Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

We kunnen dit draadje beter het “hoe krijg ik mijn geld terug” topic noemen, over de travel ban en corona gaat het al lang niet meer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Het een is het gevolg van een ander. We vragen geld terug omdat er een travel ban is vanwege corona. :?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij lazen vanmiddag dat de voucher voor United Airlines nu 2 jaar geldig is i.p.v. 1 jaar wat er eerst stond. Dat is die van Air Canada ook. We gaan dus gewoon verder met plannen maken (niet boeken).
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door singha »

Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
2. Nee
Zeker van niet!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
1. Ja

Mensen doen nu alsof de hele wereld tot eind dit jaar zal stilstaan. De cijfers gaan nochtans in quasi de hele wereld de goeie richting uit nu.

Da’s nog 4 maanden.
4 maand geleden was dit in China nog niet eens uitgebroken en ze versoepelen nu al de eerste dingen. Ik zie versoepelingen tegen begin mei, en de all clear net voor de zomervakantie.

Reizen zal deze zomer gewoon mogelijk zijn. Trump wil de economie steunen dus van zodra het énigszins kan zet hij de grenzen open.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

3.misschien
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Rik- »

1.Ja
Ik durf ook wel voorzichtig ja te voorspellen.
Mits strengere controles waarschijnlijk. Temperatuurmeting,...
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Bella
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jan 2020, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bella »

Ik ga ook voor
1. Ja.
:thumbup:
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Billy Bob »

Een zinniger vraag is wellicht: wie wil er de komende zomermaanden op reis naar de US? Wat heeft men geleerd van deze uitbraak?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik. Het is te zeggen, ik ga pas eind september, maar als het enigszins mag ben ik weg.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ja.

Het virus zal nog lang ronddwalen, mensen zullen ziek zijn en je zal zeker nog wel afstand moeten houden. Maar de boel moet ook gewoon weer gaan draaien.

Ik denk dat we tot het vaccin er is problemen zullen hebben met corona, dus een illusie om het op te lossen in een paar maanden. Maar om daar nou de wereldeconomie om plat te leggen, wat mogelijk leidt tot doden op de lange termijn : ik vind dat onverstandig.

Gedreven door hoop : ik wil eind mei naar Vegas.
MGM resorts doet vanaf 1 mei weer reserveringen. :clap:
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door singha »

1. Ja hoop ik, is nog vier maanden dus er kan nog veel veranderen. Als het publieke leven terug op gang is maar met de social distance passen we ons eraan. Het zal tijdelijk een deel van leven worden. Zoals we nu reeds bezig zijn.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Ja mits je bereid bent om eerst 14 dagen in de usa in quarantaine te blijven en nadien nog eens 14 dagen thuis bij terugkomst.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door merluza »

singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
2. Nee
Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb...
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door TommyGun »

Timothy555 schreef:
05 apr 2020, 20:10
singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
1. Ja

Mensen doen nu alsof de hele wereld tot eind dit jaar zal stilstaan. De cijfers gaan nochtans in quasi de hele wereld de goeie richting uit nu.

Da’s nog 4 maanden.
4 maand geleden was dit in China nog niet eens uitgebroken en ze versoepelen nu al de eerste dingen. Ik zie versoepelingen tegen begin mei, en de all clear net voor de zomervakantie.

Reizen zal deze zomer gewoon mogelijk zijn. Trump wil de economie steunen dus van zodra het énigszins kan zet hij de grenzen open.
Ik sluit me hier bij aan.

Hoop het iig van harte
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Ik ga er nog steeds van uit dat ik op 29 mei naar MCO vlieg
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door PSVwally »

Mensen doen nu alsof de hele wereld tot eind dit jaar zal stilstaan. De cijfers gaan nochtans in quasi de hele wereld de goeie richting uit nu.
Hou er maar rekening mee dat ze echt geen 400 man tegelijk op een transatlantische vlucht gooien als de repatrieringsvluchten voorbij zijn. Daar zal de vliegruigbranche zonder fatsoenlijke testen voorlopig niet mee akkoord gaan.
Da’s nog 4 maanden.
4 maand geleden was dit in China nog niet eens uitgebroken en ze versoepelen nu al de eerste dingen. Ik zie versoepelingen tegen begin mei, en de all clear net voor de zomervakantie.Reizen zal deze zomer gewoon mogelijk zijn. Trump wil de economie steunen dus van zodra het énigszins kan zet hij de grenzen open.
Ahum, dit was echt al wel langer dan 4 maanden geleden bezig in Azië. Het is echt al wel duidelijk dat ze daar veel te laat de rest van de wereld verwittigd hebben. Hetzelfde blijkt steeds meer in de Europese ski gebieden dat er begin Februari al mensen met deze ziekteverschijnselen waren, maar dat ze gewoon niet wisten wat het was.

We zullen het midden April zien als Frankrijk en België een week voor Nederland hun maatregelen zullen aanpassen. Duitsland beslist de afgelopen paar keer ook net voor Nederland wat ze de komende weken doen. Spanje heeft vooralsnog besloten om nog minimaal 2 weken langer in complete lockdown te blijven. Fauchi vreest dat als bv NY niet snel meer apparatuur en verpleegkundige krijgt het in de VS echt nog grandioos uit de hand kan lopen en hij zegt dat de verspreiding naar andere staten nog in volle gang is. In Zweden wordt het vanaf vandaagüberhaupt pas een klein beetje strenger.
Blijven de ons omringende landen nog een paar weken doorgaan met hun maatregelen dan zal Nederland dit ook doen. Al wil Rutte echt nog steeds de scholen open hebben.

Alle zaken met een evenementenvergunning moeten hier tot minimaal 1 juni plat liggen. Ik voorzie dat als de situatie zo is als nu, afvlakkende curve in heel Europa en geen grote nieuwe golf in Azië dat de echte versoepelingen hier evt vanaf dat moment gaan beginnen. Je ziet dat hier bv dit weekend een 90% zich redelijk aan de regels houdt met die 10% idioten kan het altijd nog voor de rest verpesten.

Dan blijft de vraag hoe ze diverse sectoren gaan aanpakken zolang er geen medicijn is. Er zal door heel de wereld namelijk afstand moeten worden gehouden. Binnen een paar maanden ineens met de halve wereld gaan reizen lijkt mij een scenario voor een goede nieuwe ronde in de winter. We zijn eind Februari tot midden Maart ook lekker met zn allen wezen skieen....Kijk wat dat door heel Europa heeft teweeggebracht. Zolang er hier amper getest wordt lijkt me dit een grote gok.

Trump kan zoveel willen, maar ik denk dat daar nu ook in alle ernst is doorgedrongen wat er daar nu gebeurd. Ze hebben het ook in Amerika steeds over 2 weken, maar zie bv in Italië en Spanje dat het echt veel langer geduurt heeft voor het (zoals het er nu uitziet) qua doden en opnamen afvlakt. Maar ook in de USA zal de druk in de ziekenhuizen drastisch afgenomen moeten zijn voor ze daar alles weer open gooien.

Ik denk dat de grenzen eerst open zullen gaan zodat de zakenreizen door kunnen gaan, maar er zal een manier moeten worden gevonden om op veel plekken meer afstand te houden tot er wereldwijd een goede manier is om (veel) te testen. Ik kan me niet voorstellen dat ze direct weer 400 man in een vliegtuig proppen én dat de piloten-/stewardessen vakbonden daarmee akkoord gaan.

Ik denk dat er nog even goed nagedacht wordt hoe ze op korte en lange termijn lokaties of venues waar grote groepen mensen bij elkaar komen, bv sportwedstrijden, concerten, maar kijk bv eens naar een lokatie als old faithful in Yellowstone in deze zomer gaan tackelen. Verder zit je in veel landen (bv standaard al in alle Aziatische landen) met nu nog 2 weken quarantaine voor je de straat op mag. Trump kan veel willen, maar ik heb nog geenéén viroloog gehoord die hierover is begonnen.

Ik hoop het met je mee maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het met de zomervakantie allemaal opgelost is en we zomaar transatlantisch of intercontinentaal kunnen reizen op de manier zoals we dat gewoon zijn
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Timothy555 schreef:
05 apr 2020, 20:10
singha schreef:
05 apr 2020, 19:48
Effen mss een poll opzetten
Wie denkt er dat we deze zomermaanden naar U.S.A. op reis kunnen (juli of augustus)
1. Ja
2. Nee
3. Misschien
1. Ja

Mensen doen nu alsof de hele wereld tot eind dit jaar zal stilstaan. De cijfers gaan nochtans in quasi de hele wereld de goeie richting uit nu.

Da’s nog 4 maanden.
4 maand geleden was dit in China nog niet eens uitgebroken en ze versoepelen nu al de eerste dingen. Ik zie versoepelingen tegen begin mei, en de all clear net voor de zomervakantie.

Reizen zal deze zomer gewoon mogelijk zijn. Trump wil de economie steunen dus van zodra het énigszins kan zet hij de grenzen open.
Het gaat in sommige delen gaat het iets beter. Maar wereldwijd... niet echt : https://www.worldometers.info/coronavirus/
Kijk de grafieken maar eens.
Met z'n allen in een vliegtuig en in de rij, bij douane lijkt mij geen pretje.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Ik hoop op "nee".
Voorpret is een belangrijk deel van mijn vakantie. Die is natuurlijk volledig weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer