Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door merluza »

Franka2410 schreef:
11 mar 2020, 08:55
Wij hebben zelf op 21 maart, volgende week zaterdag, een week New York in de planning staan. Zijn er meer mensen die de aankomende twee weken een reis gepland hebben staan? Overwegen jullie ook om de reis te annuleren?
Wij vertrekken 17 maart naar New York (om de staat NY te bezoeken), tot en met 23 maart. Tot vandaag was ik er zeker van te gaan, maar nu begin ik toch te twijfelen. We vliegen met KLM/Delta, ik hou de site van Delta in de gaten, en de links hier in dit topic.
Wat trouwens wel raar is, is dat er op de terugvlucht op dit moment geen stoelen zouden zijn om vast te leggen. Als dat niet snel verandert, ga ik ook eens contact opnemen met Delta, om te zien of de vlucht nog gepland staat.

Wat wel een voordeel is: de autohuurprijzen zijn gekelderd, het tarief was eerst 422 euro voor een fullsize, vandaag nog maar 246 euro.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus

Bericht door Grouchy »

Delta system is momenteel down. Heb eerder telefonisch contact gehad en de Delta medallion desk kan momenteel ook niks. Ook voor hun is de boel down.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Corona virus

Bericht door Charlene »

Trump suspends all traffic to and from Europe for 30 days.

https://www.cnn.com/

Dit had ik niet aan zien komen. Het betekent voor ons dat m'n moeder niet op bezoek kan komen komende maand. 😳
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door merluza »

Wel even schrikken ja...
Straks maar eens gaan kijken wat er allemaal te annuleren en om te boeken valt. Al zou ik liever alles annuleren totdat er meer duidelijkheid is.
Laatst gewijzigd door merluza op 12 mar 2020, 02:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona virus

Bericht door hemmie »

Mijn ouders zijn vorige week gekomen, nu nog zien hoe ze weer thuis komen.
Terug in Texas!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus

Bericht door ADE01 »

Forse maatregel ineens. Krijgen terugvluchten geen uitzondering? Amerikaanse burgers die terug willen komen wel volgens mij?
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Corona virus

Bericht door Charlene »

hemmie schreef:
12 mar 2020, 02:29
Mijn ouders zijn vorige week gekomen, nu nog zien hie ze weer thuis komen.
Misschien via de UK?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Michelleex »

Heftige beslissing, ik snap het enigzins wel.. hopelijk houdt het wat tegen...

Maar dat gaat een hoop rompslomp worden voor mensen die een reis hadden staan, óf daar nu nog zitten.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Corona virus

Bericht door Robbie&Irene »

Een draconische maatregel van Trump, maar of dit de USA gaat redden van de allang ingezette verspreiding??
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Corona virus

Bericht door Billy Bob »

Nee, het is te laat om verdere verspreiding van het virus in de US te voorkomen, maar de inreisbeperking helpt wel om de curve te pletten.
inge-amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2014, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus

Bericht door inge-amerika »

Trump suspends all travel from Europe to US as of Friday.

:shock:

Opmerking moderator

Zie topic: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!
viewtopic.php?f=21&t=76185
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona virus

Bericht door ADE01 »

Niet voorkomen maar het gaat uiteraard wel helpen. Het is niet voor niets dat de meeste gevallen in de VS tot nu toe geconcentreerd zijn in grote internationale steden als LA, NY en Seattle. Jammer want familie bezoek kan hierdoor niet door gaan, maar op zich wel een goede maatregel. Ik verwacht morgen ook meer actie in Europa.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Zijn mensen nog verbaasd, ja?

Dit had ik al aan zien komen. Wij gaan eind april maar die 30 dagen zijn natuurlijk niet perse het einde. Dus ik ga maar eens met school praten over welke periode we naar om kunnen boeken.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Cindy1969 »

Voelde hem ook al aankomen... Triest voor iedereen die plannen had de komende 30 dagen dagen. En wellicht nog erna.
Sterkte allemaal met annuleren/omboeken. Zo jammer als je vakantie hierdoor niet door kan gaan.
baszeilstra
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus

Bericht door baszeilstra »

Ai, misschien te lang gehoopt dat het de tot start van onze trip wel mee zou vallen met dit soort maatregelen, maar helaas.
We zouden 30-03 vertrekken en 15-06 terug komen...

Zelf alles geboekt (vlucht BA, camper Drive-USA, hotels booking.com etc). Helaas verzekerd bij Univé, dus annuleren vanwege corona mag niet.

Weet iemand hoe dat zit met een inreisverbod? Heb je dan wel recht op geld terug van BA en/of Drive USA? Of eventueel ook via Univé bij een inreisverbod?

Het moet nog even landen dat een trip waar je zo lang voor spaart en naar uit kijkt niet doorgaat merk ik...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Coyote »

@baszeilstra Vlieg je via Londen (zie dat je met BA vliegt)? Vanuit de UK mag er nl. nog wel gevlogen worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Corona virus

Bericht door pollyblue »

Ik denk niet dat dat lukt, zo via de UK vliegen. We zijn nog altijd Europeanen uit Schengen landen. Telt volgens mij enkel voor UK burgers.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Martin & Marianne »

Ontzettend triest voor iedereen die een reis heeft gepland.

@Coyote Ik ben bang dat dat geen oplossing is. Op nu.nl lees ik
"Het inreisverbod geldt voor alle mensen die veertien dagen voor hun geplande vertrek naar de Verenigde Staten in de landen zijn geweest die onder het Europese Schengenverdrag vallen. Er wordt een uitzondering gemaakt voor Amerikaanse burgers, mits ze vooraf gescreend worden op het virus."

@baszeilstra
Camperhuur is wellicht deels annuleerbaar. Check je overeenkomst eens daarvoor.

Marianne
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door dutch_in_seattle »

Vliegen via Londen lijkt geen oplossing, tenzij je daar twee weken blijft voordat je naar de V.S. vliegt. Van de website van Homeland Security:
"Today President Donald J. Trump signed a Presidential Proclamation, which suspends the entry of most foreign nationals who have been in certain European countries at any point during the 14 days prior to their scheduled arrival to the United States. These countries, known as the Schengen Area, include: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, and Switzerland. This does not apply to legal permanent residents, (generally) immediate family members of U.S. citizens, and other individuals who are identified in the proclamation."

Mijn moeder en broer zouden mij op 21 april komen bezoeken. Dat is nog net buiten die 30 dagen, maar als deze reisbeperking wordt verlengd (en dat lijkt heel reëel), geldt die uitzondering dan? Wat bedoelen ze precies met "immediate family members"? Zijn dat naaste familieleden die ook in de V.S. wonen, maar mogelijk geen Amerikaans staatsburger zijn? Of geldt dat ook voor genaturaliseerde Amerikanen zoals ik met naaste familie in Europa? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Hoe valt dat laatste te controleren? Hoe zouden mijn moeder en broer ter plekke op het vliegveld kunnen bewijzen dat hun zoon en broer als genaturaliseerd staatsburger in de V.S. woont en deze reisbeperking dus niet voor hen van toepassing zou zijn?

Verwarring alom. En zwaar balen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Corona virus

Bericht door Bushmaster »

Helaas verzekerd bij Univé, dus annuleren vanwege corona mag niet.
Is dat zo? hier vertrek 11 april naar Las Vegas <not>, ook verzekerd bij Univé.
Ik annuleer niet vanwege Corona toch? ik annuleer omdat ik het land niet in mag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer