Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

Wellicht een lastig te beantwoorden vraag maar ik stel hem toch.

Ik ga er vanuit dat ik in mei niet vlieg. Ticket omboeken dat zal wel loslopen. MAar die camper..Ik heb dat natuurlijk al geboekt in 2019. Als ik nu zou omboeken naar september, hoe zit het dan met de tarieven ? Is het dan zo dat ik de 2020 prijs ga betalen? Ik heb even snel gekeken op de site van Fraserway zelf maar het is minimaal 2 x zo duur als dat ik nu betaalt heb.

Iemand hier ervaring mee nu de VS al eerder de boel dicht heeft en mensen misschien al omgeboekt hebben? Mijn reisbureau is nog steeds stil.. ik heb tot op heden nog niets gehoord en ze zullen vast heel druk zijn..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Ik vraag me af, als je al het nieuws ziet, of we niet gewoon het grootste deel van het jaar met die travel ban te maken krijgen. Ik hoop van niet, maar het zou me niks verbazen als dit langer gaat duren dan we allemaal willen geloven.

Wij hebben een bruiloft op Ibiza in Mei, maar daar geloof ik ook al niet meer in, en ik denk dat er nog veel meer reisverboden aan komen de komende tijd.
barbara1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2019, 14:03

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door barbara1977 »

Ik ga pas 2 juli maar heb ook al aangegeven bij het reisbureau om te willen boeken naar volgend jaar. Eigenlijk wil ok mijn geld terug maar dat kan niet helaas
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ClaireVHaut »

ik denk dat het najaar wel te doen is . Ik denk dat het zeker tot juni onzeker is..Zomervakantie ? Geen idee.. Laten we hopen van wel..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:
16 mar 2020, 20:50
Ik hoop van niet, maar het zou me niks verbazen als dit langer gaat duren dan we allemaal willen geloven.
Op een vraag van een journalist zojuist op een persconferentie met Trump noemde hij al juli/augustus (misschien wel later).

Denk persoonlijk ook dat je meer in die richting moet denken. Want hoewel China niet veel meer in het nieuws is, ook daar zijn ze er nog lang niet en zij hebben (hopelijk) het ergste al achter de rug.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Volgens mij kan je met een voucher alle tickets betalen. Maar wel alleen rechstreeks bij de airline te boeken, niet via een travel agent.
Dus in die zin wellicht niet de allergoedkoopste mogelijkheden die je bij een OTA wel eens kan vinden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

ina schreef:
16 mar 2020, 20:12
Volgens mij zitten er ook restricties aan vouchers, dat je bepaalde goedkope vluchten niet kan boeken, mensen hier zullen daar meer over weten??
Volgens de KLM agent die ik vandaag aan de telefoon had waren er geen restricties, het werkt echt gewoon als tegoed.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door driel24 »

Ik heb bij TIX, een Delta airlines ticket geboekt.
Vertrekt 19 juni.

Wij gaan er eigenlijk al van uit, dat er een annulering aan zit te komen.
Nu zie ik dat je bij KLM een voucher krijgt voor KLM, Air France, Delta Airlines of Virgin.

Hebben geannuleerde Delta vliegers misschien een gelijke voucher gekregen?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Terpies schreef:
16 mar 2020, 18:46
https://7news.com.au/lifestyle/health-w ... e-c-746655

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a5c9b0b6/

Hopelijk zorgt dit graag voor een doorbraak!
Hier hoor je dus niemand over. Er zijn best een aantal " positieve " berichten te vinden maar ja, dat is niet interessant genoeg hè ;)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Terpies schreef:
16 mar 2020, 18:46
https://7news.com.au/lifestyle/health-w ... e-c-746655

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a5c9b0b6/

Hopelijk zorgt dit graag voor een doorbraak!
Helaas fakenews, deze medicijnen worden hier ook al volop gebruikt als behandeloptie tegen COVID-19 https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/me ... ndelopties
Jan & Wilma
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jan & Wilma »

Wij zouden 2 april naar Orlando vliegen met TUI. Heb vandaag het betaalde bedrag van de tickets op mijn rekening gestort gekregen. Hulde voor TUI.
HarRi
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2020, 21:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door HarRi »

Wij zouden eind april vertrekken maar hebben zelf geannuleerd. Camperreis met er voor en er na hotelovernachtingen in Las Vegas.
We nemen ons verlies, en gaan van wat we overhouden van de gespaarde amerika centen, zodra het kan, met ons sleurhutje op pad. Het kost ons geld, maar nog vele weken stress vonden wij niet onder voorpret vallen. Het was even slikken, maar geeft enorm veel rust.
Is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar voor ons was dit de beste oplossing.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Superdork1 schreef:
16 mar 2020, 23:37
Helaas fakenews, deze medicijnen worden hier ook al volop gebruikt als behandeloptie tegen COVID-19 https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/me ... ndelopties
Ik zou het niet betitelen als fake nieuws; er staat dat er nog geen klinische testen zijn, alleen in-vitro resultaten, wat meestal het probleem is bij experimentele medicijnen die nog niet dusdanig getest zijn dat ze daadwerkelijk aantoonbaar resultaat hebben.
Omdat voor al deze drie middelen nog geen bewezen therapeutisch effect bij COVID-19 is vastgesteld, kan geen gericht medicamenteus therapieadvies gegevens worden totdat de klinische data beschikbaar komen.
Het is eerder een sprankje hoop en de moeite waard om verder te testen (net als overigens het medicijn wat nu door Erasmus wordt onderzocht, en bij muizen al resultaten geeft).

Hoopvol maar zeker geen fake News.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bushmaster »

Ik heb zojuist bericht gehad, ik krijg mijn geld terug van Univé (annuleringsverzekering),
vliegticket, toegangskaarten-Pima Air-boneyard-tour, hotel en national park-pass. Netjes van Univé mag ook wel een gezegd worden. :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Trails »

HarRi schreef:
17 mar 2020, 00:00
en gaan van wat we overhouden van de gespaarde amerika centen, zodra het kan, met ons sleurhutje op pad.
Fijn om dit ook eens te horen.

Wij hebben een toeristisch bedrijfje in Frankrijk (kleine camping met 3 vakantiewoningen) en ook bedrijven als de onze ondervinden hiervan natuurlijk ook heel erg de negatieve gevolgen. :cry:

Onze oudste zou afgelopen zaterdag naar Brussel vliegen om het laatste deel van haar studie te doen: een stage van 6 maanden.
Niet dus.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

ClaireVHaut schreef:
16 mar 2020, 20:48
die camper..Ik heb dat natuurlijk al geboekt in 2019. Als ik nu zou omboeken naar september, hoe zit het dan met de tarieven ? Is het dan zo dat ik de 2020 prijs ga betalen?
Het is niet zozeer het verschil 2019/2020. Je betaalt ook bij boeken in 2019 de 2020 tarieven. Waarschijnlijk wel met een soort vroegboekkorting. Het verschil tussen mei en september 2020 is vooral een seizoensverschil. September is de nasleep van het hoogseizoen. Met navenant hogere tarieven dan in mei.

Ik heb geen camper geboekt maar een soort RV (Jeep Wrangler met tentopbouw). De september tarieven zijn € 3500 i.p.v € 2700 in april. Dus nog niet het dubbele maar wel merkbaar hoger. Gaat het met dit corona gedoe sneller aflopen dan menigeen denkt, dan kunnen de september tarieven nog wel eens extra hard gaan oplopen. Je gaat dan een soort inhaalslag krijgen op een markt met beperkte capaciteit.

Wat is wijsheid? Die lijkt nu overal even zoek te zijn. In relatie met alle denkbare overdraagbare infectieziekten vind ik de mortaliteit van dit virus eigenlijk reuze meevallen. Je kunt politiek de keuze maken "laten we dit gecontroleerd of ongecontroleerd uitzieken?" Na de 180 graden ommezwaai van Trump kan niemand meer achterblijven en kiest de ene regering voor nog dramatischer maatregelen dan de andere. Of het allemaal geholpen heeft, in die zin dat er een significante reductie van sterfgevallen heeft plaatsgevonden onder de risicogroepen, dat kunnen we pas achteraf vaststellen. De economische schade laat zich al goed aftekenen. Het is niet anders. Probeer maar te berusten. hoe moeilijk dat soms ook gaat.
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nelliej »

Wij vertrekken 11 Juni, ik houd er toch een beetje positiviteit in maar ben me er van bewust dat de kans groot is dat we niet kunnen gaan.
Ik wacht tot half Mei en dan maar even kijken hoe de situatie dan is.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

Pete.Z schreef:
16 mar 2020, 20:50
Ik vraag me af, als je al het nieuws ziet, of we niet gewoon het grootste deel van het jaar met die travel ban te maken krijgen. Ik hoop van niet, maar het zou me niks verbazen als dit langer gaat duren dan we allemaal willen geloven.

Wij hebben een bruiloft op Ibiza in Mei, maar daar geloof ik ook al niet meer in, en ik denk dat er nog veel meer reisverboden aan komen de komende tijd.
Ik begin ook steeds meer te geloven dat we onze geplande reis naar noordoost Amerika eind juni kunnen vergeten :(
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Nee hoor, geen restricties voor wat je kunt boeken, elk ticket dat je met geld kunt betalen kun je ook (deels) met een EMD voucher betalen.

Maar geld terug is natuurlijk altijd beter, een voucher vervalt na een bepaalde tijd. Dus wacht gewoon rustig af totdat de airline je vlucht cancelled en vraag dan je geld terug. Op dat moment heb je er immers recht op onder EU261. Als je nu zelf van de waivers gebruik maakt en dus voortijdig annuleert voordat de airline dat doet dan heb je dat recht niet.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Inges »

Ik begreep dat zo'n EMD op naam staat? Dus dat je hem niet mag overdragen aan een ander gezinslid? Dat is ons geval dus wel echt een ding want mijn jongste zoon kan echt niet binnen een jaar opnieuw weg (hij doet examen en gaat in september naar de universiteit)

Overigens denken wij dat de centraal examens uitgesteld gaan worden en in dat geval krijgen we gewoon geld terug van de verzekering. Wij wachten dus nog even (vertrek 21 mei)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer