Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
02 apr 2020, 13:21
Maar dat we toch op een gegeven moment (ik denk nog steeds ergens voor de zomermaanden) de boel weer wat losser maken, zodat er weer uit eten gegaan kan worden, mensen weer gaan winkelen, en dus de economie gaan aanjagen door geld uit te geven. En dus ook met reizen.
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Op een gegeven moment zullen we weer 'verder' moeten terwijl het virus nog rond gaat. Wanneer is het moment dat we vrijer kunnen rondtrekken zonder dat gelijk iedereen besmet raakt. Het zal zowel in Europa als Amerika flink beter moeten gaan voordat we daar weer naartoe kunnen vliegen.

Gelukkig zijn daar de knappe koppen voor om dat te bepalen. :wink:

Ik ben echter wel heel benieuwd hoe we de boel weer opstarten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

asv60 schreef:
29 mar 2020, 19:47
Pas vandaag zijn onze transatlantische vluchten geannuleerd. De binnenlandse vluchten zijn omgeboekt, heel bijzonder!
Ik heb geboekt bij Budgetair 17 April -7 Mei AMS-DTW-MCO en RSW-ATL-AMS eerste 3 vluchten zijn met Delta en laatste vlucht is met KLM.
Nu staat er op de KLM site dat de reis gedeeltelijk is omgeboekt en dat ik voor de resterende vluchten contact met hun moet opnemen.
Maar ik heb ook een mail van BudgetAir gehad waarin staat dat ik niks hoef te doen. Zij krijgen bericht van de luchtvaartmaatschappij dat de vlucht geannuleerd is . Zij gaan dan checken of er recht is op restitutie.
Wat is nou wijsheid? Toch KLM of Delta bellen, of wachten tot ik vanzelf bericht van Budgetair krijg?
En dat nog een vraag: kun je beter een voucher vragen of gelijk omboeken? Zou één van de twee financieel voordeliger uitpakken?
Vandaag met KLM gebeld. Ze konden niks voor me doen ik moest bij BudgetAir zijn. Toch ook nog maar even Delta in Amerika gebeld. Met medewerkster besproken welke vluchten in Nov ik dan wilde. Ik dacht dat gaat de goede kant op. Toen zei ze dat ze het moest overleggen met haar supervisor. Toen heeft ze blijkbaar ook KLM gebeld en daar werd haar verteld dat ik contact moest opnemen met KLM. Waarop ik zei dat ik dat al gedaan had. Maar ze kon verder niks doen zei ze, bummer! BudgetAir is alleen per email bereikbaar. Dus maar email gestuurd met welke vluchten ik wil en nu maar afwachten.
Ook reisverzekering van Amex gemaild om te kijken of er nog iets terug te krijgen is van de van particulieren gehuurde huizen in Florida. Iemand daar al ervaring mee?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Grouchy »

Heb de laatste tijd 4 trips bij Delta Air Lines (ook uitgevoerd door ze) geannuleerd en netjes voor al die trips m'n geld terug gehad. Er staan er momenteel nog 4 open en weet eigenlijk niet hoe lang ze dit nog gaan volhouden. Hotels gelukkig ook tot nu toe hetzelfde verhaal.

Ondertussen krijg ik wel foto's van mensen die voor onder de 1 USD per gallon aan het tanken zijn :o
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Hier een dynamisch overzicht van de regelingen per airline (weet niet of dit voor iedereen geldt, maar post het toch maar even):

https://www.forbes.com/sites/advisor/20 ... 5e4f983a59
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
02 apr 2020, 14:47
Gelukkig zijn daar de knappe koppen voor om dat te bepalen. :wink:

Ik ben echter wel heel benieuwd hoe we de boel weer opstarten.
Ja, ik ben ook heel benieuwd. Maar je hebt knappe koppen, en je hebt de economie ... Ik ben benieuwd hoe snel dat laatste zwaar(der) gaat wegen ! Nogmaals, ik denk/verwacht (en misschien ook wel 'hoop') dat we in juni wel weer gaan opstarten. Maar ja, hangt van meer af natuurlijk !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ribruijn »

asv60 schreef:
02 apr 2020, 14:51

Ook reisverzekering van Amex gemaild om te kijken of er nog iets terug te krijgen is van de van particulieren gehuurde huizen in Florida. Iemand daar al ervaring mee?
Jazeker. Dat wordt helaas niet gedekt.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

harryh schreef:
02 apr 2020, 09:24
Zeker wel, EU261 is van toepassing "als u uit de EU vertrekt met een toestel van een luchtvaartmaatschappij van binnen of buiten de EU".

Dit artikel van vandaag gaat er ook over https://www.ad.nl/economie/geld-terug-v ... ~a4056349/
Europees Commissaris Valean ging niet specifiek in op dat Nederlandse voorstel maar maakte duidelijk dat klanten niet verplicht zijn om de voucher te accepteren.
Ik heb het al eerder vermeld, ons kabinet sprak vwb akkoord gaan met vouchers voor zijn beurt. Dat is raar en dat maakt het er niet duidelijker op nu deze EU Commissaris (met een aanwijzing op de regelgeving) aangeeft dat klanten niet verplicht kunnen worden vouchers te accepteren. Dit zal dit de nodige tegenwerking vanuit de luchtvaartbranche geven. Ik verwacht heel wat werk voor rechtsbijstandsverzekeringen. In je recht staan is iets heel anders dan je recht krijgen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

ribruijn schreef:
02 apr 2020, 19:44
asv60 schreef:
02 apr 2020, 14:51

Ook reisverzekering van Amex gemaild om te kijken of er nog iets terug te krijgen is van de van particulieren gehuurde huizen in Florida. Iemand daar al ervaring mee?
Jazeker. Dat wordt helaas niet gedekt.
Jij hebt dit ook bij Amex reisverzekering geclaimd?
Dat zou balen zijn als we helemaal niks terug krijgen. Kan ik nu nog iets anders, of is het nou gewoon het verlies maar nemen?
Dacht dat misschien AMEX, dus niet de reisverzekering, nog iets kon betekenen omdat we met Amex betaald hebben.
Maar ze verwijzen gelijk door naar AXA hun verzekeraar.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miquel »

Om recht te hebben op teruggave van je geld is het wel aan de orde dat je vlucht geannuleerd is begrijp ik??
Onze vlucht zot 18 mei gaan maar zie dat niet zitten.

Liever stel ik onze reis uit naar volgend jaar mei.
Maw, kan ik KLM bellen en onze tickets weer inruilen?
Thanx!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Ik heb het al vaker gezegd: Wachten tot je vlucht door KLM geannuleerd wordt, aangeven dat je geen voucher wilt maar een refund. Dan krijg je bericht dat ze je alleen een voucher kunnen aanbieden. Wat in dat geval tot een refund leidt als je dat voucher na 12 maanden niet hebt gebruikt.

Niet zelf annuleren want dan heb je geen recht op refund.

Inruilen kan niet, omboeken naar mei 2021 ook niet, dat kan pas 330 dagen vooraf, dus in juni.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miquel »

Thanx. En hopen dat ze niet failliet gaan.. :wink:
Bella
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jan 2020, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bella »

Wij hebben onze vakantie geboekt Miami 21 dec, 6 jan. Lufthansa uitgevoerd door United.
Ik hoop echt dat we tegen die tijd weer kunnen vliegen. :wink:
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ONYX666 »

welke prijs en bij wie geboekt ? wij zoeken ook in die periode
Bella
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jan 2020, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bella »

Via vliegtickets.nl
4 personen 1967,-
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Stel we boeken onze vlucht om naar januari en de problemen zijn dan nog niet opgelost zijn we dan het geld definitief kwijt?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Niemand die het weet, maar het lijkt mij dat nu omboeken (en bijbetalen?) prima is, en als je dan rond die tijd nog niet kan vliegen heb je dezelfde rechten als nu, want je hebt gewoon een geboekt en betaald ticket.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Nee dat is volgens mij niet waar. Als je boekt in deze periode voor bijv eind mei begin juni en je kunt niet weg vanwege de maatregelen dan heb je pech. De voucher regeling is voor tickets geboekt voor, ik geloof, 15 maart. Alle tickets die daarna zijn geboekt vallen volgens mij niet binnen die regeling. Hoewel ik het nu niet meer terug kan vinden op de website stond het wel in hun eerste mail die ik over dit onderwerp kreeg. Dus daar zou ik toch voorzichtig mee zijn.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ONYX666 »

bij delta staat dit, ik verwacht dat ze die 15 april nog wel gaan verlengen

Tickets purchased between March 1 and April 15, 2020 can be changed without a change fee for up to a year from the date you purchased it.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

asv60 schreef:
02 apr 2020, 14:51
Ook reisverzekering van Amex gemaild om te kijken of er nog iets terug te krijgen is van de van particulieren gehuurde huizen in Florida. Iemand daar al ervaring mee?
Ik ben hier ook mee begonnen bij Centraal Beheer, omdat ik vanaf 1 april een claim kon indienen. Zij dekken Code Oranje/Rood, minimaal 4 weken voor vertrek. Echter, ze geven nu aan dat omdat de accomodatie alternatieve annuleringsmogelijkheden biedt, ze niets vergoeden. Dat is natuurlijk erg krom. Normaal betaalde ik 100% en kon ik niet annuleren. Daar heb ik voor getekend. Omdat de accomodatie nu uit goodwill drie opties biedt: credit t/m 31/12/2020, credit t/m 31/12/2020 minus een fee of 50% restitutie, zou ik geen recht meer hebben op vergoeding. Ik ga nog eens nazoeken hoe dat precies zit. Op zich zou ik wel akkoord kunnen gaan met een credit t/m 31 december 2021, mits ik dan ook mijn tickets van CheapTickets als tegoed voor die periode kan inzetten.

Het is een kwestie van geven en nemen. Maar ik heb het idee dat veel verzekeringen in dit geval erg weinig willen geven. Wat ik ook wel weer begrjip. Maar krom is het wel.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Hard Rock Cafe. schreef:
03 apr 2020, 10:06
Stel we boeken onze vlucht om naar januari en de problemen zijn dan nog niet opgelost zijn we dan het geld definitief kwijt?
Ik zou er ook voorzichtig mee zijn. Bij de eerder geboekte tickets speelde het Corona virus niet. Nu is het bij iedereen bekend maar we weten nog helemaal niet wanneer alles weer 'normaal' is. Als je dan nu willens en wetens gaat boeken waarbij nog lang niet zeker is hoe lang we in deze situatie zitten kan dat wel eens lastig worden als het dan nog steeds niet kan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer