Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr »

Hoi allen,

na het lezen van al jullie alaska topics, reisverslagen, blogs,.... kom ik op volgende route uit.
Meningen na jullie ervaringen in Alaska?
alaska.jpg
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr »

Het plan is trouwens om toch met een SUV te rijden en kampeergerief mee te nemen. Voor de zekerheid ga ik eens de route definitief is, toch cabins vastleggen voor de meeste plaatsen en zien wat eventueel kan. Met de auto hebben we het voordeel dat we Denali Highway kunnen rijden en mss Mccarthy road (eerst nog wat info over inwinnen).
Als jullie tips hebben voor cabins (mag primitief, zolang we een kampeergevoel hebben is het goed ;)). Kindjes zijn tegen dan 6 en 7 dus kunnen altijd matje en slaapzak voor hen leggen.
Heb er zo inmens veel zin in!

Alvast bedankt voor al jullie talrijke info in vorige topics die ik heb kunnen lezen!
Het concrete invullen start als men milepost deze week arriveert ;-)

Groetjes,
katrin
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door ingrid14 »

Prima route !

De Milepost gaat je zeker goed kunnen helpen.

Naar Seward: net buiten Anchorage ligt Potter Marsh. Je wandelt er over houten paden door een kwetsbaar gebied.

Seward: zowel de tours van Major Marine als van Kenai Fjords zijn aan te bevelen.
Rond Black Friday heeft Kenai Fjords mooie kortingen.
Hike naar Harding Icefield: het is een serieuze wandeling, geen water beschikbaar onderweg en dan met 2 kids, lijkt me ambitieus.

Rit naar Homer: een stop bij Anchor Point is zeer aan te raden, net voor en na vloed, zijn hier veel eagles te zien op en rond het strand.

Naar Wasilla: een aanrader is Eagle River Nature Center. Ik was daar afgelopen zomer. Ik vond het fijner dan bij Thunderbird Falls waar ik in 2014 was.

Knik Glacier : je kan niet bij de gletsjer komen op je eentje, je kan wel met een tour mee. Als je die van 's ochtends neemt, ben je 's middags terug en is er nog tijd voor de Reindeer Farm en Hatcher Pass.

Rit naar Denali: leuke stop is in Talkeetna, en ook de viewpoints in Denali State Park

Denali: willen jullie 2 dagen met de bus gaan of in het park gaan kamperen?
Als je 2 dagen de bus neemt zou ik 2 keer tot Eielson Visitor Center reserveren. Als Denali te zien is kan je dan nog bijbetalen om tot Wonder Lake door te rijden. En hoe vroeger je de bus neemt hoe beter voor wildlife en zo heb je wat meer ruimte om stops in te lassen.

De bus van Into The Wild: de movieprop (replica) staat bij 49th state brewing company in Healy, de echte bus is 7 u wandelen vanaf het einde van de Stampede Road en je kan in juli de Teklanika River niet oversteken

Fairbanks: Pioneer Town is leuk, zeker met kinderen. En ook Creamers Fields, daar kan je wandelen en er zijn veel vogels te zien.
Vanaf het Visitor Center kan je langs de Chena River naar het centrum van de stad wandelen en terug.

Rijden jullie terug naar Cantwell om de Denali Highway te nemen?

Van Tangle River/Paxson naar Chitina is een mooie rit. In Chitina zelf is niet echt veel te doen. Ik zou misschien op die dag al tot aan McCarthy rijden en daar dan 3 nachten verblijven. Voor de MillBuilding Tour moet je in Kennicott zijn. Ook het trail naar Root Glacier vertrekt hier. Je bent aangewezen op shuttle busjes om van McCarthy of de voetbrug naar Kennicott te gaan.

De Solomon Fish Hatchery: ik zou hier meer dan eens gaan. Best is bij rond eb (anders staat de baai onder water)

Glacier View naar Anchorage: je komt langs Reflections Lake, mooie wandeling rondom het meer

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr »

Hoi allen,

inmiddels ligt alles al een tijdje vast (vlucht, SUV, alle overnachtingen, tours valdez en seward, hiking bus denali, fishing trip on kenai river, glacier kayak en bear viewing) en jawel, roadboek ook ;-)

Ik heb nog 1 grote vraag en dat is INTERNET. We overnachten altijd in rustieke cabins via airBNB (vakantiehuisjes van locals), maar....er is vaak geen WIFI. Onderweg zouden we toch graag internet hebben, en dan denk ik vooral voor GPS functie om de cabins te vinden, eigenaars kunnen contacteren, dingen kunnen opzoeken. In noord USA hadden we hetzelfde en daar hebben we dat opgelost door een lokale SIM kaart te kopen met bepaals aantal Gigabyte. We hebben die in oude gsm gestoken en als hotspot gebruikt.

Nu mijn grote MAAR en de reden van mijn vraag: heb je genoeg "ontvangst" onderweg mobiel in Alaska om überhaupt verbinding te hebben? Ik heb het dan over de grote Highways.

Iemand die daar een antwoord op heeft?

bedankt alvast!
Katrin
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door Bravy »

Antwoord: ja!
Ik heb er ook naar gezocht. Met AT&T heb je waarschijnlijk dekking in bijna alle plaatsen waar wij als toeristen komen. Je kan een kaartje vinden met de huidige dekking als je even zoekt op Google.
Ik overweeg de aanschaf van een MiFi router (bij gebrek aan een oude telefoon). Met een lokale simkaart (bv. van AT&T) heb ik dan ook een hotspot.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door ingrid14 »

Dus in 3 reizen in Alaska heb ik buiten de steden/dorpjes eigenlijk NOOIT bereik gehad met mijn gsm.
En AT&T al zeker niet. Als er al bereik is met de gsm dan meestal via Verizon maar dat lukt meer niet dan wel.
In de steden/dorpjes is meestal vaak wel dekking, en anders is er wel ergens WIFI te vinden.
Op meer afgelegen plekken kan die WIFI wel behoorlijk traag zijn. Een berichtje versturen kan nog net maar het kan wel 30 minuten duren voor een foto verstuurd is.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door Bravy »

Ik heb mijn informatie (nog) niet uit ervaring, maar op internet opgezocht: https://www.whistleout.com/CellPhones/ ... Alaska-USA. Onderaan kan je per provider het bereik op een kaartje zien. Zo op het oog lijkt er dan voldoende dekking te zijn (vooral met AT&T), maar jij hebt dus andere ervaringen, Ingrid?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door biebyip »

Als het puur om je gps gaat, zou je sygic als kaartapp kunnen overwegen. Die download je al in nl, en heeft dan geen WiFi of 4g nodig om te navigeren. Nou is navigeren in alaska niet zo spannend- misschien moet je in anchorage of Fairbanks een paar keer kijken maar meestal is het heel lang rechtdoor en dan even links bij het bordje en het zandpad- maar sygic heeft ons overal gebracht.

Ik had geen Sim kaart, maar meestal wel WiFi. Bv in het Denali visitor center, bij een eettentje of in de supermarkt. Al heb ik in mijn verslag wel staan ‘WiFi wiebelt’, dus verwacht niet altijd de mogelijkheden die je hier in Nederland/België hebt.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door ingrid14 »

Er is een groot verschil tussen steden en 'onderweg'.

In steden kan je nog bereik hebben maar eenmaal daar buiten niet meer.
Voor mij ging AT&T
wel in Anchorage, Wasilla, Talkeetna, Fairbanks, Valdez, Seward, Homer, net voorbij Denali VC richting Healy (https://www.google.be/maps/@63.7457626, ... .73z?hl=nl).
niet in en rond Denali NP, Healy, Glenallen, Copper Center, Chitina, McCarthy/Kennicott, anderen met Verizon hadden daar wel bereik

Tussen steden in is er zelden bereik. Het kaartje dat je meegaf @Bravy laat uitschijnen dat het wel zo is. Vergis je daar niet in.
VB Iets van 5 mijl buiten Seward is er al geen bereik meer tot bijna bij Anchorage. Of tussen Wasilla en hotel-gebied-bij-Denali is er ietsje bereik rond Houston en Willow, bereik rondom Talkeetna en dat is het. Tussen Fairbanks en Chitina is het al helemaal triestig. Enkel nog rond Delta Junction en bij Glenallen is er bereik. Tussen Chitina en Valdez is er nergens bereik.

Mensen die ik ontmoette met Verizon hadden in meer steden/dorpen bereik.

Als je navigatie via je gsm wilt doen, zou ik ook eerder voor een app gaan waarvan je de kaart al vooraf thuis kan downloaden en die je dan ginder offline kan gebruiken. Je hebt het hierboven vermeldde sygic maar ook bv Here Maps doet het heel goed offline.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door Bravy »

Dank Ingrid! :thumbup: Nuttige info.
Ik zal er nog eens over nadenken, heb nog een paar maanden...
Die MiFi router komt er toch wel (kan over bijna de hele wereld gebruikt worden), maar welk merk simkaart erin komt is nog even afwachten.
Voor GPS nemen wij onze eigen TomTom mee, dus wat dat betreft hebben we geen last van wel of geen internet.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr »

Dankjewel voor de reacties! Het wordt dus Verizon of misschien niets :-).
Kijk er alvast super hard naar uit!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door Almere vak V »

Hoewel ik (nog) nooit in Alaska geweest ben kan ik het verhaal van @ingrid14 wel bevestigen.

Mijn vrouw en kinderen hebben zo'n AT&T plan. Werkt met name prima in het Noordwesten. Daar zijn we prive dan ook het meest. Zakelijk gezien kom ik door heel Amerika en dan is Verizon eigenlijk de enige echt goeie optie.

Hoe het in Alaska met de andere providers zit weet ik niet. Maar over het algemeen is T-mobile goedkoper maar slechter bereik. En aan sprint heb je helemaal niks als je buiten het oosten van Amerika denkt te moeten komen.

Zoals Ingrid14 aangeeft. In steden of groot uitgevallen dorpen ga je absoluut bereik hebben. Maar reken er daarbuiten niet op. Dat geldt trouwens niet alleen voor Alaska maar voor nog veel meer stukken van Amerika en ook Canada.
katleens
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2013, 11:04
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katleens »

Nog even aanvullen betreffende je Hike naar Harding Icefield.
Dit is, zoals reeds eerder hier gezegd, een pittige wandeling, maar laat je niet ontmoedigen.
Wij gingen in 2015 met onze kinderen (toen 6 en 9) tot helemaal naar boven. We moesten de kleinste wel motiveren, maar hij gelooft tot op dag van vandaag nog altijd dat hij het jongste kindje is dat ooit op de top is geweest en dat zijn naam in een kadertje in het bezoekerscentrum beneden hangt :lol:
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis katrinvr: Alaska 2020 (26 nachten met 2 kids)

Bericht door katrinvr »

Hoi Katleen,

jaaaa ik heb jullie verslag gelezen. Onze reis is daar grotendeels op gebaseerd. Ik wilde je al mailen en ik ga dat ineens doen ;-)

Groetjes,
Katrin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer