Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pieter5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2020, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pieter5 »

Hey,
Ik ben nieuw op dit forum, maar dit forum is niet nieuw voor mij. :)
Ik ben hier sinds twee jaar geleden vaak geweest om toen info op te zoeken voor mijn vorige reis naar de VS. Waarvoor dank!
Vorig jaar hebben we het rondje zuidwesten gedaan.
We hebben toen bezocht: San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Lake Powell - Monument Valley - Grand Canyon - Sedona - Route 66 - Las Vegas. Geweldige reis!
Volgend jaar zouden we begin september terug naar de States willen. Ditmaal staan Yellowstone/Grand Teton en de streek rond Moab op ons lijstje.
Ook zouden we enkele highlights van onze vorige reis nog eens opnieuw willen bezoeken (Monument Valley en Bryce wegens supermooi en Zion omdat vorige keer The Narrows niet toegankelijk waren wegens een te hoog waterpeil).

We zouden in totaal 23 dagen hebben (vluchten inbegrepen) en we reizen met de huurwagen en de tent. De tent, matras, slaapzak, enz. nemen we mee op het vliegtuig. Gasvuurtje, stoeltjes, enz. kopen we ter plekke bij de Walmart.
We zouden vliegen vanuit Amsterdam naar Salt Lake City (niet Denver want het gebied rond Custer spreekt ons minder aan en dan is Denver toch wel een beetje uit de route).

Onderstaand onze voorlopige planning. Hopelijk kunnen jullie ons tips geven om het te finetunen. ;-)

Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City (aankomst rond middag)
- rit naar Idaho Falls en inkopen Walmart Idaho Falls
Overnachting: Comfort Inn Idaho Falls

Dag 2: Idaho Falls - Yellowstone
- rit naar Yellowstone (west-entrance)
Overnachting Madison Campground

Dag 3: Yellowstone
Overnachting Madison Campground

Dag 4: Yellowstone
Overnachting Canyon Campground

Dag 5 Yellowstone
Overnachting Canyon Campground

Dag 6 Yellowstone - Grand Teton
- hele dag nog in Yellowstone, avond naar Grand Teton
Overnachting: ???

Dag 7: Grand Teton
Overnachting: ???

Dag 8: Grand Teton:
Overnachting: ???

Dag 9: Grand Teton - Vernal
Overnachting: Alders Inn

Dag 10: Vernal - Moab
- bezoek Dead Horse State Parc
Overnachting: Kayenta Campground of Wingate Campground (in Dead Horse State Park)

Dag 11: Canyonlands
Overnachting: Kayenta Campground of Wingate Campground (in Dead Horse State Park)

Dag 12 Arches
Overnachting: Devils Garden Campground

Dag 13: Arches
Overnachting: Devils Garden Campground

Dag 14: Arches - Monument Valley
Overnachting: Gouldings Campground

Dag 15: Monument Valley - Capitol Reef
Overnachting: Fruita Campground

Dag 16: Capitol Reef
Overnachting Fruita Campground

Dag 17: Capitol Reef - Bryce Canyon
Overnachting: Sunset Campground

Dag 18: Bryce Canyon
Overnachting: Sunset Campground

Dag 19: Bryce Canyon - Zion
Overnachting: Watchman Campground

Dag 20: Zion
Overnachting: Watchman Campground

Dag 21: Zion - Las Vegas
Overnachting: Flamingo / ...

Dag 22: Las Vegas
Overnachting: Flamingo / ...

Dag 23: Las Vegas - Amsterdam

We kiezen bewust voor campgrounds die we op voorhand kunnen reserveren. Dit vinden we handig en hoeven we ons nooit te haasten.
We verblijven ook liefst minstens 2 nachten op één plek. Denken jullie dat deze route haalbaar / logisch is?

Voor Grand Teton zijn we nog op zoek naar een campground. Deze zijn blijkbaar allemaal first come first served. We zouden pas rond de avond toekomen in Grand Teton. Zullen we dan nog ergens plek hebben? Dit zal ongeveer rond 7 à 10 september zijn.
Iemand ervaringen hiermee?

Op de route Grand Teton - Vernal - Moab nog leuke tussenstops? Kleine ghosttowns? (Dinosaur spreekt ons niet echt aan.)

Yellowstone: zijn de campground Madison / Canyon snel volboekt? Moeten we hier met tien schermen tegelijk klaarzitten om een plek te bemachtigen? (zoals Yosemite... dat was stressen :D )

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Pieter.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis September 2021 - Yellowstone en Utah

Bericht door Kath90 »

Genoeg tijd nemen jullie (imo) iig, ik ga er vanuit dat jullie vorige keer met Lake Powell ook antelope en de horseshoe bend hebben bezocht? Anders zou ik hier wellicht licht nog wat tijd voor inboeken?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Trails »

Pieter5 schreef:
15 mei 2020, 23:53
Op de route Grand Teton - Vernal - Moab nog leuke tussenstops? Kleine ghosttowns? (Dinosaur spreekt ons niet echt aan.)
Wij waren afgelopen jaar (september) 2 nachten in Dinosaur NM. Dit had al eerder op de planning gestaan maar omdat het toen niet in de route lag hadden we het overgeslagen. Wat zijn we blij dat we er zijn geweest. We vonden het een geweldig mooi park. Veel anders dan we ons hadden voorgesteld. Ook één van de mooiste campings op onze reis.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /20-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /21-9.html

Hetzelfde geldt voor Flaming Gorge Recr. Area. Dan weer wel en dan weer niet op de planning, maar o zo mooi.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /22-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /23-9.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Je hebt een prachtige route gemaakt. Het enige wat ik anders zou doen is de rit naar Idaho Falls na aankomst. Dat is nog een flink eind rijden terwijl het voor je gevoel al midden in de nacht is.
Campings in Yellowstone raken wel vol maar dat gaat niet heel snel, zeker niet bij de kleinere tentplaatsen. Je kunt vanaf 1 juni dit jaar reserveren maar dat is niet nodig. In het Labor Day weekend zal het wel drukker zijn.
Campings die je echt op tijd, dus precies 6 maanden van te voren, moet reserveren zijn Devils Garden en Watchman.
Grand Teton is lastig. Ik denk dat je weinig kans maakt op een plaats als je laat aankomt. Je zou voor de eerste nacht nog in Yellowstone kunnen gaan staan (Grant) of bij Flagg Ranch. Of neem een tent cabin bij Colter Bay.
Is er een reden voor Gouldings? Wij stonden vorig jaar in september bij The View. Dat was prachtig. In september is het ook qua temperatuur al goed te doen om daar de Wild Cat Trail te lopen.

Wij stonden in 2017 twee nachten bij Canyon en vorig jaar op Fruita en zoals gezegd bij MV. Misschien heb je iets aan aan onze verslagen.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door tomhster »

En Idaho Falls is een van de minst leuke plaatsten die ik ken in de VS, dus elk alternatief is een verbetering. Ook is de route via de I-15 vervelend en saai. Als je bijvoorbeeld de 89 zou volgen via Alpine ben je wel meteen in de vakantiebestemming. Ik zou de eerste nacht dan gewoon in Salt Lake blijven, je boodschappen doen en de volgende morgen vroeg vertrekken. Je bent door het tijdsverschil toch al vroeg wakker en je hebt de volgende dag tijd zat. Ik zou trouwens de Valley of Fire nog aan het einde in je schema opnemen.
Pieter5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2020, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pieter5 »

tomhster schreef:
16 mei 2020, 10:50
Ik zou trouwens de Valley of Fire nog aan het einde in je schema opnemen.
Dit hebben we vorige keer bezocht en wa inderdaad een aangename verrassing :)
Martin & Marianne schreef:
16 mei 2020, 08:50
Campings in Yellowstone raken wel vol maar dat gaat niet heel snel, zeker niet bij de kleinere tentplaatsen. Je kunt vanaf 1 juni dit jaar reserveren maar dat is niet nodig. In het Labor Day weekend zal het wel drukker zijn.
Campings die je echt op tijd, dus precies 6 maanden van te voren, moet reserveren zijn Devils Garden en Watchman.
Grand Teton is lastig. Ik denk dat je weinig kans maakt op een plaats als je laat aankomt. Je zou voor de eerste nacht nog in Yellowstone kunnen gaan staan (Grant) of bij Flagg Ranch. Of neem een tent cabin bij Colter Bay.
Bedankt voor de tips.
Stel dat we rond 14u-16u zouden toekomen in Grand Teton. Op welke campground zouden we het meeste kans hebben op een plekje? Gros Ventre? Dan kunnen we misschien best naar daar direct rijden i.p.v. bij de andere campgrounds te gaan kijken.
Martin & Marianne schreef:
16 mei 2020, 08:50
Is er een reden voor Gouldings? Wij stonden vorig jaar in september bij The View. Dat was prachtig. In september is het ook qua temperatuur al goed te doen om daar de Wild Cat Trail te lopen.
Goh Gouldings hebben we vorige keer ook gestaan. Dit was OK, maar we vonden het niet "wauw". The view campground kunnen we inderdaad eens proberen deze keer. De Wild Cat Trail staat op onze planning :-)
Kath90 schreef:
16 mei 2020, 01:36
Genoeg tijd nemen jullie (imo) iig, ik ga er vanuit dat jullie vorige keer met Lake Powell ook antelope en de horseshoe bend hebben bezocht? Anders zou ik hier wellicht licht nog wat tijd voor inboeken?
Die twee hebben we inderdaad vorige keer gedaan. Dit was heel mooi, maar deze keer willen we capitol reef bezoeken en dan is Lake Powell een beetje uit de richting.
Trails schreef:
16 mei 2020, 08:22

Wij waren afgelopen jaar (september) 2 nachten in Dinosaur NM. Dit had al eerder op de planning gestaan maar omdat het toen niet in de route lag hadden we het overgeslagen. Wat zijn we blij dat we er zijn geweest. We vonden het een geweldig mooi park. Veel anders dan we ons hadden voorgesteld. Ook één van de mooiste campings op onze reis.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /20-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /21-9.html

Hetzelfde geldt voor Flaming Gorge Recr. Area. Dan weer wel en dan weer niet op de planning, maar o zo mooi.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /22-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /23-9.html
Ziet er inderdaad prachtig uit. Bedankt!


We zouden in Grand Teton graag één dag een grote trail wandelen. Dit mag gerust 20km zijn. Iemand een idee welke trail (of combinatie van trails) we dan het beste kiezen? We zijn geoefende wandelaars dus er mogen veel hoogtemeters in de trail zitten.
Als iemand een goed idee heeft, let me know.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

Pieter5 schreef:
16 mei 2020, 20:52
Stel dat we rond 14u-16u zouden toekomen in Grand Teton. Op welke campground zouden we het meeste kans hebben op een plekje? Gros Ventre? Dan kunnen we misschien best naar daar direct rijden i.p.v. bij de andere campgrounds te gaan kijken.
Lijkt me een goede keus. Heb je de NPS site bekeken voor de campings? Daar staat ook bij hoe laat ze ongeveer vol zijn.
Pieter5 schreef:
16 mei 2020, 20:52
We zouden in Grand Teton graag één dag een grote trail wandelen. Dit mag gerust 20km zijn. Iemand een idee welke trail (of combinatie van trails) we dan het beste kiezen? We zijn geoefende wandelaars dus er mogen veel hoogtemeters in de trail zitten.
Ik heb zelf alleen ervaring met kortere trails maar ik weet dat Cascade Canyon een aanrader is.
Bij Colter Bay vonden wij de wandeling naar Heron Pond erg mooi. Die kun je uitbreiden door naar Hermitage Point te lopen.
Bekijk eens de verslagen van forumlid Felicitas op www.lochnora.nl voor wandelingen in Grand Teton en ook in Yellowstone.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Felicitas »

Hallo Pieter. Mooie plannen! Een fantastische lange wandeling in Grand Teton in de Paintbrush Canyon/Cascade Canyon loop. Wel echt een hele pittige hike van ruim 30 km en 1200 meter hoogteverschil, maar dan heb je ook wat! Wij deden er maar liefst 12 uur over (van half acht ‘s morgens tot half acht ‘s avonds), maar we zijn nooit zo snel en ook al ouder (60+). In september is deze hike denk ik goed te doen. Vroeger in de zomer kan er nog te veel sneeuw liggen. Zie ons verslag en deze link.
Pieter5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2020, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pieter5 »

Martin & Marianne schreef:
17 mei 2020, 09:54
Ik heb zelf alleen ervaring met kortere trails maar ik weet dat Cascade Canyon een aanrader is.
Bij Colter Bay vonden wij de wandeling naar Heron Pond erg mooi. Die kun je uitbreiden door naar Hermitage Point te lopen.
Bekijk eens de verslagen van forumlid Felicitas op www.lochnora.nl voor wandelingen in Grand Teton en ook in Yellowstone.

Marianne
Felicitas schreef:
17 mei 2020, 10:20
Hallo Pieter. Mooie plannen! Een fantastische lange wandeling in Grand Teton in de Paintbrush Canyon/Cascade Canyon loop. Wel echt een hele pittige hike van ruim 30 km en 1200 meter hoogteverschil, maar dan heb je ook wat! Wij deden er maar liefst 12 uur over (van half acht ‘s morgens tot half acht ‘s avonds), maar we zijn nooit zo snel en ook al ouder (60+). In september is deze hike denk ik goed te doen. Vroeger in de zomer kan er nog te veel sneeuw liggen. Zie ons verslag en deze link.
Bedankt voor de tip!
We gaan de wandeling Paintbrush canyon / Cascade Canyon loop op de planning zetten.

Met alle tips die we gekregen hebben en nog wat meer opzoekwerk over Yellowstone/Grand Teton hebben we besloten om nog een extra dag daar te besteden. We gaan eerst Grand Teton bezoeken en daarna Yellowstone.

De nieuwe planning ziet er zo uit:

Dag 1) Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2) Salt Lake City - Grand Teton (Gros Ventre campground)
Dag 3) Grand Teton (Gros Ventre campground)
Dag 4) Grand Teton (Gros Ventre campground)
Dag 5) Grand Teton - Yellowstone (Canyon campground)
Dag 6) Yellowstone (Canyon campground)
Dag 7) Yellowstone (Madison campground)
Dag 8 ) Yellowstone (Madison campground)
Dag 9) Yellowstone (Madison campground)
Dag 10) Yellowstone - Flaming Gorge (campground aan het meer, nog te bekijken, tips welkom!)
Dag 11) Flaming Gorge - Moab (Kayenta campground Dead Horse SP)
Dag 12) Canyonlands (Kayenta campground Dead Horse SP)
Dag 13) Arches (Devils garden campground)
Dag 14) Arches (Devils garden campground)
Dag 15) Arches - Monument Valley (The view campground)
Dag 16) Momument Valley - Capitol Reef (Fruita campground)
Dag 17) Capitol Reef (Fruita Campground
Dag 18) Capital Reef - Bryce Canyon (Sunset campground)
Dag 19) Bryce Canyon (sunset campground)
Dag 20) Bryce Canyon - Zion (Watchman campground)
Dag 21) Zion (Watchman campground)
Dag 22) Zion - Las Vegas (Flamingo Hotel)
Dag 23) Las Vegas (Flamingo Hotel)
Dag 24) Las Vegas- Amsterdam

Onze planning in Yellowstone is momenteel:

Dag 5) Grand Teton - Yellowstone
- thumb geyser
- yellowstone lake met Storm point trail
- mud volcano
- hayden valley
- yellowstone canyon nort rim drive and trail
Overnachting: canyon campground

Dag 6 Yellowstone
- tower falls
- lamar valley
- wraith falls
- mammoth hot springs
- boiling river
- roaring mountain
Overnachting canyon campground

Dag 7 Yellowstone
- yellowstone canyon south rim trail (uncle tom's trail)
- norris geyser bassin
- artists paintpots trail
- gibbon falls
Overnachting: Madison campground

Dag 8 Yellowstone
- upper geyser basin (hele dag gebied rond old faithfull)
- firehole river swimming area
Overnachting: Madison campground

Dag 9 Yellowstone
- midway geyser area (+ trail Fairy falls)
- lower geyser area
Overnachting: MAdison campground
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door BonnyR »

Pieter5 schreef:
15 mei 2020, 23:53


Voor Grand Teton zijn we nog op zoek naar een campground. Deze zijn blijkbaar allemaal first come first served. We zouden pas rond de avond toekomen in Grand Teton. Zullen we dan nog ergens plek hebben? Dit zal ongeveer rond 7 à 10 september zijn.
Iemand ervaringen hiermee?
Volgens mij hebben we hier gestaan, omdat onze geplande camping nog gesloten was door sneeuw in april/mei.

https://www.gtlc.com/rv wel iets van 100 dollar voor een nacht en geen douches.

Deze zit tussen Yellowstone an Grand teton

https://yellowstonerv.com/rv-camping-site/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

@BonnyR Dat zijn alleen RV plaatsen denk ik?

Voor de eerste nacht zou misschien de KOA in Jackson iets ziin?
Want op die dag boodschappen doen en nog helemaal naar Gros Ventre rijden is misschien wel iets te veel van het goede. Hou er in elk geval rekening mee dat het vroeg donker is in september.
De planning voor Yellowstone is mooi. Je weet dat er wel een wegafsluiting is? Zie https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... uction.htm.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag en onze planning voor Yellowstone. Wij vonden de Lone star Geyser ook leuk, de wnadleing kost wel even tijd. Je kunt die ook nog langer maken als je wilt.
Mocht je eens een keer niet willen kamperen dan is in Yellowstone een overnachting bij Old Faithful een aanrader. De Snow Loge heeft heel betaalbare cabins. Roosevelt is ook leuk, en handig voor het noordelijke deel.

Het zal wellicht al redelijk vol zitten voor de reserveringen in Yellowstone op 1 juni, want mensen met een reservering voor 2020 krijgen voor 1 juni de gelegenheid om iets te boeken voor 2021.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door RuthdeLange »

Het zal wellicht al redelijk vol zitten voor de reserveringen in Yellowstone op 1 juni, want mensen met een reservering voor 2020 krijgen voor 1 juni de gelegenheid om iets te boeken voor 2021.

Marianne, waar had jij bovenstaande informatie gevonden? Ik dacht dat het park (voor Amerikanen) weer open zou gaan deze maand dus neem aan dat jij bedoelt voor mensen buiten de VS.
Ga hierdoor wel beetje twijfelen aan de reis van volgend jaar juli/ aug. Dan wordt het heel erg druk volgend jaar....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet het verder niet, ik hoorde dit van mijn dochter; die heeft voor deze zomer reserveringen in Yellowstone staan. Zij kregen de mogelijkheid om te annuleren en om met een speciale code deze maand voor 2021 te boeken.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door RuthdeLange »

Dat is informatie uit 1e hand dus klopt in ieder geval ;-)

Fijn voor haar en voor alle mensen die dit jaar niet kunnen gaan.
Vervelend voor iedereen die volgend jaar wil gaan.
We gaan het zien (of er nog ruimte is).
Pieter5
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2020, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pieter5 »

Martin & Marianne schreef:
18 mei 2020, 12:09
Voor de eerste nacht zou misschien de KOA in Jackson iets ziin?
Want op die dag boodschappen doen en nog helemaal naar Gros Ventre rijden is misschien wel iets te veel van het goede. Hou er in elk geval rekening mee dat het vroeg donker is in september.
De planning voor Yellowstone is mooi. Je weet dat er wel een wegafsluiting is? Zie https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... uction.htm.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag en onze planning voor Yellowstone. Wij vonden de Lone star Geyser ook leuk, de wnadleing kost wel even tijd. Je kunt die ook nog langer maken als je wilt.
Mocht je eens een keer niet willen kamperen dan is in Yellowstone een overnachting bij Old Faithful een aanrader. De Snow Loge heeft heel betaalbare cabins. Roosevelt is ook leuk, en handig voor het noordelijke deel.

Marianne
Ik had al iets gelezen van de wegafsluiting tussen Tower-Roosevelt and Chittenden Road. Maar had niet gedacht dat het tot 2022 zou duren
Access: The road between Tower-Roosevelt and Chittenden Road will be completely closed until May 2022. (In 2021, the full closure will be between Tower Fall and Chittenden Road.) Specific areas on each side of this closure will be open for select time periods:
Ik ga mijn planning voor Yellowstone eens herbekijken.
KOA Jackson is een goed idee!

We hebben nog een extra dag toegevoegd aan de reis. Een dagje raften in moab op de West River op aanraden van vrienden die dat vorig jaar gedaan hebben in september. https://www.griffithexp.com/1-day-westw ... ng?mID=166

De Jackson Hole Rodeo staat ook op onze planning. Iemand hier al naartoe geweest?
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Pleank »

Ik lees even mee, vooral voor je indeling voor Yellowstone en Grand Teton want daar twijfelen we zelf ook nog over. Ik wil ook 1 juni direct accomodaties boeken daar. Wij gaan ook in sept 2021.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
18 mei 2020, 12:09
@BonnyR Dat zijn alleen RV plaatsen denk ik?

Marianne
Ja klopt!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Brigit »

Ik ben een meelezer gezien we graag een keer regio moab willen combineren met yellowstone. Als we een concretere planning hebben zal ik een nieuw eigen topic openen maar vroeg me nu iets af. Waar we elke keer op vastlopen is de planning om beide regio’s (Yellowstone & rode stenen/moab) te verbinden zonder twee keer een enorme reisdag te hebben. Als ik me niet vergis is in dit topic nu de trip van yellowstone naar flaming gorge een rit van 7 uur en de dag erna door naar moab nogmaals 4 uur? Wij proberen altijd Max 3 uur aan kale reistijd te hebben per dag, hoe vullen anderen dit in?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door IngridZw »

Ik zou dan Grand Teton na Yellowstone bezoeken. Ik weet niet welke route je van plan bent om te rijden maar als je vertrekt vanuit Denver (zoals wij) en dan bijv. via South Dakota en Cody rijdt kom je eerst in Yellowstone en daarna Grand Teton. Vanuit GT naar Flaming Gorge is zo'n 4,5 uur rijden. Vervolgens naar Moab is ongeveer dezelfde afstand. Als je niet meer dan 300 km per dag wilt rijden zit er niets anders op dan 2 x op dit stuk te overnachten. Aan de andere kant is vooral het laatste gedeelte niet zo interessant. Dan kun je m.i. beter de afstand voor lief nemen zodat je in een mooier gebied meer tijd kunt besteden.
Wij zijn via Bear Lake en Salt Lake City gereden met een overnachting in SLC. Dit is in totaal volgens mij ets korter.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pieter5: september 2021 - Yellowstone en Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt beter deze vraag in een eigen topic plaatsen want het hangt er toch helemaal van af hoe je de rest van de route wilt doen. Met een one way bijvoorbeeld is het anders dan wanneer je een rondje maakt.
Om te beginnen heb je natuurlijk nog Grand Teton tussen Yellowstone en Utah. Je zou daar op zowel de heen- als terugweg langs kunnen, op die manier kun je beide wegen door het park meenemen.
En inderdaad zoals Ingrid zegt: soms kun je maar een beter een rijdag inlassen, dat geeft je meer tijd op plaatsen waar meer te zien is. Maximaal drie uur zou ik als gemiddelde hanteren, niet als abslouluut maximum.

Wij hebben Yellowstone al meerdere keren met het zuidwesten gecombineerd, zie daarvoor onze reisverslagen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer