vragen over het boeken van een hotel/motelkamer.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

vragen over het boeken van een hotel/motelkamer.

Bericht door vana »

Ik wil graag voor mijn reis in Juli voor de eerste en laatste nachten alvast een hotel/motelkamer vastleggen, maar ik weet niet helemaal wat ik moet invullen op internet.

Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen ( 13 en 15 jaar )
De bedoeling is dat we op 1 kamer gaan slapen.

Moeten we nu twee kingsize bedden nemen of zijn twee queensize bedden ook groot genoeg?
Is dit dan een tweepersoonskamer of een 4 persoonskamer?

Bij sommige hotels zijn kinderen tot 12 jaar gratis en bij andere tot 16 of 18 jaar.
Om twee Kingsize of twee Queensize bedden te krijgen moet ik dan 2 volwassenen + twee kinderen invullen of 4 volwassenen?
gretl
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jan 2004, 00:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door gretl »

Een kingsize is echt een supergroot 2 pers. bed
Een queen is een twijfelaar (maar ik dacht toch iets groter dan onze twijfelaars)
vaak staat het max aantal pers. erbij vermeld. Je betaalt ook per kamer (niet per persoon).
Als ze in Amerika zeggen dat het een 4 pers. kamer is, dat is dat vaak ook echt zo (evt. met een sofa erbij).
Maar het is inderdaad soms moeilijk om er via internet wijs uit te worden, brochures van het reisbureau omschrijven het beter en precieser. Misschien moet je die erbij halen.
Succes.
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bedmaat

Bericht door jvinch »

gretl schreef:Een kingsize is echt een supergroot 2 pers. bed
Een queen is een twijfelaar (maar ik dacht toch iets groter dan onze twijfelaars)
In de VS kent men de volgende bedmaten:

- Single
- Twin (onze twijfelaar)
- Full (ongeveer 1,5 x twin)
- Queen
- King

Een "queen" bed is een volle 2 persoons maat. Vergelijkbaar met wat je in Nederland gewend bent. Een king is nog een maatje groter.

Als een kamer twee queens heeft, kun je ervan uitgaan dat de kamer erop berekent is. De meeste hotels schrijven voor hoeveel volwassenen en kinderen er maximaal op 1 kamer mogen, dat kun je meestal vinden bij met maken van de reservering.

Jan
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi iedereen,

Het is ietsje anders:
Een twin is iets wijder, dan de meeste Nederlandse eenpersoonsbedden, vaak synoniem met een single. Waarom hij twin heet is me altijd een raadsel want het is een eenpersoonsbed.
Een Nederlands tweepersoons bed komt overeen met een full size hier in de VS (ongeveer 130 cm breed).
Een queen size is iets meer dan 150 cm breed, dus breder, dan het Nederlandse tweepersoonsbed.
De king is inderdaad het grootst, twee volle twins naast elkaar.
De maten in inches:
California King 72" x 84"
King 76" x 80"
Queen 60" x 80"
Full ("double") 53" x 75"
Twin 38" x 75"
(een goede website om het om te rekenen: http://www.convert-me.com

De meeste hotels bieden 2 "full" sizes of "doubles", die zijn kleiner dan queen size, maar groot genoeg voor twee personen (hoewel ik er niet met 2 in kan slapen, maar dat is persoonlijk). Soms krijg je twee queens, vooral in de betere hotels. Twee king size bedden in een kamer is heel ongewoon, en geloof me, ik heb in zeker honderd motels en hotels hier geslapen.

Meestal kunnen er 4 tot 5 mensen (met een "rollaway") in een double room. Met een 13 en 15 jarige zou ik 2 volwassenen en 2 kinderen opgeven. Je kunt om zo'n rollaway vragen en wij (met ons gezin van 5) nemen ook altijd een opblaasbare matras mee, zo heeft bijna iedereen zijn eigen bed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Bericht door Made in Holland »

In de Hotelplan brochure Amerika / Canada 2004 staat op bladzijde 7 ook een uitleg over de benamingen en afmetingen van hotelbedden in USA.
Heb zelf 2 weken geleden reis geboekt naar New York (4 dagen) en daarna West Coast (22 dagen).
Hotels (New York & San Francisco) rechtstreeks geboekt via http://www.daysinn.com.
Ze hebben behoorlijk goedkopere tarieven vergeleken met de aangeboden accomodaties in de diverse NL reisgidsen.
Wij hebben zelf niet zoveel belang bij de luxe van een hotelkamer (we zijn er ook alleen maar om te slapen).
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de informatie allemaal. Ik ben weer wat wijzer geworden.

Leon in welke Days Inn hebben jullie overnacht in San Francisco?

Heeft er nog iemand tips voor een leuk motel/hotel in SF?
Niet zo duur graag en een beetje centraal gelegen.

In welke wijk van SF kunnen we het best verblijven als we een beetje centraal willen zitten en gebruik willen maken van het openbaar vervoer?
K@t
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jan 2004, 23:34
Locatie: Zoersel (België)

Bericht door K@t »

He, die laatste dat is een goede vraag. Vroegen wij ons ook af.

Dus ik wacht ook op een antwoordje.

K@t
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Bericht door Made in Holland »

Wij gaan week 20 t/m 23 2004 naar NY en SF, dus ik kan nog niet zoveel vertellen over de ervaringen met days-inn. Het voordeel van het rechtstreeks boeken is dat je (volgens de beschrijving op internet) tot 24 uur van tevoren kostenloos kunt annuleren.
Heb in San Francisco Days-Inn Downtown Theater District geboekt voor $80.= per nacht (2 pers / 2 pers kamer). Heb dit nagevraagd, want bij de online booking staat dat er eventueel extra kosten kunnen zijn voor meerdere personen. Parkeren van auto is inclusief. De meeste hotels welke staan vermeld in de diverse NL reisgidsen vragen een toeslag tussen de $15-$30 per dag voor parkeren van je auto.
De days-inn aan de Grove street ziet er naar ons idee ietswat gedateerd uit, wat ook uit de prijs op te maken is.
Sven
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2004, 23:20

Hotel in SF

Bericht door Sven »

Beste

Uit ervaring weet ik dat je best zo dicht mogelijk logeert tegen het eindpunt van het trammetje aan Powel En Marketstreet
deze weliswaar duurdere oplossing heeft één groot voordeel .
om het centrum te bereiken moet je niet meer door enkele wijken
vol landlopers .
Het is een avontuur maar ver van aangenaam .
Geloof me vrij ,voor je het nog maar beseft zit je in zulke buurt .
Voor de rest was SF een mooie en imponerende stad ;zeker de moeite waard

:roll:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Sven,
In welke wijk/gedeelte van SF moet ik dan zoeken?
En weet je ook een hotel in die omgeving?
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Bericht door marrob »

Wij zaten in hotel The Mosser. Dit hotel zat vlak bij het keerpunt van de cablecars. We hebben geboekt via zo'n cheaphotel-site waar je hotels in allerlei steden kunt reserveren. De kamer was niet vreselijk duur en ook niet vreselijk groot, maar alles was wel schoon en netjes. De plek was ideaal, we liepen na tien stappen de hoek om en zagen een meter of honderd verder het keerpunt.
Hier volgt een link naar de reacties op tripadvisor:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marrob,

Bedankt voor je tip. Ik heb even gekeken op de site van het hotel ,ziet er leuk uit.
Toch is dit niet helemaal wat we zoeken want we zijn met zijn vieren en we blijven er drie nachten dus dan vind ik het niet zo handig om een badkamer met andere gasten te delen. En een kamer met bad voor 4 personen wordt dan meteen een stuk duurder. Maar in ieder geval bedankt!
Heeft iemand anders nog een tip voor me?
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Vana,

Wij overwegen om buiten San Francisco te gaan zitten, mede omdat wij de auto meteen na aankomst willen ophalen.
Als we eerst van het vliegveld met alle bagage met een taxi naar SF moeten en daarna weer de auto ophalen met alle bagage etc. Dit lijkt ons wat omslachtig.
Wij hebben dan ook een Best Western op het oog in Milbrae. Met een lekker groot zwembad. Na een vermoeiende dag in SF kunnen de kids dan nog lekker zwemmen.
Als je toch kiest voor een hotel in SF centrum: in de Japanse wijk is ook een Best Western, volgens mij (weet ik niet meer zeker) het Miyake.
Kijk op de site van Best western: http://www.bestwestern.com

'Groeten
Wendy
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hallo Leon

Ik heb even op internet gekeken naar Days Inn Downtown Theatre district en dat ziet er leuk uit en het ligt ook vrij centraal.

Ik kan alleen niet ontdekken wat een kamer voor 2 volwassenen en twee kinderen (13 en 15) kost dus heb ik ze even een e-mail gestuurd voor informatie .
Bedankt, groetjes Vana
MrAmerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 feb 2004, 15:21
Locatie: Nieuwleusen

Bericht door MrAmerica »

vana schreef:Heeft er nog iemand tips voor een leuk motel/hotel in SF?
Niet zo duur graag en een beetje centraal gelegen.
Ik ben inmiddels 2x in SF geweest, en daar heb ik beide keren gebruik gemaakt van hetzelfde hotel. De prijs zal zo'n beetje gemiddeld zijn voor een toeristenklasse hotel.

Het hotel is: Commodore Hotel. Gevestigd aan Sutter Street op 3 blokken van Union Square.

Wat mij vooral aanspreekt aan dit hotel is het knusse ontbijtcafeetje. Hier kun je trouwens ook gebruik van maken als niet hotelgast :!:
Travel my way, take the scenic byway!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb nog een vraag;

Als ik de Rates bekijk bij diverse hotels zijn er een aantal categorien bijv:
Best Rates, AAA Rates, Corporate rate, Standard Rate.

Corporate rate begrijp ik,
Standard Rate ook.
AAA rate is waarschijnlijk als je een ANWB/AAA pas hebt.

Maar als ik naar Best Rate kijk is dat altijd een stuk goedkoper.
Kun je nu altijd de Best Rate krijgen of zijn daar bepaalde voorwaarden aan verbonden?

Groetjes Vana
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Is er nog iemand die antwoord kan geven op mijn vorige vraag?
Groetjes Vana
Hydrotherion
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 okt 2003, 01:02
Locatie: Kempen,Belgie

Bericht door Hydrotherion »

Ik heb wat gegoogled en ik denk dat best rate de internetprijs is voor een kamer. De standard rate is dan wanneer je dan ter plaatse boekt,zo kun je dan de beide prijzen vergelijken.
The Hyatt.com Best Rate Guarantee assures you that on Hyatt.com you will find the Lowest Published Internet Rate for any Hyatt worldwide. If you find a rate lower than the Hyatt.com's best hotel rate that is viewable and bookable on another web site for the same hotel, same room type, same dates and length of stay, contact us at 1-888-96-HYATT (1-888-964-9288) or 402-593-5445. We'll verify the availability of the other site's price, and if it is lower than our Hyatt Best Rates figure, we will match it and discount it by 20%. Rooms on the other web site must be publicly available and bookable on the Internet at the time of verification.

Our Best Rate Guarantee is easy and hassle-free and can earn valuable Gold Passport Points for you! See an example of how it works:

Step 1: You want to book a one-night stay at the Hyatt Regency Atlanta. After doing a search on Hyatt.com you find a $100 Hyatt.com Rate per night.


Step 2: Prior to or 24 hours after making your reservation, you find a rate of $90 per night on a different web site for the Hyatt Regency Atlanta, on the same date for one night and the same room type.


Step 3: Contact 1-888-96-HYATT (1-888-964-9288) or 402-593-5445 to make the claim. Outside of the US and Canada, call your nearest Worldwide Reservations Centre.


Step 4: A Hyatt call center representative will verify the lower price while on the telephone with you by going to the web site where you found the lower rate. The representative will confirm that the rate meets the terms and conditions of the Hyatt.com Best Rate Guarantee and that it is for the same length of stay.


Step 5: Upon verification, our call center representative will make the reservation at the lower rate and take an additional 20% off the length of stay.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hallo Hydrotherion,

bedankt voor je antwoord en je research, het is me nu duidelijk.

Groetjes Vana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer