Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Oh echt. Ik denk dat KLM een groot probleem heeft met de bedrijfsvoering. Hopelijk krijgen ze het snel op orde.

Zit nu te kijken naar de 1e 2 weken van september, hopelijk gaat dat lukken. Ben benieuwd hoe snel ik de voucher ontvang.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

Waarom zou KLM die vluchten dan niet van de site halen? Je kunt nu nog vluchten boeken naar LAS met vertrek in Mei.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

@Maxmannl Ik zie nergens dat KLM tot en met juni hun vluchten heeft geschrapt. Of zijn dat alleen vluchten naar LV?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

Gisteren is er een extra voorwaarde voor de reiscredits (lees;vouchers) op de site van vliegtickets.nl toegevoegd.

Naast de 40 Euro herboekingskosten pp en dat je je geld kwijt bent als je niet op tijd herboekt is er een punt toegevoegd.

Je hebt 12 maanden de tijd (vanaf originele aankoopdatum tickets) om je vlucht te beginnen.
Ik had 21 juli 2019 al geboekt, dus moet nu voor 21 juli dit jaar vertrekken anders ben ik mijn geld kwijt.
Dit terwijl de geldigheid van de vouchers bij United Airlines (zou ik mee vliegen) is uitgebreid naar 24 maanden.

Ik heb een klacht ingediend op de site van vliegtickets.nl, maar natuurlijk nog geen reactie.
Daarom ook maar een klacht ingediend bij de ACM consuwijzer, op klacht.nl en kassa.

Wat ik ondertussen al weet;
- Stichting SGR kan niets voor je doen.
- Ik heb een doorlopende reisverzekering met aanvullende annueringsverzekering, maar daar kan ik ook niets verhalen (maar wel premie betalen).
- Ik heb rechtsbijstand, maar die zeggen alleen te kunnen helpen bij een pakketreis. Bij een losse vlucht kunnen ze niets doen. Raar!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Ik snap er niks meer van. Geboekt bij Gate 1.
28 mei naar New York. Delta, uitgevoerd door KLM. Paar dagen geleden vlucht wijziging van een half uur. Hoe dan?!
Vlucht staat ook gewoon nog op de site van KLM.
We wachten maar af tot Gate 1 komt met een reactie.
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Vosje8227 »

Coyote Buttes schreef:
11 apr 2020, 12:01
Gisteren is er een extra voorwaarde voor de reiscredits (lees;vouchers) op de site van vliegtickets.nl toegevoegd.

Naast de 40 Euro herboekingskosten pp en dat je je geld kwijt bent als je niet op tijd herboekt is er een punt toegevoegd.

Je hebt 12 maanden de tijd (vanaf originele aankoopdatum tickets) om je vlucht te beginnen.
Ik had 21 juli 2019 al geboekt, dus moet nu voor 21 juli dit jaar vertrekken anders ben ik mijn geld kwijt.
Dit terwijl de geldigheid van de vouchers bij United Airlines (zou ik mee vliegen) is uitgebreid naar 24 maanden.
Wow, deze toevoeging had ik nog niet gezien. Wat een eikels daar. Hoe ik het lees, is dat je (in jouw geval) op 21 juli terug moet zijn met je nieuw geboekte vlucht. In de kop op die pagina van vliegtickets.nl staat namelijk "Uiterlijke aankomstdatum van de (terug)vlucht".

Ik heb mijn tickets op 6 februari 2020 geboekt. Ik snap oprecht dat deze hele situatie voor alle maatschappijen en brokers nieuw is, maar de voorwaarden van vliegtickets.nl gaan echt helemaal nergens over. Mij gaat het i.v.m. werk niet lukken om voor februari 2021 de geplande reis te gaan maken (hopelijk in mei 2021 wel) dus dan zou ik kunnen fluiten naar m'n geld.
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jastsali »

Ik heb begin van de week naar vliegtickets.nl gereageerd dat ik de reiscredit niet accepteer omdat die afwijkt van de regels die de ACM heeft gesteld en bovendien omdat die op de site van United andere voorwaarden gelden.
Ik kreeg eergisteren al een antwoord van vliegtickets.nl waar ik op zich mee kan leven.
Inderdaad is het nu aangepast dat de nieuwe aankomstdatum binnen een jaar na oorspronkelijk ticketdatum moet zijn (dat was in het eerste aanbod voor 1-12-20, maar blijft in mij. geval 2 maanden langer geldig).
Maar..... omdat ik had aangegeven een volledige refund te willen stond er ook nog het volgende in de reactie van vliegtickets.nl:
Tevens kunnen wij indien gewenst een aanvraag doen tot een restitutie van het betaalde bedrag. Omdat dit nog geen garantie is, vernemen wij graag jouw reactie hierop!
Kortom gewoon op je strepen staan. Ik laat nu reiscredit nog even staan in afwachting van hoe de maatregelen zich de komende weken/maanden gaan ontwikkelen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Als ik lees dat de scholen in NYC pas in september weer opengaan, dan zie ik het toch somber in voor deze zomer... hopelijk kan alles eind september nog doorgaan, maar ik ben al een ‘spiegelreis’ aan het maken voor januari 2021...
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

Timothy555 schreef:
11 apr 2020, 17:17
Als ik lees dat de scholen in NYC pas in september weer opengaan, dan zie ik het toch somber in voor deze zomer... hopelijk kan alles eind september nog doorgaan, maar ik ben al een ‘spiegelreis’ aan het maken voor januari 2021...
logisch want scholen in amerika hebben het begin van hun zomervakantie ergens tussen half mei en begin juni en beginnen dan weer ergens half augustus / begin september .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

jastsali schreef:
11 apr 2020, 17:11
Ik heb begin van de week naar vliegtickets.nl gereageerd dat ik de reiscredit niet accepteer omdat die afwijkt van de regels die de ACM heeft gesteld en bovendien omdat die op de site van United andere voorwaarden gelden.
Ik kreeg eergisteren al een antwoord van vliegtickets.nl waar ik op zich mee kan leven.
Inderdaad is het nu aangepast dat de nieuwe aankomstdatum binnen een jaar na oorspronkelijk ticketdatum moet zijn (dat was in het eerste aanbod voor 1-12-20, maar blijft in mij. geval 2 maanden langer geldig).
Maar..... omdat ik had aangegeven een volledige refund te willen stond er ook nog het volgende in de reactie van vliegtickets.nl:
Tevens kunnen wij indien gewenst een aanvraag doen tot een restitutie van het betaalde bedrag. Omdat dit nog geen garantie is, vernemen wij graag jouw reactie hierop!
Kortom gewoon op je strepen staan. Ik laat nu reiscredit nog even staan in afwachting van hoe de maatregelen zich de komende weken/maanden gaan ontwikkelen.

pff lekker bezig zijn ze daar :o :( :(

en hun werkwijze vind ik ook een mooie voor de credit card , rechtsbijstand of een organisatie als euclaim ( die ook zaken voor refund behandelen ) . wat ik van de week las dat ze gewoon uit zichzelf vluchten zijn annuleren maar je zelf een mail sturen dat de vliegtuigmaatschapppij dat heeft gedaan geeft een sterke basis om je gelijk te halen . dat is namelijk schandalig dat ze mensen er zo inluizen . je bezit immers beide emails waarbij de airline zegt dat jij annuleert en met een eerder tijdstip de mail van vliegtickets.nl dat de vliegtuigmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marcopstal »

Voor België geven ze al aan dat reizen naar het buitenland er deze zomer niet zal inzitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Fantastisch nieuws dat... :(

Dat wordt dan maar een zomer in eigen huis, er zijn weinig dingen die me in eigen land naar buiten halen.

En als ze de grenzen deze zomer nog dichthouden, dan is september ook wel heel kortbij.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door brasem »

Zojuist bericht ontvangen van KLM dat mijn vlucht van 16 juni naar Las Vegas is geannuleerd. Ik had KLM packagedeal geboekt en ontvang een voucher.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een opluchting is, nu is er tenminste zekerheid dat ik mijn geld niet kwijt ben. Ik had er al rekening mee gehouden dat er vanaf 1 juni weer gevlogen zou worden en dan had ik niet 2 weken later het risico genomen maar mijn verlies gepakt.
Nu de hotels en auto nog annuleren en weer mooie plannen maken voor de toekomst. Alleen de voorbereiding is voor mij al een reisbeleving.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Bijna al m'n geboekte hotels in CA en AZ hebben, zonder dat ze gratis annulering hadden, hieraan meegewerkt.
Geld van de MJ One show binnen 2dgn terug op de cc en rentalcars.com ook een uitstekende annulering.

Wacht alleen nog op bericht van Chief Tsosi om Antelope Canyon terug te krijgen.

Hopelijk in september een 2e kans naar LV en NY 8)
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Natasjava »

Onze vliegreis van Brussel naar New York van 18/5 is nu door United gecancelled... Ik heb totaal geen mail gekregen oid, ik zag het gewoon zelf wanneer ik inlogde op de website. Misschien wordt er geen contact opgenomen met ons omdat we boekten via Connections, geen idee...

De vlucht van NY terug naar Brussel op 1/6 staat er wel nog tussen.. Ik ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen met ons. Hmm, toch raar om opeens een vlucht gewoon te zien verdwijnen.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Natasjava schreef:
11 apr 2020, 21:43
Ik heb totaal geen mail gekregen oid, ik zag het gewoon zelf wanneer ik inlogde op de website. Misschien wordt er geen contact opgenomen met ons omdat we boekten via Connections, geen idee...
United communiceert helemaal niet... Je ziet wijzigingen inderdaad pas als je inlogt. Dat is ook zo als je rechtstreeks bij United hebt geboekt.
Zag vanmorgen dat onze heenvlucht op 23 april nu helemaal verdwenen is en dat de terugreis op 4 mei nu ineens via Newark loopt. Maar je hoort van hun totaal niks. Alle vluchten zijn straks verdwenen en United zwijgt aan alle kanten...
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Natasjava »

Fijn dit! Ik snap het echt volledig dat elke maatschappij en organisatie momenteel met de handen in het haar zit, en het enorm druk heeft... Maar gewoon even een automatisch mailtje van 'er is iets in je itinerary aangepast' vind ik toch niet teveel gevraagd. Er moeten in die mail geen oplossingen staan, maar gewoon de mededeling dat er iets is aangepast zou al fijn zijn.

Heb jij zelf al contact opgenomen met United?
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... r-schiphol

Newark wel ( met een dreamliner? ) maar onze vlucht van Amsterdam naar San Francisco is er helemaal uit.

Nog geen bericht ontvangen maar hij staat niet meer in de app van United of die van Lufthansa. De aansluitende vlucht nog wel. Ook wij hebben geboekt bij Vliegwinkel. We gaan wel zien hoe dit afloopt. Ben zeer benieuwd
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Nou zeg dat... een geautomatiseerd mailtje zou toch gewoon verstuurd kunnen worden? Dit is niet eens corona-afhankelijk. Vorig jaar juni heb ik al geboekt en daarna zijn de vluchten diverse keren gewijzigd, maar geen enkele mail gehad.
Natasjava schreef:
11 apr 2020, 21:53
Heb jij zelf al contact opgenomen met United?
Nee, nog niet. Ik ga dinsdag maar 's ff bellen met ze. Eens kijken wat ze voor ons uit hun hoge hoed toveren... :?
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Maxmannl »

dejong89 schreef:
11 apr 2020, 11:20
@Maxmannl Ik zie nergens dat KLM tot en met juni hun vluchten heeft geschrapt. Of zijn dat alleen vluchten naar LV?
Alleen vluchten naar LV en dus hun eigen vluchten. Kunt ze nog boeken voor data voor juli maar dan vlieg je met partners.

Zie foto van Google flights voor rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam naar Vegas zie je dat ze pas vanaf juli weer vliegen
Screenshot_20200411-215532__01.jpg
De enige echte Ticketbaas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer