Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door Repie »

Verder zouden mijn zoon en ik vliegen met Norwegian vanaf A'dam naar NY JFK op 23-04. Daar verblijven site-seeing tot dinsdag 28-04 om vervolgens met een gehuurde auto over de Niagara-waterfalls naar Grand Rapids te rijden waar we vrienden hebben wonen. Dan op maandag 4-5 weer naar Chicago waarvandaan we zouden vliegen (weer met Norwegian, maar dan geboekt via Kiwi.com) op A'dam met een korte tussenstop op Londen.

Hotel Niagara en AirBNB Ny kan ik kosteloos annuleren. Auto ook, omdat ik voor €1,- per dag een soort annuleringsrecht had gekocht. Resteren de vliegtickets. Van Nederland naar Amerika € 655,- en retour in mei € 613,-. Totaal dus toch ruim € 1200,-. :sadcry: Betaald met VISA. Heb doorlopende reisverzekering bij SNS-bank, maar die dachten niets te kunnen uitkeren omdat ik of mijn zoon niet persoonlijk iets hebben (d.i. ziek zijn).

Wat is jullie advies? Pro-actief contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij of afwachten waar zij mee komen?
De boekingen laten staan tot over twee weken (dan kan ik hotel, auto en AirBNB ook nog kosteloos annuleren) in de hoop dat tegen die tijd alles weer opengegooid is? Zou voor ons eerste keer NY worden en dan wil je daar ook niet door een spookstad lopen waar niets open is. Verder zijn we beiden gebonden aan de schoolvakantie (zoon is student HAN en ik ben zelf docent VO).

Hoor graag wat meningen om mijn eigen mening te vormen. Ben momenteel best wel onzeker over wat nu wijsheid is.
Laatst gewijzigd door Repie op 14 mar 2020, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
IzzyB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2019, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door IzzyB »

Maxmannl schreef:
13 mar 2020, 20:16
Ik zie wel iets opvallends bij KLM in tekst specifiek voor US
Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference
In het eerste deel lees ik dat zolang je in zelfde reisklasse blijft bijv. Economy je niet het verschil hoeft bij te betalen als de reis duurder is.

2e deel lijkt te zeggen pas als je datum wilt veranderen naar na 1 juni moet je een eventueel verschil bij betalen.

Correct me if I'm wrong.

Ga morgen wel eens een paar uur in de wacht staan bij KLM. Heel veel meer is er in Brabant toch niet te doen op het moment.
Keep you posted 8)
En, lukt die wachtrij? Ik bel herhaaldelijk maar krijg enkel de ingesprek-toon en kan niet eens aansluiten in de wachtrij...
Wij zouden 18 april naar Tampa vliegen. Maar zoals t er nu naar uit ziet, zal het verzet moeten worden naar augustus ivm schoolgaande kinderen. Maar in augustus naar Florida gaan, trekt me niet. Teveel muggen, kans op onweer en benauwd weer. Kortom ik wil dus én de data wijzigen én de bestemming. Als het me de hoofdprijs gaat kosten, en dat zal wel, zullen we wellicht tóch de voucher moeten accepteren. Zal het blijven proberen maar lees graag uitkomsten van telefoontjes van anderen!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

Repie schreef:
14 mar 2020, 09:10
Hoor graag wat meningen om mijn eigen mening te vormen. Ben momenteel best wel onzeker over wat nu wijsheid is.
Persoonlijk zou ik voor die data nu nog even afwachten. Heb je al op de site vd vliegtickets gekeken wat ze daar voor mogelijkheden melden?
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door Repie »

Update: Norwegian stuurde e-mail maar geen enkele toezegging, wel hoe goed zij voor hun passagiers willen zorgen :|
Kiwi.com is mijn boeking verdwenen, als ik bel vragen ze later terug te bellen als jouw vlucht niet binnen drie dagen is, snap ik ergens ook wel weer, want voor deze bedrijven staat ook de hele boel in eens op de kop :roll:
JV199
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2020, 19:55

Re: Corona virus

Bericht door JV199 »

Ik vlieg 13 april richting San Fransisco, weten jullie hoe de situatie daar is? Wel nog heel spannend of dit door kan gaan. Daarna reizen wij door naar LA en LAS VEGAS. Hebben jullie tips wat ik in de gaten moet houden?
gewoonstuart
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2017, 20:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door gewoonstuart »

Ik vertrek 2 mei naar san Francisco voor een roadtrip van 30 dagen. Is maar de vraag of het doorgaat??

2 jaar naar uitgekeken en gespaard ervoor op werk minimaal vrij genomen zodat ik nu hele maand kon gaan..
04-17: PA, VA, MD, NJ, NY + Canada
04-18: FL
02-19: NV
03-22: CA
Gebruikersavatar
Djeli
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 mar 2007, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Monster

Re: Corona virus

Bericht door Djeli »

Ik zie dat onze vlucht voor 24 april is veranderd door United (geen mail gekregen, zelf in de app gezien). In plaats van direct naar SFO gaan we nu met een overstap in NY. Een reis van 18 uur ipv 11 uur. Omdat we reizen met 3 kinderen hebben we voor rechtstreeks gekozen en zijn we zeker niet blij met deze wijziging. Iemand een idee wat onze opties nu zijn?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus

Bericht door mtl »

Best mogelijk dat die directe vlucht naar SFO eruit is gehaald is op die dag. In dat geval zijn er weinig opties. Ik zou z.s.m. contact opnemen met United.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door sandpatt »

Onze vlucht naar SF is er nu ook uitgehaald zie ik (19april).
We krijgen nu de vroege vlucht naar EWR (dus moeten we nu een hotel betalen in AMS om op tijd te zijn).
Onze aansluitende vlucht in SFO vertrekt een uur voordat de vlucht van EWR toekomt... Kan dus helemaal niet.

Ik heb al verschillende keren gebeld met United, maar bij elk alternatief die ik voorstel doen ze moeilijk. Allerminst tevreden van hun service!
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
krissy98
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door krissy98 »

Repie schreef:
14 mar 2020, 09:10
Verder zouden mijn zoon en ik vliegen met Norwegian vanaf A'dam naar NY JFK op 23-04. Daar verblijven site-seeing tot dinsdag 28-04 om vervolgens met een gehuurde auto over de Niagara-waterfalls naar Grand Rapids te rijden waar we vrienden hebben wonen. Dan op maandag 4-5 weer naar Chicago waarvandaan we zouden vliegen (weer met Norwegian, maar dan geboekt via Kiwi.com) op A'dam met een korte tussenstop op Londen.

Hotel Niagara en AirBNB Ny kan ik kosteloos annuleren. Auto ook, omdat ik voor €1,- per dag een soort annuleringsrecht had gekocht. Resteren de vliegtickets. Van Nederland naar Amerika € 655,- en retour in mei € 613,-. Totaal dus toch ruim € 1200,-. :sadcry: Betaald met VISA. Heb doorlopende reisverzekering bij SNS-bank, maar die dachten niets te kunnen uitkeren omdat ik of mijn zoon niet persoonlijk iets heb (d.i. ziek ben).

Wat is jullie advies? Pro-actief contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij of afwachten waar zij mee komen?
De boekingen laten staan tot over twee weken (dan kan ik hotel, auto en AirBNB ook nog kosteloos annuleren) in de hoop dat tegen die tijd alles weer opengegooid is? Zou voor ons eerste keer NY worden en dan wil je daar ook niet door een spookstad lopen waar niets open is. Verder zijn we beiden gebonden aan de schoolvakantie (zoon is student HAN en ik ben zelf docent VO).

Hoor graag wat meningen om mijn eigen mening te vormen. Ben momenteel best wel onzeker over wat nu wijsheid is.

Ik zou afwachten, het verbod loopt in feite 13 april af. Annuleren kan altijd nog.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus

Bericht door BigJesper »

Ook mijn eerste vlucht op 23 april naar Houston is veranderd naar Newark. Bijkomend voordeel is wel een ruimere overstap en twee uur eerder op de eindbestemming. :mrgreen:

Ik zie het wel. Ik denk dat er nog genoeg gaat veranderen.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door MarjoleinW »

Onze heenvlucht op 22-4 is ook veranderd zie ik. Nu 3 uur eerder vertrekken en via EWR naar Jacksonville en geen eerdere aankomsttijd. Ik was net zo blij met mijn tijden en heb ook nog extra betaald voor zitplaatsen...nou ja op dit moment ben ik al heel blij als we uberhaupt gaan dus ik wacht het maar even af.

Ik kan mij voorstellen dat het chaos is overal dus zoemmm relaxstand aan en afwachten. :angel11:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

Djeli schreef:
14 mar 2020, 10:33
Ik zie dat onze vlucht voor 24 april is veranderd door United (geen mail gekregen, zelf in de app gezien). In plaats van direct naar SFO gaan we nu met een overstap in NY. Een reis van 18 uur ipv 11 uur. Omdat we reizen met 3 kinderen hebben we voor rechtstreeks gekozen en zijn we zeker niet blij met deze wijziging. Iemand een idee wat onze opties nu zijn?
Onze vlucht naar Denver op de 23e met tussenstop in Washington is ook gewijzigd naar een tussenstop in NY. Vluchttijden zijn ook veranderd...
Ik kan geen gratis zitplaatsen meer kiezen, sowieso geen zitplaatsen meer bij elkaar. En ik MOET echt bij het raam, anders word ik gek van de evenwichtsstoornissen... Oh god, ik kan wel janken :shock: :crybaby:
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information
Despite the new travel guidelines ordered by the US administration on passengers from the European Union, Switzerland and other countries, Lufthansa Group Airlines will continue to offer flights to the USA from Germany, Austria, Switzerland and Belgium.
The Lufthansa Group will continue operating flights from:

· Frankfurt to Chicago and Newark (New York)
· Zurich to Chicago and Newark (New York)
· Vienna to Chicago
· Brussels to Washington

beyond 14 March, thus maintaining at least some air traffic connections to the USA from Europe. The airlines are currently working on an alternative flight schedule for the USA. Passengers will still be able to reach all destinations within the USA via the U.S. hubs and connecting flights served by our partner airline, United Airlines.
All other U.S. flights will be suspended until further notice due to U.S. administration restrictions, including all departures from Munich, Düsseldorf and Geneva. The Lufthansa Group will continue to serve all destinations in Canada until further notice.
https://www.united.com/ual/en/NL/fly/tr ... onPolicies
In order to assist customers departing Europe, we have capped fares to the United States from countries affected by the government-imposed travel policy.* If you're scheduled to travel March 10 – April 30, 2020 and would like to change your plans, there is no fee to do so, regardless of when you purchased your ticket or where you're traveling. See waiver details

*We will continue to fly our regular schedule from Europe to the U.S. through March 20. After that, we expect to fly daily to Zurich, Brussels, Paris, Amsterdam, Manchester and Edinburgh, maintain multiple flights to Frankfurt and Munich, and operate 18 daily flights to and from London, three to Dublin and four flights a week to Lisbon, all while continuing to monitor demand. Schedule changes will take place this Saturday, March 14. At that time, customers will be able to check the status of flights beyond March 20 on united.com or the mobile app.
Wildi
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2014, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 14

KLM

Bericht door Wildi »

We zouden op 7 april vliegen met KLM naar Tampa.
Omwille van de onzekerheden overal zou ik opteren om een voucher aan te vragen.
Alleen is het me niet goed duidelijk hoe dit te registreren op de website van KLM.
Ik zou het volgende doen : aanmelden, de trip selecteren, kiezen voor “teruggave”,
Dan ticket restitutie, en dan als reden “instapweigering”. Of moeten we daar kiezen voor “ Health situation in China “ ?

Iemand ervaring hiermee aub ?
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door sandpatt »

Zonet nog eens een uurtje aan de lijn gehangen met United. Deze keer wel uitstekend geholpen.
Blijkbaar is de enige vlucht vanuit AMS naar de USA voor de komende periode deze naar EWR. Alle andere zijn geannuleerd. De vluchten zitten ook al zo goed als vol.
Wij kunnen nu zonder meerkost vanuit Brussel vliegen (daar zijn meer opties).
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

sandpatt schreef:
14 mar 2020, 12:39
Zonet nog eens een uurtje aan de lijn gehangen met United. Deze keer wel uitstekend geholpen.
Blijkbaar is de enige vlucht vanuit AMS naar de USA voor de komende periode deze naar EWR. Alle andere zijn geannuleerd. De vluchten zitten ook al zo goed als vol.
Wij kunnen nu zonder meerkost vanuit Brussel vliegen (daar zijn meer opties).
Maar wat nou als we uiteindelijk tóch niet kunnen vliegen omdat de ban voor Europeanen voortduurt... heb je dan nog het recht om je vlucht weer te wijzigen naar een andere datum? Of vervallen met deze wijziging van vertrekluchthaven al je rechten?
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door Repie »

IngridUSA schreef:
14 mar 2020, 09:49
Repie schreef:
14 mar 2020, 09:10
Hoor graag wat meningen om mijn eigen mening te vormen. Ben momenteel best wel onzeker over wat nu wijsheid is.
Persoonlijk zou ik voor die data nu nog even afwachten. Heb je al op de site vd vliegtickets gekeken wat ze daar voor mogelijkheden melden?
Wel gekeken maar op Kiwi.com is mijn boeking helemaal verdwenen, terwijl ik geen bericht heb gehad. Gaat over de terugreis van 4 mei?!
Ik kan daar dus niets doen, ook geen bericht sturen. Bellen blijft over, maar dat liever niet als je niet de komende drie dagen moet vliegen...

Voor de heenreis (Norwegian) geldt dat de reis er nog gewoon instaat om 23-04 15:15 direct van A'dam naar NY JFK. Geen mogelijkheden om om te boeken oid. Blijkbaar omdat deze vliegreis er nog steeds instaat als zijnde een vlucht die doorgaat.

Het is allemaal erg onduidelijk. Denk voor de vliegtuigmaatschappijen zelf ook niet eenvoudig :crazy:
Repie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 feb 2020, 15:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door Repie »

1N9R1D schreef:
14 mar 2020, 12:49
sandpatt schreef:
14 mar 2020, 12:39
Zonet nog eens een uurtje aan de lijn gehangen met United. Deze keer wel uitstekend geholpen.
Blijkbaar is de enige vlucht vanuit AMS naar de USA voor de komende periode deze naar EWR. Alle andere zijn geannuleerd. De vluchten zitten ook al zo goed als vol.
Wij kunnen nu zonder meerkost vanuit Brussel vliegen (daar zijn meer opties).
Maar wat nou als we uiteindelijk tóch niet kunnen vliegen omdat de ban voor Europeanen voortduurt... heb je dan nog het recht om je vlucht weer te wijzigen naar een andere datum? Of vervallen met deze wijziging van vertrekluchthaven al je rechten?
Bij een van de maatschappijen waarmee ik vlieg staat idd dat je eenmalig kunt wijzigen en daarmee het recht op restitutie vervalt. Wel iets om duidelijk te hebben voordat je gaat omboeken naar een andere stad waar vandaan je mogelijk ook niet kunt vliegen, lijkt me...
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

Repie schreef:
14 mar 2020, 13:01
1N9R1D schreef:
14 mar 2020, 12:49

Maar wat nou als we uiteindelijk tóch niet kunnen vliegen omdat de ban voor Europeanen voortduurt... heb je dan nog het recht om je vlucht weer te wijzigen naar een andere datum? Of vervallen met deze wijziging van vertrekluchthaven al je rechten?
Bij een van de maatschappijen waarmee ik vlieg staat idd dat je eenmalig kunt wijzigen en daarmee het recht op restitutie vervalt. Wel iets om duidelijk te hebben voordat je gaat omboeken naar een andere stad waar vandaan je mogelijk ook niet kunt vliegen, lijkt me...
Precies dat dus... Ik ben ook niet blij met de nieuwe vlucht, maar laat het eerst maar zo. Bang dat ik onszelf klem zet in een situatie die nog onwenselijker is dan deze nieuw voorgestelde vlucht.
Ik ga proberen relaxed achterover te leunen en te wachten tot de 30 dagen voorbij zijn en bekijk dan weer wat we gaan doen. Afwachten is al uitdagend genoeg :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer