Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus

Bericht door covri »

ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 09:18
Ik vertrek 20 juli voor een maand naar amerika, zou het dan al weg zijn?
Helaas, m'n glazen bol is stuk :wink:
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door Franciscus »

dickdale schreef:
12 mar 2020, 09:12
Wellicht is het reizen via de UK een optie?
Nee helaas. Het inreisverbod geldt voor alle mensen die veertien dagen voor hun geplande vertrek naar de Verenigde Staten in de landen zijn geweest die onder het Europese Schengenverdrag vallen.

Of je moet dus eerst een paar weken in de UK blijven, is niet echt een reële optie voor de meeste mensen. En dan is het nog de vraag of het verbod niet verlengd of uitgebreid.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door vana »

Maar als je vlucht niet doorgaat krijg je toch gewoon je geld terug? Of een voucher?

Wij hebben de tickets geboekt via Vliegwinkel.nl. Die is aangesloten bij het ANVR
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door ValerieLe »

covri schreef:
12 mar 2020, 09:35
ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 09:18
Ik vertrek 20 juli voor een maand naar amerika, zou het dan al weg zijn?
Helaas, m'n glazen bol is stuk :wink:
Het was gewoon een vraag inverband met omboeken
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door Franciscus »

Maar als je vlucht niet doorgaat krijg je toch gewoon je geld terug? Of een voucher?
Wij hebben de tickets geboekt via Vliegwinkel.nl. Die is aangesloten bij het ANVR
https://www.anvr.nl/archief/overzicht.a ... %20COVID19

Uit de veel gestelde vragen op de ANVR-site:

Ik heb geen pakketreis maar via een ANVR-bedrijf alleen een los ticket geboekt of een hotelovernachting. Hoe is het dan geregeld?
​Dat is een groot verschil. Je hebt dan een contract met de vliegtuigmaatschappij of het hotel, waarvoor het ANVR bedrijf heeft bemiddeld. Als je wilt wijzigen/annuleren ben je afhankelijk van de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij of het hotel. Uiteraard kan je ANVR boekingskantoor helpen, maar het is uiteindelijk de vliegtuigmaatschappij of hotel die beslist.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus

Bericht door BonnyR »

OOh....lees het net allemaal. Wat vreselijk, vreselijk balen niet alleen voor de mensen die komende maand zouden gaan, maar ook de periode erna. Het gedoe en ellende met annulering e.d. die hier uit voorkomt.Zo wie de voorpret en er naar toe leven, alles op losse schroeven. Bah! :cry: En dan En alleen voor Europa met nog een paar landen een inreisverbod ? Trump moet nog even goed op de wereldkaart kijken naar het aantal besmettingen. De UK heeft bijna evenveel besmettingen over een groter gebied.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Franka2410
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2019, 11:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door Franka2410 »

Bushmaster schreef:
12 mar 2020, 09:13
Franka2410 schreef:
12 mar 2020, 08:52
Alle virologen hebben goede hoop dat het virus in de zomer niet 'overleeft',
Kijken of de toeristen branche de zomer wel overleeft, als je ziet hoeveel vluchten er alleen al vanaf Schiphol dagelijks naar de US vliegen....
Daar heb je ook gelijk in inderdaad.. Er is heel veel onzeker de komende weken en maanden :(
bobbieken
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2020, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus

Bericht door bobbieken »

Da's wakker worden in een soort van nachtmerrie! Wij vertrekken normaal 24 april t/m 2 juni, mini cruise Bahama's, rondreis zuidelijke staten nadien. Echtgenoot is nog tot 12 april in Spanje. Geraakt die terug? Kunnen we vertrekken de 24ste? Pff, voorvreugde en voorbereidingen zijn ver te zoeken nu. Gelukkig heb ik quasi alles via TUI laten boeken (vliegtuig, hotels behalve 2, huurauto's), dus hoop ik wel dat we ofwel vergoed worden ofwel kunnen omboeken (vraag is alleen naar wanneer want mijn zus en mijn jongste dochter gaan een deel van de reis mee en niet evident om dat allemaal in te plannen). Alleen de tickets voor de uitstappen (Seaworld, Harry Potter, Cape Canaveral, Hop on Miami) heb ik zelf geboekt, dacht verder te doen in de overige steden (NOLA, Memphis enz) maar wacht er nu mee. Wie had dat enkele dagen geleden gedacht?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus

Bericht door covri »

@ValerieLe

Ik wou dat ik het wist....
Wij vertrekken 28 mei.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door ValerieLe »

Mijn vriend woont in Amerika en we konden elkaar eindelijk weer zien na 1,5 jaar. En als ik niet kan reizen dan zien we elkaar waarschijnlijk weer een jaar of meer niet. Ik hoop op alles dat het snel weg is en dat ze na deze 30 dagen weer vluchten uit Europa toe laten. Ik hoop ook dat u gewoon op vakantie kan gaan net zoals alle andere mensen met vakantie plannen naar Amerika
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door Jolanda68 »

Wij zouden op 29 mei vertrekken, wat moet je nou hè? Toch nog maar even afwachten of het tegen die tijd "opgelost" is. Wij hebben vluchten via Cheaptickets, de huurauto en hotels zijn annuleerbaar, behalve 1 airbnb, volgens mij ben je dan niet alle kosten kwijt. Pfff :?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Kletskous »

Ik vind het vreselijk voor allen die zouden vertrekken de komende periode. Ik kan me goed voorstellen wat ontzettend balen dit is.
Het enige dat ik hoop dat iedereen dan tenminste er financieel niet te veel bij inschiet en met hoge kosten blijft zitten die niet vergoed worden.
Ik duim voor jullie en hoop van harte dat de situatie weer z.s.m. normaal wordt en iedereen snel weer van Amerika kan genieten (en het virus er niet meer is).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Natasjava »

Hier ook veel onzekerheid.. Wij zouden 18/5 vertrekken..
Gelukkig zijn onze auto/hotels nog niet betaald én allemaal 100% gratis te annuleren tem 16/5, dus financieel zullen we er niet veel van merken. Hopelijk kan er ook een regeling getroffen worden voor de vliegtickets.

Bijkomend iets is dat ik zwanger ben, en het uitstellen van de reis naar een later moment dus niet echt handig is voor ons, want dan zal ik al te ver zijn... Onze laatste kinderloze reis komt nu dus in het gedrang, haha :cry:

Ben benieuwd hoe alles verder zal uitdraaien... Hopelijk heffen ze na deze 30 dagen de travel ban gewoon terug op...
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus

Bericht door bleesje »

Franciscus schreef:
12 mar 2020, 09:36
dickdale schreef:
12 mar 2020, 09:12
Wellicht is het reizen via de UK een optie?
Nee helaas. Het inreisverbod geldt voor alle mensen die veertien dagen voor hun geplande vertrek naar de Verenigde Staten in de landen zijn geweest die onder het Europese Schengenverdrag vallen.

Of je moet dus eerst een paar weken in de UK blijven, is niet echt een reële optie voor de meeste mensen. En dan is het nog de vraag of het verbod niet verlengd of uitgebreid.
Precies, je moet er dan 14 dagen zitten (zover ik het nu begrijp). Maar volgens mij kan je dan beter ergens anders 14 dagen gaan zitten (waar nog geen/nauwelijks Corona is bijvoorbeeld). Maargoed, wellicht blokkeert Trump over 10 dagen alle inwoners van Europa wel, ongeacht waar ze op dat moment zitten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

ValerieLe schreef:
12 mar 2020, 10:06
En als ik niet kan reizen dan zien we elkaar waarschijnlijk weer een jaar of meer niet.
Pfff sterkte @ValerieLe!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Loek »

Mooie tijd om Canada met de US te combineren. Eerst 14 dagen in Canada rondtoeren, en dan naar de US voor een rondje.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Voorlopig blijft dit even het hoofdtopic omtrent Corona. Aangezien er enorm veel mensen met vragen zijn over hun reizen vraagt het modteam een ieder om in dit topic geen discussies te voeren over de politieke thema's binnen dit onderwerp. Laten we elkaar proberen te helpen aan de juiste informatie over het inreisverbod. Sterkte aan iedereen wiens reis nu niet kan doorgaan en naar een oplossing zoekt.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door Nelliej »

Heel erg jammer voor de mensen die een trip op de planning hebben staan de komende dagen.

Ergens vind ik het wel een goede maatregel en meer landen zouden moeten volgen.
Nederlands is veel te laks in hun aanpak (ik ben geen deskundige) maar ik lees veel artikelen waarin onze aanpak als een grap word gezien.

Ik zeg niet dat het land helemaal op slot moet maar grote evenementen, sportwedstrijden (ook de amateurs) zouden gewoon landelijk geschrapt moeten worden de komende tijd.. Baat en niet dan schaadt het niet toch?

https://www.ad.nl/buitenland/in-china-g ... ~a6b44a8f/

Dit artikel geeft wel een beetje hoop tussen al het negatieve dat je leest de afgelopen dagen.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
Gebruikersavatar
Roshelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jul 2015, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus

Bericht door Roshelle »

Onze trip staat/stond op 11 april gepland. Zijn nu alles aan het proberen te annuleren maar alle bedrijven staan uiteraard roodgloeiend..
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Wij zouden 2 april vliegen maar ik kies ervoor te wachten op communicatie door KLM, meer kans op teruggave ipv voucher of omboeken. Kunnen we zelf bepalen wat we dan gaan doen, vliegen gaat 'm sowieso niet worden ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 12 mar 2020, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer