Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

Het reisadvies is zojuist gewijzigd naar oranje. Voor wie hem nog niet heeft: download de reisapp van buitenlandse zaken. Ook handig voor als je hopelijk straks weer wel op reis bent.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Dat is goed nieuws ivm de dekking door een aantal annuleringsverzekeringen. Ook voor mensen die niet meer te annuleren huizen hebben gehuurd enz
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Corona virus

Bericht door Meisje22 »

Waarom is dat precies goed nieuws? Mbt de verzekering
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Een beperkt aantal annuleringsverzekeringen keert uit bij een oranje of rood reisadvies. Tot een uur geleden was het reisadvies voor de VS groen dus kon je daar niet terecht. Nu dus wel ;)
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Corona virus

Bericht door Kevin77 »

Bij mij is Amerika nog groen

Edit: op de gedetaileerde kaart oranje, niks gezegd
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door ValerieLe »

ClaireVHaut schreef:
12 mar 2020, 17:53
ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 17:32


Misschien is het dan mogelijk om naar London toe te gaan en vanuit daar naar Amerika te reizen?
Nee..je kan als Nederlander niet via London. Je mag de afgelopen 14 dagen niet in een schengenland zijn geweest.. en op je Esta staat ook NL.
Dus je kan er niet voor kiezen om 2 weken in England te blijven en dan te vliegen naar Amerika?
Malou97
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door Malou97 »

https://partner.booking.com/en-gb/help/ ... oronavirus

Begrijp ik het goed dat uit deze informatie blijkt dat Booking.com (net als AirBNB) de eventuele kosten vergoed van reizigers die door Forced Circumstances niet (naar o.a. Amerika) kunnen reizen, en dat dit dus ook geldt voor mensen die hun accommodatie zonder gratis annuleren hebben geboekt?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat Booking.com hier precies mee bedoelt.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

@ValerieLe Kun jij ook niet beter omboeken? Heb je al geïnformeerd bij je reisbureau of waar je hebt geboekt?
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door ValerieLe »

@IngridUSA
Ik vlieg pas op 20 juli wat over meer dan 4 maanden is dus ik heb er nu nog niks aan om om te boeken.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Ik ben heel, heel benieuwd hoe de situatie over 30 dagen is. Wat een shit zooi voor de gene die binnen nu en 30 dagen zouden vliegen. Succes met alle ellende! :cry:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus

Bericht door IngridUSA »

@ValerieLe
Dan zou ik nu nog maar gewoon even afwachten hoe het er eerst over 30 dagen (en eventueel daarna nog) uit ziet. Het heeft nu voor jou echt geen zin om na te denken of je eerst 14 dagen naar Engeland zou kunnen. Vanaf juli gaan er hier op het forum tientallen naar de VS (ik ook). Je bent niet de enige. Blijven lezen hier, maar neem anders zelf contact op met je reisbureau of kijk op de site waar je hebt geboekt voor meer info.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus

Bericht door ONYX666 »

mischien is het geen 30 dagen maar korter of langer

"Hij sprak de hoop uit dat de beperkingen snel kunnen worden opgeheven, net als het verbod op vluchten van en naar China. „Maar het kan ook zijn dat ik de periode juist verleng.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1691041 ... liegverbod

in de officiele statement staat ook geen eindtermijn maar dat de president deze bepaald (sectie 4)

https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Corona virus

Bericht door ONYX666 »

ben dan ook benieuwd of airlines nu al vluchten voor einde 30 dagen periode annuleren of dat ze het per dag gaan bekijken.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door Eskm »

Allen,

Mijn vlucht : Departure ex BXL 12March 2020 12:55
to Keflavik Is for final destination Seattle.

Maar… hedenmorgen omstreeks 03:00 belde mijn Seattle-local (werkzaam in de hospitality sector) me op
met het dwingend advies mijn reis te annuleren agv de brede impact vh corona virus en de Trump ban en ja,
het hakt in locaal Seattle zeer hard.
Onze plannen inzake drie NBA games, soccer (Sounders) en bezoek facilities& restaurants
en Grunge Tour zijn ‘suspended, cancelled, closured or trimmed’.
Voor de virus spread info en details gelieve naar de plaatselijke news media te surfen.
Vertrekken is één ding maar retour kan nog een issue vormen en er is zelf sprake van quarantine areas.

Mijn voorziene verblijf was slechts anderhalve week te Seattle,…
maar ik wou alle eventuele risico’s vermijden bij terugkeer voor mijn naaste omgeving.
Dus... finaal beslist de booking te cancellen.
Volgens de actual guidelines mag ik Flight Refunds vergeten, 30 days travel Ban start pas op vrijdag 13maart.
Niettemin heb ik een vriendelijk verzoek gestuurd, you’ll never know…

All tickets & bookings waren reeds lang vooraf besteld, quasi alles wordt terug betaald.
Nog afwachten hoe de luchtvaartmaatschappij eventueel zal reageren.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Hans B »

Tja, ik kan het ook vergeten.
We zouden as dinsdag de 17e naar onze camper in Arizona voor 2 maanden.
Ik heb TIX gebeld ivm de tickets, ze nemen niet op. Derhalve een mail gestuurd hopen dat ze daarop wel reageren.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus

Bericht door babarage »

Roshelle schreef:
12 mar 2020, 16:22
Wij vliegen met American Airlines via Londen en daarom krijgen wij niets terug (de vlucht wordt niet geannuleerd). Niets is er mogelijk, geen refund, geen cadeaubon alleen maar omboeken voor een gigantisch bedrag naar andere data.
Hé? Dit staat op de site van American:

The change fee is waived if you:

Booked an American Airlines flight
Bought your ticket on or before March 1, 2020
Are scheduled to travel March 1 - April 30, 2020
Can travel March 1 - December 31, 2020 or within 1 year of date the ticket was issued, whichever is earlier
Keep in mind, you may owe any difference in ticket price when you rebook your trip.

Change your trip or cancel and rebook later

You’re allowed to make changes to your trip once. You can change it now, or cancel and rebook later.

Keep in mind:

Travel must start by December 31, 2020 or within 1 year of date the ticket was issued, whichever is earlier.
The change fee will be waived but you may still owe any difference in ticket price when you rebook your trip.
Change or cancel online
Here's how:

Find your trip
If your trip is eligible, you'll see 'Change trip' or ‘Cancel trip’ in the top toolbar
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door ClaireVHaut »

@ValerieLe Ik las dat je pas in juli gaat.. dan zou ik nu niet gaan panieken hoor.. Ik zou afwachten. Het kan immers snel weer veranderen.. Trump houdt heus niet de boel dicht tot juli.

Voor de Canadagangers. Air Transat heeft hun omboek policy veranderd (versoepeld) dus.. mocht het straks ook daar de mist in gaan..


12 maart, 2020 -

We know that sometimes plans change due to unforeseen events like coronavirus (COVID-19): that’s why we are offering our passengers the flexibility to amend existing bookings. Transat will waive the change fees on all flights booked before March 4, 2020, for travel by April 30, 2020.

As such, all customers who have booked a flight to any destination offered by Transat for travel by April 30, 2020 can change their travel dates or destination—or both—once at no charge towards travel completed by December 31, 2020. Customers who wish to cancel their reservation can use the credit towards subsequent travel completed by December 31, 2020.

Changes to individual bookings can be made up to 3 days prior to departure. Should there be a pricing disparity between the initial booking and the new booking, customers will have to pay the supplement, and no refund will be given should the price be lower than the initial price. To change existing individual bookings for travel by April 30, 2020, made on our website or via our customer contact centre, please fill out this form.

Changes to group bookings can be made up to 21 days before departure. Certain conditions apply. To change existing group bookings, please contact our groups department.

Customers who booked through a travel agency must contact their travel agents.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona virus

Bericht door babarage »

Lijkt er op dat Unive vergoedt na inreisverbod (al vind ik het nog wat vaag dat ze er aan toevoegen dat het buiten jouw schuld moet zijn, allicht met een verbod).


Door een reisverbod (bijvoorbeeld voor Amerika) krijg ik geen visum of is mijn visum ingetrokken en ik kan hierdoor niet meer op reis. Krijg ik een vergoeding?
Heeft u een annuleringsverzekering bij ons, dan is dit verzekerd. Dit geldt alleen als u buiten uw schuld het visum niet krijgt of als buiten uw schuld het visum wordt ingetrokken. Wij betalen dit alleen als het bedrijf waar u de boeking heeft gedaan (bijv. reis- of vervoersorganisatie) of de ANVR de kosten voor het annuleren of omboeken niet betaalt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus

Bericht door Tantelotje »

Wij zitten nu in Florida en hebben besloten niet nog een week af te wachten met onze terugvlucht.
Ik baal enorm, ook omdat mijn ouders mee zijn en het hun eerste verre reis is. Maar mede juist daarom vanmorgen naar een vliegveld gereden en aan de balie bij United omgeboekt naar zaterdag. :cry:
We zullen pas achteraf weten of het nodig was maar ik wil niet meemaken dat we hier met 4 stranden.

Het wijzigen van de terugvlucht was kosteloos, we krijgen in ieder geval een deel van de villa terug maar schieten er zo'n 200 euro bij in. Maar liever dat dan dat de vliegtuigmaatschappijen besluiten niet meer te vliegen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer