Baby en Amerika.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Baby en Amerika.

Bericht door Vinc.. »

Hallo iedereen,

Zoals je kan zien ben ik nieuw en heb ik wat vragen over reizen naar Amerika met een baby (zal dan tussen de 9 en 12 maanden zijn).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie dit allemaal gedaan?
Wat nemen jullie allemaal mee het vliegtuig in en wat kopen jullie daar voor de kleine?

Ik vlieg voornamelijk KLM/Delta, iemand ervaring met zo'n wiegje dat je kan krijgen op bepaalde plekken?

Ik had zo het idee dat ik uiteraard wel een draagzak meeneem, maar verder het kampeerbedje en kinderwagen daar op de kop tik.

Sowieso durft ik momenteel nog niks te boeken tot er meer duidelijkheid is over de huidige situatie.

Alvast bedankt voor jullie input!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby en Amerika.

Bericht door hemmie »

Doe babybedjes zijn bij de meeste maatschappijen maar tot 6 maanden (en in de praktijk zo klein dat een baby van 3 maanden al krap ligt), dus daar kun je niets meer meer bij 9+ maanden. Je moet baby dus op schoot houden (of evt een extra stoel kopen en autostoel gebruiken, maar vond ik persoonlijk ook niet echt handig).

Een compacte buggy kan handig zijn, wij kochten in 2005 een vrij dure McLaren Quest, maar hebben die ook voor 3 kinderen gebruikt, is talloze keren in het vliegtuig geweest (we hebben in die periode op 4 continenten gewoond, zelfs 4 jaar in India, en veel gereisd overal). Pas toen 3e kind er bijna uit gegroeid was, in 2015, begon de buggy kuren te vertonen. Ik zou dus zo weer investeren in zo'n buggy, en die dan gewoon meenemen. Verder hebben wij voor de kinderen zo'n Deryan bedje gehad, lekker compact, niet duur, en ook de hele wereld over gereisd. Maar daar een bedje kopen kan natuurlijk ook. Wat drager betreft, kies een ergonomische drager, comfortabeler voor drager en baby, en kan jaren gebruikt worden.
In de VS dingen kopen kan uiteraard wel, maar winkelen kost tijd, je hebt bij aankomst niet direct wat, en je zult vaak een goedkope versie kiezen (want ik neem aan dat je het na een paar weken achterlaat), dus dan heb je wellicht iets wat eigenlijk niet heel handig/comfortabel is.
Denk ook nog na over het autostoeltje, de meningen over meenemen of daar kopen lopen hier op het forum uiteen (veel over te vinden of het forum als je zoekt op autostoel), beide opties hebben voor- en nadelen. Als je met een camper wil gaan is het nog ongewikkelder.
Terug in Texas!
Vinc..
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2020, 11:02

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Vinc.. »

Bedankt voor je reactie! Waar ik voornamelijk ook mee zit is de last en de kosten wat het extra kost om bepaalde dingen mee te nemen in het vliegveld. Kinderwagen, kinderzitje en reiswieg meenemen, zitten vast redelijk wat kosten aan.
Wieg in 't vliegtuig heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Vinden het prima om hem op schoot te nemen de reis, zullen ook altijd kiezen voor rechtstreeks vliegen waar mogelijk, puur vanwege het gemak.
Gast

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Gast »

Vinc.. schreef:
08 apr 2020, 15:55
Kinderwagen, kinderzitje en reiswieg meenemen, zitten vast redelijk wat kosten aan
hangt van de maatschappij af waarmee je vliegt...heb je dat al op de site van de airline gecheckt?

bv United:https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... nfant.html
What can I bring?
If you're traveling with an infant or child, you can bring the following items on board in addition to your carry-on bag and personal item:

Diaper bag
Breast pump and milk
Government-approved child seat (infant carrying seat or car seat)
Compact folding stroller that meets our size guidelines for carry-on bags (9 inches x 14 inches x 22 inches or 9 inches x 10 inches x 17 inches)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby en Amerika.

Bericht door hemmie »

Even nakijken op de website van de vliegmaatschappij, autostoel mag meestal gratis mee, en buggy vaak ook. Ons Deryan bedje was heel klein, nam slechts een klein deel van een koffer/reistas in.
Terug in Texas!
carooltje
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 jan 2010, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Baby en Amerika.

Bericht door carooltje »

Vorig jaar vlogen wij met onze baby van toen 9 maanden naar Orlando met Delta (rechtstreeks). Hieronder wat tips.

Bij het boeken hebben we aangegeven dat we met een baby vlogen. We begrepen dat er pas bij de gate bekend zou zijn of er een wiegje beschikbaar is. Op de heenweg was de vlucht bomvol en hadden we twee stoelen bij het raam naast elkaar met onze baby op schoot. Het Deryan opblaasbare matrasje heeft toen erg geholpen. Terug kregen we plaatsen bij de wall en werd er een wiegje aangeboden, maar onze baby paste hier niet meer in. Onze baby heeft toen op de grond voor ons geslapen en met turbulentie op schoot.

Onze baby kon al goed zitten. Daarom hadden we alleen een buggy mee en geen kinderwagen. De buggy mocht mee tot aan de gate. In Orlando kwam deze echter niet meteen het vliegtuig uit, maar moesten we deze bij de band ophalen. Bij de douane hebben we ruim 1,5 uur in de rij gestaan, dus we waren blij dat we ook nog een draagzak meehadden. Ik zou dus altijd proberen de buggy in de bagagevakken te doen, zodat je deze bij het uitstappen weer snel bij de hand hebt. Op Schiphol kregen we de buggy wel meteen bij het uitstappen terug.

Bij het boeken van de vliegtickets (rechtstreeks bij Delta) konden we overigens kiezen tussen het basic tarief en het normale tarief. Wij hebben voor het normale tarief gekozen, alleen dan mochten we ook 10kg bagage voor de baby meenemen + handbagage.

In het vliegtuig was men heel erg behulpzaam bij het opwarmen van hapjes en flesjes. We hadden zelf ook een thermoskannetje meegenomen met gekookt water. Op Schiphol mocht deze gevuld met water mee in de handbage (wel een extra check), maar in Orlando niet. Over babyvoeding werd niet moeilijk gedaan. Onze baby dronk in het vliegtuig echt heel veel, dus als je geen borstvoeding (meer) geeft zou ik genoeg voeding meenemen.

De auto hadden we bij National geboekt inclusief babystoeltje. We hebben lang getwijfeld of we zelf een stoeltje zouden meenemen of dat we er een zouden huren. Uiteindelijk voor het laatste gegaan. Stoeltje was basic, maar prima en schoon. Zelf installeren was wel een hel; we zijn hier echt lang mee bezig geweest. Niemand van National mocht helpen vanwege aansprakelijkheid.

Bij alle hotels hadden we een babybedje gereserveerd. Voor de zekerheid ook een Deryan bedje (goed opvouwbaar en licht) meegenomen, maar die hebben we alleen op het strand gebruikt.

Alle hotels hadden een magnetron beschikbaar voor het opwarmen van hapjes. Bij een van de hotels kregen we zelfs een magnetron op de kamer.

Hoop dat je hier iets aan hebt en laat het vooral horen mocht je nog meer willen weten. Het reizen met een baby naar Amerika is ons in ieder geval goed bevallen. Zo goed zelfs dat we dit jaar weer willen gaan (inmiddels met twee kinderen) al is dat nog een beetje onzeker in verband met Corona.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Baby en Amerika.

Bericht door dirkmuis »

hemmie schreef:
08 apr 2020, 18:18
Even nakijken op de website van de vliegmaatschappij, autostoel mag meestal gratis mee, en buggy vaak ook. Ons Deryan bedje was heel klein, nam slechts een klein deel van een koffer/reistas in.
Meestal is het of het stoeltje of de kinderwagen. Wij hebben vaak de kinderwagen mee tot aan de gate en het autostoeltje inchecken.
Uiteraard hoop je dan dat je autostoeltje niet gebruikt wordt om mee te gooien. Wij hadden een goede hoes voor het stoeltje en vulde het zitje altijd met handdoeken (scheelt in je koffer) en ons Deryan tentje. Gordels erom klemmen en klaar is kees.

Voor wat betreft het huren van een stoeltje. Wij kregen een afgeragd smerig stoeltje mee de eerste keer. Wij zijn toen van de rental naar de wallmart gereden, kochten een stoeltje en brachten de gehuurde terug. De kosten werden netjes terugbetaald.
Sindsdien nemen wij altijd een stoeltje mee. Een goede hoes kun je vaak als rugzak dragen. Dus wij lopen meestal met 2 koffers, 2 handbagage en 1 rugzak (autostoel met handdoeken erin). En uiteraard de buggy, maar daar kun je dan weer je handbagage aan hangen.
Eenmaal ingecheckt ben je al die spullen op je buggy en handbagage na toch kwijt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Almere vak V »

carooltje schreef:
11 mei 2020, 13:11
De buggy mocht mee tot aan de gate. In Orlando kwam deze echter niet meteen het vliegtuig uit, maar moesten we deze bij de band ophalen.
Dat is dan een fout van de vliegtuigmaatschappij. Alle vervoersmiddelen die mee mogen tot aan de gate komen er in principe ook weer aan de gate uit. Even een voorbeeldje. Onze oudste dochter zit in een rolstoel. Die gaat mee tot aan de gate. Ik zou niet weten hoe we haar naar de bagageband gaan krijgen zonder rolstoel...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby en Amerika.

Bericht door hemmie »

Zou wel zo moeten zijn, maar het is ons ook wel overkomen (in verschillende landen) dat we de buggy pas bij de bagageband kregen. Of in Dubai, waar emirates wel duidelijk aangeeft dat je bij overstap de buggy niet krijgt, maar een leenbuggy kunt krijgen op het vliegveld, en die leenbuggy's dan op zijn en je pas na alle controles eindelijk een buggy kan vinden. We hadden dus altijd een compacte draagdoek bij de hand voor dat soort momenten.
Mag hopen dat ze met een rolstoel toch echt nauwkeurig werken!
Terug in Texas!
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Baby en Amerika.

Bericht door T_Erkens »

Wij zijn met een baby van 6 maanden naar Florida geweest, en met 12 maanden hebben we een rondreis gemaakt in het westen. Beide super bevallen. Van beide reizen hebben we een reisverslag gemaakt, denk dat je daar heel veel uit kan halen. Mocht je daarna toch nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

http://exploriff.com/category/onze-reizen/
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Baby en Amerika.

Bericht door DennisS »

Wij hopen dit jaar (eind september) ook weer naar Amerika te kunnen. We missen het echt enorm. Maar als het dit jaar doorgaat, dan is dat de eerste keer naar Amerika met ons zoontje Luus (nu 14.5 maanden). Het enige waar ik een beetje tegen op zie is het slapen met Luus op dezelfde hotelkamer. Een hotelboeken (kleinschalig) waar je 's avonds nog even buiten (balkon of tuin) kunt zitten met een hapje en drankje...

Of toch een hotel met twee aparte slaapkamers, AIRBNB enz...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Baby en Amerika.

Bericht door T_Erkens »

Een balkon is inderdaad wel handig, zeker op die leeftijd moet je anders zelf ook al bijna mee gaan slapen zodat er niet teveel prikkels voor de kleine zijn. Wij hadden destijds ook een app op onze telefoon staan, waarmee je telefoon kon gebruiken als babyfoon.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Marielleh »

Neem zeker de optie Air BNN ook mee als optie. Hoewel onze zoon wat ouder was toen wij het voor het eerst gebruikte in Azie deden we dat wel om dezelfde reden. Een appartement geeft ook net wat meer ruimte dan een hotelkamer voor de kleine (en jezelf).
Wij vonden het ook soms wel fijn dat we toch (iets van) keukenfacaliteiten te hebben. Na bv een dag op pad nog met een kind in een restaurant waar het toch langer duurt en het “netjes” moet zitten eten is ook niet altijd optimaal.
Wij vinden de optie om zelf te koken heel erg fijn, vooral omdat je er niet meer uit “hoeft” als je niet wilt (of je kind afgedraaid is of z’n dag niet heeft). En wil je het wel; dan zoek je een restaurant op.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gast

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Gast »

Zelf koken is inderdaad best een optie, maar ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar kamers tegen gekomen met elektrische kookplaten. Als je dan gas of inductie koken gewend bent is dat wel behelpen (ook waarschijnlijk door het veelal ontbreken van (goede of meerdere) pannen)...ook is uit eten gaan best betaalbaar en zijn boodschappen tov NL best wel wat duurder. Voor het besparen van geld hoef je in principe niet zelf te koken.

En hotels met een balkon.....je mag blij zijn als de ramen van je hotelkamer een stukje open kunnen. Ze zijn veel te bang voor aansprakelijkheid als je (al dan niet bewust) naar beneden valt... :shock:
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Marielleh »

Nee, voor het prijsverschil aua eten hoef je niet zelf te koken. Hoewel het wel iets goedkoper is, maar je betaald voor ruimere kamers met meer facaliteiten ook weer wat meer.
Wij zijn overigens wel hotelkamers tegengekomen waar we prima konden koken. Wellicht ook omdat we er wel bewust naar zoeken. Wij koken natuurlijk niet vier gangen haute cuisine, maar voldoende goede spullen om gewoon een makkelijke maaltijd te bereiden.

Maar omdat de vraag was naar een hotel met ruimte om buiten te zitten vond ik AirBNB wel een optie omdat wij het om exact dezelfde reden ook ooit zijn gaan gebruiken. En dan vind ik het hebben van keukenfacaliteiten (zeker met jonge kids om genoemde redenen) wel een extraatje wat je in de meeste hotels natuurlijk niet hebt.

Om die laatste opmerking moest ik wel lachen. Ik geloof direct dat je gelijk hebt, maar bewust van een balkon af springen komt niet direct voor op mijn vakantie-bucketlist :o
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Baby en Amerika.

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
31 mar 2021, 18:27
Zelf koken is inderdaad best een optie, maar ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar kamers tegen gekomen met elektrische kookplaten. Als je dan gas of inductie koken gewend bent is dat wel behelpen (ook waarschijnlijk door het veelal ontbreken van (goede of meerdere) pannen)...ook is uit eten gaan best betaalbaar en zijn boodschappen tov NL best wel wat duurder. Voor het besparen van geld hoef je in principe niet zelf te koken.

En hotels met een balkon.....je mag blij zijn als de ramen van je hotelkamer een stukje open kunnen. Ze zijn veel te bang voor aansprakelijkheid als je (al dan niet bewust) naar beneden valt... :shock:
De keukentjes van hotels zijn volgens mij niet echt bedoeld om er te koken. Ik verblijf voor m'n werk vrij vaak in 'suites' met zo'n keukentje en het is nogal behelpen. Werkt wel goed voor het opwarmen van overgebleven "take-out". Ook is de koelkast handig voor het bewaren van yogurt, melk, en dergelijke.

Airbnb is wat dat betreft een veel betere optie. We zoeken meestal onder "entire place" zodat we het rijk alleen hebben.

Wat de kosten betreft zijn we veel minder kwijt met ons gezin als we zelf koken. Met z'n zessen kunnen we gemakkelijk onder de $20 blijven voor het avondeten. Dat zal in een restaurant niet lukken.

Nog even over het autostoeltje: hebben Europese stoeltjes nu ook het LATCH-systeem? Dat is wel zo handig (en veilig). Overigens installeert bijna de helft van de ouders het stoeltje van kleuters niet veilig. Voor baby's is dat bijna 90% (gecombineerd met de positie van de baby zelf)...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer