Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

Hier zelfde met Delta. Vliegen normaal vanuit AMS naar Phoenix via Minneapolis op 30/5. Zonder verwittiging per mail of dergelijke zie ik nu via de site van Delta dat onze vlucht Minneapolis- Phoenix is vervroegd zodoende we overstap volledig missen. Je kan niet online wijzigen , dan moet je bellen. Alleen nog online cancellen kan je. Ik vermoed dat er nog wel wat zal wijzigen want onze terugvlucht LAS - AMS (rechtstreeks via KLM) voor 6 juni staat er ook nog in en lijkt me dat die ook niet gaat vliegen.
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Mijn vlucht van AMS-DTW-MCO is geannuleerd door KLM. Ze hebben me omgeboekt naar DTW-MCO. Wij gaan nu met de koffers zwemmend naar de USA denk ik........

Overigens geen klagen dat ik geannuleerd ben hoor. Maar wel dat het alternatief er gewoon ingezet wordt en ik nu niet meer kan kiezen voor een voucher. Ik ga maar eens een appje sturen denk ik (ik ga er vanuit dat het goed gaat komen)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Even niet over luchtvaartmaatschappijen, maar Auto Europe. Voor ons een meerdere keren een goede "broker" vwb autohuur in de VS. Tijdens het boeken stond duidelijk op hun website en in hun voorwaarden aangegeven dat gratis annuleren tot 48uur voor aanvang huur inbegrepen/mogelijk was. Nu wordt er bij annulering tot 48uur voor aanvang huur (ivm de Corona Pandemie) 20 Euro administratiekosten gerekend.
Het is het bedrag niet, maar naar mijn mening niet zo netjes. Ik kwam er nu toevallig achter, maar een mailtje was netjes geweest. Nu (achteraf) 20 Euro rekenen voor een totaal geautomatiseerd proces siert Auto Europe niet.

Art 20 van hun algemene voorwaarden is op hun website aangepast.
Auto Europe berekent geen annuleringskosten tot 48 uur voor aanvang van de huur. Echter, in verband met de sterk toegenomen hoeveelheid aan annuleringen veroorzaakt door de Covid-19 pandemie zal Auto Europe een geringe onkostenvergoeding ter hoogte van 20 EUR berekenen om de administratiekosten in het geval van annulering af te dekken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marjolijne
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marjolijne »

Wij hadden voor 19 april tickets naar Maimi met Britisch airways.
Een week of 2 geleden werd onze heen reis naar Londen geannuleerd.
Omdat we geen voucher wilde (de meivakantie volgend jaar is 1 week later) zijn we aan het bellen geslagen.
Dit is bijna onmogelijk. Dus gisterochtend meteen bij opening om 9:00 uur gebeld en we kwamen erdoor.
Maar omdat we gedeeltelijk met avios (punten) geboekt hadden, ga je naar een andere afdeling. Dus misschien was dat ons geluk.
En zonder enige uitleg werd onze reis gecanceld en krijgen we het geld terug. Dit kan wel 3 tot 4 weken duren.

Via Homeaway hadden we een huis geboekt dan niet annuleerbaar was.
De eigenaar wilde dat we de datums zouden verzetten.
Maar toen er een mail kwam van homeaway dat er ze soepeler gingen worden, meteen doorgeven dat we wilde annuleren.
Omdat ze eigenaren zo stug en weinig reageerde was ik er eigenlijk al klaar mee.
Maar gelukkig zegde ze toe dat we kosteloos konden annuleren. En tot werd het stil en stil en nog stiller.
En ik maar (aardige) berichtjes sturen. Nadat ik homeaway om hulp had gevraagd was binnen 5 minuten mijn boeking geannuleerd.
En daar moeten we ook een week of 3 op ons geld wachten. Maar dat vind ik niet zo erg.

Gelukkig had ik nog niet zo veel geregeld en konden we de auto kosteloos annuleren.
Dus uiteindelijk geen vakantie maar gelukkig ook geen kosten.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Bianca B schreef:
10 apr 2020, 15:29
Ik zou ze bellen. Heb ik ook gedaan met Dolphin whale waching (Cape Cod).Binnen 2 dagen hebben ze mijn geld terug gestort.
Gaan we proberen :thumbup:

Iets anders: we hebben in Amerika gebeld met LOT om de vlucht te verzetten (toen nog). We hebben 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen en dat heeft maar liefst € 165,- gekost. En uiteindelijk voor niets, want die vlucht ging ook niet door :sadcry:
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nelliej »

Zojuist bericht van KLM gekregen dat onze vlucht terug op 28juni van SF naar AMS geannuleerd is. De heenvlucht naar LA op 11 juni staat gek genoeg nog wel gewoon.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

jojostravelusa schreef:
12 apr 2020, 12:57

We hebben 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen en dat heeft maar liefst € 165,- gekost.
Er zijn goedkopere manieren om te bellen naar USA, gewoon tegen lokaal tarief :(
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

HennyCox schreef:
12 apr 2020, 13:45
jojostravelusa schreef:
12 apr 2020, 12:57

We hebben 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen en dat heeft maar liefst € 165,- gekost.
Er zijn goedkopere manieren om te bellen naar USA, gewoon tegen lokaal tarief :(
Hoe dan? Ik heb 2 minuten gebeld, vond €1,38 per minuut nog te doen. Maar als je meer dan een uur moet bellen....
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door laanvdj »

Dit stond net op Facebook, BA is wel Erg pessimistisch.
Maar de schrijfster weet wel waar ze aan toe is.
Zou vanuit DUS naar LAX vliegen:


“Ok dan...ik heb net een mail gehad van British Airways ..vluchten geannuleerd
Vertrek 03-08
Terug reis 20-08

Ik dacht de laatste tijd er vaker dat er niet zou doorgaan,en gezien de verslechterde situatie in de wereld,en de veel gevallen Covid in USA,dacht ik zelf aan dat wij beter dit jaar niet zoude gaan..nu ff afwachten wat wij terug krijgen ,de vluchten zijn dus geannuleerd door BA zelf,liever wil ik restitutie ipv voucher...”
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Bianca B schreef:
12 apr 2020, 13:56
Hoe dan? Ik heb 2 minuten gebeld, vond €1,38 per minuut nog te doen. Maar als je meer dan een uur moet bellen....
Er zijn veel mogelijkheden, maar bv met Skype, even voor 5,- belminuten kopen, dan kun je voor 2,4ct/min naar de USA bellen en zelfs gratis naar amerikaanse toll free nummers.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

HennyCox schreef:
12 apr 2020, 13:45
Er zijn goedkopere manieren om te bellen naar USA, gewoon tegen lokaal tarief :(
Je leest hier bellen NAAR de VS, maar @jojostravelusa schrijft:
we hebben in Amerika gebeld met LOT om de vlucht te verzetten (toen nog).
Afbeelding
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Bianca B schreef:
12 apr 2020, 13:56
Hoe dan? Ik heb 2 minuten gebeld, vond €1,38 per minuut nog te doen. Maar als je meer dan een uur moet bellen....
Via 020-7017171.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Inges schreef:
12 apr 2020, 10:09
Mijn vlucht van AMS-DTW-MCO is geannuleerd door KLM. Ze hebben me omgeboekt naar DTW-MCO. Wij gaan nu met de koffers zwemmend naar de USA denk ik........

Overigens geen klagen dat ik geannuleerd ben hoor. Maar wel dat het alternatief er gewoon ingezet wordt en ik nu niet meer kan kiezen voor een voucher. Ik ga maar eens een appje sturen denk ik (ik ga er vanuit dat het goed gaat komen)
Toch maar even gebeld.......Het is niet zo druk blijkbaar want ik kom er snel doorheen. Ik heb 4 vouchers ontvangen die na een jaar uitbetaald worden als ik niet kan boeken binnen een jaar.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Keteltje »

Weet er iemand of die travel ban , aanvankelijk voor 30 dagen, al verlengd is? En zo ja, tot wanneer? Die 30 dagen lijken me al voorbij.
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Division schreef:
12 apr 2020, 15:03
HennyCox schreef:
12 apr 2020, 13:45
Er zijn goedkopere manieren om te bellen naar USA, gewoon tegen lokaal tarief :(
Je leest hier bellen NAAR de VS, maar @jojostravelusa schrijft:
we hebben in Amerika gebeld met LOT om de vlucht te verzetten (toen nog).
Die is helemaal eenvoudig. Installeer een SIP client op je telefoon (Zoiper bijvoorbeeld) en zorg dat je een Nederlands vast nummer hebt bij een telefonie provider hebt die gewoon SIP aanbiedt. Bijvoorbeeld XS4All, of een van de tientallen losse VOIP providers. Dan bel je dus overal ter wereld, zolang je een dataverbinding hebt, gewoon vanaf je Nederlandse (vaste) nummer en kun je die ook overal beantwoorden. Zonder verdere kosten, mits je natuurlijk een internet verbinding hebt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Weet iemand hoe het zit met Delta? Wij vliegen (tenminste zouden vliegen) 28 mei naar New York. de vlucht staat er nog in maar dit staat op de site boven onze vlucht:

You may be eligible to cancel your flight and apply any unused value of the ticket toward the purchase of a new ticket. If your ticket qualifies, the cancel fee will be waived, however fare difference may apply for new travel dates at the time of booking the new ticket. If you want to cancel or review options, proceed to “Start Flight Cancellation.”

Kan ik toch annuleren? Ook al staat de vlucht nog gepland?

Ps als ik deze maand probeer te boeken bij Delta, lukt zelfs dat nog.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Ja, je mag nu cancellen en dan krijg je een ecredit die 24 maanden geldig is.

Maar je kunt ook geduldig afwachten. Zodra Delta zelf een of meerdere vluchten uit je reservering cancelled of e.e.a. met meer dan twee uur verschoven wordt dan kun je ook je geld terugkrijgen.

Mijn advies: geduldig wachten. Je hebt nog anderhalve maand. En wellicht kun je tegen die tijd weer gewoon die kant op. Maar als je dat niet wilt valt deze vlucht gewoon onder de huidige waiver, tot 31 mei. Je kunt dus ook op 28 mei nog besluiten om niet te gaan en het ticket om te zetten in een ecredit.

Meer info op https://www.delta.com/us/en/advisories/ ... quirements
International Travel Scheduled to Depart in March, April, or May 2020
For international travel originally scheduled to depart through May 31, 2020, all change fees are waived.
You can rebook your trip to the same destination for travel departing before May 31, 2020, with no difference in fare applied.
For trips rebooked to the same destination for travel departing June 1 – May 31, 2022, there will be no change fees, but a difference in fare will apply.
We understand you might not know where you want to go. If you’d like to change your destination, or if you don’t know when you want to travel, you may cancel without a fee and use your eCredit to book a new flight at a later date.
Travel to and from the U.S. Virgin Islands and Puerto Rico will qualify for the international ticket flexibility policy.
For the best experience, please go to  My Trips  to adjust your plans before your original travel date.  Your new travel should be completed by May 31, 2022.
Laatst gewijzigd door roelb op 12 apr 2020, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door CAM1984 »

BA is inderdaad behoorlijk pessimistisch. Mijn vluchten van Amsterdam naar Philadelphia en vv zijn gecanceld. De aansluitende vluchten van Philadelphia naar Tampa en vv staat er nog wel in. Ik zou heen vliegen op 22 juli, en terug op 16 augustus.

Het mooie is nog wel dat ze schrijven dat ze hopen dat ik happy ben met de nieuwe vlucht tijden. Welke dan, vraag ik me af, want er is me geen alternatief geboden voor de gecancelde vluchten, nog restitutie.

Kijk, ik hield er al rekening mee dat de vakantie naar Amerika deze zomer niet doorgaat. Maar ik vind deze communicatie van BA dan weer heel bijzonder. Ik wacht even af of er nog meer mails komen, en anders neem ik wel contact op.

Ik las eerder in dit topic dat er meerdere forumleden waren die net als ik die vlucht en auto als combi geboekt hebben bij BA en ben benieuwd of zij eenzelfde mail hebben ontvangen.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Je zou met American airlines naar Philadelphia vliegen, die vlucht is in ieder geval tot oktober uit de dienstregeling gehaald. Ik zou contact opnemen met BA voor de mogelijkheden, je kunt ook nog een tijdje wachten, 22 juli is nog heel ver weg.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hemmie »

Nelliej schreef:
12 apr 2020, 13:34
Zojuist bericht van KLM gekregen dat onze vlucht terug op 28juni van SF naar AMS geannuleerd is. De heenvlucht naar LA op 11 juni staat gek genoeg nog wel gewoon.
KLM blijft nog een paar keer per week op LA vliegen, maar er zijn geen vluchten meer van/naar SF.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer