Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door A&A »

Helaas, wij kregen vandaag bericht dat we achter het net vissen voor bustickets voor Lake o Hara in augustus. Uiteraard was dat niet echt een verassing maar het blijft jammer.
Nou is de rit van de bus voor zover ik weet 11 km en dat is uiteraard best wel te lopen, je hebt dan nog best energie over om na die 11 km een redelijke hike te doen mits je uiteraard terug wel met de bus kan! En dat is iets wat ik niet echt terug kan vinden; is het altijd mogelijk om de bus terug te nemen? Of kan die ook gewoon vol zijn? Of mag je gewoon niet mee ondanks dat er plek is?
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door Brigit »

Mensen die met de bus heen gaan krijgen een munt waarmee ze plek hebben in de bus terug. Mensen zonder munt kunnen proberen ook in de busterug naar de parking komen tegen betaling maar er is geen zekerheid dat er voldoende plek is. Toen wij er waren kon iedereen met die wilde met onze bus mee terug en anders was er misschien in de latere bus ook wel ruimte geweest maar het is afhankelijk van hoeveel extra mensen er verschijnen. Blijft dus een gok vrees ik.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door AnnInBC »

100% zekerheid is er niet, maar als je vroeg genoeg bij Lake O'Hara bent kan je misschien ook vroeger in de namiddag de bus terug nemen. Er is een bus om 14u30, 16u30 en 18u30. Ik zou dan toch altijd proberen om niet te wachten tot de laatste bus.

Er gaan per dag meer bussen bij het meer weg dan er naartoe. Er zijn 4 bus trips per dag naar Lake O'Hara toe en 6 bus trips terug naar de parking, dus ik denk niet dat die bussen altijd vol zitten, dus 99% kans dat je terug mee kan.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door Felicitas »

Wat ik mij ervan herinner (we waren er in 2013) is dat de gravel road naar Lake O’Hara best saai is. Deze continu stijgende weg gaat door naaldboombossen. Geen uitzichten dus. Wil je dan niet liever een andere mooie trail doen? In de buurt heb je o.a. de schitterende, uitdagende Iceline Trail. Zeker zo mooi als Lake O’Hara.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

Volledig akkoord met Felicitas.
In tegenstelling tot wat men soms beweert is de ‘weg’ naar Lake ‘O Hara een ontzettend saaie, stoffige gravelweg. Aangezien je de volledige 11, stijgende kilometers door de naaldbossen loopt zie je helemaal niets van natuurschoon.
Bovendien is het niet zo dat je dan, na die 11km, eenmaal boven a walk in the park te wachten staat. De mooiste hikes zijn er best pittig en wij waren héél blij dat we dan niet eerst die 11km naar boven hadden moeten lopen.
Zoek via onze indexpagina eens naar de blogs van Lake ‘O Hara (2x) en de Iceline Trail. Deze laatste kan ik niet genoeg aanraden. Het is een van de allermooiste hikes die we in die regio gedaan hebben.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door FerryM »

Ja, ook eens, die 11 km is niets aan, en bij Lake O'Hara moet je de hoogte in voor de mooiste hikes. En die zijn best zwaar.
Zou dan ook opteren voor de Iceline, zo mooi. Rondje Emerald Lake (uit te breiden naar de Basin) is ook leuk.

Zie voor Yoho NP 2005, 2008 en 2009
http://ferrymarquart.eu/index.html

Gr Ferry
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door AnnInBC »

Ik zou er toch altijd vanuit gaan dat je ook te voet terug moet...kan je met de bus mee dan is dat natuurlijk een bonus. Tot nu toe van velen gehoord dat ze met de bus terug kunnen, dus zolang er plaats is mag je wel mee. De bus kan natuurlijk ook vol zijn op de terug weg, hou daar toch wel rekening mee. Het zal ook afhankelijk zijn aan de hoeveelheid mensen de 11km wandelen. En dat is dan in totaal 22km wandelen buiten enige wandeling bij Lake O'Hara zelf. Het is een prachtig gebied, maar er zijn zeker andere prachtige stukjes natuur die hierboven ook al aangegeven zijn door andere forum leden.

Ga zeker af en toe nog eens terug kijken op de website voor bus tickets, want sommige tickets komen weer vrij als mensen niet betalen binnen een bepaalde periode. Dus wie weet is er nog kans. :thumbup:

Een vriendin van mij en haar man hebben deze weg vorig jaar gedaan en deed er een 3 uren over met hier en daar stoppen voor wat foto's. Er zijn hier en daar toch berg zichten, die ik zelf heel mooi vind...maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders. De weg is dezelfde weg die de bus heen en weer rijdt. Kijk eens naar mijn vriendin haar foto's op Instagram van de 11km naar Lake O'Hara om je een idee te geven, je kan doorklikken naar rechts voor verschillende foto's:

A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door A&A »

Dank allen voor de reacties!
Ja de Iceline trail is prachtig; wij hebben hem ook gedaan. En uiteraard zijn er nog mooie wandelingen in die buurt en die kunnen we zeker als alternatief doen. We zoeken zeker ook een alternatief en uiteraard moet je het weer van de dag afwachten.

En we moeten zeker frequent de website in de gaten houden want er zijn inmiddels al wat dagen vrijgekomen (helaas de dagen dat wij in de buurt zijn nog niet!). Jammer dat je in januari "een paar seconden" de tijd hebt om campings vast te leggen en pas in februari kunt loten voor de bus naar Lake o Hara. Daardoor ligt onze route nu al vast en kunnen we maar 2 dagen kiezen voor de hikes daar. Maar ja, dat probleem heeft iedereen!

En trouwens Ann: de foto's van de weg laten zeker zien dat de weg best de moeite waard is...
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door jess85 »

Wij zijn 3 keer naar lake o hara kunnen gaan. Waarvan 2 dagen vorig jaar. Telkens hebben we mensen ontmoet die smorgens te voet de weg deden. Altijd hadden ze plaats op de bus terug. Vorig jaar legden de rangers zelfs speciaal 2 bussen in tegelijk ook al was dat niet voorzien. Omdat er zoveel waren die geen munt hadden. De weg deden wij enkel met de bus maar ik kan beamen dat er niet veel te zien is onderweg.
Je kan.op onze website onze blogs vinden van de 3 trips. In 2016 en 2019. Groetjes en succes
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door Rik- »

Is er eigenlijk bekend wanneer de vrij gekomen plaatsen gereserveerd kunnen worden?
Op 2 dagen dat we er zijn is er ondertussen plaats. Maar kan ze (nog) niet reserveren, en vermoed dat ze ook binnen de seconde vergeven zijn...
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

iedereen heeft tot 14 maart de tijd om te betalen en vanaf dan komen ze daadwerkelijk vrij en barst wederom het gekkenhuis los
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door john1969 »

zie dat er nu wel plaats is op onze datum, maar kan niet doorklikken bij reserve...wat doe ik niet goed? dit is wat ik dan te zien krijg:
Sorry, you cannot continue with your reservation. There are restrictive messages.
*New for 2020: Lake O'Hara day-use bus reservations will be offered in a Random Draw, with an application period of 8:00 a.m. February 1 through to 11:59 p.m. February 29 MDT. For more info, click on Information > Reservation Policies.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door Rik- »

Er zijn ondertussen behoorlijk wat plaatsen vrij gekomen.
De uiterste betaaldatum voor de loting is afgelopen. Dus de reserveringen kunnen nu elk moment/dag open gezet worden. Maar niemand weet precies wanneer...
je doet voor alle duidelijkheid niets mis.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door john1969 »

ok bedankt, ga ik het maar iedere dag in de gaten houden :thumbup:
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door Rik- »

Zo te zien was het vandaag zo ver. Alles is ondertussen volzet... helaas.
Jammer dat men niet duidelijk communiceerde welke dag/uur dit zou gebeuren.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Altijd plek bij bus terug van Lake o Hara?

Bericht door john1969 »

ja was meteen weg, gaf groen aan maar kon niet verder met reserveren, jammer..nu alles weer vol
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer