Heb ik reeds twee maal gedaan op het kanaal van Air France via Twitter. Geen reactie. Facebook eens proberen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1819
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Corona virus / Travel ban
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Corona virus / Travel ban
Vandaag een mail gehad van BudgetAir dat de tickets(vertrek was 17 April) zijn om geboekt naar de door mij gewenste vluchten en data.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Re: Corona virus / Travel ban
We krijgen net een email van United dat onze credits die we gekregen hadden voor onze geannuleerde tickets zijn verlengd naar twee jaar vanaf de aanschafdatum. dat was 1 jaar.
Re: Corona virus / Travel ban
ik heb vandaag van gate1 een geautomatiseerd mailtje gehad dat de vluchten zijn geannuleerd door de vliegtuigmaatschappij . . wat klopt uiteraard na gisteren en daarin de verdere procedure die ook online staat . ik zie trouwens niets meer als ik wil inloggen op mytrips van united . er staat dan your intinerary cannot be retrieved since there are no flight segments.
ik weet niet of ik een bulk ticket heb maar bij united kon ik niet zien hoeveel er betaald was en bij de specificatie van gate1 stond alleen ticketprijs -15 euro en taxens en fees iets van 368 euro pp . ook daar geen specificatie . de medewerker van united kon 2 weken geleden echter wel zien wat ik betaald had met de onderverdeling
blijf het apart vinden dat er zulke andere dingen verteld worden . dat mis ik dan nog het meeste . uniforme en duidelijke regelingen . nu lijkt het bijna willekeur .
ik weet niet of ik een bulk ticket heb maar bij united kon ik niet zien hoeveel er betaald was en bij de specificatie van gate1 stond alleen ticketprijs -15 euro en taxens en fees iets van 368 euro pp . ook daar geen specificatie . de medewerker van united kon 2 weken geleden echter wel zien wat ik betaald had met de onderverdeling
blijf het apart vinden dat er zulke andere dingen verteld worden . dat mis ik dan nog het meeste . uniforme en duidelijke regelingen . nu lijkt het bijna willekeur .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerikakenner
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: son en breugel
Re: Corona virus / Travel ban
@b_talens
Wanneer zouden jullie vliegen?
Wanneer zouden jullie vliegen?
- De Neur
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:23
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Vandaag hebben wij een mail van Cheaptickets ontvangen
De hele boeking is geannuleerd, dat zijn de vluchten van Amsterdam naar New York op 25 april 2020 en van New York naar Amsterdam op 1 mei 2020.
De tekst van Cheaptickets:
Je boeking is geannuleerd.
Vanwege de huidige Coronavirus situatie, heeft de luchtvaartmaatschappij je vluchten geannuleerd. Wij starten het restitutie proces voor je op. (indien mogelijk)
Wij hebben de luchtvaartmaatschappij verzocht de restitutie in gang te zetten. Het kan weken duren voordat de restitutie is verwerkt, en het openstaande bedrag op onze rekening is gestort. Zodra we de restitutie hebben ontvangen, starten wij het terugbetalingsproces.
Dus wij wachten met spanning af.
Wel weer vreemd dat de tekst "indien mogelijk" erbij staat want nu weten wij nog niets. Het blijft spannend!
Heeft iemand nav het coronavirus al ervaring met Cheaptickets?
Groet, Karin
De hele boeking is geannuleerd, dat zijn de vluchten van Amsterdam naar New York op 25 april 2020 en van New York naar Amsterdam op 1 mei 2020.
De tekst van Cheaptickets:
Je boeking is geannuleerd.
Vanwege de huidige Coronavirus situatie, heeft de luchtvaartmaatschappij je vluchten geannuleerd. Wij starten het restitutie proces voor je op. (indien mogelijk)
Wij hebben de luchtvaartmaatschappij verzocht de restitutie in gang te zetten. Het kan weken duren voordat de restitutie is verwerkt, en het openstaande bedrag op onze rekening is gestort. Zodra we de restitutie hebben ontvangen, starten wij het terugbetalingsproces.
Dus wij wachten met spanning af.
Wel weer vreemd dat de tekst "indien mogelijk" erbij staat want nu weten wij nog niets. Het blijft spannend!
Heeft iemand nav het coronavirus al ervaring met Cheaptickets?
Groet, Karin
Vakantie ......................liever vandaag nog!!!!!!
Re: Corona virus / Travel ban
25 april maar de mail van gate1 komt waarschijnlijk doordat united gisteren de refund is gestart en zelf de gehele boeking eruit gehaald heeft . het is naast de bevestiging dat de vliegtuigmaatschappij de vluchten heeft geannuleerd een standaard mail met doe niets als je vlucht is geannuleerd. wij vragen of er restitutie mogelijk is etc etc etc. ( zie hun website)
Laatst gewijzigd door b_talens op 07 apr 2020, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Re: Corona virus / Travel ban
niet alle airlines werken mee . klm bv weigert om terug te betalen . die garantie heb je dus niet .
blijft staan dat als je perse het geld terug wil ontvangen en je hebt met je credit card betaald je een betwisting kan aanvragen . het is daarnaast vind ik onduidelijk als de airline geen restitutie geeft of je dan automatisch een voucher krijgt waarmee je dus eigenlijk niet meer kan betwisten . het is dan ook raadzaam om de airline / broker alvast uit eigen beweging te contacteren dat je niet akkoord gaat met een voucher en alvast de betwisting aanhangig maakt.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
- De Neur
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:23
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
@ b_talens, bedankt voor de tip!
Handig om te weten.
Groet, Karin
Handig om te weten.
Groet, Karin
Vakantie ......................liever vandaag nog!!!!!!
Re: Corona virus / Travel ban
wat een trieste reacties; het geld van de tickets is uitgegeven, men is gezond en loopt te klagen over maatschappijen die geen restitutie maar vouchers geven. Blijkbaar nog geen krant of tv gezien waar andere mensen in diepere ellende zitten of graag willen dat hun KLM ook na de crisis nog bestaat.
Ik zou wensen dat voor hen de reis wél doorgaat; mogen ze in Amerika kijken hoe de toestand is en daar 'genieten' van de reis waar ze recht op hebben.
Zorg wel dat je niet ziek wordt!
Ik zou wensen dat voor hen de reis wél doorgaat; mogen ze in Amerika kijken hoe de toestand is en daar 'genieten' van de reis waar ze recht op hebben.
Zorg wel dat je niet ziek wordt!
Re: Corona virus / Travel ban
Ik begrijp best dat men boos is. Maar de airlines zitten zelf ook klem. Die mensen die al die verzoeken behandelen vragen zich ook af of ze straks een baan hebben.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: stein
Re: Corona virus / Travel ban
Iedereen weet echt wel dat je gezondheid voorop staat!
Maar dan mag je nog balen.
Ik werk in de zorg en zie wat het virus teweeg brengt. Maar ik zou toch graag op vakantie willen in juni en indien dit niet doorgaat, er met zo weinig mogelijk schade uitkomen.
Laatst gewijzigd door laanvdj op 08 apr 2020, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Locatie: Den Haag
Re: Corona virus / Travel ban
Triest?
Deze crisis is voor iedereen lastig, er zullen een hoop mensen zijn voor wie de terugbetaling van de tickets belangrijk is.
Natuurlijk is het onverstandig om je laatste centen aan een reis uit te geven maar daar is het nu te laat voor.
De luchtvaartmaatschappijen hadden van het begin af duidelijk moeten zijn, geld terug kan maar kan lang duren door de grote hoeveelheid aanvragen. Maak het voor de klant aantrekkelijk om een voucher te accepteren dmv een korting op de volgende reis.
Nu veranderen ze hun regeltjes elke week en bovendien zijn ze zeer moeilijk bereikbaar omdat ze erop aansturen dat je telefonisch contact opneemt ipv de boel online te regelen.
Ter illustratie: waarom ik liever geen voucher wil
Ik ben zelfstandig ondernemer (heb een winkel waar ik gordijnen en raamdecoratie verkoop in het hogere segment)
Ondanks dat ik op dit moment het financieel prima voor elkaar heb zie ik in de nabije toekomst een flinke omzetdaling aankomen.
Ik ga er vanuit dat ik de komende tijd geen dure vakanties kan houden, want vakanties zijn maar bijzaak. Winkelhuur, andere zakelijke vasten lasten, hypotheek, mijn twee kinderen enz. allemaal belangrijker dan vakantie.
Dus waarom een voucher accepteren voor een reis welke ik voorlopig niet ga maken als ik recht heb op een volledige terugbetaling?
De voucher zoals KLM uitgeeft zou ik geen probleem mee hebben, na een jaar toch je geld terug.
Deze crisis is voor iedereen lastig, er zullen een hoop mensen zijn voor wie de terugbetaling van de tickets belangrijk is.
Natuurlijk is het onverstandig om je laatste centen aan een reis uit te geven maar daar is het nu te laat voor.
De luchtvaartmaatschappijen hadden van het begin af duidelijk moeten zijn, geld terug kan maar kan lang duren door de grote hoeveelheid aanvragen. Maak het voor de klant aantrekkelijk om een voucher te accepteren dmv een korting op de volgende reis.
Nu veranderen ze hun regeltjes elke week en bovendien zijn ze zeer moeilijk bereikbaar omdat ze erop aansturen dat je telefonisch contact opneemt ipv de boel online te regelen.
Ter illustratie: waarom ik liever geen voucher wil
Ik ben zelfstandig ondernemer (heb een winkel waar ik gordijnen en raamdecoratie verkoop in het hogere segment)
Ondanks dat ik op dit moment het financieel prima voor elkaar heb zie ik in de nabije toekomst een flinke omzetdaling aankomen.
Ik ga er vanuit dat ik de komende tijd geen dure vakanties kan houden, want vakanties zijn maar bijzaak. Winkelhuur, andere zakelijke vasten lasten, hypotheek, mijn twee kinderen enz. allemaal belangrijker dan vakantie.
Dus waarom een voucher accepteren voor een reis welke ik voorlopig niet ga maken als ik recht heb op een volledige terugbetaling?
De voucher zoals KLM uitgeeft zou ik geen probleem mee hebben, na een jaar toch je geld terug.
Re: Corona virus / Travel ban
is ook lastig, zeker als je dubbel wordt geraakt!
Mijn laatste opmerking was dan ook een beetje uit de bocht...
Heb zelf tickets/hotels voor juli/augustus.
Tegen die tijd vliegt er misschien wel weer wat naar NYC maar of je dan wilt gaan ?
En als je kunt vliegen is er geen voucher.
Mijn laatste opmerking was dan ook een beetje uit de bocht...
Heb zelf tickets/hotels voor juli/augustus.
Tegen die tijd vliegt er misschien wel weer wat naar NYC maar of je dan wilt gaan ?
En als je kunt vliegen is er geen voucher.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Corona virus / Travel ban
Ook hier best wel veel begrip voor de luchtvaart maatschappijen.
Maar tegelijkertijd ook weer niet.
Als je bijv. een TV besteld bij Media Markt en hij wordt niet geleverd, vraag je waarschijnlijk gewoon je geld terug.
Dan denk je echt niet.... misschien gaat Media markt wel failliet
of
weet je wat, Media Markt... Hou mijn geld maar, dan neem ik volgend jaar die TV wel.
Maar als het om een dienst gaat zeggen veel mensen, we moeten blij zijn dat we gezond zijn.
Dat is natuurlijk ook zo, maar dat neemt toch niet weg dat je je mag afvragen hoe het zit met je "eigen" geld.
Zoals @Kevin77 schrijft.
Ik heb echt niets aan een voucher. We hebben tickets voor 4 personen en kunnen helemaal
niet binnen twee jaar naar USA vliegen.
Maar tegelijkertijd ook weer niet.
Als je bijv. een TV besteld bij Media Markt en hij wordt niet geleverd, vraag je waarschijnlijk gewoon je geld terug.
Dan denk je echt niet.... misschien gaat Media markt wel failliet
of
weet je wat, Media Markt... Hou mijn geld maar, dan neem ik volgend jaar die TV wel.
Maar als het om een dienst gaat zeggen veel mensen, we moeten blij zijn dat we gezond zijn.
Dat is natuurlijk ook zo, maar dat neemt toch niet weg dat je je mag afvragen hoe het zit met je "eigen" geld.
Zoals @Kevin77 schrijft.
Ik heb echt niets aan een voucher. We hebben tickets voor 4 personen en kunnen helemaal
niet binnen twee jaar naar USA vliegen.
Laatst gewijzigd door driel24 op 08 apr 2020, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Corona virus / Travel ban
Ik heb zojuist bericht gehad van CheapTickets. Zij gaven aan dat de heenreis (van 28 april) inmiddels door United is geannuleerd (dat had ik zelf inderdaad ook al gezien in de My United omgeving). Ze kunnen daardoor een restitutieaanvraag gaan starten. Het gaat wel enige tijd duren voordat het geld dan terugkomt, maar dat is logisch. Het is al lang fijn om in ieder geval enige zekerheid te hebben dat ik niet zelf hoef te annuleren. Het betreft hier dus BULK tickets, waardoor United er zelf niets mee kon doen.
Ik vermoed dat United in dit geval die 12 maanden termijn zal aanhouden. Dus geld terug 12 maanden na oorspronkelijke betaling. In mijn geval zou dat augustus 2019 -> augustus 2020 zijn. Maar misschien is dat door de extra informatie vanuit DOT nu toch veranderd. We wachten af.
Ik vermoed dat United in dit geval die 12 maanden termijn zal aanhouden. Dus geld terug 12 maanden na oorspronkelijke betaling. In mijn geval zou dat augustus 2019 -> augustus 2020 zijn. Maar misschien is dat door de extra informatie vanuit DOT nu toch veranderd. We wachten af.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
- HennyCox
- Amerikakenner
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Limburg
Re: Corona virus / Travel ban
Eerst roepen dat de reacties hier triest zijn.....om vervolgens eigenbelang te tonen dat je in jouw geval geen voucher krijgt......erg hypocriet !
Re: Corona virus / Travel ban
hoezo hypocriet ? als vluchten wel doorgaan in juli dan zal de KLM waarschijnlijk géén voucher afgeven. (want ze kunnen de verplichting nakomen)
Dat wordt voor sommigen een ongemakkelijke keuze.
Dat wordt voor sommigen een ongemakkelijke keuze.
Re: Corona virus / Travel ban
Waarom een ongemakkelijke keuze? Dubbel geraakt?? Ze voldoen toch aan de verplichting waaraan je refereerde?
Als ik jouw redenatie volg, dan zou KLM volgens jou zelfs moeten restitueren als het regent in Florida...omdat je graag zon wilt en daarom niet zou willen gaan.
Als ik jouw redenatie volg, dan zou KLM volgens jou zelfs moeten restitueren als het regent in Florida...omdat je graag zon wilt en daarom niet zou willen gaan.
- Coyote Buttes
- Amerikafan
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Corona virus / Travel ban
T.a.v. vliegtickets.nl
Zojuist een mail gehad van United Airlines; "you succesfully cancelled your trip".
Ik heb alleen zelf niet gecancelled. Waarschijnlijk vliegtickets.nl. Best eng.
Ik kan op de site van united geen voucher aanvragen, aangezien ik bulk tickets heb.
Ik voel me met de rug tegen de muur staan.
1) Ik kan vliegtickets niet bereiken, behalve via de mail waar niet op gereageerd wordt (op trustpilot schieten de slechte reviews, 1 van 5 sterren,van vliegtickets.nl al omhoog).
2) Ik ben het niet eens met de voucher-voorwaarden die ze hanteren.
Hoe kan ik, en met mij waarschijnlijk meerdere mensen, hier een goede oplossing voor vinden?
Iemand advies welke stappen ik het beste kan ondernemen?
Zojuist een mail gehad van United Airlines; "you succesfully cancelled your trip".
Ik heb alleen zelf niet gecancelled. Waarschijnlijk vliegtickets.nl. Best eng.
Ik kan op de site van united geen voucher aanvragen, aangezien ik bulk tickets heb.
Ik voel me met de rug tegen de muur staan.
1) Ik kan vliegtickets niet bereiken, behalve via de mail waar niet op gereageerd wordt (op trustpilot schieten de slechte reviews, 1 van 5 sterren,van vliegtickets.nl al omhoog).
2) Ik ben het niet eens met de voucher-voorwaarden die ze hanteren.
Hoe kan ik, en met mij waarschijnlijk meerdere mensen, hier een goede oplossing voor vinden?
Iemand advies welke stappen ik het beste kan ondernemen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht