Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@eborn

Vlucht bij United staat gewoon nog bij "mytrips", dus nog niet geannuleerd door United.

Geboekt bij Lufthansa; Uitgevoerd door United.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Coyote Buttes schreef:
06 apr 2020, 14:26
Vlucht bij United staat gewoon nog bij "mytrips", dus nog niet geannuleerd door United.
Ik weet niet hoe up-to-date de informatie van Lufthansa is op de site, maar hun opties zijn daar een stuk beperkter dan die van United zelf. Ik kan me voorstellen dat vliegtickets.nl daardoor ook beperktere opties biedt. Of dat terrecht en/of wettelijk is, is natuurlijk de vraag. Maar dat zou het verschil wel kunnen verklaren.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

@coyote staat de vlucht nog in de eigen omgeving van united? of bedoel je in mytrips van vliegtickets ?

hier is heenvlucht al 2 weken geleden gecanceled door united in de united eigen app/website maar bij gate1 staat de heenvlucht er nog gewoon ( ja ja mensen die alleen daar kijken denken dat ze er niets gecanceled is ) . ik hoorde van de cc medewerker dat dit vaker gebeurd waardoor ze het moeilijker maken om te betwisten want ze claimen dan nog niets van airline zelf te hebben gehoord volgens hun is betwisting ongegrond .

ik heb dus naar de cc naast de mail die ik zelf aan gate1 heb verstuurd met verzoek tot refund ook de initary van uniteds eigen website toegevoegd . hiermee heb ik voor de cc bewijslast dat de vlucht er niet recentelijk maar allang uit gehaald is .

heb je betaald met cc en is de vlucht wel gecanceled zou je de betaling kunnen betwisten of anders afwachten of de vlucht alsnog gecanceled wordt . je hoeft nu niet te reageren of ergens op ingaan . ik weet dat united er heel veel vluchten zelf heeft gecanceled . ze vliegen sinds 28 maart tot 30 april helemaal niet meer van amsterdam dus ik gok zo dat er wel degelijk een gecancelde vlucht is .

ik zou van deze optie in ieder geval ook niet blij worden.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

eborn schreef:
06 apr 2020, 13:51
Ik neem aan dat alle annuleringen bij de brokers ook door United geannuleerd zijn, toch? Ik las gisteren weer iemand die van CheapTickets voor een United vlucht het aanbod tot omboeken of restitutie aanvragen kreeg. Dat doen ze niet als ze zelf dat geld niet meer terug gaan zien lijkt me...
Dat wat ik hier aan annuleringen van United voorbij zie komen is allemaal via een broker. Daar zitten ook annuleringen bij die al ná onze vertrekdatum liggen.
En ik vind het dus raar, zeg maar rustig heel opmerkelijk, dat ik nog nergens lees van vluchten rechtstreeks geboekt bij United en door United zelf geannuleerd.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Vosje8227 schreef:
06 apr 2020, 12:30
Onze vlucht (heen 27 mei, terug 18 juni, beiden met United) is zojuist geannuleerd. Hebben via vliegtickets.nl geboekt en krijgen een reiskrediet i.p.v. de voucher. Moeten voor 30 dec. 2020 opnieuw boeken.

Heb paar weken geleden echt wel even flink gebaald dat de reis dit jaar niet doorgaat, maar gezondheid uiteraard vele malen belangrijker. Binnenkort maar eens op zoek naar een datum voor volgend jaar.
Boeken voor 30 december, mag je dan in 2021 ook vliegen? Dan heb je wel keuze om in de zomer 2021 te gaan.

@Coyote Buttes
Mag dat alleen via mail en niet telefonisch het opnieuw boeken?

Ik heb op de website van vliegtickets.nl gekeken en daar staat dat ze dezelfde regels volgen als bij airline, dus zou hetzelfde moeten zijn als Lufthansa of United.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mayco »

Vosje8227 schreef:
06 apr 2020, 12:30
Onze vlucht (heen 27 mei, terug 18 juni, beiden met United) is zojuist geannuleerd. Hebben via vliegtickets.nl geboekt en krijgen een reiskrediet i.p.v. de voucher. Moeten voor 30 dec. 2020 opnieuw boeken.

Heb paar weken geleden echt wel even flink gebaald dat de reis dit jaar niet doorgaat, maar gezondheid uiteraard vele malen belangrijker. Binnenkort maar eens op zoek naar een datum voor volgend jaar.
Wij gaan 21 september, ik heb er toch alle vertrouwen in.(misschien tegen beter weten in) De economie moet toch weer gaan draaien en het is nog ruim 5 maanden. Maar mocht het niet doorgaan dan INDERDAAD maar een alternatiefje ;-)
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben tickets voor half Oktober naar Tampa. We wachten het af! Moet wel vertrouwen hebben dat het veilig is om te reizen. Je zit toch op een kluitje in zo’n vliegtuig.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jastsali »

Coyote Buttes schreef:
06 apr 2020, 13:22
  • Voor het wijzigen van de boeking moet ik 40 euro bijbetalen (mooi verdienmodel, is nog meer dan normale boekingskosten).
De wijziging is trouwens 40 euro adm.kosten per ticket. Dat hakt er met 4 tickets aardig in. Ik snap best dat ze wat extra werk moeten doen voor opnieuw boeken, maar 160 eur is bezopen. Alle redelijkheid is hier zoek.

Tot vandaag heb ik me niet gek laten maken, juist vanwege drukte bij de klantenservice en alle commotie.
Ik heb zojuist van vliegtickets.nl dezelfde mail ontvangen.
"Beste klant,
Wij moeten je jammer genoeg informeren dat de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd vanwege de situatie omtrent het coronavirus. Graag vragen wij je om alle passagiers in de boeking hierover te informeren. De airline biedt in deze uitzonderlijke situatie helaas geen restitutie aan waarbij je je geld terugkrijgt. Wel ontvang je een ‘reiscredit’ waarmee je nieuwe tickets bij ons kunt boeken"

Het credit moeten we voor 30 dec '20 omwisselen voor een nieuwe boeking bij dezelfde maatschappij. Anders vervalt het. Adm.kosten 40 euro per ticket + bijbetaling duurdere tickets.

We zouden morgen met United vertrekken, wisten natuurlijk al hele tijd dat het niet zou doorgaan. De heenvlucht naar Tampa stond er al 2 weken niet meer op. De upgrade van de stoelen vorige week al terug gehad van United. Ondanks alle begrip voor de drukte bij klantenservice bij Vliegtickets ben ik teleurgesteld over de gebrekkige communicatie en het tijdstip waarop ze deze mail verzenden (1 dag voor geplande vertrekdatum). Toen ik 3 weken geleden eens voorzichtig polste wat de mogelijkheden zouden zijn als ik zelf zou wijzigen of annuleren, waren ze er als de kippen bij om mij snel een aanbod te doen. Wat ik overigens niet heb geaccepteerd uiteraard, want ik wilde wachten totdat United de vlucht ging annuleren.

Ben toch heel benieuw hoe deze eenzijdig aangepaste "vergoeding" zich verhoudt met de Europese richtlijnen, ook gezien de uitspraak van vorige week. Ik denk ook niet om dit te accepteren. Ik heb dit jaar al meerdere vluchten naar Florida staan (als dat allemaal doorgaat.....) Ik snap best dat de airlines op dit moment voorzichtig zijn met terugbetalen, maar als ze al een credit of voucher geven dan neem ik toch aan dit dit geldig blijft tot een jaar na boeking, zoals op de website staat van United, (in mijn geval januari 2021) en als ik niet opnieuw boek dat ik dan het geld terug krijg in plaats van dat de credit vervalt.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

pumi1000 schreef:
06 apr 2020, 15:23
Ik heb op de website van vliegtickets.nl gekeken en daar staat dat ze dezelfde regels volgen als bij airline, dus zou hetzelfde moeten zijn als Lufthansa of United.
Ik vraag me af of daarin nog verschillen zitten tussen bulk tickets en 'losse' tickets. Mocht iemand via een broker een aanbod krijgen tot restitutie danwel beperktere voorwaarden dan bij de maartschappij rechtstreeks, dan ben ik wel benieuwd welke prijsinformatie er op zijn of haar e-itinerary stond. Bulk worden neem ik aan onder andere voorwaarden afgenomen door de tussenpartij.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door recidivist »

Bij ons ook een mail van vliegtickets.nl over de annulering door de luchtvaartmaatschappij United.

Via social media contact opgenomen met United voor het proces om de kosten voor upgrade naar economy plus terug te vragen: reactie United:
"As we speak, your reservations shows on the schedule. This reservation is not canceled. There are no refund request since the reservation was not canceled."

Na doorvragen bij United (gaat het nu over de reservering die geannuleerd is of zijn de vluchten geannuleerd...) geven zij aan dat de vluchten op dit moment nog helemaal niet geannuleerd zijn.

Vliegtickets.nl schrijft echter: "Wij moeten je jammer genoeg informeren dat de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd vanwege de situatie omtrent het coronavirus."

Tja, wie spreekt dan de waarheid: United of Vliegtickets.nl ?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Gezien de voorwaarden (voor einde jaar krediet gebruiken) lijk je dan onder de 'zelf geannuleerd' voorwaarden te vallen. Wat zegt de United site nu dan voor de eerste vlucht?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door recidivist »

Op de United-site staan al onze vluchten gewoon nog als 'on time'.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

nou breekt mijn klomp ..

ik heb net united zelf gebeld ( geboekt via gate1 ) op het nederlandse telefoonnummer met de vraag of nu de DOT aandringt op refunden of ze van gedachten zijn veranderd mbt refunden omdat ik inmiddels bij de cc een betwisting heb ingediend. ze hadden vandaag de nog resterende vlucht new york - Orlando van de 25ste er ook uitgehaald .

ze gaf aan dat ik geen recht heb op een voucher omdat ik in euro's heb betaald maar dat ze nu een refund gaat indienen voor het gehele bedrag en dat het bedrag over 5 dagen terug op mijn cc moet staan. :shock: :o zou het dan met 1 telefoontje opgelost zijn . ik juich nog niet te hard en heb via facebook bevestiging gevraagd . ik heb de naam van degene met wie ik heb gesproken maar gevraagd en screenshot van de call gemaakt en de cc ook maar inlichten alvast mocht er toch iets gebeuren dat ik het niet krijg .

edit : ik zie nu wanneer ik inlog op de united app geen vluchten meer onder mytrips. krijg er toch wel stress van merk ik . bewijs is alles maar het is leeg. ik hou jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door b_talens op 06 apr 2020, 18:40, 4 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Lufthansa biedt al €50 extra korting als je dit jaar met je voucher nog herboekt voor 31 augustus en voor vertrek tm eind 2020.

https://lufthansa.flightvoucher.com/?lang=en
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marieke2701 »

Coyote Buttes schreef:
06 apr 2020, 13:22
Zojuist van vliegtickets.nl bericht gehad dat mijn vlucht (19 april) naar Las Vegas is geannuleerd.
Ik word niet blij van de voorwaarden die ze mij melden.
  • Uiterlijke boekingsdatum 30/12/20, geen idee of ik later dan die datum mag vertrekken.
  • Reiscredit vervalt na deadline boekingsdatum.
  • Reiscredit is alleen geldig bij vliegtickets.nl, dus geen airline vouchers (maar moet wel bij zelfde vliegmaatschappij boeken).
  • Duurdere vlucht is bijbetalen, goedkopere vlucht is geen restitutie.
  • Een nieuwe vlucht kan ik niet zelf boeken, maar moet via een mail naar vliegtickets.nl. Zij doen dan een voorstel (reactietijd meer dan een week).
  • Voor het wijzigen van de boeking moet ik 40 euro bijbetalen (mooi verdienmodel, is nog meer dan normale boekingskosten).
Ben goed "over de pis" van deze reactie. Klinkt als hele andere voorwaarden dan via de vliegmaatschappij zelf (ja, ja, ik weet het, altijd via airline boeken)

Iemand anders ook deze ervaringen met vliegtickets.nl?
Tips? Advies?
Ik heb vanmorgen een soortgelijke mail gekregen van wtc.nl, inclusief de opmerking bij dezelfde maatschappij te boeken, echter de hele maatschappij (Air New Zealand) is niet meer te vinden als ik een nieuwe zoekpdracht voor over een paar maanden invoer. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

T.a.v. vouchers door brokers als vliegtickets.nl.

De ACM heeft richtlijnen opgesteld voor voucher-regelingen. Dit is niet de wet, maar de ACM kan wel optreden tegen bedrijven die zich hier niet aan houden (ACM Consuwijzer).

1)Uitgangspunt blijft dat consumenten bij annuleringen in principe recht hebben op terugbetaling. Dat is een wettelijk recht dat de ACM niet opzij kan zetten;
2) De voucher moet een volwaardige vervanging zijn voor de consument, bijvoorbeeld door levering van het product of dienst op een later tijdstip met een gelijk of goed vergelijkbaar product of dienst;
3) De voucher moet een redelijke geldigheidsduur hebben, bijvoorbeeld 12 maanden;
4) Restbedrag (bedrag van de voucher dat nog niet is besteed) moet achteraf actief en binnen een redelijke termijn door de ondernemer worden uitgekeerd. De consument moet daar niets voor hoeven te doen;
5) De voucher moet ook de eerder betaalde reserverings,- en administratiekosten e.d. vergoeden.
6) Consumenten die een aanbetaling hebben gedaan, hoeven niet het restant van de som te betalen als het bedrijf de overeenkomst niet kan nakomen. De consument krijgt dan een voucher voor het bedrag van de aanbetaling die hij heeft gedaan.

Vliegtickets.nl voldoet hier niet aan de punten 1, 4, en 5.

Helaas is vliegtickets.nl niet te benaderen voor commentaar. Alleen contact via de mail is mogelijk. Ik zit zelf al meer dan 10 dagen te wachten op een antwoord.
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Vosje8227 »

Nessiezzz schreef:
06 apr 2020, 13:04
Door United of zelf gedaan?
Niet zelf, denk dat Vliegtickets.nl het geannuleerd heeft. Als ik inlog bij United, zie ik mijn vluchten namelijk gewoon nog staan. Had eigenlijk ook gedacht dat het nog langer zou duren voor we überhaupt iets van vliegtickets.nl zouden horen omdat het nog wel even duurt tot 27 mei.
pumi1000 schreef:
06 apr 2020, 15:23
Boeken voor 30 december, mag je dan in 2021 ook vliegen? Dan heb je wel keuze om in de zomer 2021 te gaan.
Ik doe nu de aanname (omdat er staat ' uiterste boekingsdatum') dat vertrek in 2021 mogelijk is, maar ze zeggen dat niet expliciet op hun website.
Coyote Buttes schreef:
06 apr 2020, 13:22
Zojuist van vliegtickets.nl bericht gehad dat mijn vlucht (19 april) naar Las Vegas is geannuleerd.
Ik word niet blij van de voorwaarden die ze mij melden.

Ben goed "over de pis" van deze reactie. Klinkt als hele andere voorwaarden dan via de vliegmaatschappij zelf (ja, ja, ik weet het, altijd via airline boeken)

Iemand anders ook deze ervaringen met vliegtickets.nl?
Tips? Advies?
Ik ben ook niet blij met de mail die ik van hen gekregen heb en de voorwaarden die zij hangen aan het reistegoed. Er staat niet expliciet dat je na 2020 kan reizen, hele vage manier van boeken (mail sturen met gewenste reisdata en dan gaan zij iets zoeken? En dan daarna nog een rekening krijgen omdat het duurdere tickets geworden zijn zeker) en die €40 administratiekosten per ticket gaan ook nergens over. Ik ga zeker nog reageren op die mail van hen. Geen idee of het daadwerkelijk iets uithaalt, maar goed.
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Chris2344
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2020, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Chris2344 »

Hallo allemaal,

Vanaf vandaag lezen wij mee.
Onze huwelijksreis gepland vanaf 8-6 (vlucht UA969) naar San Fransisco om vanaf daar rond te gaan trekken en 2-7 weer terug te vliegen vanaf San Fransisco.
Fijn om een plek gevonden te hebben waar mede reizigers naar amerika hun ervaringen met de situatie delen.
Voor ons wordt het erg kort dag in ieder geval.. afwachten maar.

Chris
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door b_talens »

Ik krijg nu via facebook messenger van united de bevestiging dat er een refund verzoek is geissued . so far so good .

hoop dat ik iemand anders zo ook kan helpen !

ik mag nog 2x dit gevecht aan . ik zou ook op examenreis met dochter via ryanair en dochter zou op examenreis gaan met vriendinnetje via easyjet ( allebei in mei ) . omdat mijn dochter een jaar naar het buitenland gaat is ook hier omboeken niet echt een optie
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
René V
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door René V »

Ook vandaag zelfde mail gehad van Vliegtickets.nl

Heen 23 Mei United Airlines Amsterdan - Phoenix
Terug 15 Juni Lufthansa Phoenix - Amsterdam

Op zowel de website van United als ook op Lufthansa, staan de vluchten gewoon er nog in. "On time"

Ik dacht eigenlijk; ja nu is het zeker dan we alles kunnen annuleren. Maar de flight status brengt ons weer in onzekerheid.
Had eigenlijk pas veel later ook deze mail verwacht. Een stemmetje zegt mij; hier klopt iets niet....

De zin om te reizen is ook helemaal weg natuurlijk. We willen nu wel graag weten waar we echt aan toe zijn.

Sterkte iedereen verder!
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer