Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Wij orienteren ons op een rondreis (eerste keer) in de VS en willen daarbij in ieder geval het gebruikelijk rondje met LA, SF en LV doen. Maar we zouden ook heel graag Yellowstone meepakken. Hebben jullie goede tips? Of is het echt te ver uit de route. We hebben rond de 30-32 dagen de tijd en willen met de auto reizen. Ik ben benieuwd naar jullie tips!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis 2021: welke route

Bericht door stegeman »

Het standaard rondje deden wij met 24 nachten en was prima. Ons inziens heb je dan wel voldoende tijd om Yellowstone en Grand Teton mee te nemen hoor! Zou dan wel voor het Max aantal nachten gaan wat mogelijk is, in jullie geval 32 zo te lezen. En wellicht geen rondje maar een one-way dus vliegen op het een en vertrekken vanaf het andere vliegveld. Hiervoor zijn meerdere opties. Ik zou dan persoonlijk San Diego, sequoia , Joshua tree en Moab en omgeving dan er niet bij meenemen om de rust in de reis te bewaren en verder alle parken zeker meenemen. Wellicht zijn er mensen die je adviseren dit ook mee te nemen. Maar wij zij er elk geval niet de mensen naar geen rust in de reis te hebben. Van onze reis staat als het goed is onderaan dit bericht een link. (Zonder Yellowstone. Dit deden wij een andere reis)
Laatst gewijzigd door stegeman op 02 mar 2020, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis 2021: welke route

Bericht door Martin & Marianne »

Met ruim 30 dagen heb je wel de tijd om Yellowstone toe te voegen aan het standaardrondje. Probeer eens zelf wat routes uit te werken en leg die dan hier voor.
Misschien kun je wat inspiratie uit onze reisverslagen halen; we hebben al meerdere keren een combinatie gedaan van het zuidwesten met Yellowstone.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis 2021: welke route

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar het reisverslag van onze eerste Amerikareis in 1995. Toen hebben we ook de usual highligts gedaan, maar ook Yellowstone, in 4 weken met een camper. Wij waren wel in het voorseizoen en 25 jaar geleden was het een stuk minder druk dan tegenwoordig, maar misschien haal je er toch wat inspiratie uit.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Dank voor jullie reacties. In eerste instantie lijkt Yellowstone wel heel veel extra rijden. We zijn met 3 pubers en willen wel graag de balans bewaren (en ook de gezelligheid in de auto :wink: ).
De eerste conceptroute ziet er als volgt uit.
dag 1: SF
dag 2: SF
dag 3 SF
dag 4; Yosemite
dag 5: Yosemite
dag 6: Yosemite
dag 7. Mammoth lakes
dag 8; Death Valley
dag 9. Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11: Zion
dag 12 Zion
Dag 13 Bryce
Dag 14. Capitol reef
dag 15 Capitol Reef
dag 16 Arches
dag 17 Moab
dag 18 Moab
Dag 19 Monument Valley
dag 20 Page
dag 21 Page
Dag 22 grand canyon
dag 23 Kingman
dag 24 LA
dag 25 LA
dag 26 LA
dag 27 Pismo Beach
dag 28 Carmel
dag 29 San Francisco

Globaal zijn dit zeg maar de plekken om te overnachten. Ik heb de volgende vragen
Ik heb nog 2 to 3 nachten over. Waar zouden jullie deze het beste inplannen. Zijn er plekken die we gemist hebben?
Ik wilde Sequoia ook graag meenemen maar zie niet zo goed hoe deze in te plannen. Jullie ideeen hierover?
En is het rondje het mooist met de klok mee, of tegen de klok in.
We starten nu in SF. Is dit de beste plek om te starten. Ook qua verdeling natuur en plezier voor de kids. We dachten eerst starten in Las Vegas. Dat is ook nog een optie maar dan wordt het rondje denk ik een beetje anders.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht, vooral ook omdat jullie echt de tijd hebben.
Ik snap je overweging om Yellowstone over te slaan en meer rust te nemen op deze route.

Als je mijn persoonlijke mening vraagt, zou ik zonder nadenken de kustroute skippen. Dus terugvliegen van LA. De dagen die je daarmee 'wint' zou ik samen met de dagen die je nog over hebt gebruiken om Yellowstone en liefst ook Grand Teton te bezoeken. Je zou, afhankelijk van hoe laat je terugvliegt, zelfs nog een dag LA voor kunnen gebruiken.
Ik zou dat dan inplannen tussen zeg maar Capitol Reef en Moab. Je hebt dan 2 langere rijdagen maar naar mijn mening is het natuurgeweld in Yellowstone (ook voor pubers :wink: ) dat echt meer dan waard. Bovendien, maar dat is persoonlijk, vind ik de kustroute ook niet zo interessant. Het is een mooie route hoor, maar zo zijn er wel meer langs de kust van een mooie zee/oceaan. En als je pech hebt, heb je last van zeemist en zie je praktisch niks. Maar er zijn heel veel mensen die daar anders over denken :mrgreen:

Als je dit (echt) niet wilt, dan kun je Sequoia prima toevoegen. Dit doe je dan tussen San Francisco en Yosemite. Dan zou ik daar minimaal 2, misshien drie nachten voor gebruiken en die verdelen tussen Sequoia en Kings Canyon. Ik zou dan ook overwegen om je dagen in SF aan het einde te zetten. Vaak ben je wegens het tijdverschil toch vroeg wakker. Dan kun je daar net zo goed gebruik van maken en gelijk op pad gaan. Dan heb je die middag al om Sequoia te bezoeken. Maar dat is maar net wat je fijn vindt.

Het is handig om je schema in een van-naar vorm te zetten, dan zie je precies hoeveel tijd je waar hebt. Je ziet dan beter waar je misschien nog een dag wilt wisselen/toevoegen.

Keuzes, keuzes :D Heel veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! En inderdaad; Sequoia kun je prima toevoegen tussen SF en Yosemite.
Als je naar Yellowstone wilt wordt het wat gehaaster, maar het kan wel. De kust overslaan is dan een optie. Of start in Las Vegas en eindig in LA zodat je de lange rijdag tussen Kingman en LA niet hebt.
Maar de huidige route met Sequoia is wel een aanrader vind ik. Yellowstone zou je dan een andere keer kunnen doen, gecombineerd met het noordwesten of Colorado en South Dakota.

Marianne
CinZ
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2019, 11:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door CinZ »

Wij gaan komende zomer en hebben gekozen voor een one-way. Wel wat duurder qua vluchten en auto, maar dan kunnen we wel Yellowstone meenemen. Wij vliegen naar Salt Lake City en na 4 weken weer terug vanaf LA.
Dan krijg je zoiets

1 Amsterdam- Salt Lake
2 Salt Lake- Yellowstone (mammoth hot springs)
3 Yellowstone- Yellowstone (mammoth hot springs)
4 Yellowstone- Yellowstone (Old Faithfull)
5 Yellowstone- Grand Teton
6 Grand Teton- Grand Teton
7 Grand Teton- Vernal
8 Vernal- Moab
9 Moab- Moab
10 Moab - Moab
11 Moab - Monument Valley
12 Monument Valley- Grand Canyon
13 Grand Canyon- Page
14 Page- Page
15 Page- Bryce
16 Bryce- Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion- Zion
19 Zion- Las Vegas
20 Las Vegas- Las Vegas
21 Las Vegas - Death Valley
22 Death Valley- Mammoth Lakes
23 Mammoth Lakes - Yosemite
24 Yosemite- Yosemite
25 Yosemite- San Francisco
26 San Francisco- San Francisco
27 San Francisco- San Francisco
28 San Francisco- Monterey
29 Monterey- Cambria
30 Cambria- LA
31 LA - LA
32 LA - Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridZw »

Als je persé een rondje wilt, zonder Yellowstone, maakt het niet zoveel uit waar je start. Of het nu SF, LV of LA is. Ik zou het laten afhangen van de prijzen van de vliegtickets. Meestal is LV of LA wel prettig om op het eind van de reis daar nog even te relaxen alvorens je terug vliegt. (strand zwembad etc. ) Met 2 extra dagen zou ik dan Sequoia/Kings Canyon ook toevoegen.

Mocht je nog een keer terugkeren dan zijn Yellowstone en Grand Teton ook prachtig te combineren met South Dakota (Black Hills) RMNP en andere gebieden in Colorado. Bijv. tijdens een rondje Denver.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door stegeman »

Je route is mooi zo.
Het ligt er een beetje aan hoe snel je weer naar Amerika zou kunnen. Als het een voorlopig eenmalig iets is zou ik Yellowstone wel meenemen! In dat geval zou ik SF-Monterey- Sequoia-Yosemite-ML- DV- ZIon-LV- GC-Page- Bryce en dan omhoog naar Yellowstone en GT en dan terugvliegen vanaf Salt Lake city. Je slaat dan MV en parken rondom Moab etc over maar dat kan prima ooit andere reis mee met Colorado ofzo. Met Yellowstone wel nog meer variatie en naar onze mening het allermooiste NP met vooral veel dieren. (Wat wij fantastisch vinden). Maar welke keuze je ook maakt. Alles is mooi.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door jojostravelusa »

Ik ben het helemaal eens met de reactie van Stegeman hierboven. Yellowstone is echt bijzonder en ook van ons het favoriete park. Staat hoog op de verlanglijst voor herhalingen.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Dank voor alle input! Ik ga nu uit van 2 opties:
Route 1 is een volledig rondje zonder Yellowstone
dag 1: SF
dag 2: SF
dag 3 SF
dag 4 Sequoia NP/ Kings canyon
dag 5 Sequoia NP/ Kings Canyon
dag 6; Yosemite
dag 7: Yosemite
dag 8: Yosemite
dag 9. Mammoth lakes
dag 10; Death Valley
dag 11. Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13: Zion
dag 14 Zion
Dag 15 Bryce
Dag 16. Capitol reef
dag 17 Capitol Reef
dag 18 Arches
dag 19 Moab
dag 20 Moab
Dag 21 Monument Valley
dag 22 Page
dag 23 Page
Dag 24 grand canyon
dag 25 Kingman
dag 26 Joshua Tree
dag 27 LA
dag 28 LA
dag 29 LA
dag 30 Pismo Beach
dag 31 Carmel
dag 32 San Francisco

Route 2 is een rondje van SF naar LA en dan met YellowstoneRoute 1 is een volledig rondje zonder Yellowstone
dag 1: SF
dag 2: SF
dag 3 SF
dag 4; Yosemite
dag 5: Yosemite
dag 6: Yosemite
dag 7. Mammoth lakes
dag 8; Death Valley
dag 9. Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11: Zion
dag 12 Zion
Dag 13 Bryce
Dag 14. Capitol reef
dag 15 Capitol Reef
dag 16 Salt Lake Cit8
Dag 17 Yellowstone
dag 18 Yellowstone
dag 19 Yellowstone
dag 20 Vernal
dag 21 Arches
dag 22 Moab
dag 23 Moab
Dag 24 Monument Valley
dag 25 Page
dag 26Page
Dag 27 grand canyon
dag 28 Kingman
dag 29 Joshua Tree
dag 30 LA
dag 31 LA
dag 32 LA

Los van de uiteindelijke keus... (we moeten maar even goed met de pubers in overleg).... zitten beide routes een beetje redelijk en realistisch in elkaar? Of zien jullie nog rare dingen....?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kom terug op mijn eerste bericht hier. :oops: Het wordt toch te veel met Yellowstone erbij. Je hebt nu het minimaal aantal dagen voor Yellowstone en je mist tijd voor Grand Teton. En dat is heel jammer als je er langs of doorheen rijdt.
De eerste optie is mooi. Maar zoals eerder gezegd, schrijf het eens per dag uit in een van/naar schema. Dan zie je meteen wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Hoe willen jullie trouwens reizen, met auto of camper? Voor Arches zul je in Moab overnachten, tenzij je gaat kamperen.

Marianne
CinZ
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2019, 11:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door CinZ »

Je kunt Yellowstone (volgens mij) wel meenemen, maar dan zou ik beginnen in Salt Lake City en dan afzakken naar Los Angeles, zoals de route die wij doen en die ik hierboven ergens beschreef.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door stegeman »

Als je Arches, Moab en capitol reef (en evt MV) er dan uit haalt bij de route met Yellowstone erbij? Dat is dan veel rustiger en je kunt dan evt nog meenemen klein stukje kust. SF-Monterey en dan Sequoia nog pakken en dan naar Yosemite en de rest vd route zonder bovengenoemde parken. Je hebt dan echt van alles wat. Kust, groen, rode rotsen, natuur, stad, dieren, geisers, watervallen...
Dus bijv
AM-SF
SF
SF
SF-Monterey
M-Sequoia
Sequoia
Sequoia-Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite-ML
ML-DV
DV- LV
LV
LV
LV-ZIon
ZIon
ZIon- Page
Page
Page-Bryce
Bryce
Bryce- SLC
SLC- GT
GT
GT-Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone-.....
.....-SLC
SLC-AM

Volgorde kan ook andersom of alleen GT en Yellowstone net andersom. Van alles wat we gezien hebben van Amerika (want alleen daar kan ik over oordelen natuurlijk) zou dit zo m’n droomreis zijn met van alles wat en toch de rust
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridZw »

Het is best een lastige keuze. Route 1 met Yellowstone is op zich te doen maar dan zou ik zeker ook Grand Teton toevoegen. Is ook prachtig en het ligt op de route. Je zou dan bijv. de nacht Joshua Tree kunnen schrappen en eventueel de extra nacht Capitol Reef of Page.

Aan de andere kant, juist als je zoveel dagen ter beschikking hebt, is het denk ik voor de rust wel fijn om op bepaalde plekken wat langer te verblijven en niet teveel in de route te proppen. Ook met het oog op de pubers. En om te voorkomen dat je op een gegeven moment wat "natuur moe" wordt.

De one-way van Stegeman is ook een optie, maar dan mis je weer andere parken die ook de moeite waard zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door stegeman »

Wat je ook kiest. Je mist altijd iets moois en verkeerde keuzes is denk ik alleen als je teveel in 1 reis stopt. Succes met je keuzes. Wat eigenlijk een luxe keuze is want ruim 30 dagen is heerlijk! Maar ook met zoveel dagen. Alles zien lukt niet en moet je ook niet willen. Ik zou dan bijv een andere reis eens Denver - Vegas en alles rondom Moab meenemen. Maar zo maakt ieder andere keuzes. Ons wensenlijstje is zo lang dat we dat in ons leven niet meer allemaal kunnen zien :D , maar het mooiste hebben al gezien nu denk ik met onze reis van 2017 en 2019. We zullen zien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

CinZ schreef:
04 mar 2020, 20:34
Je kunt Yellowstone (volgens mij) wel meenemen, maar dan zou ik beginnen in Salt Lake City en dan afzakken naar Los Angeles, zoals de route die wij doen en die ik hierboven ergens beschreef.
Dar is inderdaad de beste mogelijkheid als je Yellowstone meeneemt maar ook dan is het niet ruim. Jullie hebben maar weinig tijd voor Yellowstone.
En zoals Ingrid al zegt is het zeker bij zo'n lange reis belangrijk om voldoende rustmomenten te plannen.

In de route van stegeman ontbreekt ook de Grand Canyon. Het is dus echt keuzes maken.

Een one way met Salt Lake City is vaak duurder maar beginnen in Las Vegas en eindigen in SF of LA hoeft niet duurder te zijn dan beginnen en eindigen op dezelfde plaats.

Marianne
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben een gedeelte van de 1e route ook met 2 pubers gedaan, 1 die enorm van bergen en wandelingen houdt en ander wat minder, ik denk zelf maar dat is persoonlijk dat het wat rustiger wordt zonder Yellowstone want het zijn toch best prachtige natuurgebieden die je gaat zien met heel veel indrukken. Wij merkten zelf ook dat als je het wat rustiger aan deed je ook echt de vakantie had en niet achteraf van alle indrukken en het reizen heel moe naar terug naar Nederland ging.
Wijzelf hebben het inderdaad ook gesplitst, de 1e route zonder Yellowstone, daarna een route met o.a.Moab Arches etc , en nu dit jaar gaat de wens in vervulling en gaan we met 1 zoon,nu geen puber meer naar Yellowstone. :thumbup:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Dan gaan we toch voorlopig voor deze optiedag 1: SF
dag 2: SF
dag 3 SF
dag 4 Sequoia NP/ Kings canyon
dag 5 Sequoia NP/ Kings Canyon
dag 6; Yosemite
dag 7: Yosemite
dag 8: Yosemite
dag 9. Mammoth lakes
dag 10; Death Valley
dag 11. Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13: Zion
dag 14 Zion
Dag 15 Bryce
Dag 16. Capitol reef
dag 17 Capitol Reef
dag 18 Arches
dag 19 Moab
dag 20 Moab
Dag 21 Monument Valley
dag 22 Page
dag 23 Page
Dag 24 grand canyon
dag 25 Kingman
dag 26 Joshua Tree
dag 27 LA
dag 28 LA
dag 29 LA
dag 30 Pismo Beach
dag 31 Carmel
dag 32 San Francisco

We twijfelen nog of we niet beter in Las vegas kunnen beginnen. Heeft joshua tree heel veel meerwaarde? want het is toch weer een klein stukje van de route af.
En is het slimmer het rondje linksof of rechtsom te doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer