschappijen annuleren meestal op tijd maar niet zo vroeg. Het is nog 3,5 maand weg en daarin kan veel gebeuren. Zeker nu het virus zich lijkt te stabiliseren en het straks best wel eens kan zijn dat vliegverkeer wordt opgestart
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Samanthaa »

Onze vlucht staat voor 05-09 met KLM van AMS naar SF, terug 24-09 vanaf Las Vegas..
Wij gaan door met plannen zoals nornaal alleen had ik ergens gelezen dat LA moeilijk doet over open gaan dus dat hebben we nog niet geboekt.
We wachten gewoon af en als we kunnen vliegen (zonder eerst 14 dagen in quarantaine te moeten) gaan we gewoon vliegen.
Tenzij bijvoorbeeld Las Vegas echt nog dicht is aangezien we daar 5 dagen zitten dan gaan we omboeken naar een latere datum.

Heeel fijn trouwens dit topic :thumbup:
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Diannedv »

Mijn broertje en ik vliegen 29 augustus naar SFO. En 8 september terug via Las Vegas.
Als we het land binnen mogen gaan wij gewoon.

Onze heen vlucht is al wel aangepast van rechtstreeks naar 1 overstap op Newark.
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door leonklundertje »

Wij vliegen met Lufthansa op 2 september richting Denver en vertrekken op 6 oktober vanuit LA.
Ook wij zijn van plan om te gaan, mits de travelban is opgeheven en er meer voorzieningen zijn geopend. Het duurt nog een dikke 3 maanden en daarin kan veel gebeuren. Wij houden het forum goed in de gaten, maar maken ons nog niet druk op dit moment. We zien het wel.

Misschien zullen we wat meer om de steden heen moeten plannen en zal ik die campgrounds annuleren.
Ik krijg zojuist ook een e-mail van recreation.gov, dat er een locatiesluiting is voor onze eerste campground (glacier basin) van 01/07 t/m 14/09.
Ze geven je 3 opties: Annuleren met refund, reservering aanhouden en kijken of de locatiesluiting ingetrokken word, of aanpassen van je reservering.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door DisneyJ »

Wij hebben 14 september t/m 6 oktober in Florida gepland staan. Als we het land in mogen zonder 14 dagen in quarantaine te moeten gaan we zeker!

Ik heb nog hoop dat we over 4 maanden weer wat meer mogelijkheden hebben qua vakanties/vliegen als je hoort/ziet hoe er de laatste weken versoepelt wordt overal.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door butterfly »

Wij hebben een boeking 24/9 tot 10/10 en we wachten af wat er de komende 4 maanden gaat gebeuren. Bij ons is het ook gedeeltelijk familiebezoek en wij wilden dit combineren met Las Vegas, maar we zien het wel. Ook het puntje geld of vouchers zien we dan wel. Ik ga er wel al vanuit dat de kans groot is dat het niet doorgaat maar ik onderneem voorlopig nog geen actie.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Tantelotje »

Wij zouden eind augustus gaan, net niet helemaal de scope van je topic, maar ruim 2 weken daarvan wel.
Omdat we zelf de beslissing willen nemen, hebben wij de boel zelf geannuleerd. Bij Delta krijg je bij zelf annuleren vouchers met een lange 'geldigheid'. Ik hoef geen geld terug, als ik maar weer een keer een ticket kan kopen. Alle accommodaties hadden we zelf geboekt end ie zijn inmiddels ook allemaal geannuleerd. Alleen Van der Valk A4 doet 'lastig', maar we kunnen altijd nog kiezen om een nachtje langs de snelweg te slapen :D
Wij hebben deze keuze vooral gemaakt omdat we afgelopen maart hebben gezien hoe de wereld in 5 dagen volledig op slot ging, en wij toen nog net op tijd weg konden komen uit Florida. Ik vind de situatie nog te onzeker of in ieder geval te onstabiel om nu voor vervoer afhankelijk te zijn van een vliegtuig.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Almere vak V »

Als men straks gaat vliegen zal niet zo maar de boel in 1 keer opengaan. Daar geloof ik niks van. Dat zal wel in fases gaan. Familiebezoek, werkgerelateerd zal wel voor gaan. Toerisme zal wel op de laatste plaats komen. Maar je kunt er natuurlijk op wachten totdat commercieel Amerika het helemaal zat is. En dan zullen de verschillende fases in een verhoogd tempo doorlopen worden. Zoiets zal het wel worden.

Maar ik heb de indruk dat de wachttijd bij immigration er niet op vooruit zal gaan voorlopig. Misschien is dit wel het perfecte moment om immigration al te doen als je op het vliegtuig naar Amerika stapt.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
19 mei 2020, 10:18
Maar ik heb de indruk dat de wachttijd bij immigration er niet op vooruit zal gaan voorlopig. Misschien is dit wel het perfecte moment om immigration al te doen als je op het vliegtuig naar Amerika stapt.
Nu je dit aanhaalt, dit zou wel eens kunnen schelen inderdaad. Ik weet dat je op LHR sowieso al in Europa door de immigrations kunt en volgens mij ook in DUB? Verder ken ik geen voorbeelden.. Hoe zit dat eigenlijk als je vliegt via FRA of CDG? Ga je dan daar ook al door de immigrations?

Overigens hoor ik wel horrorverhalen van collegae en vrienden die een overstap op LHR alles behalve fijn vonden... Sowieso wissel van terminal en met 1:55 was het krap krap.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer