Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Ik geloof niet dat ze hier thuis er net zo enthousiast over zijn als ik, hihi :lol: Dat is nu weer van de lijst.

We willen toch nog wel ergens een dag 'winnen' , zodat we nog een nacht tussen LA en LV kunnen doorbrengen. Anders kunnen we niet 's ochtends op tijd zijn in LV om de camper in te leveren.
Wat zouden jullie doen?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Ik kan nog niet zoveel vinden met de zoekfunctie, maar is het te doen met een camper in LA? Ik kan me voorstellen dat we op de dag van Universal daar iets proberen te vinden, maar we willen ook fietsen langs Venice Beach /Santa Monica.

We zouden ook de dag na Oatman de camper weer kunnen inleveren in LV en vanaf daar verder kunnen reizen met een auto. Dus vanaf 1 t/m 7 augustus. Maar miss is het wel niet zo simpel al het lijkt.
Heeft iemand dit wel eens gedaan?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Oh, via Google zoekfunctie vind ik nu wel wat. Toch ook graag jullie mening!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Eindigen in LA was wat handiger geweest wellicht.
De camper inleveren in Las Vegas kan maar het kost je wel wat extra tijd. Hoewel je dat weer inhaalt op het eind van de vakantie. Als het qua camperhuur niet veel uitmaakt is inleveren in LA ook een optie.
In beide gevallen wordt je flexibiliteit wel wat minder.
Rijden met een camper is geen probleem denk ik. Parkeren wel. En campings zijn prijzig.

LA is wel een must?

Om op je eerdere vraag terug te komen: een stop tussen LA en LV zou bij Barstow kunnen. Maar lijkt me zonde van de tijd. Hoe laat zou de camper ingeleverd moeten worden?

Nog een mogelijkheid: alles met de auto doen, misschien in combinatie met een tent.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door AnitaV »

Als je in Las Vegas de camper ophaalt met een early bird, boodschappen moet doen en dan door naar Zion. Dat is niet ontspannen beginnen. Misschien naar Valley of Fire rijden? Een nadeel is dat je daar geen camping kan reserveren. Snow Canyon SP is ook een mogelijkheid.

Van LA naar Las Vegas in een dag is alleen maar rijden. Zoals Marianne zegt is LA een must?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

We twijfelen toch nu over het laatste stuk van de route :crazy:

We willen sowieso de camper op dag 16 inleveren en verder met de auto. Dan zouden we toch ook naar Death Valley kunnen gaan, dat staat in ieder geval bij mijn man al jaren op het wensenlijstje. En zou dat dan weer te combineren zijn met Sequoia? In ieder geval willen we wel naar Universal Studio's, dat hebben we beloofd aan de kinderen. :) . Maar verder moet ik zeggen dat L.A. me verder niet echt heel erg aanspreekt. Joshua Tree is ook geen must.
Het gaat echt maar om 1, 2, 3, 4 augustus. Want op vanaf 5 augustus hebben we 2 nachten en hotel geboekt in Vegas. Heel blij met een mooie deal op Hotwire voor het Venetian!

Wie zou nog even mee willen denken over het laatste stukje en heeft weer tips voor ons?

image.png
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Nee, na een nachtje slapen lijkt me Sequoia niet haalbaar. Nog even verder puzzelen met Death Valley / L.A. / Joshua Tree.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Markstaal »

Dag 16 is wel erg druk zo. Op deze dag willen jullie vanuit Oatman/Needles eerst naar Las Vegas om de camper in te leveren en dan de auto op te halen + doorgaan naar Joshua Tree? Ik denk dat de camper inleveren en de auto ophalen meer tijd kost dan je denkt. Je zou een extra nacht Grand Canyon kunnen doen en vanuit daar naar Las Vegas rijden en de camper inleveren + auto ophalen, mischien dan al een klein stukje richting LA rijden en de volgende dag daar aankomen aangezien Joshua Tree ook geen must is.
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Mee eens....

Ik denk dat we vanuit Las Vegas naar Death Valley gaan en dan doorrijden naar Burbank/ noord L.A.
Dit is ook te ver om in 1 dag te doen, dus ergens tussen Las Vegas - Death Valley willen we overnachten. Het inleveren van de camper kan tot 10.30, de auto halen we dan om 12 uur op.
Ik denk dat een overnachting in Death Valley of net erbuiten (Panamint Springs?) wel kan, dan hakken we de route in tweeën.
Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Tantelotje »

Als je wilt wisselen zou ik dat andersom doen; eerst je auto ophalen en dan de camper inleveren.
Dan kun je je bagage ook ergens laten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Bedankt voor de tip, ook iets om over te denken!
(Mocht dat praktisch kunnen...ik ben niet zo'n held met rijden in het buitenland, maar ga het meenemen :-D )
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Markstaal »

Gelukkig is rijden in de VS over het algemeen veel relaxter dan bijvoorbeeld in Nederland :wink:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door josea »

Hmm ja, behalve in Las Vegas dan :?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Hallo allemaal,

Dit wordt het dan! We hebben een nacht Page minder gedaan zodat we op dag 14 op ons gemak (met leuke tussenstops) naar Needles kunnen reizen en de volgende dag daar Oatman kunnen doen en dan ook de camper kunnen inpakken en schoonmaken. Zodat we 's ochtends op tijd kunnen vertrekken naar de inleverlocatie van Road Bear en daarvandaan weer met de shuttle of taxi naar het vliegveld naar Alamo gaan.
De accommodatie die nacht (1 aug) hebben we bewust voor Death Valley gepland zodat we niet hoeven te haasten of gestrest raken over tijdsdruk.
De camper en auto hebben we bij Tioga vast gelegd. Heel prettig en veelvuldig contact gehad met de medewerkers daar.

De groene ingekleurde accommodaties zijn inmiddels geboekt en met de andere zijn we bezig. Met Fruita en Mather moeten we nog een tijdje wachten. De rest kan geboekt worden maar we twijfelen bij MV nog. We vinden het niet geweldig die campgrounds daar.
Dag 17 en dag 20 zijn langere reisdagen, maardat vinden we niet erg. Als we met de auto in Europa op vakantie gaan, rijden we ook een hele dag.

De volgende stap is een roadbook maken en de activiteiten ter plekke boeken waar nodig. We hebben veel aan jullie tips gehad, we gaan verschillende trails doen, de Moab Jett ook :-), Jeep tour door MV en nog veel andere dingen.

Mochten jullie toch nog iets zien, iets onlogisch of nog een tip hebben, graag!

Ik blijf verder neuzen op het forum en in de reisverhalen, echt heel fijn. Bedankt in ieder gevalvoor jullie input tot zover! :thumbup:


image.png
Julia760319
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2017, 21:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Julia760319 »

Wat héérlijk toch, dit forum! Al zoveel bruikbare tips gehad, maar ook nu lees ik met plezier dat jullie op dezelfde dag aankomen in Vegas als wij, dus ook op dezelfde dag de camper ophalen en óók via Tioga geregeld. Ook wij reizen met pubers, gaan alleen een ander rondje maken, doen een one-way naar Denver. We waren twee jaar terug ook al in ZuidWest.
Mocht je op weg naar Zion tijd hebben, wij vonden het geweldig om door Valley of Fire te rijden, zó mooi, maakte diepe indruk op iedereen.
In Zion hadden we heftige regenval én storm, dus weinig van het park gezien, omdat alles afgesloten werd, maar de dag van aankomst héérlijk daar in de rivier gedobberd met de banden. In Bryce vonden ze bij ons het paardrijden écht fantastisch, dus dat is misschien voor jullie ook een tip. Mocht je in Page een slotcanyon willen doen die iets rustiger is, dan vonden wij CanyonX een mooi alternatief. De camping die je daar hebt, vonden wij een hele mooie, lekker met de stoeltjes naar het meer wandelen en óók daar waterpret.
Fruita, Canyonlands zijn dezelfde campings die wij voor dit jaar ook hebben gereserveerd, we rijden net voor jullie uit. Veel plezier nog met de voorbereidingen, het grote aftellen kan beginnen!
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Wat een leuke verrassing om na zo'n lange tijd weer een nieuwe reactie te krijgen!
Bedankt voor je tips, we gaan ze verder onderzoeken, inmiddels zijn we al een heel eind met het inplannen van de dagen, maar niet alle dagen zijn strak ingepland. Onze dochter zit op paardrijden, maar de rest van de familie, maar de andere gezinsleden hebben het niet zo op paarden (zacht uitgedrukt :))
Trouwens jammer dat jullie slecht weer hadden in Zion, dan mis je toch iets waar je al maanden naar uitkijkt.
Hadden jullie toen ook een camper van Road Bear?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door IngridZw »

Claubo schreef:
06 nov 2019, 13:48
We hebben een nacht Page minder gedaan zodat we op dag 14 op ons gemak (met leuke tussenstops) naar Needles kunnen reizen en de volgende dag daar Oatman kunnen doen en dan ook de camper kunnen inpakken en schoonmaken
Ik keek toevallig nog even naar de route die je gepost had op 6 november. Je wilt op 15 vanuit Needles naar Oatman rijden en weer terug? Je kunt toch ook op dag 14 bij Kingman de afslag naar Oatman pakken (route 66) i.p.v. de Interstate. En dan doorrijden naar Needles. Je rijdt dan ook nog eens het mooiste gedeelte van deze weg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Hai,

Leuk dat je meedenkt!
Dat hadden we gedaan omdat we dachten dat deze dag anders heel lang zou worden en we de volgende dag een dag zouden hebben met een klein uitstapje plus schoonmaken/opruimen camper.
Als het haalbaar is, dan kunnen we Oatman ook meepakken en hebben we de volgende dag nog helemaal vrij (behalve dan dat opruimen en schoonmaken :-).
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Seligman, Hackberry, Kingman willen we ook doen trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer