Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@SemJes de EU regels zijn bij annulering van toepassing, je hebt dan recht op 100% terugbetaling. Zie https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

Ik blijf het een ingewikkeld verhaal vinden, gelukkig hebben we nog 34 dagen ...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Ik ga er overigens van uit dat er in tegenstelling tot een "normale" annulering binnen 14 dagen voor vertrek nu geen extra schadevergoeding van toepassing is vanwege de bijzondere omstandigheden.

Maar denk dat we sowieso al blij mogen zijn als er iets terugbetaald gaat worden.
Heine
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2019, 09:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Heine »

Wij vertrekken zelf 15 mei naar San Fransisco en hoewel de situatie dan helemaal weer anders kan zijn, zijn we al wel bezig met ons inlezen in de annuleringsvoorwaarden en mogelijkheden die de partijen bieden waar wij onze hotels hebben geboekt.

Voor mensen die hotels via Booking.com hebben geboekt binnen de komende 30 dagen, misschien hebben jullie iets aan dit bericht?
https://partner.booking.com/en-gb/help/ ... oronavirus

Een bericht van Booking.com aan haar partners:
We expect you to refund any prepayment and waive any cancellation costs (fees, expenses and/or other amounts) in situations where the guests/travellers requested cancellations as a result of the Forced Circumstances (FC). Booking.com will waive the commission in these cases.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Dat was al eerder gepost in dit draadje, toch bedankt voor het nog een keer onder de aandacht brengen.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Q-BiC »

New Mexico: Overnight camping at State Parks suspended through April 9
https://www.krwg.org/post/overnight-cam ... gh-april-9
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kastelke »

Mijn situatie: uitslag kwam negatief terug, dus vanaf vrijdag was ons kantoor terug open.

MAAR... de situatie in Canada is snel aan't veranderen. Deze ochtend was het nieuws van onze Minister van Buitenlandse zaken dat Canadezen die momenteel in het buitenland verblijven hun reis best onderbreken en ASAP terugkeren, nu ze nog kunnen. Vluchten gaan/zijn geannuleerd, en sommige luchthavens gaan op slot gaan. Dat wisten we gisteren al,maar het feit dat nu echt de boodschap gegeven wordt om vervroegd terug te keren doet toch wel wat monden open vallen en ons afvragen wat er de komende dagen nog gaat gebeuren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door nieuwenoord »

Fijn dat je zelf negatief getest bent, Elke.

Ja, het gaat nu overal hard, ik ben blij met de strenge maatregelen hier in Spanje.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

winterpark schreef:
15 mar 2020, 12:00
Zou je nog als alternatief een camperbusje willen overwegen?
Het antwoord wordt een beetje offtopic maar omdat je het vraagt:

Nee. Die Jeep Wrangler (of soortgelijk) hebben we nodig voor een aantal bestemmingen alleen bereikbaar via "unpaved roads". Velen durven dat wel aan in een normale huurauto. Dit is meestal expliciet verboden en ik voel me er niet lekker bij. En op vakantie wil ik me lekker voelen en geen zenuwentoestanden. Van BesttimeRV mogen we, met een Jeep, expliciet alle numbered roads rijden, mits geen Forest Road. Daar komen we goed mee uit de voeten. Bovendien is de Jeep Wrangler specifiek gebouwd voor niet al te makkelijke wegen. Die tentopbouw is geen must maar het verruimd je mogelijkheden. We nemen altijd voldoende proviand, water en andere zaken mee voor een meerdaags verblijf in de Backcountry. Of we dat ook gaan gebruiken weten we niet, maar beter mee verlegen dan om verlegen. Wat we niet meenemen is een vuurwapen. "To protect my family", zoals de amerikanen dat zo liefdevol kunnen omschrijven. We zijn niet zo bang aangelegd en gaan er maar vanuit de "bad guys with a gun" niet zo veel te zoeken hebben in de lege backcountry.

Terugkomend op de reis en de Travel Ban: Het zou onze zevende reis worden. We hadden ons er in het verleden al mee verzoend dat het bij 6 zou blijven. Maar na het stoppen met werken ben ik geologie als hobbyvak gaan doen. En het zuidwesten is als het ware een groot geologisch openluchtmuseum. Vandaar dat het toch weer begon te branden. Maar we kunnen er prima mee leven. Wie weet in 2021. Ik vind het echt sneu voor diegenen die hun eenmalige droom nu in rook zien opgaan. Met misschien geen goede mogelijkheid voor een herkansing.

Hoe dat met icelandair/businessclass zit weet ik niet. Ik hoop het beste voor je. Anders moet je daar nog in de veeklasse. Ik weet niet hoe erg dat is. "Als je maar gezond bent", zeiden we vroeger tegen elkaar, indien we weer eens voor een examen gezakt waren :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

" We zijn niet zo bang aangelegd en gaan er maar vanuit de "bad guys with a gun" niet zo veel te zoeken hebben in de lege backcountry.

"Stads " denken is een slechte raadgever out in the backcountry @Allard
Je hebt niet zozeer de Bad Guys te vrezen alswel de beesten.
Mountain lions komen steeds dichter bij mensen en zoeken zelfs in bewoond gebied naar vers voedsel.
En je krijgt op de meest onverwachte momenten met beren te maken.
Zelfs de oh zo schuw lijkende coyotes kunnen een gevaar voor je vormen .
De over populatie aan mountain lions was voor mij een reden om afgelopen mei in Big Bend niet te gaan car camperen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SemJes »

@harryh Dankje! Blijft vreemd hoe Eurowings niet het hele bedrag wil terugstorten. We blijven proberen ze te bellen/mailen/FB-berichten sturen!

Fijn te horen dat je test negatief was Elke.

Edit; inmidels gelukt met Eurowings :thumbup:
Laatst gewijzigd door SemJes op 15 mar 2020, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LeenG »

:shock: :shock: :shock:
Wees blij dat je hier niet tussen staat

https://www.insider.com/crowds-traveler ... ban-2020-3
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door winterpark »

Allard schreef:
15 mar 2020, 14:59

Nee. Die Jeep Wrangler (of soortgelijk) hebben we nodig voor een aantal bestemmingen alleen bereikbaar via "unpaved roads". Velen durven dat wel aan in een normale huurauto. Dit is meestal expliciet verboden en ik voel me er niet lekker bij. En op vakantie wil ik me lekker voelen en geen zenuwentoestanden.
Oke, laatste reactie en dan hou ik erover op ;-) Maar wij hebben zoiets ook weleens overwogen (idd om gebieden te bereiken die je niet mag rijden met normale huurauto) en dan een pickup-truck met camper unit. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Cruise America heeft die geloof ik. Daar mag je toch wel unpaved mee rijden?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Chicago gisteren: "So it took 3 hours to get through customs, it took another 2 hours to get through the health check and then it took another hour to get through the CDC and then all they do is they find someone to pair you with, scan your temperature real quick, ask how you feel and send you on your way." said passenger Emma Reusch who flew in from Portugal. "
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Allard »

bedeve schreef:
15 mar 2020, 15:10
"Stads " denken is een slechte raadgever out in the backcountry
Haha, laat ik nu al twintig jaar midden op het platteland wonen en hier nog niet aan hebben gedacht :)

Het wordt steeds verder off topic maar het is toch een beetje komkommertijd op alle andere topics: Je hebt gelijk, ik moet met mijn tijd meegaan en gaan omdenken. De dichtstbijzijnde wolvenpopulatie is ons nu op zo'n 40 km genaderd en de natuurverbeteraars zullen pas tevreden zijn indien de beer ook weer in ons midden woont....

Het door jou geschetste wildgevaar had ik eigenlijk dieper in de Rocky Mountains/Sierra Nevada gedacht. In alle gidsen omtrent de gebieden die we willen bezoeken wordt dat gevaar niet expliciet genoemd. Behalve dan de ratelslangen en de steekvliegen. Maar die boeken zijn al iets oudere drukken en wie weet is er veel ten slechte veranderd. Ik zal me er nog eens in gaan verdiepen. Ik heb tenslotte weer even de tijd :)

@winterpark Bedankt voor de tip. Ik zou het eens moeten uitzoeken. Verhuurders zijn over het algemeen erg behoudend in het toekennen van vrijheden. Bij deze Jeep is het onderdeel van het verkoopmodel, dat je er wat meer mee "mag".
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Ondertussen is er een REM song uit 1999 die als Corona hit terug in de lijsten komt .

https://youtu.be/wa43FNUdpU8
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Allard schreef:
15 mar 2020, 16:43

Het door jou geschetste wildgevaar had ik eigenlijk dieper in de Rocky Mountains/Sierra Nevada gedacht.
Dacht ik ook toen ik voor het eerst mijn zoon in Central Coast met een geweer naar zijn werk op de ranch zag gaan.
camera s maakten s nachts fotoos van prachtige mountain lions .
Ook op de plek waar overdag zijn dochtertje speelt ...
Afgelopen mei wilde ik heel graag car campen in Big Bend.
Toch maar vanaf gezien na lezen van de wild observaties.

Over autoverhuur en "unpaved "rijden.
Elke "unpaved "road met een nummer is gewoon een weg waar je met elke huurauto mag rijden.
Moet je maar eens kijken hoeveel zand / gravel paden gewoon genummerd en bebord zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

LeenG schreef:
15 mar 2020, 15:28
:shock: :shock: :shock:
Wees blij dat je hier niet tussen staat

https://www.insider.com/crowds-traveler ... ban-2020-3
Verschrikkelijk!
Uit het artikel:
Public health experts bemoaned the scenes, noting that the dense crowds presented a perfect opportunity for coronavirus transmission.

"Good God. You could hardly invent a better scenario for superspreading events," tweeted Jeremy Konyndyk, a senior policy fellow at the Center for Global Development. "Any cases of COVID in these crowds will have a far higher chance of spreading to others in these lines than if they were just allowed in unchecked."

Another expert, biology professor Carl Bergstrom of the University of Washington, tweeted that the crowds were "a perfect storm for creating massive case clusters." He continued: "To be clear, this is an absolute failing of policy and planning. This could have been entirely avoided. And now it will *without doubt* accelerate the epidemic of #COVID19 #coronavirus with the US."
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door esak »

Hallo,

Ik lees al in eerdere berichten dat er veel vluchttijden zijn veranderd. Vaak vluchten die eind april gaan. Ook bij ons is eergisteren opeens onze vlucht van BRU-YUL-NYC die op 24 april zou vertrekken verplaatst naar 25 april. Dus niet zomaar een paar uur eerder of later, maar een hele dag.
Dus ook een dagje korter vakantie. Vooropgesteld dat we nog wel kunnen gaan natuurlijk, dat is ook maar afwachten.
Zijn er meer mensen bij wie dat is gebeurd? En denken jullie dat er nog iets te 'regelen' valt? We hebben nu een mail weggestuurd naar Flysmarter, er vertrekken nl. nog wel andere vluchten op de 24e, mogelijk kunnen ze ons verplaatsen.
We vliegen met Air Canada, geboekt via Flysmarter.

Groeten, Esther
gewoonstuart
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2017, 20:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gewoonstuart »

Ik vertrek 2 mei naar San Francisco (dat was het plan)
Ik krijg nu al annulering binnen van een camping die we op 8 mei zouden bezoeken.

Alles hebben we losgeboekt nu zit ik met 20+ campings die waarschijnlijk niet door gaan + vip kaarten universal en nog andere uitjes waar we al voor hebben betaald.
04-17: PA, VA, MD, NJ, NY + Canada
04-18: FL
02-19: NV
03-22: CA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer