Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb netjes een voucher voor het uitgegeven bedrag van KLM ontvangen. Zal nu wel wat langer duren gok ik zo.
Groetjes,
Daniel
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Ik wil liever m'n geld terug @Mrvanilla
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door T_Erkens »

Wij vertrekken 14 mei en 9 juni terug. Voor nu ga ik er gewoon vanuit dat we kunnen gaan, zelfs als Trump het nog een keer met 30 dagen zou verlengen vallen we buiten die periode. Voor de mensen die hier nu wel mee geraakt worden, heel veel succes met alle nazorg!
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door bennov »

Wij vertrekken 25 april voor een reisje naar SF, LA en familie en terug op 8 mei. 25 april valt dus nog na de 30 dagen....voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Annuleren heeft nu nog geen zin, want dan gaat het mij (sowieso) geld kosten. En ik heb de hoop dat het na die 30 dagen wel weer open gaat, dus dat we "gewoon" die kant op kunnen. En mocht het niet zo zijn, dan is het niet anders helaas. Wel verschrikkelijk zuur dan, maar dat is het nu al voor de mensen die in de komende periode zouden reizen.
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door Franka2410 »

Mrvanilla schreef:
12 mar 2020, 10:46
Ik heb netjes een voucher voor het uitgegeven bedrag van KLM ontvangen. Zal nu wel wat langer duren gok ik zo.
Heb je al contact gehad met KLM over een reis die in de periode van 30 dagen valt en een voucher voor die periode ontvangen? Ik heb nog geen email o.i.d. gehad. Ik wil mijn reis graag omboeken naar juni. Ik twijfel om voor de zekerheid een optie te nemen op de vlucht in juni omdat de prijzen nu (nog) laag zijn en de vraag in juni door deze maatregelen misschien ook groter wordt.

Het gaat in mijn geval trouwens om een retourvlucht van Delta, maar wel geboekt door KLM. Dan klopt het toch dat ik dit moet wijzigen, omboeken of vouchers / geld teruggave via KLM moet regelen? Of heb ik dit verkeerd begrepen en gaat het wel via Delta.
Zaliyah
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:05

Re: Corona virus

Bericht door Zaliyah »

Net reactie van cheaptickets, we moeten afwachten voor nu zeggen hun gewoon dat de vlucht nog staat en we enkele dagen moeten afwachten.
Super tof als je de 19de op vakantie gaat...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

Net gesproken met mijn werkgever. Het seizoen begint pas in september (als er iets begint...) maar is dus nog een eind weg. Maar ik MOET(!!!) 22 april in Las Vegas zijn. Links- of rechtsom. Daar valt of staat onze new business mee voor 2020-2021.

Zoals het er nu uitziet vlieg ik begin april naar Canada. Mexico kan ook. Blijf daar 14 dagen om dan vervolgens Amerika in te reizen als dat dan nog is toegestaan. Of we dan 26 april terug naar huis gaan. Of dat ik naar "huis" ga in Oregon is dan de volgende stap.

Nu heb ik vrienden in Canada wonen dus ik ga me wel vermaken. Of ergens 14 dagen op een Mexicans strand kom ik ook wel door. Maar heel erg optimaal is het natuurlijk allemaal niet. Nou zijn ze thuis al ruimschoots gewend aan het feit dat ik hele periodes in het jaar niet of amper thuis ben. Maar echt heel enthousiast werd er niet gereageerd. Gelukkig maar... :wink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus

Bericht door Mrvanilla »

harryh schreef:
12 mar 2020, 10:47
Ik wil liever m'n geld terug @Mrvanilla
Snap ik. Bij mij ging het om een zakelijke reis dus wat mij betreft een prima oplossing zo.
Franka2410 schreef:
12 mar 2020, 11:01
Heb je al contact gehad met KLM over een reis die in de periode van 30 dagen valt en een voucher voor die periode ontvangen?
Ja, via KLM/Whatsapp geregeld.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus

Bericht door roelb »

Opmerking moderator

Bericht verwijderd.

Opmerking moderator

Topic voor nu alleen gebruiken mbt verbod op reizen en het elkaar helpen zoeken naar informatie hierover.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus

Bericht door BigJesper »

Zaliyah schreef:
12 mar 2020, 11:01
Net reactie van cheaptickets, we moeten afwachten voor nu zeggen hun gewoon dat de vlucht nog staat en we enkele dagen moeten afwachten.
Super tof als je de 19de op vakantie gaat...
Hoi Zaliyah,

Ik lees even mee. Met welke maatschappij zou je vliegen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Reisorganisatie TUI heeft besloten om Nederlanders vandaag al niet meer naar Amerika te laten reizen, vanwege het door de Amerikaanse president Donald Trump ingevoerde inreisverbod voor Europeanen. Er stond voor vanochtend een vlucht naar Florida gepland, maar op deze reis zijn geen Nederlanders meegegaan.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

bennov schreef:
12 mar 2020, 11:00
Wij vertrekken 25 april voor een reisje naar SF, LA en familie en terug op 8 mei. 25 april valt dus nog na de 30 dagen....voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Annuleren heeft nu nog geen zin, want dan gaat het mij (sowieso) geld kosten. En ik heb de hoop dat het na die 30 dagen wel weer open gaat, dus dat we "gewoon" die kant op kunnen. En mocht het niet zo zijn, dan is het niet anders helaas. Wel verschrikkelijk zuur dan, maar dat is het nu al voor de mensen die in de komende periode zouden reizen.
Ik blijf ook (wellicht tegen beter weten in) hoop houden dat Trump na deze 30 dagen inziet dat het Amerika wel heeeeel veel geld gaat kosten door alle toeristen te weren. En dat hij dan alle reizigers weer met open armen ontvangt. Dus dat wij de 23e april alsnog kunnen vertrekken...
Sowieso annuleer ik nog niet. Dat kan een week voor ons vertrek nog wel.

Voor alle reizigers die nu wel al hinder ondervinden: heel veel sterkte! Hopelijk komt er een passende oplossing, maken jullie in de toekomst alsnog die mooie reis en kan iedereen die nu nog in de USA zit veilig thuiskomen!
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door Franka2410 »

Mrvanilla schreef:
12 mar 2020, 11:04

Ja, via KLM/Whatsapp geregeld.
Dat ga ik ook nog even proberen :). Hoop dat ze daar gauw op reageren zodat ik die voucher kan gebruiken om de vlucht om te boeken naar de gewenste data in juni. Dan heb ik in elk geval de zekerheid dat de vlucht en het hotel voor die data geregeld zijn.
Zaliyah
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:05

Re: Corona virus

Bericht door Zaliyah »

BigJesper schreef:
12 mar 2020, 11:07
Zaliyah schreef:
12 mar 2020, 11:01
Net reactie van cheaptickets, we moeten afwachten voor nu zeggen hun gewoon dat de vlucht nog staat en we enkele dagen moeten afwachten.
Super tof als je de 19de op vakantie gaat...
Hoi Zaliyah,

Ik lees even mee. Met welke maatschappij zou je vliegen?
Via cheap tickets met United airlines
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus

Bericht door BigJesper »

Zaliyah schreef:
12 mar 2020, 11:12
Via cheap tickets met United airlines
Oké, ik dus ook. Alleen ik vlieg pas 23 april, dus net buiten het huidige verbod. United geeft om haar website aan dat je je huidige ticket kan omboeken. Daar kan je cheaptickets ook op wijzen.
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door BerryHD »

@1N9R1D
Wij vertrekken eveneens 23 april. Na alle terugreisperikelen met TUI (21 mei) kan dit er ook nog wel bij. Ook maar afwachten wat de komende weken gaat gebeuren...
Laatst gewijzigd door BerryHD op 12 mar 2020, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

1N9R1D schreef:
12 mar 2020, 11:10
bennov schreef:
12 mar 2020, 11:00
Wij vertrekken 25 april voor een reisje naar SF, LA en familie en terug op 8 mei. 25 april valt dus nog na de 30 dagen....voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Annuleren heeft nu nog geen zin, want dan gaat het mij (sowieso) geld kosten. En ik heb de hoop dat het na die 30 dagen wel weer open gaat, dus dat we "gewoon" die kant op kunnen. En mocht het niet zo zijn, dan is het niet anders helaas. Wel verschrikkelijk zuur dan, maar dat is het nu al voor de mensen die in de komende periode zouden reizen.
Ik blijf ook (wellicht tegen beter weten in) hoop houden dat Trump na deze 30 dagen inziet dat het Amerika wel heeeeel veel geld gaat kosten door alle toeristen te weren. En dat hij dan alle reizigers weer met open armen ontvangt. Dus dat wij de 23e april alsnog kunnen vertrekken...
Sowieso annuleer ik nog niet. Dat kan een week voor ons vertrek nog wel.

Voor alle reizigers die nu wel al hinder ondervinden: heel veel sterkte! Hopelijk komt er een passende oplossing, maken jullie in de toekomst alsnog die mooie reis en kan iedereen die nu nog in de USA zit veilig thuiskomen!
Mja maar als je daar in quarantaine moet vergoedt de verzekering ook niks.
En als Trump besluit opeens dat het hele of halve land dicht moet blijft er ook weinig van de reis over.

Ik vlieg ook eind april maar de onzekerheid of de dure reis niet daar ter plekke in een deceptie eindigt vind ik ook niet heel fijn.
pelidee
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2019, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door pelidee »

Sterkte iedereen met het regelen van omboekingen etc.
Ook wij kunnen aanstaane maandag niet naar New York. Vanavond maar eens bellen met de KLM, althans... als we er door komen.
Zijn er mensen geweest die vanmorgen al contact hebben gehad? Zo ja, wat is er uit gekomen?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

dizzymisslizzy1983 schreef:
12 mar 2020, 11:22
Mja maar als je daar in quarantaine moet vergoedt de verzekering ook niks.
En als Trump besluit opeens dat het hele of halve land dicht moet blijft er ook weinig van de reis over.

Ik vlieg ook eind april maar de onzekerheid of de dure reis niet daar ter plekke in een deceptie eindigt vind ik ook niet heel fijn.
Daar heb je een punt... Dat zou ook niet fijn zijn. :?
Nou ja, we volgen het nieuws op de voet en wachten vooralsnog af.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

BigJesper schreef:
12 mar 2020, 08:40
Onze reis staat op 23 april gepland, net buiten de 30 dagen.

Cheaptickets (waar de tickets geboekt zijn) raadt aan om vier weken van tevoren naar de situatie te kijken. Via United is gelukkig alles om te boeken.

Afwachten en duimen maar. Sneu voor de mensen die getroffen zijn.
Same here, ook 23 april. Waar vlieg jij heen?
Wij willen eigenlijk kort nadat het reisverbod afloopt de knoop doorhakken. Dat zou ongeveer een week van te voren zijn. Wat jij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer