Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door butterfly »

mtl schreef:
06 mar 2020, 10:33
Denk goed na voordat je overweegt met flixbus te reizen. Ze zijn niet altijd even betrouwbaar.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze niet op kwamen dagen. Weleens 10 minuten te vroeg, of een kwartier te laat. Ik hou voor de veiligheid ook wel een marge aan, maar als je de avond van tevoren gaat en een hotel neemt dan is het minder erg als er ergens een kleine vertraging optreedt. Bij de ns vallen er ook regelmatig treinen uit,( of er is file met eigen auto) dus is zou altijd mijn tijd ruim nemen ongeacht het vervoersoort.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Emootje schreef:
06 mar 2020, 07:16
We wonen in West-Friesland, moeten dus fysiek langs Schiphol op weg naar Dusseldorf. Voor nu is het een hersenkronkeltje hoor,
Ik zie het hersenkronkeltje niet. Zou voor mij een absolute nobrainer zijn als ik vanuit West Friesland voorbij Schiphol zou moeten rijden om €250pp te verdienen om naar DUS te vliegen. Zou alleen willen weten of ik dat 2 keer per dag kon doen. Zou ik mn reguliere baan opzeggen... :wink:

Om dan het nog maar even niet te hebben over de veel lagere parkeerkosten mocht je daar willen parkeren. Of het vliegveld wat 100 keer relaxter is dan het chaotische mierennest dat Schiphol heet.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef:
05 mar 2020, 17:48
Heel de zomervakantie lang kan je tickets onder de 500€ vinden van dus naar Las Vegas , maar deze tickets zijn enkel te vinden via de Amerikaanse sites van klm of airfrance.
Weet niet hoe het op de site van KLM is. Maar op die van Airfrance staat er dan een relatief laag bedrag. En bij elke klik die je doet komt er zo ongeveer $50 bij. Dat haalt er bij mij wel een tikkie het enthousiasme vanaf zullen we maar zeggen... :wink:
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

mtl schreef:
06 mar 2020, 10:33
Denk goed na voordat je overweegt met flixbus te reizen. Ze zijn niet altijd even betrouwbaar.
Onderbouw je ongefundeerde uitspraak eens?

@butterfly mijn ervaring met Flixbus is prima. Mooie bussen, internet, prima zitplek, op tijd en verre van vol. Bedenk wel als je de laatste bus vanuit NL naar Dusseldorf neemt die zo rond 01:00 aankomt. Dan ben je overigens bij Düsseldorf Hbf en moet je nog naar het vliegveld. Je spendeert dan wel redelijk wat uurtjes in de nacht op het vliegveld.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat flixbus wel eens op korte termijn ritten wijzigt of zelfs schrapt. Verder vond ik het instappen nogal chaotisch. Maar er zullen vast mensen zijn die betere ervaringen hebben.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

@Almere vak V ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik vind nog steeds massa’s data onder de 500$ tot aan de laatste boekingsstap. Zit je wel op de Amerikaanse site?
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

georgesken schreef:
06 mar 2020, 12:11
ik snap niet goed wat je bedoelt.
Ik keek naar andere bestemmingen. Ik zie dat het bij Las Vegas niet gebeurd.

Maar wat er dus gebeurde dan zie ik een heenreis waar bij de datum staat from $214. Als je dan tussen de keuzemogelijkheden gaat kijken staat er lowest fare $247. En als je dan op de volgende pagina bent staat er in enen $298. Dan ben ik dus $84 verder. Terugreis zelfde verhaal. Dan ga ik van $267 naar $273 naar $364. Dan ben ik dus $97 verder. Bij elkaar dus $181 verder. En nergens die vanaf prijs kunnen vinden. Dat vind ik bloedirritant...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Het klopt inderdaad. Ik probeer dus 7-21 juli, DUS-LAS retour, de volgende route:

DUS - AF3614 - ATL - AF8838 - LAS

en retour

LAS - AF2382 - ATL - AF3615 - DUS

Prijs op airfrance.us: USD 494.63
Prijs op airfrance.de: EUR 612,40

De AF en KL website met localisatie US gebruiken de fare base (V)LX60DE, terwijl de rest (inclusief Delta) de (gepubliceerde) fare base (T) en (Q)HX1LRDE gebruikt.

Het gekke is dat ik die VLX60DE helemaal niet terug kan vinden:
Fares for DUS to LAS on 07/07/20 with results per page
Search: Departing DUS on 07/07/20 for LAS
Flying AF
Viewing in currency USD
Show Fares for All Travel Dates
Searching for fare basis code LXS60DE/VLXS60DE
Show fares for cabins: Economy Business First
Prem. Economy Prem. First
En dus 0 resultaten. Als ik alle fares zoek voor die 7/7/2020 op AF, voor DUS-LAS, dan zijn de goedkoopste THX1LRDE en QHX7LRDE, en die worden ook gebruikt als je op de Nederlandse site boekt, bij Delta boekt of via Google zoekt. Het lijkt er dus op dat de US KL en AF site een niet gepubliceerde, speciale fare gebruiken. Ik zou zeggen: profiteer er van!
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Emootje »

Klopt wat je zegt Roel. Ik heb net bericht terug van KLM: Hallo Raymond. Je dient alle vluchten (inclusief trein-segmenten) te nemen in de volgorde zoals in je ticket. Als je niet komt opdagen voor een vlucht, word je gezien als een ‘no-show’ en kan je je bestaande ticket niet meer gebruiken. Normaal gesproken wordt je bagage ook doorgelabeld naar de eindbestemming in je ticket. Als je een vlucht wilt overslaan, dan zal de bagage uit het geautomatiseerde proces gehaald moeten worden en hier zijn kosten aan verbonden. Aangezien jij aangeeft dat je enkel met handbagage zal reizen, is dit geen probleem.

Maar zoals gezegd, vooralsnog is dit voor mij puur ter info. Best (lees: grote) kans dat mijn vrouw dat niet ziet zitten ;-)
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Emootje »

butterfly schreef:
06 mar 2020, 10:05
@ Emootje: Wij wonen in dezelfde richtig, en onlangs goedkope vliegtickets gekocht naar LAX vanaf Dusseldorf. Ons plan is ook om met alleen handbagage te reizen. Je kunt vanaf Amsterdam Sloterijk ook de Flixbus naar Dusseldorf nemen voor 16 euro (ipv de trein). Wij zijn nog aan het dubben of we misschien de overstap in Amsterdam toch nemen en de auto in Dusseldorf op lang parkeren zetten. Kost iets meer tijd, maar dan kunnen we wel een koffer inchecken. qua geld maakt het niet veel verschil: hotel in Dusseldorf versus lang parkeren.
Wanneer je de trein op tijd boekt is het 20 euro, en ben je volgens mij sneller in Dusseldorf Airport. Ik heb het niet zo op lange busreizen.
En als ik de auto in Dusseldorf zet moet ik toch weer terug ;-)
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

Er is al over geschreven maar ook wij hebben geboekt:

DUS-LAX 2 mei LAX-DUS 9 mei met KLM (dus via Amsterdam) voor 300 Euro zonder bagage en 380 Euro met bagage

Ik zie de prijs nu wat klimmen maar nog steeds rond deze prijs te boeken :-)
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandpatt »

Op ons heentraject AMS-SFO-HNL, is onze overstaptijd in SFO plots gewijzigd van 3u naar 1u30.
Dit vind ik wel heel krap. Indien we deze missen is de eerstvolgende vlucht naar HNL meteen al de volgende dag.
Niet leuk om toch alweer op voorhand zo te moeten stressen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Dan bel je toch even met de luchtvaartmaatschappij?
Afbeelding
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door winterpark »

Wij hebben helaas al tickets, maar voor wie wil: United vliegt in april-mei voor rond de 300 euro naar LA vanaf Amsterdam.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandpatt »

Division schreef:
07 mar 2020, 17:35
Dan bel je toch even met de luchtvaartmaatschappij?
Zal ik zeker doen, maar erg veel alternatieven lijken er niet te zijn. Tenzij je dubbel zolang onderweg wil zijn of extra overstappen of veel later toekomen of....

edit; zou ik kans maken om eventueel gratis de vertrekdag een dag vroeger te zetten, zodat een langere overstap niet erg is? Of wordt dit nooit geaccepteerd?

edit 2: contact gehad met United en ik mag gerust een dag vroeger vertrekken. Vanavond eens uitzoeken wat ideaal is.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Even een vraagje, ongetwijfeld komt het dom over bij sommigen van jullie, sorry daarvoor.

In september vlieg ik met KLM naar Las Vegas.
Ik heb de beslissing genomen om op voorhand, en tegen betaling, geen stoelen te reserveren.

Wanneer ik online incheck (24 uur van tevoren voor USA, 30 uur voor andere vluchten), kan ik op dat moment de stoelen kiezen zonder ervoor te betalen? Of worden de stoelen echt random toegekend? Of nog iets anders...?

Zal ik voor mijn vlucht BRU - AMS echt 30 uur van tevoren kunnen inchecken of wacht ik daar ook mee tot 24 uur voor vertrek?
En gaat het dan om 24/30 uur voor vertrek van de éérste vlucht (8u in BRU), of per vlucht (vlucht 2 naar LAS vertrekt vanaf AMS om 12u35).

Zal de balie waar ik m'n ruimbagage afgeef nog een papieren ticket afprinten voor me (Delta deed dit vorig jaar wél, ondanks dat ik via de app ingecheckt was).

Alvast bedankt! :thumbup:
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Je kunt 24 (of 30) uur van te voren alsnog stoelen vastleggen (of veranderen als ze op je e-ticket al zouden zijn toegewezen). Hiervoor zijn dan geen kosten verschuldigd.

Als je op de site kijkt zie je wanneer je stoelen kunt vastleggen, meestal als je ook online kunt inchecken, want die tijdstippen vallen veelal samen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Duidelijk, dank!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Ik heb vorige week ook rechtstreeks bij KLM geboekt voor december, maar ik kon al wel gelijk gratis stoelen vastleggen. Vluchtnummer is KL maar uitvoering door Delta. Light tarief zelfs.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Klopt, maar is soms ook afhankelijk van de maatschappij (en de prijs) maar ook de stoelen waar je nu eventueel extra voor zou moeten betalen komen dan ook vaak vrij zonder extra kosten (zoals wij bv hadden op het bovendek in de A380 van Lufthansa, die waren 24 uur voor vertrek gratis, daarvoor moest er (fors) voor betaald worden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer