Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Terpies schreef:
06 apr 2020, 01:29
Ik ga er nog steeds van uit dat ik op 29 mei naar MCO vlieg
Rond die tijd zou ik korte vakantie houden in Zwitserland. Ik ga er van uit dat dit niet gebeurt. Ik denk dat mei nog te vroeg is.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Tja ik blijf hoop houden (maar heb er zeker geen goed gevoel over)....ik hoop toch mijn kinderen in de US te kunnen bezoeken....het is voor ons meer dan alleen vakantie.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

jojostravelusa schreef:
05 apr 2020, 19:10
Wij lazen vanmiddag dat de voucher voor United Airlines nu 2 jaar geldig is i.p.v. 1 jaar wat er eerst stond. Dat is die van Air Canada ook. We gaan dus gewoon verder met plannen maken (niet boeken).
Meer specifiek:
All electronic travel certificates now have 24 months to be used.

If your travel plans have been disrupted, and you have an electronic travel certificate from us for the value of your ticket, you now have two years from the date it was issued to book a new flight, as well as up to an additional 11 months to travel. This includes all currently valid and all new electronic travel certificates issued on or after April 1, 2020.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door theovg »

Ik heb naar een ETC gevraagd bij United via Messenger , maar daar zeggen ze dat ze alleen een ETC kunnen geven als de tickets met Dollars zijn betaald. Anders kun je alleen credits krijgen . Vind ik een gek verhaal.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Heb je bij United zelf geboekt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door theovg »

Ja dat klopt geboekt bij United
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
1. ja. Denk niet dat alles nog maanden gesloten blijft, dat kan geen enkele economie aan......en het virus zal niet zomaar verdwijnen zonder medicijn denk ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Nessiezzz schreef:
05 apr 2020, 22:39
Ja.

Het virus zal nog lang ronddwalen, mensen zullen ziek zijn en je zal zeker nog wel afstand moeten houden. Maar de boel moet ook gewoon weer gaan draaien.

Ik denk dat we tot het vaccin er is problemen zullen hebben met corona, dus een illusie om het op te lossen in een paar maanden. Maar om daar nou de wereldeconomie om plat te leggen, wat mogelijk leidt tot doden op de lange termijn : ik vind dat onverstandig.
Precies hoe ik er naar kijk. Ik denk dat vanaf half mei / eind mei Nederland (en Europa) wel weer voorzichtig open gaan, de economie moet weer gaan draaien. Maar wel met afspraken rondom afstand houden, geen handen schudden, niet weg als je ziek bent. Hoe dat dan in een vliegtuig gaat ... Half vol vliegen ? Families bij elkaar, maar anders minimaal lege stoel naast je ? Ik weet het ook niet, maar de economie moet weer wat gaan draaien. Als we moeten wachten tot het virus weg is, zijn we 1,5 - 2 jaar verder. Alles is er op gericht de ziekenhuizen/zorg niet te laten overlopen, dat zal zo blijven, denk ik. Wordt een ander normaal, ja, dat denk ik wel. Zullen we hier nog zeker 2 jaar last van hebben, ja, dat denk ik wel. Maar de economie moet weer gaan draaien, anders krijgen we daardoor weer doden (mensen in armoede, depressiviteit, etc). Maar goed, ben ik hier allemaal 100% van overtuigd, nee, dat denk ik. En hoe de maand april er uit gaat zien, zal ook heel belangrijk worden voor beslissingen hier omtrent. We shall see ! Vooral aan de regels houden van de regering / RIVM.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door chippie777 »

Ik zou het echt niet weten hoe we er over weken of maanden voorstaan. Ik zie dat veel mensen hoop hebben, maar hoop is over het algemeen uitgestelde teleurstelling.
Plannen maken kun je altijd doen, doe ik ook maar ik hou een ruime marge aan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Marielleh »

Mijn angst is de tegen de tijd dat wij zouden gaan (23 juli) dat vliegen weer kan volgens alle geleerden en wij zelf er nog helemaal geen goed gevoel bij hebben en dus liever thuisblijven.
Dan ben je dus je geld kwijt als je voor je eigen (gevoel van) veiligheid kiest.
Laat ik voorop stellen dat ik het niet beter weet dan alle mensen die er jaren voor geleerd hebben maar ik realiseer mij ook dat economische belangen wel degenlijk een factor zijn in de besluitvorming.
Voor nu speculeer ik niet en wacht ik (on)geduldig af wat er komen gaat.
Prio blijft gezondheid maar maar we hebben ook hard gewerkt voor de reeds gedane boekingen :wink:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Jopie23€
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 dec 2019, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jopie23€ »

Wij vliegen 3 juli met United Airlines naar Orlando. Hebben de vlucht in september geboekt. Zoals de situatie nu is zie ik dat waarschijnlijk niet zo zitten. Heeft iemand een idee hoe lang je ongeveer van te voren hoort of je (gratis) kunt annuleren en wat de procedure dan is? Wellicht zoals het er nu voor staat. Als ik op de website kijk kom ik er niet helemaal uit. Voucher of niet, hoe lang geldig, geen wijizgingskosten maar wel wellicht ander tarief etc.
Ik begrijp dat het vroeg is maar
Als we toch niet gaan dan wil ik misschien een nestje van de hond iov aan het eind van het jaar. Daarom nu al mijn vragen. Want daar kan ik niet zo lang mee wachten.
Hoor het graag
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben vanaf 17 september in principe 3 weken in Californië en Arizona in de planning, en ik twijfel hevig of dat haalbaar is. Zou mij niets verbazen als dit hele jaar vakantiereizen gewoon niet doorgaan.

We hebben afgelopen week twee bar goedkope tickets naar Ibiza voor die periode geboekt, voor het geval we niet naar de US kunnen. Lekker drie weken op Ibiza “thuis” komen is altijd goed, en Amerika dan maar wat later.

(Mits Spanje dan al weer toeristen toelaat, maar voor iets meer dan 100 euro de man nemen we dat risico maar)
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Vosje8227 »

Onze vlucht (heen 27 mei, terug 18 juni, beiden met United) is zojuist geannuleerd. Hebben via vliegtickets.nl geboekt en krijgen een reiskrediet i.p.v. de voucher. Moeten voor 30 dec. 2020 opnieuw boeken.

Heb paar weken geleden echt wel even flink gebaald dat de reis dit jaar niet doorgaat, maar gezondheid uiteraard vele malen belangrijker. Binnenkort maar eens op zoek naar een datum voor volgend jaar.
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

theovg schreef:
06 apr 2020, 11:14
Ja dat klopt geboekt bij United
Das wel bijzonder. Kan ermee te maken hebben dat ze moeten omrekenen als je hebt geboekt in euro's. Heb je je vraag al eens gesteld via Twitter of Facebook? Met name via Twitter is er vaak veel meer mogelijk dan bv via de mail.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Terpies schreef:
06 apr 2020, 01:29
Ik ga er nog steeds van uit dat ik op 29 mei naar MCO vlieg
Als je daar voor zaken heengaat zou ik misschien zeggen ja. Voor vakantie (mits je evt een vakantiehuis/familie daar hebt) denk ik dat het voor de USA misschien erg vroeg komt
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Vosje8227 schreef:
06 apr 2020, 12:30
Onze vlucht (heen 27 mei, terug 18 juni, beiden met United) is zojuist geannuleerd. Hebben via vliegtickets.nl geboekt en krijgen een reiskrediet i.p.v. de voucher.
Door United of zelf gedaan?
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door theovg »

Division schreef:
06 apr 2020, 12:42
theovg schreef:
06 apr 2020, 11:14
Ja dat klopt geboekt bij United
Das wel bijzonder. Kan ermee te maken hebben dat ze moeten omrekenen als je hebt geboekt in euro's. Heb je je vraag al eens gesteld via Twitter of Facebook? Met name via Twitter is er vaak veel meer mogelijk dan bv via de mail.
Ik vond het ook een vreemd verhaal. zal het eens via Twitter proberen.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

Zojuist van vliegtickets.nl bericht gehad dat mijn vlucht (19 april) naar Las Vegas is geannuleerd.
Ik word niet blij van de voorwaarden die ze mij melden.
  • Uiterlijke boekingsdatum 30/12/20, geen idee of ik later dan die datum mag vertrekken.
  • Reiscredit vervalt na deadline boekingsdatum.
  • Reiscredit is alleen geldig bij vliegtickets.nl, dus geen airline vouchers (maar moet wel bij zelfde vliegmaatschappij boeken).
  • Duurdere vlucht is bijbetalen, goedkopere vlucht is geen restitutie.
  • Een nieuwe vlucht kan ik niet zelf boeken, maar moet via een mail naar vliegtickets.nl. Zij doen dan een voorstel (reactietijd meer dan een week).
  • Voor het wijzigen van de boeking moet ik 40 euro bijbetalen (mooi verdienmodel, is nog meer dan normale boekingskosten).
Ben goed "over de pis" van deze reactie. Klinkt als hele andere voorwaarden dan via de vliegmaatschappij zelf (ja, ja, ik weet het, altijd via airline boeken)

Iemand anders ook deze ervaringen met vliegtickets.nl?
Tips? Advies?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door 1N9R1D »

Is er hier al iemand waarbij de vlucht door United zelf is geannuleerd? Dus niet als je geboekt hebt bij een broker, maar rechtstreeks bij United?
Ik krijg een beetje het gevoel dat United zelf helemaal niks annuleert, maar het op het annuleren door reizigers aan laat komen... :roll:
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Coyote Buttes schreef:
06 apr 2020, 13:22
Reiscredit is alleen geldig bij vliegtickets.nl, dus geen airline vouchers (maar moet wel bij zelfde vliegmaatschappij boeken).
Bij welke maatschappij had je geboekt? Heeft die maatschappij op dit moment wel ruimere voorwaarden?
1N9R1D schreef:
06 apr 2020, 13:50
Is er hier al iemand waarbij de vlucht door United zelf is geannuleerd? Dus niet als je geboekt hebt bij een broker, maar rechtstreeks bij United?
Ik neem aan dat alle annuleringen bij de brokers ook door United geannuleerd zijn, toch? Ik las gisteren weer iemand die van CheapTickets voor een United vlucht het aanbod tot omboeken of restitutie aanvragen kreeg. Dat doen ze niet als ze zelf dat geld niet meer terug gaan zien lijkt me...
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer