Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
25 mar 2020, 13:13
Verwar "we doen het gewoon niet" niet met "niet hoeven". Juridisch hebben ze geen poot om op te staan en we leven nog steeds in een rechtsstaat. Accepteer het dus niet als je gewoon je geld terug wilt hebben. Want met accepteren van die vouchers loop je het risico daarmee afstand te doen van rechten die je gewoon hebt. Stel die reisclub gewoon formeel in gebreke en stap naar de rechter zodra dat weer kan. Juist die pakketreisclubs hebben niet voor niets een garantiefonds. En als dat fonds niet genoeg geld in kas heeft, tja, dan gaat het dus failliet, of de overheid springt bij omdat het om een bijzondere situatie gaat. Maar ze kunnen niet zomaar de wet naast zich neerleggen, ook nu niet, en hun eigen probleem afschuiven op consumenten.
roelb schreef:
25 mar 2020, 13:46
Maar het staat je vrij om zelf naar de rechter te stappen, daar heb je geen verzekeraar voor nodig. Ik vermoed dat er t.z.t. wel een hoop juristen op staan die hier brood in zien. 100% slagingskans, en voor een "klein bedrag" willen ze vast die procedure voor je voeren.
Hoewel ik bovenstaande best snap denk ik dat de praktijk straks wel eens weerbarstiger kan zijn.

Stel, je legt dit aan de rechter voor dan is de kans van slagen lang niet zeker. Een rechter zal ook naar 'redelijkheid en billijkheid' kijken. Dit is een uitzonderlijke situatie waar niemand tot dit jaar rekening mee gehouden had. Indien een rechter dit zou toekennen dan schept dat een precedent en dan is het nog maar de vraag of onze 'Nationale Trots' (en andere luchtvaartmaatschappijen) nog een lang leven beschoren is. Willen we dat? Dan zijn alle vouchers ineens ook niets meer waard...

Het feit dat de luchtvaartmaatschappijen in ieder geval een voucher beschikbaar stellen zal voor een rechter ook zwaar meewegen. Die snapt dat de luchtvaartmaatschappijen niet ineens alle tickets contant kunnen uitbetalen omdat dat het einde van een luchtvaartmaatschappij zou betekenen. En de overheid zal wellicht bij willen springen maar kan dat ook maar tot zover doen en dan voornamelijk voor de verliezen die nu geleden worden.

Wat ik vooral 'proef' bij alle posts tot nu toe is dat men vooral met zichzelf bezig is. 'Als ik mijn geld maar terugkrijg'. Bedenk dat de luchtvaartmaatschappijen in veel grotere problemen zitten dan wij als individu. Iedereen zou hier in staat moeten zijn het verlies van een ticket zelf te dragen. Immers, je vliegt niet meer en geeft geen geld uit in Amerika. Dus per saldo houd je geld over. Of denk ik nu te simpel? En ja, er zijn natuurlijk gezinnen die voor 4, 5 of misschien wel 6 personen een ticket gekocht hebben. Dat is flink slikken als je je geld kwijt zou zijn. Maar daar is dan een voucher voor.

Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen met een voucher wellicht niet de allerbeste oplossing bieden maar wel eentje waar de meerderheid gebruik van kan maken zonder dat het de luchtvaartmaatschappij veel extra kost.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miquel »

merluza schreef:
25 mar 2020, 22:53
Franka2410 schreef:
25 mar 2020, 15:05
Heeft iemand überhaupt al een voucher van KLM ontvangen? Ik zou die van mij binnen 5 werkdagen nadat ik contact met hand ontvangen, maar inmiddels zijn we bijna 2 weken verder. Ik snap dat ze natuurlijk in een bizar drukke tijd zitten, maar ik zal zelf pas echt gerustgesteld zijn als ik de vouchers ook echt heb :).
Ja, hier wel. Vorige week vrijdag aangevraagd via de site (er was niet door te komen via de telefoon en ook geen reactie via whatsapp), maandag in de mailbox gekregen. Op een eerder verzoek tot terugbetaling op 16 maart (dat kon toen nog via de site ingegeven worden) is nooit antwoord gekomen. Maar de vouchers zijn voor ons wel ok.

Onze oorspronkelijke reisdata waren 17 en 23 maart. We hebben alvast herboekt voor november, in de hoop dat reizen tegen dan terug mag...
En mocht dat ook niet doorgaan (november), kan je het dan nog een keer verschuiven? Of is het daarna over?
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

Hoi allemaal, ter informatie deel ik maar even mijn ervaringen tot vandaag. Het is een lang verhaal, als je er geen zin in hebt, sla het gerust over! :D

Ik heb tickets geboekt in september 2019 bij Cheaptickets via United met datum heen 22 april en terug 14 mei. Ik kon toen ook meteen gratis stoelen vastleggen. Een aantal maanden later werd er een vlucht uitgehaald en heb ik na een telefoontje met Cheap tickets mijn vluchten kunnen aanpassen tot heel gunstige vluchten voor ons. Uiteindelijk lukte het op de nieuwe vluchten niet om de stoelen gratis vast te leggen. Dit heb ik uiteindelijk toch wel gedaan en de kosten via de website van United betaald.

Gisteren heb ik om 12.00 uur via FB messenger een berichtje gestuurd naar United, je krijgt dan een reactie met codes zodat je kunt aangeven hoe snel je vertrekdatum is. Dat heb ik gedaan en ik verwachtte daarom de eerste weken eigenlijk geen bericht. Tot mijn verbazing kreeg ik het einde van de middag mijn eerste antwoord en daarna steeds reacties binnen 10 minuten! Dat vond ik best snel, helaas was de persoon wel aardig maar kon hij (of zij) niet heel goed lezen. :-)
Eerst gaf hij aan dat hij :You are eligible for a full credit that can be used for future travel. Also, please know that new tickets must be reissued on/before December 31, 2020, or 12 months from the original ticket date, whichever is earlier. Also, if wanting to rebook your reservation, travel must commence within 12 months from the original ticket issue date. Would you like for me to proceed and process a cancelation and issue a credit?

Om daarna toch te melden dat het een bulk tickets was en ik bij Cheap tickets moest cancelen, dat kon hij niet voor mij regelen daar. Toen ik aangaf dat dat jammer was maar dat ik dat dan zou gaan doen, vroeg ik of ik de geboekte stoelen via hun website, dan wel kon cancelen, zei hij dat ik dat ook bij Cheaptickets moest doen. Aangezien ik mij dit niet voor kon stellen vroeg ik het nog 2x:
Marjolein, thank you so much for bringing this to my attention. Let me communicate and see what I can do regarding the seat assignments.

Good news! We can refund those seats. We are getting that processed and refunded right now!


Kortom tickets moet ik via Cheaptickets regelen maar de stoelkosten krijg ik nu binnen 10 werkdagen terug.

Dan heb ik nog een aantal hotels e.d. gecanceld. Ik had er 3 via Hotwire -hot rate (niet te cancelen) geboekt en 1 via priceline. Verder nog een huis via Home away, een appartement via Booking.com en dan via Vacasa en de andere hotels waren gewoon eenvoudig te annuleren via de websites.

Priceline: super eenvoudig op de website was een button met cancel, daarna kreeg ik dit bericht : A refund of .. USD has been applied to the payment method you provided to us upon submitting your request.
We would like to remind you that this cancellation has been granted based on the extenuating circumstances related to your reservation. Under normal circumstances, this type of restricted reservation cannot be changed or cancelled. :thumbup:

Hotwire: dit was iets meer werk maar ik kreeg een bevestiging dat ze gingen proberen om mijn geld terug te halen en binnen 24 uur had ik mailtjes dat het bij alle 3 gelukt is en ik ook van hun mijn geld terug krijg! :thumbup:

Home away: ik heb een bericht naar de eigenaar gestuurd met superjammer, we hadden ons zo verheugd maar helaas...blabla ...maar nee hoor, ze houdt zich aan de normale regeling en ik kan 50% terugkrijgen tot 5 april en anders opnieuw boeken voor dit jaar. Helaas dus! Deze ga ik dan maar bij mijn reisverzekering proberen te claimen.

Booking.com/vacasa : Tja deze is lastig, Booking.com zegt dat het gratis geannuleerd is. Ik heb echter het hele bedrag al betaald en de website van Vacasa zegt dat je maar 50% terug krijgt of een tegoed. Ik heb een account gehad op hun app maar kan met elk van mijn e-mailadressen niet (meer)inloggen. Ik wacht het maar even af en ga ze anders maar bellen... op hun site is geen e-mailadres te vinden..

Maar moraal van het verhaal, ik ben blij verrast over Hotwire en Priceline waar ik juist van verwacht had, mijn geld kwijt te zijn.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

merluza schreef:
25 mar 2020, 22:53

Ja, hier wel. Vorige week vrijdag aangevraagd via de site (er was niet door te komen via de telefoon en ook geen reactie via whatsapp), maandag in de mailbox gekregen. Op een eerder verzoek tot terugbetaling op 16 maart (dat kon toen nog via de site ingegeven worden) is nooit antwoord gekomen. Maar de vouchers zijn voor ons wel ok.

Onze oorspronkelijke reisdata waren 17 en 23 maart. We hebben alvast herboekt voor november, in de hoop dat reizen tegen dan terug mag...
@merluza Stond er op die tickets ook dat je na een jaar (bij niet gebruik) je geld zou terugkrijgen ? Ik zie wel dat jullie inmiddels opnieuw geboekt hebben, maar was wel benieuwd hiernaar ... KLM geeft dat nu overal aan, maar is toch ook wel fijn als het (juridisch) op die vouchers staat.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

Wij vertrekken 19 april (4 mei terug) met 5 personen naar Las Vegas.
2 personen zijn boven de 75 jaar oud, en 1 persoon heeft diabetes type 1.
De vakantie uitstellen geniet mijn voorkeur, maar vooralsnog geen medewerking van vliegtickets.nl en/of United.

Vliegtickets geboekt bij vliegtickets.nl in juli 2019. Vluchten van Lufthansa, maar allemaal uitgevoerd door United.

Ik wordt niet veel wijzer van de vluchten van United. Geen reactie van vliegtickets.nl (zit binnen de 30 dagen).

Vlucht was origineel Amsterdam - San Fransisco - Las Vegas (v.v.).
Vlucht is al 2 weken omgezet naar;

Amsterdam - Frankfurt (18 april, 1 dag eerder dan origineel)
Amsterdam - Frankfurt (Jawel, dezelfde vlucht nog een keer op 19 april)
Frankfurt - San Fransisco (geen vlucht meer vanuit San Fransisco naar Las Vegas)

Las Vegas - San Fransisco op 4 mei terug.
San Fransisco - Amsterdam.

Voor mij een behoorlijk bedrag van 3.500 euro. Ik zou graag een goede oplossing zien (voucher mag, maar niet tot 21 juli 2020), maar krijg echt het gevoel dat United niet aan zijn klanten denkt en op "slinkse" wijze onder haar verplichtingen probeert uit te komen. :oops:
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Heb je al bij Lufthansa geprobeerd, zij hebben jou uiteindelijk het ticket verkocht.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

" Heb je al bij Lufthansa geprobeerd, zij hebben jou uiteindelijk het ticket verkocht."

Je opmerking lijkt oh zo logisch @georgesken ....
@Coyote Buttes heeft echter niet bij Lufthansa gekocht, noch bij United maar bij Vliegtickets.nl .
En daardoor alleen bij dat bedrijf klant .
Oplossing zal dan ook daar vandaan moet komen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

georgesken schreef:
26 mar 2020, 12:45
Heb je al bij Lufthansa geprobeerd, zij hebben jou uiteindelijk het ticket verkocht.
Jazeker , zij kunnen/willen niet helpen omdat ik niet rechtstreeks bij Lufthansa heb geboekt. Bij United kan ik niets omzetten (durf ik ook niet en hoop uiteindelijk dat de vlucht geannuleerd wordt).
Blijft vliegtickets.nl over...

We wachten het af.
Ben tot nu toe niet te spreken over vooral United Airlines. Een voucher zou ik tot 21 juli 2021 kunnen inwisselen. Veel te vroeg voor mij.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@bedeve

Inderdaad.
Mits United Airlines een goed voucherbeleid zou voeren en ik daar zou kunnen omboeken.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ADE01 »

Coyote Buttes schreef:
26 mar 2020, 12:59
Ben tot nu toe niet te spreken over vooral United Airlines. Een voucher zou ik tot 21 juli 2021 kunnen inwisselen. Veel te vroeg voor mij.
Is het niet zo dat je de voucher tot die tijd kunt gebruiken tijdens een boeking? In principe zou je met die code ergens in 2022 kunnen boeken, als je maar boekt voor 21 juli 2021. Dat is in ieder geval mijn ervaring met United vouchers.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandpatt »

Nee er staat:
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

@ADE01 ; Is hier al eerder genoemd, was het maar zo. :roll:

United voucher policy (global) ;
Flight changes:
New tickets must be reissued on/before December 31, 2020 or 12 months from original ticket date, whichever is earlier
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date


Alleen voor vluchten uit Italie heeft United vooralsnog (zoals ik het lees) een flexibeler voucher-beleid;

"The change fee and any difference in fare will be waived for new United flights departing between February 27, 2020 - June 30, 2020, as long as travel is rescheduled in the originally ticketed cabin (any fare class) and between the same cities as originally ticketed.
For wholly rescheduled travel departing after June 30, 2020, or for a change in departure or destination city, the change fee will be waived, but a difference in fare may apply. Rescheduled travel must be completed within one year from the date when the ticket was issued."'


Bij de "Italie-vouchers" zie ik het woord "original" niet bij staan.
Laatst gewijzigd door Coyote Buttes op 26 mar 2020, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mies2301 »

Coyote Buttes schreef:
26 mar 2020, 12:59
georgesken schreef:
26 mar 2020, 12:45
Heb je al bij Lufthansa geprobeerd, zij hebben jou uiteindelijk het ticket verkocht.
Jazeker , zij kunnen/willen niet helpen omdat ik niet rechtstreeks bij Lufthansa heb geboekt. Bij United kan ik niets omzetten (durf ik ook niet en hoop uiteindelijk dat de vlucht geannuleerd wordt).
Blijft vliegtickets.nl over...

We wachten het af.
Ben tot nu toe niet te spreken over vooral United Airlines. Een voucher zou ik tot 21 juli 2021 kunnen inwisselen. Veel te vroeg voor mij.
Als je wilt herboeken kan je dat gewoon doen via Lufthansa. Dat heb ik ook al gedaan, ondanks dat de tickets bij een tussenpersoon vandaan komen.
Terugstorting ontvangen van je tickets moet inderdaad wel via Vliegwinkel.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HennyCox »

Terwijl velen hier annuleren en vouchers aanvragen.....heb ik net mijn "credit" van mijn geannuleerde autohuur weer gebruikt om een Ford Mustang te huren voor een wel heel aantrekkelijke prijs van € 383 voor 13 dagen. Huur is van 26 mei tot 8 juni, maar of ik er daadwerkelijk gebruik van kan gaan maken is nog meer zeer de vraag :roll:

Maar indien er dan nog steeds een travel ban is, dan annuleer ik gewoon weer en krijg ik weer een tegoed, gebruik ik die gewoon in september of oktober ergens een keer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
26 mar 2020, 12:56
Je opmerking lijkt oh zo logisch @georgesken ....
@Coyote Buttes heeft echter niet bij Lufthansa gekocht, noch bij United maar bij Vliegtickets.nl .
En daardoor alleen bij dat bedrijf klant .
Oplossing zal dan ook daar vandaan moet komen
En het is een dooddoener en het wordt en is hier al ontelbare keren gezegd. Geloof dat @roelb het hier al tientallen keren heeft uitgelegd. Boek rechtstreeks bij de maatschappij. Als er gedoe is ben je daar 100 keer beter af dan bij al dit soort goed bedoelde initiatieven...
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Franka2410 »

Ik heb mijn vouchers van KLM binnen gekregen, alles netjes geregeld dus! Volgens mij zag ik hier meerdere vragen terugkomen over de geldigheid van deze vouchers en dit vroeg ik mij zelf ook af, dus even nagevraagd bij de klantenservice. Hieronder een kopie van het gesprek:

IK: De vouchers zijn dus geldig voor een ticket tot 1 jaar na de oorspronkelijke boekingsdatum?

KLM: De vouchers zijn uitgegeven op 26 maart, je kunt ze dus gebruiken tot 26 maart 2021. De nieuwe reis hoeft dus niet binnen een jaar plaats te vinden.

IK: Dat is fijn, het gaat dus puur om het boeken? Ik kan ook een reis voor september 2021 boeken, als ik maar tickets koop voor 26 maart 2021.

KLM: Helemaal correct! 👍😄

Goed en netjes regelt dus (vind ikzelf) vanuit KLM!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

@Franka2410 Goed te horen van KLM. Ik ben vooral benieuwd of er ook in staat dat na 1 jaar het resterende bedrag van de voucher uitbetaald gaat worden ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Franka2410 »

MattRob schreef:
26 mar 2020, 14:31
@Franka2410 Goed te horen van KLM. Ik ben vooral benieuwd of er ook in staat dat na 1 jaar het resterende bedrag van de voucher uitbetaald gaat worden ?
Het zijn nogal ingewikkelde mails met heel veel codes, zonder opmaak etc. Maar dit staat er wel duidelijk in:


NON REFUNDABLE NON TRANSFERABLE

Dus naar aanleiding daarvan zou ik toch denken dat je geen geld terug krijgt.. Zelf niet nagevraagd omdat wij sowieso weer op reis willen gaan binnen 1,5 jaar, dus was voor ons niet van toepassing.

Dit was de eerste, geautomatiseerde, reactie die ik kreeg van KLM, ook daarin zeggen ze niks over een eventuele refund na 12 maanden:

We hebben je ticket omgezet naar een voucher en verstuurd naar het e-mailadres vermeld in de boeking. De vouchernummers zijn: XX. De voucher is één jaar geldig en kun je inwisselen bij het boeken van een ticket of extra optie via onze website. Je vindt onze online boekingstool via de volgende link: http://klmf.ly/1iVqs5B. Bij de pagina met betalingsmethodes kan je het 13-cijferige vouchernummer invullen bij ’Uw voucher’. De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn.

Maar het kan natuurlijk ook dat ze hier liever niet de aandacht op vestigen, omdat zij natuurlijk veel liever willen dat we allemaal alsnog een reis boeken!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

@MattRob , ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb wel al diverse tweets opgeslagen waarbij ze die refundmogelijkheid noemen, maar zou het graag op de vouchers ook zien. Wij wachten ook nog even met vouchers aanvragen (voor Marco etc.) tot ze zelf de vlucht annuleren bij KLM.

Het is nog maar de vraag of ze binnen de schoolvakanties alsnog de vakantie kunnen regelen in de genoemde tijdvakken.
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Franka2410 »

@nieuwenoord beste wat je kunt doen is denk ik even bij KLM zelf checken. Ik kwam er vandaag na 2 weken via Whatsapp eindelijk doorheen (was bijna verbaasd toen ik een reactie kreeg :D) en ben heel snel, netjes en duidelijk geholpen. Als je eenmaal met iemand in gesprek bent geven ze direct ook antwoord op al je vragen en val je niet weer terug onderop de stapel. Op de vouchers zelf staat in elk geval niets over een eventuele refund na 12 maanden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer