Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Kath90 »

Hi all,

Meer ter informatie dan anything else. Ik was gister wat aan het voorpretten voor een mogelijke reis volgend jaar. En ik kwam op de site van het NPS tegen dat de Glacier Point Road in 2021 het hele jaar gesloten is, en dat het Glacier Point alleen dmv een hike te bereiken is.

Wellicht dat mensen er wat aan hebben voor hun Yosemite tijdsbesteding planning.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Kath90 »

Excuus, ik zie zojuist dat er al een topic hierover is aangemaakt! Kan ik mn eigen topics verwijderen?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Michelleex »

Ik hoop het niet.. gezien er dit jaar veel mensen niet kunnen gaat het waarschijnlijk volgend jaar nog drukker worden.. dat gaat klem lopen op andere plekken vrees ik..
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

@Kath90 Het andere topic was al erg oud; niet gek om dit weer even actueel te maken!

@Michelleex Ik begrijp niet wat je bedoelt: de weg zal afgesloten zijn. Hopen dat hij toch open is lijkt mij niet zinvol. En Yosemite is zo groot dat je altijd wel de drukte kunt vermijden. Maar je moet dan wel de auto uit.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7890
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij eigenlijk een uitgelezen gelegenheid om daar volgend jaar eens te gaan hiken, en op Glacier Point te zijn zonder de volle parkeerplaatsen en veel te veel toeristen.
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Michelleex »

@Marianne hoop houden mag altijd toch? :D

Wij zouden/gaan september, dat zal hoogstwaarschijnlijk niet doorgaan dus zullen we het een jaar opschuiven, dus stiekem toch hoop.
Ik las op andere plekken al dat het park toch een stukje 'kleiner' wordt. Mensen kunnen niet naar Glacier Point, hoogst waarschijnlijk zal het op de andere punten dus drukker worden, want mede door dat er dit jaar weinig reizen hebben plaatsgevonden is de drukte waarschijnlijk sowieso groter.

Ik ga me stiekem al oriënteren op de wandelroutes, want hoe dan ook wil ik de plek bezocht hebben. Nu had ik in gedachte om met de bus naar boven te gaan en dan terug naar beneden te hiken, dat zullen we waarschijnlijk moeten aanpassen.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Het is lastig te voorspellen of het drukker zal zijn dan normaal. Veel mensen zullen wellicht ook Yosemite overslaan of er minder tijd voor uittrekken bij een gesloten Glacier Point road.
Als je in 2021 gaat zal je echt niet met de bus naar GP kunnen dus overweeg een wandeling omhoog. Wij liepen in 2013 via de Four Mile Trail omhoog, en - wegens een dreigend onweer en een slechte conditie - ook weer naar beneden. Mooier is om de 4MT in combinatie met de Panorama Trail te doen maar dat is nog wel langer en zwaarder.

Marianne
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Michelleex »

Daar heb je wellicht wel weer een punt in inderdaad.
Mochten wij onze reis helaas moeten verzetten naar volgend jaar hebben we in ieder geval voldoende tijd om te trainen om het toch in 1 dag naar boven en beneden te lopen.
Gelukkig zijn wel ook wel wat gewend qua hiken, dus ruim te tijd om ons daar in te verdiepen.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Diagonaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Diagonaal »

Hoeveel KM en hoe zwaar is het om vanuit Curry Village zowel omhoog als omlaag te lopen ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Het is ruim 20 km, met een hoogteverschil van bijna 1000 meter, maar op de Panorama trail ga je ook nog eens een stuk omhoog/omlaag, dus in totaal heb je meer hoogtemeters.
Kijk eens op mijn wandelsite en op www.yosemitehikes.com voor meer informatie.
En forumlid @Pleank heeft het gedaan en hier een verslagje geschreven.

Vanuit Curry Vilalge kun je met de shuttlebus naar de trailhead bij de Mist Trail (voor de Panorama trail) maar voor het startpunt van de 4MT moet je een stuk lopen. Je kunt dan met de bus naar de Yosemite Lodge en vandaar lopen. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Pleank »

@Diagonaal wij zijn om 07:30u vertrokken vanaf North Pines. We zijn via de Mist trail en de Panorama trail omhoog gelopen, en waren denk ik rond 12:30u boven op Glacier point. Het zou best wel eens rond de 20km kunnen zijn, volgens mij iets van 13 omhoog en 7 omlaag. Wij moesten nog wat verder omdat we vanaf de campground zijn gestart. Trek er gewoon een volle dag voor uit zodat je niet het gevoel hebt dat je hoeft te haasten.

De eerste 3 uur zijn we nauwelijks mensen tegengekomen. Echt zo gaaf!! Super afwisselende wandeling, echt elke minuut van genoten. Het begon fris (laagjes!) en werd uiteindelijk een graad of 20 met blauwe lucht, denk dat dat wel belangrijk is om te vermelden. Het was goed te doen vond ik, mijn vriend en ik lopen elk ons eigen tempo op de echt steile stukken en dat scheelt wel veel. Ik wandel veel maar heb verder echt geen bijzonder goede conditie, dus ik zou iedereen die gewoon redelijk fit is dit echt onwijs aanraden! Op het bovenste stuk kwamen we redelijk wat mensen tegen die vanaf Glacier Point naar beneden gingen lopen. Open deur, maar zorg voor genoeg water en eten en check of de waterpunten onderweg geopend zijn.

We hebben op Glacier Point een ijsje gegeten, wat flesjes leeggegooid (om gewicht te lozen, wij hadden veel te veel water maar better safe than sorry) en zijn via de 4-mile trail naar beneden gelopen. Hoe snel dit gaat hangt ervan af hoe hard je loopt (goh), ik durf naar beneden nooit zo snel vanwege een slechte knie en vind omhoog lopen dan ook leuker dan omlaag :D Wij hebben er geloof ik 3 uur over gedaan ofzo, maar hebben ook echt de tijd genomen. Helemaal beneden nog een beer gezien terwijl we op de shuttlebus stonden te wachten :thumbup:.

De dag erna waren we weinig waard, we wilden allerlei wandelingen langs de Tioga Road doen maar hadden niet veel puf. Hou daar dus wel rekening mee in je planning. Het zou wat mij betreft aan te raden zijn de dag erna niet al te ver te hoeven rijden. Wij gingen naar Tuolumne Meadows Campground wat an sich goed te doen was qua afstand.
Laatst gewijzigd door Pleank op 18 apr 2020, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even opgezocht; wij deden er 2,5 uur over om de 4MT naar beneden te lopen, dan kan het dus ook sneller. :wink: Op dit stuk zijn stokken wel fijn, dan kun je je knieën en kuiten wat ontlasten. Wij deden de dag erna een stuk van de Mist Trail. Wij zaten ook in Curry Village, dus wellicht heb je iets aan ons verslag.
Wanneer zouden jullie willen gaan?

Marianne
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Michelleex »

Dat klinkt niet verkeerd, ik dacht sowieso dat er maar 1 route omhoog en omlaag liep.

Maar we kunnen dus zelf de ene route omhoog en de 4 miles trail dan eventueel naar beden.
En goed te doen ook, fijn om dit lezen.

Wij zouden gaan september dit jaar, mocht dat niet doorgaan zoals ik eigenlijk vanuit ga dan schuiven we het op naar volgend jaar september.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Pleank »

Het is wel echt een klim hoor :wink: dus je moet wel een beetje van wandelen houden, maar het is echt een mooie route! Heel afwisselend ook, met watervallen, rotspartijen, stukken bos en mooie uitzichten. Het moet heel bijzonder zijn om Glacier Point te bezoeken als niemand er per auto kan komen dus als je de kans hebt zou ik dat zeker doen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn genoeg mensen die moeite hebben met alleen de Panorama Trail dus onderschat het niet. Van Glacier Point naar de vallei via de PT is al gauw 5 uur lopen en dat is dan grotendeels bergafwaarts.

Kijk eens hier voor de kaart van de vallei om beide routes te zien. Overigens is er nog een derde route, de Pohono Trail.

In september is het vroeg donker dus vertrek op tijd en neem een zaklamp mee.

Marianne
Diagonaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Diagonaal »

Martin & Marianne schreef:
18 apr 2020, 10:41
Ik heb het even opgezocht; wij deden er 2,5 uur over om de 4MT naar beneden te lopen, dan kan het dus ook sneller. :wink: Op dit stuk zijn stokken wel fijn, dan kun je je knieën en kuiten wat ontlasten. Wij deden de dag erna een stuk van de Mist Trail. Wij zaten ook in Curry Village, dus wellicht heb je iets aan ons verslag.
Wanneer zouden jullie willen gaan?

Marianne
Wij zouden eigenlijk volgende week vrijdag trouwen en de dinsdag erna meteen naar westkust USA gaan (onze eerste x USA). Helaas vanwege het virus alles moeten annuleren. Nu mikken we op Mei 2021.

@Pleank Jij schrijft: "Dag erna zijn we vanuit de valley naar Glacier Point gelopen, via de Panorama Trail omhoog en de 4-Mile trail naar beneden. Wauw, echt prachtig. Goed te doen ook qua inspanning, daar was ik vooraf echt wel bang voor. "

Dit zou dus niet kunnen in 2021, aangezien de hoofdweg dicht is? Of hoe kom je dan van einde 4-mile trail terug bij Curry Village?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo @Diagonaal . Ik geloof dat het nog niet helemaal duidelijk is. Het voorstel om te gaan hiken naar Glacier Point was juist bedoeld als alternatief voor de (bus)rit naar Glacier Point.
Het is dus niet zo dat je niet naar Curry Village zou kunnen vanaf de trailheads in de vallei, het is de weg omhoog die volgend jaar is afgesloten, niet de wegen in de vallei. Zoals ik al schreef kun je naar de Lodge lopen en daar de shuttlebus nemen, zie ons 2013-verslag daarvoor, of je neemt de El Capitan shuttlebus. Maar die rijdt niet zo vaak.
Lees de voorgaande berichten nog eens goed door en bekijk ook de daarin gegeven links. En bekijk ook eens de kaart van de vallei op www.nps.gov/yose (onder maps).
Dit artikel over de Four Mile trail is ook nuttig, met name het stuk onder transportation.

Mei is een mooie periode om te gaan. Met een lange winter loop je wel het risico dat er nog sneeuw ligt en dat bijvoorbeeld de Tioga Pass nog gesloten is.

Marianne
MrJavier
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 okt 2014, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door MrJavier »

Wij deden in 2015 een combinatie van de 4-Mile Trail, de Panorama Trail en de Mist Trail. Deze was te doen in één dag en valt best wel zwaar te noemen, we deden er een uur of 10 over (inclusief stops). De 4-mile Trail is wat saai en redelijk steil, daarna een prachtig uitzicht op Glacier Point en daarna is de trail heerlijk tot aan de camping Upper Pines waar we onze tent hadden.

In 2018 zette ik mijn wagen op de parking van Taft Point Trailhead en maakte een wandeling tot aan Taft Point, daarna wandelde ik door naar Sentinel Dome (op en af) en liep door naar Glacier Point. Daarna terug langs de andere kant van Sentinel Dome tot aan de parking van Taft Point Trailhead. Deze wandeling is beduidend korter en minder lastig dan de combo van 2015, maar toch niet te onderschatten, er zitten wat lastige stukken in (vooral naar Sentinel Dome). De wandeling naar Taft Point was een makkie en heel mooi.

Wouter
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Glacier Point Road gesloten 2021 (Yosemite NP).

Bericht door IngridZw »

Voor de duidelijkheid: Ook de Taft Point Trailhead en Sentinel Dome zijn in 2021 niet bereikbaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer