Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
@pukvg uiteraard moet je zelf bepalen wat je wilt. Ik denk dat optie 1 de beste is (en wachten tot er geannuleerd wordt of anders last minute zelf wijzigen of voor een voucher gaan) maar de tekst is puur misleidend. Ze kunnen je niet dwingen zelf te annuleren of wijzigen óf alleen niet te wijzigen met "Ik bevestig dat ik kan en mag reizen en wens mijn huidige boeking te behouden". Maar de druk van binnen 24u is ronduit belachelijk. Probleem is Gate1 helaas...
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
@ChristaDoel dit is het probleem met boeken via een tussenpersoon als Flysmarter helaas.
Want als je bij United zelf kijkt https://hub.united.com/united-coronavir ... 97564.html staat er dit:
International rebooking: Our goal remains to automatically re-book as many customers as possible within six hours of their originally scheduled flight. For any customer, including residents from other countries, whose international travel is cancelled or disrupted by more than 6 hours because of schedule changes resulting from government restrictions, they will retain a travel credit equal to the value of their ticket. That credit can be used towards any flight, to any destination, for 12 months from the time of purchase. If the customer chooses not to use the credit, they will receive a cash refund at the end of that 12 month period.
Oftewel krijg je sowieso na 12 maanden je voucher van United niet gebruiken je geld terug.
Dat is niet volgens de EU regels maar wel iets iig.
Je gelijk halen en nu een refund ontvangen zul je dan via een claim moeten gaan doen, jij bij Flysmarter. Niet Flysmarter namens jou
Mocht je akkoord willen gaan met een voucher, vraag dan eerst of dit een voucher is van United waar de United condities op van toepassing zijn. Voor hetzelfde geld krijg je een voucher van Flysmarter waar die 12 maanden niet op van toepassing zijn of andere trucs.
Want als je bij United zelf kijkt https://hub.united.com/united-coronavir ... 97564.html staat er dit:
International rebooking: Our goal remains to automatically re-book as many customers as possible within six hours of their originally scheduled flight. For any customer, including residents from other countries, whose international travel is cancelled or disrupted by more than 6 hours because of schedule changes resulting from government restrictions, they will retain a travel credit equal to the value of their ticket. That credit can be used towards any flight, to any destination, for 12 months from the time of purchase. If the customer chooses not to use the credit, they will receive a cash refund at the end of that 12 month period.
Oftewel krijg je sowieso na 12 maanden je voucher van United niet gebruiken je geld terug.
Dat is niet volgens de EU regels maar wel iets iig.
Je gelijk halen en nu een refund ontvangen zul je dan via een claim moeten gaan doen, jij bij Flysmarter. Niet Flysmarter namens jou
Mocht je akkoord willen gaan met een voucher, vraag dan eerst of dit een voucher is van United waar de United condities op van toepassing zijn. Voor hetzelfde geld krijg je een voucher van Flysmarter waar die 12 maanden niet op van toepassing zijn of andere trucs.
Re: Corona virus / Travel ban
Het was vanuit Toronto toch? Dat is de KL692 of de KL696. Op de KL692 staat inmiddels een toestel ingepland, de PH-BFT. Dat is een 747-combi, dus die zal ook ingeplande vracht vervoeren en vermoedelijk wel doorgaan. Voor de KL696 geldt hetzelfde, daarvoor is de PH-BFV al ingepland. Ik verwacht dus dat het wel goedkomt.MvdBrink schreef: ↑18 mar 2020, 17:47@roelb We hebben je advies ter harte genomen en er is nu voor morgen een ticket geboekt met KLM. Kan ze morgen niet vliegen omdat KLM niet meer vertrekt kan ze eventueel vrijdag met Lufthansa vliegen.Een van die twee zal hopelijk nog wel terugkeren naar Europa. Fingers Crossed
Wel zonde van het extra ticket, of is de cancellation policy bij Lufthansa ook flexibel?
Re: Corona virus / Travel ban
@harryh Optie 1 leek ons ook het beste om dan af te wachten totdat de vlucht officieel geannuleerd wordt. Gate1 zei in de mail echter ook dat zij hierna geen actie meer ondernemen, vandaar dat we twijfelen.
We weten dus niet waar we naartoe moeten over een aantal dagen als we nu kiezen om de vlucht te houden, ook omdat we te maken hebben met twee maatschappijen.
We weten dus niet waar we naartoe moeten over een aantal dagen als we nu kiezen om de vlucht te houden, ook omdat we te maken hebben met twee maatschappijen.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Corona virus / Travel ban
@roelb Ja klopt de KL696. Ja jammer van €400 extra maar daar komen we wel over heen. Ze krijgt als het goed is ook van de uni haar huur terug van de kamer. Ze is nu 5 weken eerder thuis. Compenseert elkaar weer.
Laatst gewijzigd door MvdBrink op 18 mar 2020, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Corona virus / Travel ban
Hallo,pukvg schreef: ↑18 mar 2020, 17:14Wij zouden van 1 t/m 8 April naar Montreal, Canada gaan. Dit zit er helaas niet in. Wij hebben geboekt via gate1 en zouden op de heenvlucht vliegen met aircanada en op de terugvlucht met Brussels airlines.Wat zou de beste optie zijn om te bevestigen? We zouden ook graag een andere bestemming hebben, omdat we voor een specifiek event op deze locatie vlogen. We hebben namelijk maar 24 uur om te antwoordenVandaag kregen wij van gate1 een e-mail met de volgende 3 opties:
1. Ik wil niets wijzigen
Ik bevestig dat ik kan en mag reizen en wens mijn huidige boeking te behouden. Let op: het kan nog steeds voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij je vluchten wijzigt of annuleert. Houd daarom onze e-mails in de gaten en bekijk de actuele vluchtstatus op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Kies ook voor deze optie indien je je vluchten al rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij hebt gewijzigd.
2. Ik wil wijzigen
Ik kan vanwege reisbeperkingen momenteel geen gebruik maken van mijn boeking. Indien mogelijk, wil ik mijn bestaande boeking wijzigen naar een latere datum. Bij veel maatschappijen is het mogelijk de waarde van je bestaande ticket(s)* in je boeking te behouden en voor een latere datum te gebruiken. Kijk hiervoor op de website van de airline. De wijzigingsprocedure sturen wij in een aparte e-mail, nadat je deze keuze hebt geselecteerd. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.
3. Ik wil annuleren
Ik wil geen gebruik maken van mijn boeking en wens deze te annuleren. Gate1.nl zal een restitutie aanvragen voor de onderdelen die volgens de voorwaarden van het ticket restitueerbaar zijn. Houd er rekening mee dat tickets vaak niet restitueerbaar zijn, met uitzondering van de (luchthaven-)belastingen*.
Het liefste zouden wij ons geld gerestitueerd krijgen, maar dat zal zo goed als onmogelijk zijn. Daarna zou voor eens een voucher met de waarde van het ticket de beste optie zijn. Hierbij zitten we dan alleen wel met twee verschillende maatschappijen.
Op deze website van United staat stap voor stap wat je moet doen.
Als je geen United account hebt moet je in kunnen loggen als gast met je naam en itinerary nummer.
https://hub.united.com/united-how-chang ... belltitem1
Re: Corona virus / Travel ban
@Deugniet Wij vliegen helaas niet met united, maar met Aircanada en Brussels airline.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
En al was het United, gaat niet werken, ticket is niet rechtstreeks bij United gekocht. Want van die zelfde pagina:
"Certain tickets cannot be changed on united.com or the mobile app, including tickets booked through third-party travel agencies or booked through another airline (if ticket receipt does not begin with 016). Please contact the original ticketing agency or airline for changes."
"Certain tickets cannot be changed on united.com or the mobile app, including tickets booked through third-party travel agencies or booked through another airline (if ticket receipt does not begin with 016). Please contact the original ticketing agency or airline for changes."
Re: Corona virus / Travel ban
Pappa...vertel nog eens over vroeger...
Vroeger....jeetje...vroeger had je gebouwen waar je heen kon gaan en daar werd voor je gekookt...en dan kwam er iemand aan je tafel en die vroeg dan of je er wat bij wilde drinken...
Vroeger...gingen er mensen naar een zaaltje waar ze op honderden stoelen gingen zitten om Samen naar een film te kijken....
Jeetje papa...deden de mensen dat echt???
Vroeger....jeetje...vroeger had je gebouwen waar je heen kon gaan en daar werd voor je gekookt...en dan kwam er iemand aan je tafel en die vroeg dan of je er wat bij wilde drinken...
Vroeger...gingen er mensen naar een zaaltje waar ze op honderden stoelen gingen zitten om Samen naar een film te kijken....
Jeetje papa...deden de mensen dat echt???
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Corona virus / Travel ban
United schrapt voorlopig alle vluchten van en naar Schiphol in april. Brussel houdt nog een dagelijkse vlucht naar Newark:
https://hub.united.com/2020-03-17-unite ... 16655.html
https://hub.united.com/2020-03-17-unite ... 16655.html
Re: Corona virus / Travel ban
Wij vliegen de 23e (blijkbaar niet dus ) heen en 4 mei weer terug... zouden dan beide vluchten worden geannuleerd?Dutch Dunes schreef: ↑18 mar 2020, 19:49United schrapt voorlopig alle vluchten van en naar Schiphol in april. Brussel houdt nog een dagelijkse vlucht naar Newark:
Wat een gedoe ook... ik word ook knettergek van die constant wisselende voorwaarden
En onduidelijkheid bij United. Als ik inlog heb ik de melding dat er een travel waiver van toepassing is op onze vlucht. Als ik dan wil wijzigen dan blijkt dat ineens niet te kunnen omdat enkel onze heenvlucht binnen de termijn van 10 maart tot 30 april valt.
En laat United 's aan gaan geven wanneer de laatste wijziging is geweest op de Corona-pagina ipv de status per het moment van bekijken van de pagina... Ik lees meerdere keren per dag de hele bups weer door om te kijken wat er gewijzigd is... Zo, dat moest ik ff kwijt
Re: Corona virus / Travel ban
Volgens mij gaat deze link Over vluchten vanuit de US naar Europa, niet de andere kant op.Dutch Dunes schreef: ↑18 mar 2020, 19:49United schrapt voorlopig alle vluchten van en naar Schiphol in april. Brussel houdt nog een dagelijkse vlucht naar Newark:
https://hub.united.com/2020-03-17-unite ... 16655.html
-
- Amerikakenner
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: son en breugel
Re: Corona virus / Travel ban
Wij hebben 4 tickets geboekt naar New York voor 28 mei via gate 1. Maar dat gaat het vast niet worden. Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij ingbank.
Dit staat er in de voorwaarden:
Ik heb mijn reis geannuleerd vanwege het coronavirus. Vallen de annuleringskosten onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
Ja, dit is verzekerd, als:
Je de annuleringsverzekering hebt afgesloten vóór 12 maart 2020 en je de reis hebt geboekt vóór 12 maart 2020, en
Je op het moment van het afsluiten van de annuleringsverzekering en/of van het boeken van de reis niet kon zien aankomen dat het gebied zou worden getroffen door het coronavirus, en
Er een negatief reisadvies naar het betreffende gebied geldt vanuit het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat, en
Deze situatie geldt binnen 30 dagen voor vertrek, en
Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of mede-verzekerden.
Betekent dit, dat we kunnen annuleren (binnen 30 voor vertrek) en dan geld van de verzekering krijgen, zodat we niet afhankelijk zijn van de omboeken oid? Of zijn we verplicht in te gaan op het aanbod van gate 1?
Wij willen liever ons geld terug en tzt en nieuwe datum zelf prikken.
Dit staat er in de voorwaarden:
Ik heb mijn reis geannuleerd vanwege het coronavirus. Vallen de annuleringskosten onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
Ja, dit is verzekerd, als:
Je de annuleringsverzekering hebt afgesloten vóór 12 maart 2020 en je de reis hebt geboekt vóór 12 maart 2020, en
Je op het moment van het afsluiten van de annuleringsverzekering en/of van het boeken van de reis niet kon zien aankomen dat het gebied zou worden getroffen door het coronavirus, en
Er een negatief reisadvies naar het betreffende gebied geldt vanuit het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat, en
Deze situatie geldt binnen 30 dagen voor vertrek, en
Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of mede-verzekerden.
Betekent dit, dat we kunnen annuleren (binnen 30 voor vertrek) en dan geld van de verzekering krijgen, zodat we niet afhankelijk zijn van de omboeken oid? Of zijn we verplicht in te gaan op het aanbod van gate 1?
Wij willen liever ons geld terug en tzt en nieuwe datum zelf prikken.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
Ja als je aan al die voorwaarden voldoet.
De laatste wordt lastig
"... en
Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of mede-verzekerden"
De laatste wordt lastig
"... en
Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of mede-verzekerden"
Re: Corona virus / Travel ban
@covri Volgens mij gelden er nu reisverboden tot eind april, dus niet tot eind mei, heeft dat er misschien iets mee te maken?
Wij vliegen op 29 mei en ik wacht rustig af en neem pas actie op het moment dat er iets bekend wordt dat die datum binnen een no-fly periode valt.
Wij vliegen op 29 mei en ik wacht rustig af en neem pas actie op het moment dat er iets bekend wordt dat die datum binnen een no-fly periode valt.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: son en breugel
Re: Corona virus / Travel ban
@Terpies
Klopt wat je zegt. Ik bedoel ook binnen de termijn van 30 dagen voor vertrek annuleren. Gaat mij er om of het klopt dat we recht hebben op compensatie van de annuleringsverzekering. Dat heb ik liever dan omboeken of vluchters.
@harryh
We lopen toch risico? Corona virus ter plekke?
Klopt wat je zegt. Ik bedoel ook binnen de termijn van 30 dagen voor vertrek annuleren. Gaat mij er om of het klopt dat we recht hebben op compensatie van de annuleringsverzekering. Dat heb ik liever dan omboeken of vluchters.
@harryh
We lopen toch risico? Corona virus ter plekke?
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
@covri Denk dat dat niet voldoende argument is. Ik vermoed dat ze risico groepen enz bedoelen. Want het risico op het virus geldt voor iedereen en overal, dan zouden ze deze bepaling niet toevoegen.
Misschien kun je dit alvast bij ING navragen?
Misschien kun je dit alvast bij ING navragen?
Re: Corona virus / Travel ban
Wij gaan (voor alsnog) 21 mei op reis naar Canada en Alaska.
Wij hebben al een aanbetaling gedaan, en moeten het restantbedrag betalen vóór 2 april.
Wat is wijsheid? Wél of niét betalen...?
Wij hebben al een aanbetaling gedaan, en moeten het restantbedrag betalen vóór 2 april.
Wat is wijsheid? Wél of niét betalen...?
Re: Corona virus / Travel ban
Ik krijg deze travel waiver niet te zien. Hoe heb je destijds de vluchten geboekt als ik vragen mag?1N9R1D schreef: ↑18 mar 2020, 20:30Wij vliegen de 23e (blijkbaar niet dus ) heen en 4 mei weer terug... zouden dan beide vluchten worden geannuleerd?Dutch Dunes schreef: ↑18 mar 2020, 19:49United schrapt voorlopig alle vluchten van en naar Schiphol in april. Brussel houdt nog een dagelijkse vlucht naar Newark:
Wat een gedoe ook... ik word ook knettergek van die constant wisselende voorwaarden
En onduidelijkheid bij United. Als ik inlog heb ik de melding dat er een travel waiver van toepassing is op onze vlucht. Als ik dan wil wijzigen dan blijkt dat ineens niet te kunnen omdat enkel onze heenvlucht binnen de termijn van 10 maart tot 30 april valt.
En laat United 's aan gaan geven wanneer de laatste wijziging is geweest op de Corona-pagina ipv de status per het moment van bekijken van de pagina... Ik lees meerdere keren per dag de hele bups weer door om te kijken wat er gewijzigd is... Zo, dat moest ik ff kwijt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1012 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-
- 1 Reacties
- 949 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 2 Reacties
- 1430 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos