Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Surfergirl schreef:
16 mei 2020, 10:07
Dankjewel Anna.
Hebben jullie inmiddels jullie geld teruggekregen?
Nee. Ik denk dat dat nog wel een poosje gaat duren. Geboekt bij Gate1. Hopelijk geven ze geld terug en anders nemen wij wel genoegen met een voucher. We willen toch graag volgend jaar wel gaan......als het enigszins kan.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Is al duidelijk wat de nieuwe datum van het inreisverbod naar de VS is. Volgens mij liep het huidige inreisverbod nl tot 14 of 15 mei?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Reisverbod misschien tot eind dit jaar? http://upinthesky.nl/2020/05/06/opheffi ... n-de-orde/
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

Misschien ga ik nu een domme vraag stellen maar dat wijten we dan maar aan dat ik blond ben :P
Ik volg deze tread vanaf het begin. Wij zouden van 20 juli tot 14 augustus een rondreis gaan maken door Usa en Canada. Geboekt via Flysmarter uitgevoerd door Lufthansa.
Heb de hoop dat deze reis door kan gaan al een tijdje opgegeven. Hier komt de vraag: Hoe komen jullie erachter dat de vlucht is gecanceld? Als ik bij Lufthansa inlog met hun code zie ik onze reisbescheiden nog gewoon staan. Bij Lufthansa hebben we ook de stoelreservering gemaakt.
Als ik het bericht van @Vana lees dan zou zij 19 juli vliegen met Lufthansa en ook geboekt via een brooker. Deze vlucht is geannuleerd.
Bij annulering krijg je dan bericht van de brooker( bij ons dus Flysmarter) Lufthansa of moet je het zelf in de gaten houden?
Ik zal nog wel te vroeg zijn en geduld moeten hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Normaal gesproken moet je een bericht krijgen van de instantie waar je geboekt hebt. In jullie geval is dat Flysmarter. Helaas is dat zo'n buitenlands bedrijf wiens communicatie vaak heel slecht is. Je zou ook rechtstreeks kunnen vragen aan Lufthansa naar de status van jullie vlucht.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

@MvdBrink Wij hebben bij vliegwinkel.nl geboekt en kregen bericht van hun. Als je vlucht bij Lufthana nog niet gecancelled staat kun je er denk ik wel van uitgaan dat hij nog niet gecancelled is. Die van ons was de volgende dag al verdwenen toen ik inlogde.
Ik denk dat het erg uitmaakt waar je heen vliegt. Wij vlogen op Phoenix en daar werd al snel niet meer op gevlogen. Als je bijvoorbeeld op LA vliegt, gaan daar nog steeds vluchten naartoe.
Ik zou inderdaad gewoon geduld hebben. Het is pas half mei en je ticket blijft gewoon geldig bij Lufthansa.
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

@mtl
But Washington is clear on one thing - people from other countries should not be allowed into the United States if Americans still are not allowed to travel to those nations, the senior U.S. official said.
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN22Q2SP
If air traffic does not restart very soon, it may not restart at all, because the companies that provide all the essential services to airlines are bleeding dry.
https://www.internationalairportreview. ... -recovery/
Er staat nogal wat druk op de ketel

Ik denk dat het wachten is op dat alle protocollen overal gehandhaafd worden. Er is wereldwijd wel degelijk overleg :)
https://www.traveldailynews.com/post/wt ... ism-sector

Het lijkt er op dat eerst alles binnen Europa en de VS weer gaat en daarna internationaal. Dit zie je ook op kleine schaal gebeuren binnen Europa. Restricties opheffen, langzaam uit de lockdowns en grenzen weer open.
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Raziel »

Mier37 schreef:
16 mei 2020, 10:35
Ik begin hem nu toch wel een beetje te knijpen.
We hebben vorig jaar onze tickets geboekt via cheaptickets bij United voor 24 mei t/m 16 juni.
Nu heb ik alleen tussentijds vluchtwijzigingen gehad (opeens extra overstap via Newark bv.) maar vooralsnog is onze vlucht nog niet gecanceld. We zouden over 8 dagen vertrekken. Ik zie via Schiphol informatie dat er gewoon United vluchten vertrekken, maar we mogen het land niet in. En we hadden ons er al weken bij neergelegd dat het um niet gaat worden dit jaar..
Ik heb een aantal maal contact gezocht met Cheaptickets, maar die geeft niet thuis, op een standaard mail na. Via FB iemand gelezen die in hetzelfde schuitje zit, deze zou a.s. woensdag vertrekken.Zij had contact gelegd met United, die aangaven dat ze bij Cheaptickets moest zijn omdat ze niet wisten hoeveel ze voor haar (bulk)ticket betaald had. Ze konden een krediet geven van 24 maanden, maar dit moest via cheaptcikets geregeld worden. Ze konden haar van de vluchtlijst afhalen, maar topicstartster was bang voor wat Cheaptickets dan zou gaan doen.

Ik had al via via vernomen, dat we afhankelijk zijn van de coulance van de vliegmaatschappij. Maar cheaptickets laat niets meer horen..
Ze hoeven in ons geval eigenlijk niets te refunden heb ik begrepen :-?
Wij zitten in hetzelfde schuitje.... we zouden op 11 juni vertrekken. Heel veel vluchtwijzigingen voorbij zien komen. Cheaptickets is erg gebrekkig in het antwoorden op (mail)vragen. Ben ook bang dat het op een verliespost gaat uitdraaien... :sadcry:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Het gaat er dus om of je vlucht geannuleerd wordt door maatschappij. Maar wat als de vlucht gewoon gaat............wordt je ticket ook geannuleerd als het inreisverbod nog geldt?

Ik las dat Lufthansa haar vluchten uitbreidt in juni, ook met Los Angeles, en daar vliegen wij op. Maar de grenzen zijn voor toeristen nog dicht en ik verwacht dat dit nog wel even blijft. Dit is hetzelfde als was net gevraagd werd hierboven over United, die dus wel nog steeds vliegen sommige routes.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Surfergirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Surfergirl »

Ik heb ook via cheaptickets besteld, voor een vlucht op 19 juni.
Zojuist zelfs mijn electronische ticket ontvangen in de mail, met een vluchtwijziging.
Het is denk ik nog afwachten of Trump de grenzen weer open gooit, anders hoop ik alsnog op een refund of voucher en ga ik een ander reisje maken.
Surfergirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Surfergirl »

Gaat om een vlucht naar Los Angeles, via New York
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1178
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

mtl schreef:
15 mei 2020, 09:47
chippie777 schreef:
14 mei 2020, 16:30
Echter zoon lief zou in augustus naar NY gaan. Gespaard voor een ticket en geboekt bij KLM, vlucht met Delta. Hij kan afwachten, of is het toch wijsheid om nu te herboeken of te kiezen voor een voucher? Lastige keuze voor hem. Gokken dat KLM de vlucht cancelt kan natuurlijk ook, maar wat als de vlucht gewoon doorgaat maar je eigenlijk helemaal niets te zoeken hebt in NY? (Als ze je al toelaten)
Hoe denkt je zoon erover? Ik heb geen idee hoe de situatie tegen die tijd is. Maar ik heb begrepen dat vooral New York en omgeving zwaar getroffen is door het corona-virus. En ik denk niet dat in augustus alles weer normaal is. Ikzelf zou er weinig zin in hebben om in een stad te zijn waar veel zaken dicht zijn en waar iedereen met mondkapjes loopt.
Hij twijfelt en denkt er over de boel te verplaatsten naar begin 2021. Echter hij kan nu “kosteloos” omboeken maar dat is eenmalig. Dus je maakt nu een keuze maar dan is deze definitief. Niemand weet natuurlijk wat er gaat gebeuren de komende maanden en dat maakt het soms ook wel lastig. Maar blijven wachten en gokken dat de vlucht niet doorgaat is ook weet zo wat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

@vana Bedankt voor je antwoord.
LindadB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2018, 07:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LindadB »

Pff ik krijg net een app van KLM; onze heenreis 3-7 (LAX met Delta) is geannuleerd, terugreis 24-7 (NY met KLM) nog niet.

Geen mail over ontvangen tnt.

Wij willen geen vouchers, we zien de eerstkomende 4 jr ivm studerende dochter geen kans nog een keer zo'n grote reis te maken.

Wordt vervolgd 🙈
Laatst gewijzigd door LindadB op 16 mei 2020, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mier37 »

@Raziel heb jij al contact met United zelf opgenomen? Ik probeerde net te bellen, maar maandag pas weer open.
@Surfergirl, ik weet niet of de ban van Trump uitmaakt, vandaag de dag geldt deze nog, maar ik zie wel vluchten van Schiphol vertrekken. Zouden dit allemaal Amerikaanse burgers zijn of de uitzonderingen die het land wel inmogen?
Snap er helemaal niets van :blink:
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door terralinda »

Als je reisorganisator je reis niet vergoed dan kan je toch ook (soms) terecht bij je annuleringsverzekering?
Ik heb hier op t forum nog niet zoveel hier over gelezen.
DBE01B52-BC9F-4724-831B-8E90E9691DFE.jpeg
Ik vind alleen die laatste zin voor veel uitleg mogelijk
Sorry voor t dubbele attachment
Ik krijg t niet anders
Bijlagen
image.jpeg
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@terralinda Daar is in het begin van de Covid-19 periode over gesproken hier. Maar er zijn maar een paar verzekeraars die iets dekken en dan heb je er nog niets aan met alle regels.

Die laatste regel van jouw screenshot interpreteer ik als dat je onder een risicogroep moet vallen. Voor gezonde mensen dus (ook weer) een wassen neus.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Even een KLM-update. Mijn heenvlucht is geannuleerd vandaag (AMS > DTW, 2 juli). Bij het contact opnemen met de klantenservice (telefonisch), wilden ze eerst dubbelchecken of de vluchtwijziging niet eerder had plaatsgevonden. Toen bleek dat de vlucht vandaag geannuleerd is, konden ze ineens niet meer garanderen dat ik recht heb op restitutie, omdat het een Delta vlucht betreft. Ticket gekocht bij KLM en KLM vluchtnummer. Bizar. Nu 8 wk wachten op de (min.) verwerkingstijd en antwoord of zij vinden dat ik wel/geen recht heb op restitutie.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
16 mei 2020, 18:29
Die laatste regel van jouw screenshot interpreteer ik als dat je onder een risicogroep moet vallen. Voor gezonde mensen dus (ook weer) een wassen neus.
Tenzij het een natte neus betreft
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

:clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer