Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik woon op een steenworp afstand van Schiphol. Ik denk toch echt dat er al een tijd geen Delta vluchten vertrekken (of aankomen) vanaf hier. Het enige dat ik nog zie vliegen (mondjesmaat) is KLM en BA. En veel grote vrachtvliegtuigen. Hoewel ik al mijn hele leven hier woon en dus gewend ben aan vliegverkeer valt het me nu op als er een vliegtuig over komt. Zo vreemd is het wegblijven van vliegtuigen..... een vreemd en griezelig soort rust....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Vanmorgen het volgende bericht op nos.nl:

EU-commissaris: voucher kan alleen als klant ermee instemt
Luchtvaartmaatschappijen die klanten tegoedbonnen aanbieden voor een geannuleerde vlucht, mogen dit alleen doen als de klant ermee akkoord gaat. Dat zegt eurocommissaris Adina Valean van Transport in een verklaring. "Als de klant geen voucher, of een andere oplossing wil accepteren, dan moet het bedrijf de aankoop terugbetalen."

Verschillende consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond, hebben kritiek op voucherregelingen van luchtvaartmaatschappijen. De Consumentenbond wil dat de overheid garantstaat voor het geval een maatschappij failliet gaat.

KLM zegt tegen persbureau Bloomberg dat klanten hun geld terugkrijgen als de tegoedbonnen niet worden gebruikt na een jaar. Het is niet bekend voor welk bedrag KLM vouchers heeft uitgegeven.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Ron Notenboom zie paar berichten eerder van @Coyote
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

:thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

driel24 schreef:
02 apr 2020, 09:48
Op de website van de US ambassade staat dat KLM en Delta gewoon nog vliegen.
<knip>
Je kunt echt gewoon een vlucht kopen voor bv a.s. maandag.
Dat is wel erg ongenuanceerd, er staat:
As of today, KLM maintains direct service to New York-JFK, Atlanta – ATL, Chicago- ORD, and Los Angeles – LAX. Delta maintains direct service only to Detroit and Atlanta
Verder is dit een bericht van de ambassade, oftewel gericht op Amerikanen. Europeanen mogen niet meer naar de VS.
Laatst gewijzigd door harryh op 02 apr 2020, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Ik zie net een bericht van het Venetian hotel (voor de niet-kenners; in Las Vegas), dat zij conform de regels tot 30 april gesloten blijven, maar inmiddels reserveren accepteren met aankomst vana 1 mei. Die zijn positief :D :thumbup: ! Ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan boeken ... Alhoewel je volgens mij nog wel, als Amerikaan, naar Nevada kan vliegen vanuit meerdere staten ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Die volgen gewoon de richtlijnen van de gouverneur op.

Alle hotels nemen nu reservaties aan vanaf 1 mei nu daar.

Die had eerst gezegd alles dicht tot 17 maart, en heeft dat nu met twee weken verlengd.

Als je op Amerikaanse fora leest, zijn er heel wat mensen die in mij hopen te reizen (Memorial Day).

Ikzelf zou er ook geen graten in zien om te boeken: alles is annuleerbaar zonder verlies van een cent.

Ik hoor van veel mensen (niet in het minst zij die in Nevada wonen) dat het daar zo snel mogelijk terug open moet, de hele staat is aan het bloeden nu. Las Vegas is het leeuwendeel van alle inkomsten, en heel veel van de werkgelegenheid zit daar.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

harryh schreef:
02 apr 2020, 10:53
driel24 schreef:
02 apr 2020, 09:48
Op de website van de US ambassade staat dat KLM en Delta gewoon nog vliegen.
<knip>
Je kunt echt gewoon een vlucht kopen voor bv a.s. maandag.
Dat is wel erg ongenuanceerd, er staat:
As of today, KLM maintains direct service to New York-JFK, Atlanta – ATL, Chicago- ORD, and Los Angeles – LAX. Delta maintains direct service only to Detroit and Atlanta
Verder is dit een berucht van de ambassade, oftewel gericht op Amerikanen. Europeanen mogen niet meer naar de VS.
Het was niet zo bedoeld.
Ik zoek gewoon af en toe op alle nieuws sites of er misschien een wijziging in data is geweest.
Als je vliegt op 19-06 (wat natuurlijk niet door gaat) is dat toch niet zo raar.
Mijn angst is gewoon dat ze dadelijk wel vliegen, maar als Europeaan niet mag instappen en dan zeggen dat je alles kwijt bent.
Jaren gespaard voor je 25 jaar huwelijks reis.....

Ik snap dat dit natuurlijk voor Amerikanen is.
Maar het viel mij gewoon op dat er via Delta website a.s. maandag 3 vluchten naar bv Atlanta gaan (1x Delta en 2x KLM)
Op dinsdag zelfs 4x.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@driel24 ik zou me over de financiële kant niet al te druk maken in jouw geval, je vliegt met Delta las ik eerder, die regelen het prima. Maar natuurlijk zitten we met z'n allen in hetzelfde schuitje, wij zouden vanmorgen vliegen...
Zolang we hier maar gezond doorheen komen, de rest zien we daarna wel weer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Dat er nog vluchten zijn wil niet zeggen dat je zomaar mee kan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

MattRob schreef:
02 apr 2020, 11:25
Ik zie net een bericht van het Venetian hotel (voor de niet-kenners; in Las Vegas), dat zij conform de regels tot 30 april gesloten blijven, maar inmiddels reserveren accepteren met aankomst vana 1 mei. Die zijn positief :D :thumbup: ! Ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gaan boeken ... Alhoewel je volgens mij nog wel, als Amerikaan, naar Nevada kan vliegen vanuit meerdere staten ?
Met 60% van alle besmettingen aan de oostkust ( met Georgia en Florida mee berekend zelfs 64%) kan ik mij voorstellen dat ze iets positiever zijn.
De verschillen per staat zijn echt enorm. Washinghton telt 5984 besmettingen, Oregon 736 en Idaho 676. Dat is toch bizar?

(bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/ )

Wie weet (sorry, speculeren......) krijgen we straks een situatie dat ze slechts delen van Amerika weer toegankelijk maken. Wie zal het zeggen? De tijd zal het ons leren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

De luchtvochtigheid en dus ook temperatuur hebben vermoedelijk veel te maken met de verspreiding van het virus. Er is nog geen onderzoek naar gedaan, maar de verschillen in locaties zijn opvallend. Wellicht gaat de zomerperiode voor verlichting zorgen en kunnen de restricties in het westen eerder opgeheven worden.

https://www.maurice.nl/2020/04/01/the-b ... n-the-usa/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

dejong89 schreef:
02 apr 2020, 11:55
De verschillen per staat zijn echt enorm. Washinghton telt 5984 besmettingen, Oregon 736 en Idaho 676. Dat is toch bizar?
Het verschil zit in het testen. Ik denk niet dat Oregon er minder heeft. Ze kunnen alleen minder testen. New York (state) probeert om echt iedereen te testen (ik kijk dagelijks naar Gov Cuomo pers conf) en Oregon heeft meer ons testbeleid (testen als iemand in het ziekenhuis beland). Dat verklaart het enorme verschil in de cijfers maar ik denk niet dat de situatie aan de westkust rooskleuriger is dan aan de oostkust
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef:
02 apr 2020, 11:55
Wie weet (sorry, speculeren......) krijgen we straks een situatie dat ze slechts delen van Amerika weer toegankelijk maken. Wie zal het zeggen? De tijd zal het ons leren.
Dat zou best eens kunnen.

De vraag is echter, wil je dat? En hoe willen ze dan voorkomen dat juist daardoor die gebieden niet ook (opnieuw) besmet raken?

Volgens mij zou het virus in heel Amerika zodanig beheersbaar moeten zijn voordat je überhaupt weer denkt aan reizen door Amerika. En dat kan best nog eens heel lang duren...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

Maar geldt datzelfde niet in Europa, en zelfs ook binnen Nederland ? Het virus is niet weg, dat gaat pas verdwijnen als er een virus is, of groepsimmuniteit, en dat kan dus nog jaren duren. Ik vermoed dat we nog heel lang een periode krijgen waarin het virus rondzwerft over de wereld. Maar dat we toch op een gegeven moment (ik denk nog steeds ergens voor de zomermaanden) de boel weer wat losser maken, zodat er weer uit eten gegaan kan worden, mensen weer gaan winkelen, en dus de economie gaan aanjagen door geld uit te geven. En dus ook met reizen. Maar wel met de regels zoals 1,5m afstand, als je ziek bent niet gaan, etc. Ik vlieg dan graag weer naar de US ! En misschien wel als iemand die immuum is (doordat ik het misschien al wel gehad heb). Maar ik zal de komende jaren wel voorzichtig doen op het gebied van social distancing !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tipsy_1 »

MattRob schreef:
02 apr 2020, 11:25
... Alhoewel je volgens mij nog wel, als Amerikaan, naar Nevada kan vliegen vanuit meerdere staten ?
De meeste staten hebben dus een soort quarantaine ingevoerd: als je van buiten de staat komt (soms is dat algemeen, soms voor een aantal besmette staten (zoals NJ waar wij wonen... ) word je gevraagd in quarantaine te gaan voor twee weken. Soms is dat een vraag - soms iets dat echt gecontroleeerd en bestraft wordt. In Nevada is het recentelijk ook ingevoerd, dus wij zouden er sowieso ook niet naar toe kunnen. Wat ik trouwens aangezien de US toch het land van de vrijheid is behorend vergaand vind voor hier.

(voor ons overigens een flinke streep door de rekening als dit lang gaat duren. Mijn assignment in de US is over bepaalde tijd afgelopen en ik heb hier nog heel wat reisplannen, en als NJ-naren gaan we nu overal vies bekeken worden)

Ik ga trouwens net als jij zo snel het mag weer reizen. Ik ben banger van de economische gevolgen van het virus dan van het virus. Maar dat is een andere discussie. Tot nader order kunnen wij er hier nog altijd met de auto nog altijd op uittrekken (hoewel het in theorie niet mag, de "burgerzin" van de amerikanen is op zich hoog genoeg dat ze er niet echt straffen of zo op hebben staan) om ergens bvb te gaan wandelen met social distancing.

Ik ben benieuwd wanneer de staten hun grenzen weer gaan openen en wanneer ook de meeste parken en stranden (nu veelal gesloten) weer openaan. Kan wel even duren want in bepaalde staten lijken ze "er nu pas aan te beginnen". In NJ/NY is de stay at home ongeveer gelijktijdig met Belgie afgekondigd maar dat is slechts een deel van Amerika... (ik werk al drie weken van thuis uit)
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Erving »

mtl schreef:
02 apr 2020, 11:54
Dat er nog vluchten zijn wil niet zeggen dat je zomaar mee kan.
Gewoon uit interesse, wat voor soort mensen zit er op die vluchten van en naar de USA?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Inges schreef:
02 apr 2020, 12:33
dejong89 schreef:
02 apr 2020, 11:55
De verschillen per staat zijn echt enorm. Washinghton telt 5984 besmettingen, Oregon 736 en Idaho 676. Dat is toch bizar?
Het verschil zit in het testen. Ik denk niet dat Oregon er minder heeft. Ze kunnen alleen minder testen. New York (state) probeert om echt iedereen te testen (ik kijk dagelijks naar Gov Cuomo pers conf) en Oregon heeft meer ons testbeleid (testen als iemand in het ziekenhuis beland). Dat verklaart het enorme verschil in de cijfers maar ik denk niet dat de situatie aan de westkust rooskleuriger is dan aan de oostkust
En vergeet de bevolkingsdichtheid niet, Oregon en Idaho hebben per inwoner iets meer ruimte dan de Oostkust, en minder grote steden.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Dat is zeker waar! In Oregon (waar 1 van mijn beste vriendinnen woont) is er meer ruimte om uit elkaar te blijven. Maar niet in plaatsen als Portland en Salem bijvoorbeeld. Ze testen er echt minder maar ik denk dat de problemen net zo erg zijn.

Ik wil voorlopig ook nog steeds niet heen. Ik wacht wel tot we een vaccin hebben.....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Erving schreef:
02 apr 2020, 13:37
mtl schreef:
02 apr 2020, 11:54
Dat er nog vluchten zijn wil niet zeggen dat je zomaar mee kan.
Gewoon uit interesse, wat voor soort mensen zit er op die vluchten van en naar de USA?
De vlucht naar DTW is tot nu toe iedere dag geannuleerd maar voor morgen staat hij weer (15:30u) in het schema (maar er is hier geen Delta vliegtuig te bekennen)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer