Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mier37 »

Jolanda68 schreef:
17 mei 2020, 15:23
Wij hebben ook via Cheaptickets geboekt en de vlucht UA71 vertrekt gewoon 29 mei. Op de website van United staat dat je tickets tot 30 april kon annuleren en dan een voucher/credits kan krijgen. Heb je dat niet gedaan (voor vluchten t/m mei), dan heb je nergens recht op. Als je vlucht vertrekt dan krijg je niks.
Dat hebben ze toch verlengd tot 31 mei?
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

Wij hebben ook geboekt via cheaptickets bij United met een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Houston op 31 mei en 24 juni terug een vlucht via Zwitserland verzorgt door swiss air.
Eind april werd de heenreis ineens een vlucht met tussenstop op Newark, waarbij we ineens geen ruimbaggage en gereserveerde stoelen meer hadden. Er klopte dus in eens niks meer van!
Ook wij wilden annuleren en hebben zo gezegde bulktickets. Ik heb zowel bij united als bij cheapticked gewoon aangegeven dat ik gezien de sittuatie wilde annuleren en desnoods akkoord zou gaan met een voucher.
De eerste week stond er bij ons dat ons verzoek bij om te annuleren werd doorgegeven aan de airline, het meest irittante vind ik is dat ze gewoon niet bereikbaar zijn om desnoods even te overleggen wat te doen. Het gaat mij niet eens direct om geld terug, maar vooral om informatie.
Inmiddels is de terugvlucht van de lijst gehaald en een dag later is de vlucht dus vanuit United geannuleerd. En kregen we dus in eens wel bericht dat de vlucht geannuleerd is van cheaptickets.
Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt, maar vind dat ze er een flinke puinhoop van maken zo !
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mier37 »

@karin 49
Dat geldt ook voor ons. We hoeven ook niet perse ons geld terug, maar graag wel een dienst waar we gebruik van kunnen maken.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Een puinzooi is het zeker :roll:
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raziel »

@karin 49
@Mier37

AMEN !!!!
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Voor vluchten t/m mei kon je vóór 30 april annuleren, voor vluchten vanaf juni kun je t/m mei annuleren. Dus vlieg je in mei dan ben je nu te laat om te annuleren om een voucher te krijgen, dan staat duidelijk op de website van United. Als de vlucht doorgaat en niet geannuleerd wordt dor de maatschappij dan sta je nergens.

Wij hebben eerst een bericht gestuurd naar Cheaptickets dat we o.g.v. de voorwaarden van United wilden annuleren, dus om in aanmerking te komen voor de voucher. Daar hebben ze (uiteraard) niet op gereageerd. Dat hebben we 22 april voorgelegd aan United, zij hebben toen op ons verzoek en met duidelijke uitleg dat we sowieso recht hebben op een voucher geannuleerd. Ik heb printscreens natuurlijk. Volgens deze medewerkers kregen we binnen 7-10 dagen een mail met vouchers. Na 2 weken nog maar eens gevraagd omdat we niks hadden ontvangen. Toen gaven ze aan dat we dit toch via CT moesten regelen.

Dus we hebben tijdig geannulleerd, CT zou dit dus niet tijdig hebben gedaan, en wat dan? Heb ook daarover berichten gestuurd naar CT. Op de website van CT staat ook dat je eventueel wat kan regelen via de airline, dus dat hebben we gedaan. Verder kunnen we nu niks regelen met de airline. Volgens EU Claim is de airline trouwens verantwoordelijk en is CT alleen een tussenpersoon, dat zou weer betekenen dat we gewoon bij United zouden moeten zijn. Een grote puinzooi is het in ieder geval en niemand wil je helpen, ik begrijp ook niet dat er verder nergens over gesproken wordt, programmas als Kassa of de consumentbond of anvr, het kan toch niet zo zijn dat we zo overgeleverd worden aan de grillen van tussenpersonen en maatschappijen?
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

[Voor vluchten t/m mei kon je vóór 30 april annuleren, voor vluchten vanaf juni kun je t/m mei annuleren. Dus vlieg je in mei dan ben je nu te laat om te annuleren om een voucher te krijgen, dan staat duidelijk op de website van United. Als de vlucht doorgaat en niet geannuleerd wordt dor de maatschappij dan sta je nergens.]
Dit was voor mij dus reden om ook voor 30 april contact op te nemen met Zowel cheapticket en United, en ook wij werden terug verwezen naar cheapticked (wat ik ook snap).
Maar van alle onduidelijkheid krijg je gewoon het heen en weer.

Want toeristen worden echt niet toegelaten tot de VS op het moment!

Hopen dat we volgend jaar een nieuwe kans krijgen, ik blijf possitief :wink:
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Karin, dan ben ik benieuwd hoe het voor jullie afloopt, want als ik het goed begrijp dan hebben jullie niet kunnen annuleren? Heb je daarover wel voor 30 april bericht gestuurd naar CT? Want als zij het dan niet gedaan hebben, dan is het in principe niet jou fout, maar hun nalatigheid. Maar dat durfde ik toch niet af te wachten :wink: , vandaar heb ik het via United laten doen. Of je een land niet binnen komt, dat staat los ervan, CT zegt daarover:
Wat als mijn vlucht wel wordt uitgevoerd, maar ik mijn bestemming niet meer in mag?

Of je wel of niet het land binnen mag, is persoonsafhankelijk. De toegang tot een bestemming, staat los van of een vlucht wordt uitgevoerd. De verantwoordelijk om uit te zoeken of een land je toelaat, ligt bij jou als reiziger.
Dat wordt verder ook overal zo benoemd. Maar ik hoop dat het voor ons allemaal fatsoenlijk wordt opgelost, als ik dat zou weten dan hoeft het voor mij ook niet van vandaag op morgen, maar ik wil wel weten óf het goed komt. En ik wil nog tijd genoeg hebben om een nieuwe reis te kunnen uitzoeken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Dit lijken mij meer de algemene regels mbt reistoestemming (ESTA) naar de VS. Ook voor Corona lag de verantwoordelijkheid van het land binnenkomen bij ons als reiziger, Door Corona is dit alleen praktisch onmogelijk op dit moment en m.i. Een essentieel verschil.. Het is wel makkelijk van CT om dit op de reiziger af te schuiven
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Vandaag voor onze reis even gekeken op de website van KLM. We vliegen 15 Juli van Amsterdam naar Chicago en 23 Augustus van Los Angeles naar Amsterdam terug. Onze vlucht op 23 Augustus is inmiddels geannuleerd, maar het gekke is dat de vlucht naar Chicago op 15 Juli nog staat? We mogen dus wel naar Amerika toe, maar vervolgens niet meer weg? :clap: Heb ik totaal geen problemen mee... Ik zal eens contact opnemen met KLM en overleggen wat we gaan doen nu: voucher(+15%) of restitutie...
Laatst gewijzigd door LAWRENCIO op 17 mei 2020, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

Jolanda68
Wij hebben voor 30 april inderdaad bij CT en United aangegeven dat we wilde annuleren, daarop in eerste instantie geen reactie gehad van CT, vorig weekend kwam de retourvlucht met swiss air in eens te vervallen en daarna werd de vlucht dus geannuleerd. Ik ben dus heel benieuwd wat er gaat gebeuren nu de vlucht is komen te vervallen vanuit United.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

op dit moment is er gewoon een waiver die geldt voor united voor vluchten die geboekt zijn voor 2 maart 2020 en de uitvoering daarvan hebben tot 31 december 2020 . vluchten na 1 juni 20202 kan je voor 31 mei annuleren dan wel omboeken zonder kosten ( voucher , geen geld terug ) de voucher is 24 maanden geldig . en vluchten tot en met 31 mei 2020 kan je een voucher voor krijgen volgens de waiver ( omboeken tot 24 maanden) . het verschil zal liggen in het soort voucher als ik het zo lees

https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... tices.html

Waiver: All change fees waived for tickets issued on or before March 2, 2020
Original ticket must be issued on or before:
March 2, 2020
Original travel dates
June 1, 2020 - December 31, 2020
Flight changes:

Changes or cancellations must be made on/before May 31, 2020
Rebooked travel must commence within 24 months from the original ticket issue date

en deze geld ook nog

Waiver: All change fees waived for tickets issued on or before March 2, 2020
Original ticket must be issued on or before:
March 2, 2020
Original travel dates
March 3, 2020 - May 31, 2020
Flight changes:

New tickets must be reissued within 24 months from original ticket date
Rebooked travel must commence within 24 months from the original ticket issue date


je bent dus nog niet te laat !!!!!!!!


je kan bij united navragen waar je recht op zou hebben . ze hebben een electronic travel credit en future flight credit als vouchers

ik zou in dit geval dus cheaptickets mailen dat je je wil annuleren en een voucher wil en dit ook neerleggen bij united voor bewijs voor je creditcard maatschappij dat jij niet in gebreke blijft en op tijd hebt gereageerd . ik weet uit eerdere berichten dat er gescand wordt op bv vertrekdata .

kennis van mij heeft afgelopen week meerdere keren heen en weer gemaild met cheaptickets omdat haar oorspronkelijk vlucht in september met united ( ook bulkticket) was geannuleerd en ze is overgezet op een andere vlucht die ze niet wil ( enorme vertraging die recht op refund geven) . daar reageren ze dan wel op en willen ze voucher regelen voor haar .

ik weet dat als de datum dichtbij komt united soms wel het oppakt ipv de broker en voucher uitgeeft maar er is geen peil op te trekken . dit haal ik bv uit twitter berichten .


ik heb via gate1 geboekt en geen bulkticket en united is hiervoor wel een aanspreekpunt . refund request ook via hun ingediend en via facebook meestal binnen een half uur een antwoord terug .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

LAWRENCIO schreef:
17 mei 2020, 19:08
Vandaag voor onze reis even gekeken op de website van KLM. We vliegen 15 Juli van Amsterdam naar Chicago en 23 Augustus van Los Angeles naar Amsterdam terug. Onze vlucht op 23 Augustus is inmiddels geannuleerd, maar het gekke is dat de vlucht naar Chicago op 15 Juli nog staat? We mogen dus wel naar Amerika toe, maar vervolgens niet meer weg? :clap: Heb ik totaal geen problemen mee... Ik zal eens contact opnemen met KLM en overleggen wat we gaan doen nu: voucher(+15%) of restitutie...
Voor onze vlucht van AMS naar JFK was het juist andersom, heenvlucht AMS-JFK gecanceld, terugvlucht niet. Gewoon KLM contacten voor een voucher.. Duurt een week of 3 voor je hem binnen hebt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

@LAWRENCIO waar kan je zien dat de terugvlucht gecanceld is? Het schema waarop je de vluchten kan zien loopt toch nog maar tot 16 juli?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Jacobien schreef:
17 mei 2020, 20:23
waar kan je zien dat de terugvlucht gecanceld is? Het schema waarop je de vluchten kan zien loopt toch nog maar tot 16 juli?
Je wordt als het goed is geïnformeerd over je vluchtstatus via email en je kunt je vluchtstatus zien op mijn reis (KLM) of my trip (Delta).
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Xa4tje »

Onze heenvluchten (geboekt bij Cheaptickets) waren een aantal keer veranderd, totdat er 2 van de 3 verdwenen waren. Hebben expres geen actie ondernomen. We zouden 19 mei vertrekken. Op 6 mei kregen we een mail van United en Cheaptickets dat de vluchten gecanceled zijn. Afgelopen vrijdag nog een mail van Cheaptickets, ze hebben de refund aangevraagd. Alleen kan het nog even duren voordat het geld bij ons terecht komt vanwege alle drukte en problemen bij de maatschappijen.
Ben benieuwd of we onze 1200 euro terugkrijgen.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

@d_vdploeg @Jacobien Ik hou gewoon steeds mijn KLM pagina in de gaten, even om de twee dagen er op kijken. Vandaag zag ik dus toevallig dat onze vlucht van LAX naar AMS op 23 Augustus is gecancelled. Ik heb hier dus geen e-mail over gehad, wat best vreemd is lijkt me. Ik kijk deze week nog even hoe het zit met de heenvlucht op 15 Juli AMS naar Chicago (ORD), maar als ik daar deze week niks meer over hoor dan bel ik KLM op... :)
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomaat85 »

tomaat85 schreef:
08 mei 2020, 07:17
Als reactie/aanvulling/bevestiging op wat @1N9R1D heeft gemeld

Ik heb op 6 april de refund aangevraagd en kreeg vanochtend een mail van United. Ik werd bedankt voor mijn geduld :wink: en idd, nog eens 21 werkdagen aanvullend geduld opbrengen. Voor mij is dit overigens het eerste moment sinds mijn telefonisch verzoek om een refund ipv een voucher aan United in Nederland dat ik een formele bevestiging heb dat er aan mijn verzoek "gewerkt" wordt....We gaan het meemaken
Gisteravond mail van United;
We've processed the refund today.
If your ticket was purchased using a credit card please allow 7-10 business days for the credit to post to your account. For check payments, please allow sufficient time for the check delivery. You may also view the refund details using the Check Refund Status link below and enter the .......


Ik realiseer me dat er nog veel mensen in een onzekerheid zitten ook bij United en duim voor jullie dat het goed uitpakt. Het is natuurlijk afwachten tot het geld er ook feitelijk staat maar ik ben tevreden.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

d_vdploeg schreef:
17 mei 2020, 21:10
Je wordt als het goed is geïnformeerd over je vluchtstatus via email en je kunt je vluchtstatus zien op mijn reis (KLM) of my trip (Delta).
'Als het goed is' idd :D, hier zag ik het toevallig staan in de KLM app, helemaal geen mail gehad...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TommyGun »

Delta heeft een aantal van onze vluchten in Augustus gewijzigd, maar vooralsnog gaan ze door... Hopelijk uiterlijk juli uitsluitsel zodat we eea nog (gratis) kunnen annuleren.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben bij Delta zelf onze vluchten geannuleerd omdat wij augustus nog te vroeg vinden om te gaan vliegen (mag het? Als het mag, wat kan ik daar doen? Hoe kom ik terug als de boel weer uit de hand loopt?). En we wilden het maar gewoon besloten hebben.

Omdat we er vanuit gaan dat we ooit wel weer gaan vliegen, vonden we de huidige voorwaarden helemaal prima: je moet opnieuw boeken voor 30 september 2022. In de praktijk betekent dit dat je tot ongeveer de zomer van 2023 op vakantie kan. Dan moet het toch wel weer lukken :blink:

Zeker als je toch 'wel weer een keer' plannen hebt (en er vanuit gaande dat bovenstaande regeling nu nog steeds van toepassing is) is dat misschien ook een optie.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer