Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Vandaag is alles omgeboekt naar 2021. Vertrek week later en blijven net wat langer. Fraserway heeft echt goede aanbiedingen. 50% korting op de huurprijs in voorseizoen, dus komt mooi uit.

We tellen weer af ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

@ClaireVHaut fijn vooruitzicht!!

Wij moeten er vooralsnog vanuit gaan dat het doorgaat, aldus het reisbureau. Heel bizar. Je denkt nu: verlof op werk wel of niet laten staan (als je het laat staan en reis gaat niet door, zit je dan met 6 weken vrij), kán ik het nog wijzigen, dierenopvang wel/niet reserveren, spullen wel/niet aanschaffen?

Je kunt er toch donder op zeggen dat het niet doorgaat? :blink:
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Volucris »

Ook wij hebben geboekt bij Travelhome voor 4 weken canada/alaska vanaf begin juni en hebben natuurlijk ook nog geen definitief bericht. Wij vragen ons eigenlijk af of ze zullen wachten tot minder dan 2 weken van te voren zodat ze de complete reissom binnen hebben.
Wij hebben weinig zin om het restantbedrag over te maken voor een spookreis.
Ik las vanochtend dat zelfs België op slot is tot 8 juni.
Bovendien hebben we rechtstreeks excursies en campings geboekt die je in principe ook pas kunt annuleren als je definitief bericht hebt.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

@Volucris wij zitten in hetzelfde schuitje. Nog niets geannuleerd, dus vooralsnog zitten we over 3.5 week in het vliegtuig :blink:

Wij hebben de complete reissom (5000) al betaald (doen we altijd zsm) dus wij annuleren sowieso niet zelf. De 4 campings die we zelf geboekt hebben zijn iig nog tot 31 mei gesloten. Als dat langer duurt worden die vanzelf geannuleerd. Voor de rest gelukkig nog geen overnachtigen geboekt.

Aanvulling: ik zie net dat Air Transat alle vluchten tot 30 juni annuleert. Wij zouden daar ook mee vliegen (via travelhome) Jullie ook @Volucris ? Een officiele annulering vanuit de reisorganisatie kan nu toch niet lang meer op zich laten wachten..
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb gemerkt dat ze echt op laatste moment pas je gaan bellen/mailen. Je bent niet de enige natuurlijk,

Ik zou vast na gaan denken wat je wil ; verzetten of annuleren. Ik heb omgeboekt en dat is ook wel fijn, dan is het maar duidelijk. Ik ga 2021 maar proberen..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Volucris »

Wij vliegen met Air Canada van Amsterdam naar Toronto, daarna naar Vancouver en als laatste door naar whitehorse. Allen geboekt via travelhome. De eerste 2 vluchten kan ik niet meer terug vinden als ik inlog. De laatste is verzet naar een veel vroeger tijdstip nog voordat onze eerste vlucht van Amsterdam naar Vancouver zou gaan :shock:
Van travelhome hebben we ook verder niets gehoord.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Volucris »

Graag willen wij natuurlijk volgend jaar gaan maar vraag me af of het dan lukt. Als je leest dat we nog anderhalf jaar op een vaccin moeten wachten dan boek ik liever pas als ik zeker weet dat je veilig bent.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Dorito »

Lastige afwegingen. Ik had net contact met onze reisorganisatie mbt onze reis juli dit jaar. Camper en hotel eerste nachten hadden we al geannuleerd.

Tickets met KLM kunnen we nu annuleren voor Coronavoucher, maar dan krijgen we 80-85% terug. Dat kost ons dus iets van eur 800.

Of wachten tot KLM zelf aangeeft de vlucht niet te kunnen uitvoeren in juli, doordat grens Canada bijv nog dicht is. Dan krijgen we 100% van de reisorganisatie obv SGR/ANVR.

Of omboeken naar mei volgend jaar. Omboekingskosten weten ze pas als we zeggen waar we dan heen willen. Geen idee om wat voor bedragen dat gaat. Maar mei is te vroeg voor Vancouver, te koud, te veel wegen dicht. En dan is er nog steeds Corona en naar alle waarschijnlijkheid geen vaccin.

Of we wachten tot de zomer en dan zegt KLM: wij vliegen wel, dus ga maar mee, maar we willen zelf niet ivm Corona. Dan zijn we evt. 100% kwijt?

Ik vind het echt lastig wat we zullen doen.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Dorito »

Ik zie trouwens net dat als je nu zelf een voucher aanvraagt bij KLM, je daarvoor geen geld terugkrijgt na een jaar, maar deze voucher alleen kunt inwisselen tot einde volgend jaar. Vliegen kan wel na 31 dec 2021.
Wat een oerwoud van regelingen zeg.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

Als je zelf annuleert ben je inderdaad je geld kwijt. Tenzij je annuleringsverzekering iets uitkeert.

Wij gaan waarschijnlijk niet verplaatsen. Ook wij willen alleen in de maand juni (evt juli, maar dat is een stuk duurder en drukker) en het is de vraag of we volgend jaar zo lang weg kunnen in die periode. Mei zien we ook niet zitten vanwege dezelfde reden als @Dorito

Dus helaas zal het een annulering worden.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Volucris »

Ik lees zojuist op de ANVR site dat de garantie op Corona vouchers maar tot 1 juni wordt gegeven. Het lijkt me dus dat als je wacht met het voucher te gebruiken je de kans loopt dat de reisorganisatie failliet gaat en je nog je geld kwijt bent. Meteen geld terug vragen dan maar...
Of meteen een nieuwe reis boeken. Daar krijg je dan natuurlijk weer garantie op.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Mei is een prima maand.. Ik start bij Sunshine coast, dan VI en dan pas de rest.. Daar is het weer al snel goed.. Juni was in 2019 bijv.ook geen beste maand..lag er nog sneeuw op icefield parkway..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Volucris »

Wij hebben zojuist een mail van Travelhome ontvangen dat de reis geannuleerd is. We ontvangen een voucher gedateerd voor 1 juni 2020 zodat we bij eventueel faillissement ons geld terug kunnen vragen bij het SGR. Eventueel kunnen we het voucher na 6 maanden inwisselen voor de betaalde reissom. Top.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben een vlucht staan op 29 juni van Amsterdam naar Vancouver (BC) met Swiss en Air Canada en op 22 juli retour met Lufthansa. Geboekt via WTC. Ik weet dat Canada geen vluchten toestaat tot 1 juli. Ben benieuwd wanneer we iets horen over deze vluchten.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

meestal redelijk kort van te voren komen de annuleringsberichten
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben een reis door British Columbia gepland staan vanaf 29 augustus tm 19 september.
Camper geboekt via Tioga Tours, de rest zelf geregeld.
We hebben 750 euro aanbetaald maar de overige 2300 moet dus nog eind juli betaald worden.
Best een dilemma.... Op tripadvisor forum lees ik dat Canada zelfs overweegt om de grenzen de hele zomer of zelfs het hele jaar nog dicht te houden.

Ik denk dat we het gaan aankijken want ook in Canada beginnen in juli de zomervakanties dus ik neem aan dat de overheid dan echt wel een beleid heeft opgesteld voor de zomer. Duimen dat we kunnen gaan..... en anders hoop ik om te boeken naar Amerika (ik heb het gevoel dat zij eerder opengaan)

Nog meer mensen die in september een Canada reis in de planning hebben?
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Ing »

Ik heb een reis gepland staan naar Canada en Oregon voor deze zomer. Op 14 augustus naar Seattle vliegen, op 7 september weer terug. Daarvan 1.5 week Canada en 1.5 Washington/Oregon.

Ik denk dat originele plan sowieso niet kan doorgaan; ivm situatie Canada. Mochten er wel mogelijkheden zijn om naar de VS te gaan, dan gooi ik het om en doe ik een rondje vanuit Seattle. Maar dan moet eerst die travelban eens opgeheven worden...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Iris_1982 schreef:
01 jun 2020, 18:46
Wij hebben een reis door British Columbia gepland staan vanaf 29 augustus tm 19 september.
Camper geboekt via Tioga Tours, de rest zelf geregeld.
We hebben 750 euro aanbetaald maar de overige 2300 moet dus nog eind juli betaald worden.
Best een dilemma.... Op tripadvisor forum lees ik dat Canada zelfs overweegt om de grenzen de hele zomer of zelfs het hele jaar nog dicht te houden.

Ik denk dat we het gaan aankijken want ook in Canada beginnen in juli de zomervakanties dus ik neem aan dat de overheid dan echt wel een beleid heeft opgesteld voor de zomer. Duimen dat we kunnen gaan..... en anders hoop ik om te boeken naar Amerika (ik heb het gevoel dat zij eerder opengaan)

Nog meer mensen die in september een Canada reis in de planning hebben?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er internationale reizen gaan plaats vinden in British Columbia, Canada dit jaar. We zitten op dit moment in fase 1 van de 4 fases in verband met het heropstarten van alles, fase 2 zal deze maand stilletje beginnen. Internationaal toerisme zal pas kunnen doorgaan in fase 4 en onder de voorwaarden dat er een kuur is voor dit virus, geen besmettingen meer zijn of een vaccin ter beschikking is. Dus dat kan volgens mij nog wel een tijdje gaan duren. Hier kan je het lezen op de officiele website van BC government (je kan de fases ergens in het midden van dit artikel vinden): https://www2.gov.bc.ca/gov/content/safe ... start-plan
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

En hier kan je info over gans Canada vinden: https://www.cbsa-asfc.gc.ca/travel-voya ... c-eng.html

Spijtig genoeg nemen ze beslissingen niet altijd lang op voorhand.
Bijvoorbeeld de noodtoestand in Ontario loopt momenteel tot 9 juni. Het werd telkens met een week of 2 verlengd. Vandaag gaan ze het weer herbekijken, en men spreekt nu over verlenging tot 30 juni. Ik denk dat dit de eerste keer is dat ze het een week voor de datum verloopt herbekijken. Meestal is het korter bij de vervaldatum.
Wij kunnen hier in Ontario bijvoorbeeld niet over de grens met Quebec. Niet dat we dat zouden willen, want de situatie daar is erger.
Maar binnen Ontario is meer dan 76% van de besmettingen in de GTA (Greater Toronto Area). Begin april was dat maar 52%. Er zijn dus ganse regio's in Ontario waar men nog geen covid gezien heeft, maar voorlopig blijft de premier er bij dat de ganse provincie onder de maatregelen valt (om te vermijden dat hij regio's opent, en mensen vanuit de GTA dan naar die andere streken gaan voor bv. kappersbezoek, speeltuinen en andere dingen die hier momenteel nog altijd niet kunnen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door jojostravelusa »

In British Columbia zijn de campings (niet de commerciële, maar in de parken) tot het eind van het jaar alleen voor residents beschikbaar. Dat zou voor ons al een no-go betekenen, want wij staan bij voorkeur in state of national parks en hooguit 1x per week of nog minder op een commercieel terrein om een keer te wassen of zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer