Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

driel24 schreef:
23 apr 2020, 17:26
Ik ga door het stof.....
Het is een gevoel, wat dus onjuist is geweest.
Misschien is het de manier van reageren die ik niet helemaal gewend ben.
Ieder bericht quoten met tegen argumenten in één post.

Ik bied @Almere vak V mijn excuses aan.
Nee hoor, ik deel je gevoel maar misschien is het niet bozig maar wel met een toon dat hij alles beter weet. En dat de rest zich zich dom of onnozel moet voelen als je niet hetzelfde vindt. Waarschijnlijk is hij zich er niet van bewust en is het niet met opzet...
Ik vind dat hij geweldige tips geeft in het algemeen en de verhalen over Oregon en Washington zijn top maar in dit topic krijg ik door sommige reacties ook echt een naar gevoel. Ik wil niet weer een discussie beginnen maar wilde laten weten dat ik het ook zo voel. Ik dacht eerst een privebericht te sturen naar Driel24 maar dat leek me achterbaks dus daarom toch maar zo.

Ieder heeft zijn keuze bepaald en misschien is het zo dat je nu minder rechten hebt via een broker(moet bij heel veel mensen nog blijken, ik ben voorlopig heel tevreden) maar het verschil in kosten is het mij in de loop jaren waard geweest.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@MarjoleinW Hoe een bericht op een forum overkomt dat is toch grotendeels je eigen interpretatie? Hoe kan hij nou een toon geven aan een non verbaal bericht? :lol:
Meer smileys?

Maar goed,waar maken we ons druk over. Dit topic gaat over de travelban en alle gevolgen daarvan. Laten we het daarbij houden. :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

Toch bijzonder dat het door meerdere mensen zo wordt geïnterpreteerd dan.... :wink:

Maar inderdaad, laten we erover ophouden, ik ben blij met alle goede tips en verhalen hier. :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jan de korte »

Ik kreeg vanochtend onderstaande mail mbt Yellowstone:

Given the ongoing and ever stricter guidelines from the CDC, WHO, as well as federal and state governments to limit gatherings, we have made the difficult decision to suspend our operations through Sunday, June 14. We regret that this situation has resulted in the necessity to cancel all lodging and tour reservations for stays through June 14, 2020, but based on present conditions, we are currently scheduled to reopen between June 15 and 19, 2020.

When we reopen beginning on June 15, to comply with the local health guidelines, our operations will be limited. Lodging options will be limited to cabins with private bathrooms. This means that only Frontier Cabins, Western Cabins, and Cottages will be open at Old Faithful, Canyon, Mammoth, and Lake areas. All Xanterra-operated campgrounds except Fishing Bridge RV Park will also be open this summer. There will also be limited food services, tours and activities, and gift shops. More information on available lodging, campgrounds, and services for Summer 2020 can be found here.

Gesloten dus tot 14 juni, daarna beperkt open, en ook niet alle campgrounds/lodges. Je hoeft niet zelf te annuleren, dat doen ze in de komende dagen.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@vana , wij hebben alles van airbnb terugbetaald gekregen. Zelfs de servicekosten, terwijl ik op Twitter las dat ze hier een voucher voor gaven.
Toen ik het bewijs mailde van de vlucht annulering had ik binnen 2 uur mijn geld terug. :thumbup:
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

Alles geboekt via een broker en van die broker na annulering gelijk dezelfde dag vouchers van United ontvangen.
Dus ook een dikke :thumbup:
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Is KLM de enige bij wie je op de EMD voucher de boekingskosten niet terugkrijgt? Het is me niet te doen om die EUR 10, maar was mij niet bekend totdat ik de voucher kreeg.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gondelier »

diver99 schreef:
22 apr 2020, 20:54
Afgelopen zondag kreeg ik een mail van Delta dat er wat met mijn vlucht gebeurd was. Bij inloggen zag ik dat onze heenvlucht die eerst via Amsterdam liep en dan door naar Atlanta, gewoon ophield in Amsterdam. De terugvlucht stond er nog wel in. Omdat ik het toch wel ver lopen vond naar de USA heb ik via facebook even een bericht gestuurd naar Delta. Hierop had ik binnen no time antwoord met het verzoek mijn gegevens even te mailen. Nadat ik dit gedaan had en de dame aan de andere kant van de wereld alles bekeken had en ook nog getracht had de reis aan te passen kreeg ik de vraag of ik dan wilde annuleren. Daarop maar ja gezegd want ik zag het toch niet gebeuren dat wij eind mei zouden vertrekken. Kreeg netjes de keus tussen een voucher of geld terug. Onze keuze was geld terug omdat we nu niet weten wanneer we weer met hetzelfde gezelschap de reis kunnen maken. Dit alles was geen probleem en zou in orde worden gemaakt. Kreeg gisteravond netjes de mail met bevestiging binnen dat de annulering afgerond was en dat we, vanwege de drukte, binnen 30 dagen ons geld terugkrijgen.

Mijn tip is dus: bellen is bijna onmogelijk, via facebook gaat het echt heel snel en is alles zo geregeld. Doe er je voordeel mee
Bedankt voor deze tip👍🏼. Wij hadden tickets naar Canada bij Delta geboekt, vertrek 19 juni. Heenvlucht was al uit onze reservering verdwenen. Via Messenger gisteravond contact gehad: snelle reactie en ik zou binnen 30 dagen mijn geld terug krijgen. Tot mijn grote verbazing staat het nu al op mijn Credit card, inclusief het geld voor de stoelreservering. Wat een service! Ik ben er blij mee en ga een volgende reis zeker bij hen weer boeken.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dmoorc »

Wij hebben vliegtuigtickets voor 2 juli naar Orlando Florida.
Nu gaan er stemmen op dat o.a. Disneyworld tot 1 jan 2021 dicht zou blijven.
Ik vrees dat we in de situatie gaan komen dat er misschien wel terug vluchten zijn, maar als ALLE bekende pretparken dicht blijven heeft het geen zin om met een dochter van 14 (die eerste keer zo'n reis doet) naar daar te reizen.
Wij hopen dus op annulering van de vlucht door de maatschappij en refund, of toch tenminste een voucher die geldig is tot eind augustus 2020. Dat laatste kan wel eens probleem vormen aangezien we vliegen met Brussels Airlines en terug met Lufthansa.
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Wanderlust schreef:
24 apr 2020, 14:22
Is KLM de enige bij wie je op de EMD voucher de boekingskosten niet terugkrijgt?
Had het niet gecheckt, maar zie het nu ook, beetje kleinzielig...
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

@laanvdj Oh fijn om te horen. Dan vloog jij zeker vóór 31 mei? Want ze hebben nu een regeling t/m die datum.
Ik heb alles annuleerbaar geboekt maar de servicekosten krijg je maar 3 x per jaar terug.
Ons ticket is nog niet geannuleerd maar dat zal niet lang meer duren vermoed ik. Ik wacht verder dan ook wel even tot die datum misschien opschuift bij AirBnb
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@vana, nee wij gingen van 3/6 tm 27/6.
En pas de laatste week naar de airbnb, maar omdat ik een bewijs had van de vlucht annulering Was het zo gepiept.
Is alleen teruggestort via Paypal op een CC die ik niet meer heb ( verdachte transacties) , dus nu weer afwachten om het op mijn rekening te krijgen. Volgens de ING zou dit geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

laanvdj schreef:
24 apr 2020, 13:54
Alles geboekt via een broker en van die broker na annulering gelijk dezelfde dag vouchers van United ontvangen.
Dus ook een dikke :thumbup:

Het volledige gedrag? Dus wat je aan de broker had betaald?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

@laanvdj oh mooi, dan maar even wachten op de annulering. Wij gaan 19 juli pas.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

@dejong89 , op €20 na het gehele bedrag. Waren er ook erg blij mee.
Vouchers geldig tm 22/4/22
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door marsie »

Jolanda68 schreef:
23 apr 2020, 14:17
Gisteren heb ik maar weer eens een Messenger gesprek met United opgestart. Verteld dat er met Cheaptickets geen contact te krijgen is en ik graag voor 30 april wil annuleren vanwege de credits. Ik kreeg weer de reactie dat het via de broker moest. Uitgelegd dat er geen contact mogelijk was en ik toch echt wilde annuleren. Ze gaven nog aan dat ik pas 29 mei zou vliegen en nog tijd had, ze kennen hun eigen regels ook niet blijkbaar. Dus na nog een beetje vriendelijk aandringen eindelijk....ze gingen het cancelen :clap:
Superbedankt voor de tip :thumbup:
Precies hetzelfde probleem alleen met Gate 1. Via messenger de vluchten gecanceld en credit voor 24 maanden gehad.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

laanvdj schreef:
24 apr 2020, 18:55
@dejong89 , op €20 na het gehele bedrag. Waren er ook erg blij mee.
Vouchers geldig tm 22/4/22
Netjes zeg! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

Om 21.00 uur extra persconferenties Air France/KLM, ben benieuwd!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ze krijgen steun van de staat. Twee tot vier miljard. Maar wel met de nodige voorwaarden.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

@laanvdj en @marsie , wij hebben nog geen credits ontvangen. Ik ging ervan uit dat dat via Cheaptickets zou gaan. Hoe weet United dan welk bedrag jullie betaald hebben? Ze zeggen tegen ons dat ze dat niet kunnen zien. En hebben jullie daar een mail over gehad of staat dat online ergens?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer