Zuidwesten in april of mei?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

Als onze vlucht van 19 juli niet doorgaat, gaan we onze reis naar volgend jaar verzetten. Nu hebben we geboekt bij Lufthansa (via Vliegwinkel .nl). Ik hoop dat we een refund kunnen krijgen maar zoniet dan kunnen we een voucher krijgen met reisdatum vóór 30 april. We hadden een route door Colorado gepland, maar dat kan niet in die periode en dat willen we ook niet. Wij willen graag lekker in het zonnetje in t shirt en zonder jas kunnen rondlopen en buiten kunnen picknicken of op een terrasje zitten.
Nu zijn we dus alvast naar een alternatieve route aan het kijken vanuit Phoenix.

Mijn vraag, hoe is jullie ervaring met het weer vanaf half april of de eerste drie weken van mei? (en welke periode is beter?)
Ik denk dan aan
-Arizona in plaatsen als Phoenix, Sedona, Tucson, Grand Canyon North Rim,
- Nevada de omgeving van Las Vegas
- Utah rond Capitol Reef, US 95, Moab
- New Mexico
Is Zuid Californié ook een optie en zoja wie weet daar mooie plekjes en routes?

We reizen met de auto en overnachten in hotels en airbnb's.
Laatst gewijzigd door vana op 19 apr 2020, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door sandpatt »

Enkele jaren terug was ik er begin april en we hadden eigenlijk constant stralend weer. Behalve Bryce was frisjes (en 's nachts koud)
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door Martin & Marianne »

April zal wat veranderlijker zijn, maar het zal heel veel uitmaken waar je bent. Ik zou zelf graag eens voor april kiezen (of nog vroeger) omdat je dan ook eens actief kunt zijn in gebieden als Valley of Fire, Snow Canyon en Death Valley. Heb je het verslag van Elly gelezen over hun februarireis?
April is ook mooi voor Joshua Tree, en San Diego. Wij zijn daar eens in december geweest, dat was heerlijk toen. En rond Tucson kun je ook het beste voor die tijd gaan.
Moab is qua weer ook een aanrader in april. Hoewel het dan ook wel druk zal zijn dan. Hou de data voor de spring break in de gaten als je voor april kiest.

Marianne
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@sandpatt en @Martin&Marianne voor de tips.
Ik neig zelf een beetje naar de eerste drie weken van mei, omdat ik denk dat de ochtenden en avonden dan wat lekkerder zijn. En ook de dagen iets langer.
Als we niet naar Colorado gaan, willen we graag Anaheim meepakken omdat mijn dochter heel graag naar Star Wars Experience wil. Ik weet alleen niet zoveel over de route tussen Phoenix en LA. We zijn al eens onderlangs gereden via San Diego -El Cenrto maar bovenlangs nog niet.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door Pete.Z »

Wij gaan altijd in april/mei of september/oktober.
April in het zuid-westen is meestal perfect, heerlijk overdag, trui aan in de avond.
Ook nog net een behoorlijke tijd om b.v. Death Valley te verkennen, hoewel het daar nu al boven de 30 graden is.
San Diego overdag al boven de 20, en in de nacht een graad of 15 deze week, ik teken ervoor..... :thumbup:
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door iLoveStedentrips »

Ik denk dat het elkaar niet zo heel veel ontloopt. Behalve dat het voor de hand ligt dat het mogelijk wat beter weer is als je later gaat, maar april zal zeker niet slecht zijn zoals eerder gezegd.

Hoger gelegen gedeeltes zullen wel wat fris zijn, zoals Bryce Canyon. Tioga Pass zal in april zeker gesloten zijn maar mei is zeker geen zekerheidje, hooguit meer kans.

Misschien heeft april wel een financieel voordeel tov mei, kan aantrekkelijk zijn?

Eigenlijk heb ik je niks geholpen..... :D :D
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@Pete.Z Dat klinkt goed! Death Valley zou ik nog wel een keer willen bekijken met iets betere temperaturen. Toen wij er waren was het 50 graden, dus 30 graden is prima😀
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@iLoveStedentrips Ja hoor, je helpt best wel. De kosten zouden ook een afweging kunnen zijn, afhankelijk van of we ons geld voor de tickets kwijt zijn of niet. :D
Naar Yosemite en Bryce gaan we niet, daar zijn we al geweest.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door Pete.Z »

April is een prima maand voor DV, vorig jaar hebben we daar twee dagen gezeten begin Mei, Panamint Springs. Gewandeld naar Darwin Falls, naar Ballarat geweest en omhoog gereden naar aguereberry point. Zijn toch dingen die je inderdaad niet doet als het 50 graden boven nul is. Nu voor oktober weer 2 nachten daar gepland, warmer dan in het voorjaar, maar Panamint ligt hoger en dus koeler dan Furnace Creek b.v., dus dat scheelt in temperatuur. Absolute aanrader als je DV eens beter wilt zien en beleven.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

Toen wij vorige keer in Death Valley waren voelde ik me er absoluut niet prettig en was blij dat we er weer uit waren. Maar ik hoor iedereen er zo enthousiast over dus ik wil het graag eens een herkansing geven met wat betere temperaturen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door BonnyR »

vana schreef:
19 apr 2020, 14:05

-Arizona in plaatsen als Phoenix, Sedona, Tucson, Grand Canyon North Rim,
- Nevada de omgeving van Las Vegas
- Utah rond Capitol Reef, US 95, Moab
- New Mexico
Wij zijn vorig jaar eind april vertrokken. Grand Canyon prima weer gehad, maar mensen een paar dagen voor ons verkleumd.In Bryce bijvoorbeeld sneeuw.
Omgeving Las Vegas perfect , evenals Moab en omgeving. Ook Death Valley is dan prima te doen. Toch een volgende keer zou ik pas in mei vertrekken, we hebben het s nachts vaak goed koud gehad. lekker buiten zitten bij een kampvuur is echt ons ding, maar dat kon vaak niet zo lang
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door kalaman »

April is altijd onze favoriete maand geweest, ook al omdat wij graag uitdagende hikes doen en we dat helemaal niet zien zitten bij een loden hitte.
Kijk anders eens naar onze diverse blogs van deze aprilreizen.
Hét allermooiste is echter het ZW in de winter, maar dan ben je ook beperkt in de mogelijkheden, zoals weinig dirt roads toegankelijk en ook veel trails afgesloten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door Coyote »

Ik zou persoonlijk gaan voor de periode in mei. Dan lijkt mij de kans op warmer weer alweer groter dan in april.

Vorig jaar vloog ik 18 mei naar Phoenix. Nog nooit zo 'koud' daar meegemaakt. Harde wind, af en toe regen en frisjes terwijl ik daar tot nu toe temperaturen van 100 F + gewend was. ;-). Overigens nog steeds prima uit te houden hoor. Aan het eind van de vakantie (7 juni) was de temperatuur wel heel aangenaam in Phoenix en Tucson (± 90-100 F). Ik weet niet of dit normaal is voor Phoenix en Tucson in deze periode. De natuur is daar dan wel heel mooi met bloeiende cacti.

Ook voor de andere gebieden die je noemt lijkt mij dit een prima periode. Bovendien, je bent wellicht nog voor de grote drukte, dat zou voor mij alleen al een reden zijn.

Succes met plannen! Altijd leuk daarmee bezig te zijn. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@Coyote Brrr. Koud in Phoenix. Dat zijn we niet gewend. De laatste keer dat we daar waren was het 118 F!

Dan had je echt pech denk ik, volgende week wordt het rond de 100F in Phoenix zag ik, dus eind april kan het ook al heet zijn 😁
Maar mijn gevoel gaat ook uit naar mei. Iets meer kans op warmte, iets langere dagen.

En ja, leuk om toch weer met een route bezig te zijn, al is het anders dan we eigenlijk wilden.
Nu maar hopen dat na twee jaar annuleren de 3e keer scheepsrecht is 😁
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@kalaman wij zijn niet van die enorme lange hikes.
Je verslagen heb ik al eerder gelezen maar ik ga ze nog een bekijken I. v. m. de temperaturen
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door Visser »

vana schreef:
19 apr 2020, 15:30
@sandpatt en @Martin&Marianne voor de tips.
Ik neig zelf een beetje naar de eerste drie weken van mei, omdat ik denk dat de ochtenden en avonden dan wat lekkerder zijn. En ook de dagen iets langer.
Als we niet naar Colorado gaan, willen we graag Anaheim meepakken omdat mijn dochter heel graag naar Star Wars Experience wil. Ik weet alleen niet zoveel over de route tussen Phoenix en LA. We zijn al eens onderlangs gereden via San Diego -El Cenrto maar bovenlangs nog niet.
Phoenix naar Los Angeles is maar 1 weg, Interstate 10. In Arizona kun je ietwat paralel rijden tot Qwartzsite. Daarna interstate. Is wel een drukke weg met veel vracht verkeer.
Via Yuma, wat nogal om is, is het gewoon stil op de weg. En Yuma heeft een leuke downtown.

Als je I10 neemt en je ben bij de afdaling naar Palm Springs enz, hou je camara startklaar. In 1 keer je je de gehele vallei.
Yuma. Andere kant is CA. Ja... Dat is, wat ervan over is, van de Colorado river. Voor de dammen er waren was ie 1 mijl breed bij Yuma..... :o
Afbeelding

Binnendoor naar Yuma.
Afbeelding

I 10 naar LA, ten westen van Phoenix.
Afbeelding

I 10 oosten van Palm Springs
Afbeelding

Via Yuma rij je ook naast t spoor. Altijd wel indrukwekkend om te zien.
Afbeelding
.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zuidwesten in april of mei?

Bericht door vana »

@Visser Mooie beelden. Helaas gaat de reis niet meer door
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer