Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

2x gebeld met Lufthansa. 2x binnen 3 minuten iemand aan de lijn gehad en keurig te woord gestaan.

Ik vind klagen op social media altijd wel heel makkelijk. Als het goed gaat hoor je ze vaak niet. Ik denk dat alle maatschappijen momenteel overladen worden met vragen over refunds, vouchers en omboeken waardoor het gewoon veel langer duurt dan gebruikelijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

dejong89 schreef:
18 apr 2020, 22:30
Ik vind klagen op social media altijd wel heel makkelijk. Als het goed gaat hoor je ze vaak niet.

Inderdaad, mijn dochter werkt bij KLM social media en wordt nog steeds elke dag stijf gescholden via berichten. Terwijl zij ook maar gewoon het beleid uitvoert.
Laatst gewijzigd door vana op 18 apr 2020, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marcopstal »

georgesken schreef:
18 apr 2020, 16:23
@Marcopstal je kan een land als België en zelfs Belgische dorpen niet vergelijken met een staat als Nebraska qua bevolkingsdichtheid. Nebraska is 7 keer groter dan België en er wonen 6 keer minder inwoners. Voor zulke Staten kan ik wel begrijpen dat er andere maatregelen genomen worden
Andere maatregelen, ja ergens wel natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het risico op infectie bestaat. Nu goed, daar gaat het op zich niet over. Als ik zie hoe moeilijk het hier gaat om alles onder controle te krijgen dan denk ik toch dat men in de VS nog langere tijd problemen gaat krijgen. De "lockdown" maatregelen aanhouden is niet eenvoudig als iedereen wat mee werkt en extra moeilijk als iemand gaat tegenwerken. Naar mijn gevoel zet men de deur veel te snel weer open en hebben velen het zelfs nog niet begrepen. Voorspellingen van doden die nu naar beneden gesteld worden geeft mensen het gevoel dat het over is, maar dat is allesbehalve het geval. Hoe strenger je het een periode kan volhouden hoe beter voor de toekomst.

Ik blijf er dan ook van overtuigd dat de huidige evolutie de toestand weer zal laten verslechteren wat alleen maar zal leiden tot een langere travel ban.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Marcopstal schreef:
18 apr 2020, 23:18
georgesken schreef:
18 apr 2020, 16:23
@Marcopstal je kan een land als België en zelfs Belgische dorpen niet vergelijken met een staat als Nebraska qua bevolkingsdichtheid. Nebraska is 7 keer groter dan België en er wonen 6 keer minder inwoners. Voor zulke Staten kan ik wel begrijpen dat er andere maatregelen genomen worden
Andere maatregelen, ja ergens wel natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het risico op infectie bestaat. Nu goed, daar gaat het op zich niet over. Als ik zie hoe moeilijk het hier gaat om alles onder controle te krijgen dan denk ik toch dat men in de VS nog langere tijd problemen gaat krijgen. De "lockdown" maatregelen aanhouden is niet eenvoudig als iedereen wat mee werkt en extra moeilijk als iemand gaat tegenwerken. Naar mijn gevoel zet men de deur veel te snel weer open en hebben velen het zelfs nog niet begrepen. Voorspellingen van doden die nu naar beneden gesteld worden geeft mensen het gevoel dat het over is, maar dat is allesbehalve het geval. Hoe strenger je het een periode kan volhouden hoe beter voor de toekomst.

Ik blijf er dan ook van overtuigd dat de huidige evolutie de toestand weer zal laten verslechteren wat alleen maar zal leiden tot een langere travel ban.
Helemaal mee eens. Of het virus moet om wat voor reden dan ook toch doven. Net als de “eerste” SARS.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Weet iemand wat een rood vluchtnummer met een rode streep erdoor betekent? Je zou denken geannuleerd, maar bij United staat de vlucht er nog gewoon in. Ik wil zelf nog niet annuleren, pas 29 april, i.v.m. de voorwaarden van United. De andere vluchten hebben dit niet (multicity). Cheaptickets is niet bereikbaar dus ik kan het niet aan hun vragen, heeft iemand dit al eens gezien?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Ik weet niet wanneer je zou vliegen, maar bij United is het tot nu vrij simpel, nu wordt er helemaal niet gevlogen vanaf Schiphol, vanaf 4 mei een dagelijkse vlucht naar Newark tot 19 mei, daarna wordt bekeken of ze daarmee doorgaan of niet. Alle andere vluchten van United gaan voorlopig niet door.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben op 29 juni een vlucht staan naar Vancouver (BC) met Swiss en Air Canada. De terugvlucht is op 22 juli met Lufthansa.
Iemand enig idee wat momenteel de status is ? Volgens mij is vliegen naar Canada tot 1 juli zo wie zo niet toegestaan. Maar vervalt daarmee automatisch ook de eerste vlucht van Amsterdam naar Zurich ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat je je hele ticket niet kan gebruiken. Je bestemming is immers Canada. Hoe het zit met vouchers of terugbetaling zou je moeten vragen bij de instantie waar je geboekt hebt.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

dejong89 schreef:
18 apr 2020, 22:30
2x gebeld met Lufthansa. 2x binnen 3 minuten iemand aan de lijn gehad en keurig te woord gestaan.
Heb je een refund aangevraagd? Want daar gaan de klachten over. Je kan een refund aanvragen maar mensen krijgen geen bevestiging dat de refund toegekend wordt of krijgen geen refund uitbetaald. We zijn inmiddels twee maanden verder en je zou zeggen dat een bedrijf als Lufthansa dan de zaakjes op orde moet hebben. Dat lukt andere luchtvaartmaatschappijen ook.

Het gerucht gaat dat Lufthansa met de Duitse overheid bezig is om de EU commissie een uitspraak te laten doen over versoepeling van de refund wetgeving. Onder het motto als we refunds moeten uitbetalen gaan we failliet en krijgt niemand iets, dus willen we vouchers gaan uitdelen. Dit zou de reden zijn dat er nog geen refunds uitbetaald zijn.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

United heeft onze vlucht Ams-Ord er idd uitgehaald. Wij zouden op 3/6 vliegen. Gebeld met United en deze bevestigde dit.
Alleen wil het reisbureau waar ik bij geboekt hebt, dit niet bevestigen. Zij zien de vlucht nog steeds staan, volgens hun.
Doordat we een bulk vlucht hebben geboekt, kan United niks voor ons doen, zij kunnen niet zien wat we betaald hebben voor de vlucht. We willen geen refund maar vouchers, ben benieuwd wanneer Flysmarter iets voor ons gaat betekenen.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Wat is een "bulk" vlucht?
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

Dat weet ik ook niet precies, er is hier op het forum al eens Iets over uitgelegd. Wat ik wel weet is dat United niet kan zien wat we voor de vlucht hebben betaald, op ons receipt staan ook geen prijzen maar daar voor in de plaats “ bulk euro”
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Superdork1

Nee. Ik had 2 vragen over mijn vlucht en een eventuele voucher.
Dat een uitbetaling langer duurt lijkt mij niet meer dan logisch. In je link op twitter zoek je op Lufthansa refund. Vervang Lufthansa met KLM,United,American,Delta etc etc en je krijgt dezelfde soort reacties. Mensen zijn ongeduldig. Ik snap het wel. Het is een hoop geld maar aan de andere kant: Dit is nog nooit eerder voorgekomen.

@vana Een bulk ticket is volgens mij een speciaal tarief voor brokers. Dit is ook de rede waarom Lufthansa mij geen antwoord kon geven op de vraag wat de waarde zou zijn van mijn voucher. Ze kunnen alleen zien wat ik aan vliegtax heb betaald.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Eind maart bij KLM een cash refund aangevraagd voor door hen geannuleerde vlucht. Had uiteraard al verwacht dat ik 'm niet zou krijgen, maar voor de vorm wel handig dat ik bewijs heb dat ik 'm heb aangevraagd.

Ik krijg nu een mailtje met:
Your voucher request is successfully submitted! In this e-mail, you’ll find more information about what to expect next. Because of the high volume of requests, it can take multiple weeks for us to process your request and send you the travel voucher via e-mail.
:lol:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Ik heb geboekt bij Delta vertrek 19-06.
Natuurlijk mag ik daar een voucher voor aanvragen. Maar dan mag ik die volgens mij alleen bij Delta gebruiken.

Als je bij KLM een voucher aanvraagt mag je die voucher bij de groep gebruiken.
Groep : KLM, Air France, Delta, Virgin Atlantic en Kenya Airways

Is toch wel een wezenlijk verschil.
Of zie ik iets over het hoofd ?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

driel24 schreef:
20 apr 2020, 10:28
Is toch wel een wezenlijk verschil.
Yep, ik heb geboekt bij KLM (Delta vlucht) voor juli, maar bij een geannuleerde vlucht moet ik bij KLM 12 maanden wachten op een refund, terwijl het bij Delta een paar weken zou duren.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Wanderlust schreef:
20 apr 2020, 10:36
Yep, ik heb geboekt bij KLM (Delta vlucht) voor juli, maar bij een geannuleerde vlucht moet ik bij KLM 12 maanden wachten op een refund, terwijl het bij Delta een paar weken zou duren.
Mijn vlucht is nog niet geannuleerd. Dus ik krijg nog geen refund lijkt mij.

Ik zie nu wel op de KLM site dat ik ook een Delta vlucht via KLM kan wijzigen.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Met waarschijnlijk tot gevolg dat ik een KLM voucher in handen heb :-)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

driel24 schreef:
20 apr 2020, 10:28
Ik heb geboekt bij Delta vertrek 19-06.
Natuurlijk mag ik daar een voucher voor aanvragen. Maar dan mag ik die volgens mij alleen bij Delta gebruiken.
Een door KLM uitgegeven EMD kun je (in principe) alleen uitgeven bij Air France of KLM. Dat geldt ook voor een ecredit van Delta, die kun je (in principe) alleen bij Delta uitgeven.

Dat is ook helemaal geen probleem. Want beide organisaties werken samen in een transatlantische partnership, en normaal gesproken maakt het dus niet uit waar je een specifieke route boekt, de prijs zal hetzelfde zijn. Dat is ook wat KLM bedoeld met "vluchten van KLM, Air France, Delta, Kenya airways of Virgin Atlantic". Dat zijn gewoon partners, maar je koopt het ticket bij KLM. Met jouw KLM EMD kun je niet betalen als je een ticket bij een van die partners koopt (met uitzondering van Delta, zie onder).

Als je een niet-transatlantische route wil boeken ligt het iets anders, de meeste KLM fare rules vereisen dan dat er geticket wordt op een KLM of AF ticket. Maar als je Delta belt dan kun je zo'n ecredit wel weer gebruiken voor een route die niet transatlantisch is, althans, dat was geen probleem toen ik dat een keer deed een paar jaar geleden. Of het policy is of een uitzondering weet ik niet, maar het kan dus wel. Ook andersom heb ik het gedaan, dus een KLM EMD voucher (074 stock) gebruikt voor een deelbetaling van een Delta ticket.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

@roelb Toch zie ik op de KLM site het volgende staan waaruit blijkt dat je met een Delta ticket een KLM voucher zou kunnen krijgen.
Een KLM voucher is voor ons waardevoller. Je krijgt er ineens veel bestemmingen bij.
Ik kan nl. helemaal niet meer naar de USA binnen afzienbare tijd. Het was een reis met kinderen voor ons 25-jarig huwelijk.
De één gaat nu studeren op de universiteit, de ander begint aan een MBO. Die vakanties lopen nooit meer gelijk.

Hoe om te boeken
  • Log in op Mijn Reis en wijzig zelf uw reisdata of bestemming als:
  • U een vliegticket van KLM, Air France of Delta Air Lines heeft,
  • Uw reis nog niet heeft plaatsgevonden,
  • U niet reist met een baby (0-1 jaar),
  • U geen speciale service heeft aangevraagd (zoals een speciale maaltijd, de Unaccompanied Minor-service, of vervoer van een rolstoel of huisdier).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

En lees even drie alinea's verder...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer