Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Jacobien schreef:
03 mei 2020, 19:51
Reizen naar San Fransicisco staan er niet in, als ik kijk op woensdag 1 juli. Is deze vlucht dan geannuleerd?
Er wordt in ieder geval tot 3 juli niet op San Francisco gevlogen door KLM.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Er zijn toch meer mensen die de icelandair saga class geboekt hebben. Is er dan niemand die al iets met iceland air gedaan heeft nu?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

Ik heb ook Icelandair geboekt, in Saga Class, maar pas voor half augustus. Ik wacht dus nog rustig af..

Waarom heb je haast om actie te ondernemen? Die vouchers gaan 'in' vanaf moment dat ze worden geissued, dus des te langer je wacht, des te langer ze geldig zijn...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

De afgelopen weken staat de ene keer de geannuleerde vlucht er wel in en de andere keer niet. Volgens mij zijn er wat problemen met de site.
Inloggen met de boekingscode was niet mogelijk net, maar via flying blue wel. De API-gegevens zijn gewist, als ik ze opnieuw invoer wordt me verteld dat er technische problemen zijn
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Omdat als ze alles open gooien je nergens recht meer op hebt. Wij zouden eind juni gaan. De vouchers gelden ook best lang bij iceland air. Tenzij we er een van de broker krijgen daar kennen we de regels niet van. En er moeten ook veel hotels geannuleerd worden daar zitten ook annuleringsdata aan vast. @Ing Denk je dat je in augustus kan gaan?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

@SuzieQ over het algemeen hoor je enkele weken voor vertrek pas iets. Ik denk zelf dat het allemaal wel afgeblazen zal worden voor juni/juli/augustus maar wie weet? Er zal straks inderdaad een punt komen tussen niet kunnen vanwege een lockdown of niet willen/durven mbt al geboekte reizen. Ik kan me niet voorstellen dat airlines daar niet soepel in zijn maar dat dat bv alleen via vouchers kan.

Heb je zelf Icelandair of je broker al benaderd? Ik zou zeggen twitter mail of bel ze
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Nee nog niet. Ik ga er van de week achteraan. Icelandair heeft nu tot 30 juni dat je een voucher aan kunt vragen. Onze heenvlucht is 25 juni. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar nu fatsoenlijk naar toe kunt.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@SuzieQ ik denk dat er eind juni niet gevlogen wordt, het wordt dus een beetje koffiedik kijken. Als je vlucht gecanceld wordt, heb je de meeste rechten. Maar Icelandair betaalt ook in dat geval geen refund lees ik, dan zul je het via rechtsbijstand, een rechtzaak of creditcard moeten proberen. Weinig kans op dit moment, want omdat ze er een voucher voor aanbieden moet je dat accepteren (bron daarvan: mijn rb, annuleringsverzekering en creditcard mij.) zolang de NL overheid niet bepaalt dat er betaalt moet worden als de consument dat wil.

Icelandair heeft een bijzondere voucher regeling lees ik net: "The travel credit expires three years after the date of issue. " https://www.icelandair.com/blog/travel- ... questions/

Het lijkt er verder op dat de overheid van IJsland er alles op zet om ze overeind te houden https://simpleflying.com/icelandair-gov ... -payments/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

SuzieQ schreef:
04 mei 2020, 11:52
Nee nog niet. Ik ga er van de week achteraan. Icelandair heeft nu tot 30 juni dat je een voucher aan kunt vragen. Onze heenvlucht is 25 juni. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar nu fatsoenlijk naar toe kunt.
Ben benieuwd, wij vliegen 21 augustus (ook in Saga Class). Wat mij tegenstaat van een voucher, is dat je voor dat geldt nooit meer Saga Class kunt boeken. Buiten het feit om dat we ook al 1600 euro vouchers voor KLM hebben :'). Ben benieuwd hoe ver je komt en of je iets van ze los kan krijgen over de klasse.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Idd dat gaat nooit meer lukken en wordt bijbetalen voor eten en koffers. Maarja beter een voucher natuurlijk als met lege handen staan.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

Beetje goed nieuws alvast. KLM vliegt weer dagelijks op Barcelona, Madrid, Rome, Milaan, Boedapest, Praag, Warschau en Helsinki vanaf vandaag.
Het begin is er
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Ik kreeg vandaag een wijziging van AA door. Een overstap op SFO is van 3uur is naar ruim 7uur gegaan. Ik heb zeker niet de illusie dat onze vluchten in juni nog doorgaan, maar zo laten is ook wat.....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ilene schreef:
04 mei 2020, 16:31
Beetje goed nieuws alvast. KLM vliegt weer dagelijks op Barcelona, Madrid, Rome, Milaan, Boedapest, Praag, Warschau en Helsinki vanaf vandaag.
Het begin is er
Zéker! Wel mondkapjes op maar dit is een opmaat naar continuering van het vliegverkeer. Voor mij hoopgevende berichten :thumbup:
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

SuzieQ schreef:
04 mei 2020, 10:53
Omdat als ze alles open gooien je nergens recht meer op hebt. Wij zouden eind juni gaan. De vouchers gelden ook best lang bij iceland air. Tenzij we er een van de broker krijgen daar kennen we de regels niet van. En er moeten ook veel hotels geannuleerd worden daar zitten ook annuleringsdata aan vast. @Ing Denk je dat je in augustus kan gaan?
Nee, ik denk niet dat ik in augustus kan gaan, maar op dit moment ga ik daar nog niet op handelen. De vluchten gaan gewoon nog en ik kan nog geen voucher aanvragen. Daarnaast zijn alle boekingen voor hotels tot zeker 1 week te vantevoren te annuleren, vaak zelfs 1 dag vantevoren, dus heb tot begin augustus om te wachten...

Als jij een goed gevoel hebt bij annuleren, moet je dat doen, maar als je er nog heel misschien wat uit wilt halen (refund, klassegaranties etc) dan moet je niet nu al uit jezelf gaan annuleren.

Daarnaast vraag ik me enorm af waarom je via een broker hebt geboekt? Die Icelandair vluchten waren via de eigen website net zo goedkoop!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Vandaag bericht van Cheaptickets dat vlucht AMS-SFO van half september veranderd naar een vlucht met tussenstop in Newark van 3 uur en een binnenlandse vlucht naar San Francisco. En ipv 14:15 uur vertrekken 09:15 vertrekken, dat doet wel pijn.....overnachten bij Schiphol dus, want anders moeten we veel te vroeg op. :wink:
Had het gisteren al gezien in mijn United app, maar Cheaptickets zit er nog wel bovenop dus, valt me niet tegen van ze.

Of het hele gebeuren doorgaat in september moet ik overigens nog zien. Als we het land in mogen gaan we zeker, maar ik heb er eigenlijk weinig hoop op. :|
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Onze data was via broker echt wel nog wat goedkoper.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Pete10 Mischien zijn ze net wat scherper na het verschijnen van dit artikel :mrgreen:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ickets-nl/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
MariekeA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2019, 23:53

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MariekeA »

@Pete.Z, ook wij hebben een bericht ontvangen van Cheaptickets met precies dezelfde wijziging. Wij zouden echter al 20 mei moeten vliegen. Dat gaat hem dus niet worden. Ik heb eerder het idee dat de vluchten zijn gewijzigd zodat United airlines niet hoeft te annuleren en ons dus geen refund of voucher hoeft te verstrekken.
UA wil ons niet rechtstreeks helpen en Cheaptickets reageert niet. Er is niet geannuleerd dus ben bang dat we helemaal niets hoeven te verwachten.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Tix heeft vandaag gemeld dat Delta onze vlucht heeft geannuleerd. Bru-Ams-Lax 19 juni.

Wel een heel erg standaard mailtje. Er staat zelfs :
als u op uw bestemming bent, gelieve de locale autoriteiten verwittigen. Wij kunnen u niet assisteren.

Nu afwachten.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Ilene schreef:
04 mei 2020, 16:31
Beetje goed nieuws alvast. KLM vliegt weer dagelijks op Barcelona, Madrid, Rome, Milaan, Boedapest, Praag, Warschau en Helsinki vanaf vandaag.
Het begin is er
Sja..maar wat wil je 'vandaag' in Barcelona, Madrid, Rome, Milaan doen? Alles is gesloten en in Spanje mag je zelfs nog maar beperkt de straat op. Sowieso benieuwd hoe 'de Spanjaarden' tegen de Nederlanders aan gaan kijken, bij de regering zit de irritatie erg hoog volgens mij.
Geen idee hoe het met die Oost-Europese plaatsen zit trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer