Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandesign »

harryh schreef:
24 apr 2020, 11:38
@Miquel KLM geeft sowieso je geld niet terug... Ik zou voucher aanvragen, wat in jouw geval na een geannuleerde vlucht over 12 maanden gerefund kan worden. Bij het aanvragen van het voucher krijg je een keuzeveld met de reden van aanvragen, daar uiteraard dan "geannuleerde vlucht" kiezen.
Sinds deze week staat ook op de site van KLM dat als je vlucht geannuleerd is door de luchtvaartmaatschappij dat je dan recht heb op volledige teruggave van de kosten van de ticket. De ticketnummer moet dan wel beginnen met 074.
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jules88 »

Geld terug van KLM geldt, zoals ik begrijp, alleen als je vanuit de VS geboekt hebt. Anders alleen een voucher (waarbij je na een jaar je geld terug krijgt als KLM geannuleerd heeft).

Wat betreft de snelheid van het ontvangen van de vouchers, ik heb 15 april de vouchers aangevraagd (vlucht van 20 juni was door KLM geannuleerd) en heb vanochtend de vouchers ontvangen. Boekingskosten zitten er niet bij maar op de website van KLM staat dat als je met vouchers betaalt, er geen boekingskosten gerekend worden.
LindadB
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2018, 07:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LindadB »

Goedemorgen

Wij zouden vliegen op 3-7 naar LA (via KLM geboekt) en via NY naar huis.

Inmiddels begreep ik dat ook wij kunnen annuleren en vouchers kunnen krijgen. Alleen zou 2020 voorlopig - ivm studeergaande kinderen - het laatste jaar zijn dat we zo'n USA trip met z'n 5-en kunnen doen. We hebben niet zoveel aan vouchers.

Moeten we nu afwachten tot KLM annuleert (maar tot welke datum zijn ze nu) ivm de aanspraak op teruggave na 12 mnd?
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door marsie »

Jolanda68 schreef:
24 apr 2020, 21:51
@laanvdj en @marsie , wij hebben nog geen credits ontvangen. Ik ging ervan uit dat dat via Cheaptickets zou gaan. Hoe weet United dan welk bedrag jullie betaald hebben? Ze zeggen tegen ons dat ze dat niet kunnen zien. En hebben jullie daar een mail over gehad of staat dat online ergens?
Na het verhaal van Laanvdj ben ik ook gaan spitten.
Op de site van united zag ik dat je voor 30 april een credit die 24 maanden geldig is kon aanvragen.
Via gate1 heb ik een aanvraag per formulier gedaan, automatische reactie ontvangen dat ze op reisdatum afhandelen. Gevolg:we worden voorlopig niet geholpen, zeker niet voor 30 april.
Toen heb ik via de app van United door middel van het boekingsreferentie mijn trip opgezocht. Geprobeerd om deze te cancelen, dit lukt niet omdat er niet rechtstreeks bij United is geboekt.
Daarna via Facebook messenger gevraagd of ze mij wilde helpen om de vluchten te annuleren. Dit hebben ze ook netjes gedaan.
Onder mijn boekingsreferentie is te lezen dat de vluchten gecanceld zijn en wij een credit hebben voor 12 maanden. Via messenger is mij verteld dat het even duurt voordat het naar 24 maanden is Opgetrokken. De waarde van de credit kan ik (nog) niet zien.
Florida 1993
Zuid-West 2018
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

sandesign schreef:
24 apr 2020, 22:24
Sinds deze week staat ook op de site van KLM dat als je vlucht geannuleerd is door de luchtvaartmaatschappij dat je dan recht heb op volledige teruggave van de kosten van de ticket.
Dat staat er al wat langer, maar is niet van toepassing op vluchten die je in Europa hebt geboekt, alleen als je in de VS hebt geboekt, staat onder deze kop:
Heeft u vanuit de Verenigde Staten een vlucht geboekt voor of op 21 april 2020 en met een gepland vertrek voor of op 3 juli 2020?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

LindadB schreef:
25 apr 2020, 08:40
Moeten we nu afwachten tot KLM annuleert (maar tot welke datum zijn ze nu) ivm de aanspraak op teruggave na 12 mnd?
Ja dat is je enige optie, het verstrekken van een voucher wordt o.a. door je annuleringsverzekering gezien als een voldoende tegemoetkoming, die gaan je niet helpen, ook een eventuele rechtsbijstand niet. Wellicht dat dit op een later moment verandert, consumentenorganisaties zijn het niet eens met deze regeling.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@Jolanda68 Ik had een mail naar Flysmarter gestuurd met het bewijs dat onze vlucht gecanceld was, 3/6 naar LV. Dit bewijs had ik aan United gevraagd, delayletter@united.com
En hun gevraagd om voucher te vragen voor het bedrag dat wij betaald hadden. Vouchers waren er binnen 24 uur, door koerswisselingen was het bedrag €20 lager. We kunnen tot april 2022 boeken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

laanvdj schreef:
24 apr 2020, 13:54
Alles geboekt via een broker en van die broker na annulering gelijk dezelfde dag vouchers van United ontvangen.
Dus ook een dikke :thumbup:
Netjes afgehandeld. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke broker?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@Ruud2004 , Flysmarter.
Waren blij verrast na alle negatieve berichten.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Idd :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ChristaDoel »

laanvdj schreef:
25 apr 2020, 12:12
@Ruud2004 , Flysmarter.
Waren blij verrast na alle negatieve berichten.
@laanvdj Dat is super zeg! Wij zijn nog altijd in conclaaf met flysmarter maar komen niet heel veel verder. Kan je bij united per mail een bevestiging van je gecancelde vlucht aanvragen?
En je geeft aan dat je een voucher van united hebt ontvangen, wij begrepen van flysmarter dat er een voucher zouden krijgen die we alleen op hun website kunnen gebruiken. We moeten dan per mail contact opnemen, aangeven welke vlucht we wanneer willen herboeken en dit moet dan ook echt een united vlucht zijn (geen partner maatschappij) is dit bij jullie ook het geval of kunnen jullie via united zelf herboeken met deze voucher?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Elke airline en broker doet het blijkbaar weer anders.
Ik had mijn KLM vluchten geboekt bij Budgetair.
Midden maart zelf annulering aangevraagd bij zowel Budgetair én KLM. Wekenlang geen reactie.
Twee weken terug annuleert KLM de vluchten; geen bericht maar te zien in de app en "mijn reis". Via FB contact opgenomen met KLM maar de verwees me door naar Budgetair. Geen reactie of melding van Budgetair (het vluchtschema staat nu nog in het overzicht bij Budgetair).
Vorige week zaterdag van KLM de automatische ontvangstbevestiging van mijn annuleringsverzoek ontvangen (1 maand na de aanvraag).
Drie dagen later per email de EMD vouchers direct van KLM (een dag na het oorspronkelijk vertrek). Zonder toelichting.
Van Budgetair nog niets gehoord. Terwijl zij nu eigenlijk nog geld van mij krijgen: de KLM vouchers zijn voor het complete bedrag terwijl Budgetair bij de boeking een €35 iDeal betalingskorting gaf.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@ChristaDoel
Ik heb naar “delayletter@united.com” gemaild en gevraagd voor een bewijs van de gecancelde vlucht. Duurde 48 uur, toen had ik het bewijs binnen
Deze naar Flysmarter en ook airbnb gemaild. Bij Flysmarter voor vouchers gevraagd.
Kreeg toen een mail dat ze deze hadden aangevraagd, kreeg van United de vouchers toegestuurd voor , bijna, het bedrag dat wij betaald hadden.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kevertje »

LindadB schreef:
25 apr 2020, 08:40
Goedemorgen

Wij zouden vliegen op 3-7 naar LA (via KLM geboekt) en via NY naar huis.

Inmiddels begreep ik dat ook wij kunnen annuleren en vouchers kunnen krijgen. Alleen zou 2020 voorlopig - ivm studeergaande kinderen - het laatste jaar zijn dat we zo'n USA trip met z'n 5-en kunnen doen. We hebben niet zoveel aan vouchers.

Moeten we nu afwachten tot KLM annuleert (maar tot welke datum zijn ze nu) ivm de aanspraak op teruggave na 12 mnd?
Wij hebben hetzelfde. Vliegen op 3-7 naar Miami (via CDG) en via NY naar huis.
Maar beter wachten tot KLM annuleert. Dan heb je nog recht op geld na 12 maanden.
Als ik nu de voucher pak zijn ze maar 1 jaar geldig en wie weet wat we volgend jaar doen.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door manhattan »

Wij hebben bij gate1 vluchtend geboekt naar New York. Heenweg Düsseldorf-jfk en terugweg newark-Düsseldorf. Nu is de terugvlucht geannuleerd maar er is een vervangende vlucht ingezet van newark-muchen München- Düsseldorf. Geldt dit als dat de vlucht is geannuleerd en je hebt recht op de reis annuleren?
Zijn tickets van Swissair maar uitgevoerd op de Heenweg met united en terug met Lufthansa. Bij wie moet ik dan überhaupt zijn (behalve gate1 aangezien die nog niets doen).
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Volgens mij staat je ticket nog steeds en is het (nog) niet geannuleerd. Verder is Gate1 in principe je aanspreekpunt. Voor wanneer is het ticket?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Hoe ga je van Dus naar JFK?, er zijn nu en in juni en juli geen non stop vluchten tussen die steden. Ik zou contact opnemen met Gate1, dat is degene waar je zaken mee hebt gedaan.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door manhattan »

We hadden dus rechtstreekse vluchten geboekt.
Düsseldorf - jfk is wel gelijk gebleven. Zouden 29 mei vertrekken en 18 juni terug.

Dit staat er nu
B3D4DD0D-C112-4783-AA2C-5F9147139FB5.png
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Argentinië sluit het luchtruim al tot 1 september. Lijkt erop dat we nog lang niet vliegen.

Vandaag zelf ook bericht gekregen dat de rechtstreekse vlucht Amsterdam - Tampa van 14 oktober heen en terug 27 oktober gecancelled zijn. Contact gehad met KLM en opties die er waren, waren voor ons niet acceptabel. We wilde rechtstreeks vliegen in dit geval, zeker heenweg. Ook de aankomst tijden weken behoorlijk af.
Ook de verwachting die we hebben wat betreft de Corona crisis heeft ons doen besluiten om verzoek tot teruggave aan te vragen. Een medewerker van KLM heeft ons daarmee geholpen. Even afwachten nu.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@manhattan

Je vlucht is gecanceld en ze hebben je een alternatief aangeboden. Daarom zie je deze meldingen. Zo te zien gebruik je de Lufthansa app. Je hebt bij Swiss geboekt maar via Gate 1 . Dus mocht je een voucher willen dan moet je volgens mij bij Swiss zijn. https://swiss.flightvoucher.com/?lang=en
Geld terug gaat via Gate 1. Als je ze überhaupt te pakken krijgt :wink: . Heb je met CC betaald? Dan zou je nog kunnen nadenken over een betwisting.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer