Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Over het wel mogen maar niet willen ivm de nog gaande beperkingen ter plekke: Als je je reis niet normaal kan vervolgen of uitvoeren door de beperkingen dan kan je dus niet op reis. Ik zou het dus even goed navragen bij je annuleringsverzekering ! Afhankelijk van je dekking zou dit verzekerd kunnen zijn
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Ik denk dat het 'mogen' samen gaat met het (deels) opheffen van (belangrijke) beperkingen. Het één zal van het ander afhankelijk zijn.

Dus voor er weer gevlogen wordt, zal er een redelijke manier zijn om vrij in Amerika rond te reizen.

De vraag is echter of je dat wilt, ondanks het opheffen van maatregelen. Ik denk dat nu ook niemand naar Wuhan zou willen reizen terwijl daar de beperkingen mondjesmaat opgeheven worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Het is natuurlijk niet leuk om ergens heen te gaan waar de maatregelen nog niet (helemaal) opgeheven zijn. Het zou best kunnen dat oranje advies omgezet gaat worden naar geel,maar dat betekent m.i. niet perse dat je dan ook weer fijn op vakantie kunt..

Het is allemaal maar koffiedik kijken..

Ik hoop op september.. ach..hoop doet leven ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Zojuist heeft MGM mijn tickets voor MJ ONE show geannuleerd (28mei)

Ze kunnen natuurlijk moeilijk ineens de helft v/d zaal refunden ivm de mogelijke afstandsbeperking die gaat volgen..
Of personeel is ziek, of ze voorzien nog lange ellende.

Helaas! Al eens eerder geweest, prachtige show.


:(
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Vanmiddag met Brussels Airlines gebeld( ze hanteren zelfde regels als Lufthansa en United) met de vraag of wij onze tickets voor New York konden omboeken voor een retourtje Fort Lauderdale in januari 2021 . Kon wel, moesten alleen € 200 bijbetalen. Stoelen reserveren kwam ook erbij. Het bedrag ( € 195) die we voor meer beenruimte betaald hebben zijn wij kwijt. En in plaats van een rechtstreekse vlucht moeten wij 2 keer overstappen....
Conclusie: €500 verder en een vliegreis die in plaats van +/- 8 uur maar liefst 16,45 uur zou duren... Denk niet dat we dit gaan doen :x
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Is je vlucht al gecanceld, want je vliegt pas 24 juni toch? Zo niet zou ik sowieso wachten, zoals hierboven ook al meermaals aangegeven, want als je ZELF cancelt heb je geen recht op vouchers en/of vergoeding.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Terpies schreef:
08 apr 2020, 22:04
Is je vlucht al gecanceld? Zo niet zou ik sowieso wachten, zoals hierboven ook al meermaals aangegeven, want als je ZELF cancelt heb je geen recht op vouchers en/of vergoeding.
Nee , de vlucht is niet gecanceld. Denk ook niet dat het gaat gebeuren, we zouden op 24 juni gaan .
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Terpies schreef:
08 apr 2020, 22:04
Is je vlucht al gecanceld, want je vliegt pas 24 juni toch? Zo niet zou ik sowieso wachten, zoals hierboven ook al meermaals aangegeven, want als je ZELF cancelt heb je geen recht op vouchers en/of vergoeding.
Bij de Lufthansa group werkt het anders.
If you hold a ticket for a cancelled or an existing Lufthansa Group flight, you can keep the ticket without having to commit to a new flight date right away. Existing bookings will initially be cancelled, but the ticket and ticket value will remain unchanged.

To tickets booked up to and including 19 April 2020 and with a confirmed travel date up to and including 30 April 2021 following regulation applies:

The tickets can be extended to a new departure date up to and including 30 April 2021. You can also rebook to another destination. The new flight must be booked until 31 August 2020.
For every rebooked ticket with new departure date on/before 31. December 2020 an up to 50€ discount on the ticket price is offered additionally. Of course rebooking fees will still not be charged, regardless of which fare was booked. Should the rebooked fare be more expensive due to a change of destination (e.g. rebooking from short-haul to long-haul), change of class of travel or similar, an additional payment may be necessary despite the discount.
Rebookings can be done through our Service Center or your travel agent. You do not have to contact us before your original flight date – your ticket will keep its validity even past the original flight date. You will be able to rebook it any time until 31 August 2020. Due to the very high call volume in our Service Center, we currently ask you only to contact us if you are travelling within the next 72 hours.
Zoals ik het lees hoef je bij rebooking dus alleen bij te betalen als je naar een andere bestemming of in andere klasse vliegt.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
08 apr 2020, 21:59
Zojuist heeft MGM mijn tickets voor MJ ONE show geannuleerd (28mei)
Hoelaat hadden jullie de show ? Want als ik op Mlife kijk, kan ik nog gewoon tickets kopen en staat de show van 19.00 er nog gewoon in, wel is er die dag geen show om 21.30 en op andere dagen wel.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

28 mei, 9.30 pm.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomaat85 »

Mijn AirBnB ervaringen;
Wij hadden voor de periode 24/4-8/5 drie keer een AirBnB gereserveerd.
AirBnB heeft bij de eerste berichtgeving over het inreisverbod een coulance regeling ingevoerd, alle reserveringen tussen 13/3 en 14/4 kwamen voor een refund in aanmerking. Onze reserveringen voldeden niet aan die conditie maar 2 van de 3 hosts hebben erg geholpen en hebben we deze beide reserveringen geannuleerd waarbij er voor 1 een reistegoed ter hoogte van alleen de servicekosten is gegeven (€79). Onze derde host heeft de stengste annuleringsvoorwaarden en heeft niet gereageerd op meerdere verzoeken elkaar tegemoet te komen. Dat verblijf is in NYC dus ze zou zomaar niet instaat kunnen zijn te reageren natuurlijk.
Inmiddels heeft AIrBnB de coulance periode verruimt van 14/4 naar 31/5. Gisteravond AirBnB een mail gestuurd, vanochtend een reactie :thumbup: dat we een reistegoed kunnen krijgen met een geldigheid t/m 31/12-2021.
Voor ons een prima deal.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
09 apr 2020, 07:34
28 mei, 9.30 pm.
Dan hebben ze alleen die show geschrapt dus.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Wel vreemd dat op de site van Cirque slechts pas vanaf juni kan reserveren.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

tomaat85 schreef:
09 apr 2020, 09:22
Mijn AirBnB ervaringen;
Wij hadden voor de periode 24/4-8/5 drie keer een AirBnB gereserveerd.
AirBnB heeft bij de eerste berichtgeving over het inreisverbod een coulance regeling ingevoerd, alle reserveringen tussen 13/3 en 14/4 kwamen voor een refund in aanmerking. Onze reserveringen voldeden niet aan die conditie maar 2 van de 3 hosts hebben erg geholpen en hebben we deze beide reserveringen geannuleerd waarbij er voor 1 een reistegoed ter hoogte van alleen de servicekosten is gegeven (€79). Onze derde host heeft de stengste annuleringsvoorwaarden en heeft niet gereageerd op meerdere verzoeken elkaar tegemoet te komen. Dat verblijf is in NYC dus ze zou zomaar niet instaat kunnen zijn te reageren natuurlijk.
Inmiddels heeft AIrBnB de coulance periode verruimt van 14/4 naar 31/5. Gisteravond AirBnB een mail gestuurd, vanochtend een reactie :thumbup: dat we een reistegoed kunnen krijgen met een geldigheid t/m 31/12-2021.
Voor ons een prima deal.

Ik had ook 2 AirBnB voor eind mei. Ik heb 1,5 week terug laten weten (aan beide) dat wij niet kunnen komen. Los van het virus moet onze zoon ook zijn VWO examen afronden en de minister heeft besloten dat ze dat tot 6 juni mogen doen. Wij zouden vertrekken de dag na de laatste examens (21 mei) maar dat kan nu dus niet. Bij de ene kreeg ik zonder morren al mijn geld terug. De 2e had ook de strengste voorwaarden maar hij heeft mijn verzoek tot 100% restitutie gehonoreerd en ik heb alles terug ontvangen de dag erna. Ik zal zeker, als wij weer kunnen, opnieuw reserveren bij 1 van deze verhuurders. Het kan dus wel dat je 100% terug ontvangt maar je verhuurder moet daar wel aan meewerken inderdaad.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Onze verhuurder werkt hier (vooralsnog) helaas niet aan mee, en onze boeking staat precies 1 dag te vroeg om in aanmerking te komen voor de voorwaarden die Airbnb heeft aangepast: boeking vanaf 13 maart en volledige restitutie ging in op 14 maart.

Ik ben nog in gesprek met zowel Airbnb als host (zij zou in ieder geval kosten zwembadverwarming terugstorten en vooralsnog hebben we dat ook nog niet ontvangen). We wachten het af... Het zou fijn zijn als we wat terug krijgen, en zo niet dan is het niet anders.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomaat85 »

Tantelotje schreef:
09 apr 2020, 15:16
Ik ben nog in gesprek met zowel Airbnb als host (zij zou in ieder geval kosten zwembadverwarming terugstorten en vooralsnog hebben we dat ook nog niet ontvangen). We wachten het af... Het zou fijn zijn als we wat terug krijgen, en zo niet dan is het niet anders.
Balen zeg :( misschien trekken ze nog bij?? Zou de reisverzekering dan niet een oplossing kunnen zijn? Je kan ongetwijfeld aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om zelf een restitutie te krijgen?

Ik moet eerlijk zeggen dat wij ons bij eerdere AirBnB reserveringen niet echt (echt niet) naar de annuleringsvoorwaarden hebben gekeken. Ik zal dat vanaf nu zeker meer aandacht geven. Er zit echt veel verschil in de niveaus van die voorwaarden.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
09 apr 2020, 10:08
Wel vreemd dat op de site van Cirque slechts pas vanaf juni kan reserveren.
Vandaag cancellation gekregen van CdS LOVE op 27/5...
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door peeweetm »

Nog even over vouchers/geld terug:

Ik had een ticket waarvan de prijs als volgt was opgebouwd:
Airfare: 170.00 EUR
U.S. Transportation Tax: 33.66 EUR
U.S. APHIS User Fee: 3.59 EUR
Germany Passenger Service Charge: 19.51 EUR
U.S. Customs User Fee: 5.22 EUR
U.S. Immigration User Fee: 6.34 EUR
International Surcharge: 127.00 EUR
Germany Airport Security Charge: 14.99 EUR
Germany Passenger Service Charge: 38.19 EUR
Germany Air Transportation Tax: 41.49 EUR
September 11th Security Fee: 5.07 EUR
U.S. Passenger Facility Charge: 4.08 EUR
Total Per Passenger: 469.14 EUR

Heeft de luchtvaartmaatschappij al die belastingen, bijdragen enzovoorts (in het najaar van 2019) afgedragen?

Indien ja, dan begrijp ik, dat de luchtvaartmaatschappij een probleem krijgt als ze mij terug moeten betalen, maar zelf niets terug krijgen.

Indien nee, dan zou ik het redelijker vinden, als ik de bedragen van niet-airfare zou krijgen en de maatschappij alleen de airfare omzet in een voucher.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Ik ben er inmiddels wel achter dat een annuleringsverzekering compleet nutteloos is. Je bent hierbij dus altijd afhankelijk van wat je verhuurder/vervoerder als alternatief aanbiedt. Bieden ze iets aan, dan zien verzekeringen dat automatisch als schadeloosstelling. Complete waanzin. Al krijg je een voucher die een maand geldig is en ga je daar niet mee akkoord, dan vergoeden ze niets. Je vraagt je dan serieus af wanneer ze wel iets vergoeden. Want bijna elke aanbieder zal je wel in een of andere vorm iets tegemoet willen komen. Ik ben benieuwd of er straks als alles wat rustiger is geworden uberhaubt succesverhalen komen van de verzekeringen die code oranje/rood dekken.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Dirk70
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2019, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Dirk70 »

Onze reis naar Amerika is voorzien voor 7/8 tem 24/8.
Net nog update van Lufthansa gehad dat ons vertrekuur aangepast is!
Betwijfel toch heel sterk dat met de verkiezingen in aantocht, Trump nog europese toeristen gaat toelaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer