Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door kastelke »

Mijn werkgever hier in Canada deed al moeilijk over mijn 2 weken vakantie omdat de laatste week van de maand er in zat. Als ik nu ook nog eens 2 weken thuis moet blijven (gedeeltelijk onbetaald, want heb niet meer zoveel vakantiedagen), dan gaan ze helemaal ongelukkig zijn. Maar mijn reispartner is daarnet door de huisdokter naar het hospitaal gestuurd omdat hij hoest. Hij was gewoon daar om een medisch dossier op te halen Wij denken helemaal niet aan Corona, ondanks het feit dat we zowel op de luchthavens van Amsterdam, Johannesburg, Kaapstad, Atlanta en Toronto geweest zijn (en nog een kleinere lokale luchthaven in Zuid Afrika).

Onze cliënten en studenten annuleren hun afspraken uit vrees voor besmetting. We werken veel met nieuwe immigranten uit China, Iran, Egypte en Korea.
Er zijn collega's met een auto-immuun ziekte, of een partner met kanker. Ik begrijp heel goed dat zij bezorgd zijn.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de WHO besluit het een pandemie te noemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Nils »

Bij CNN was net ene Dr. Sanjay Gupta aan het woord. Deze vertelde dat het virus wel dagen op uitwendige oppervlaktes kan blijven zitten en op die manier ook mensen kan infecteren.
Tot nu toe heb ik vanuit het RIVM toch juist gehoord dat het virus buiten het lichaam niet lang in leven blijft.
Miscommunicatie of is het virus in de VS al ernstig gemuteerd?
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door MarjoleinW »

Wij gaan ook over 6 weken en ik maakte mij geen zorgen maar word nu toch ook bezorgd over het uitbreiden van het aantal gevallen in Nederland en wat voor effect dat gaat hebben over het wel/niet toelaten.... :shock:
De meeste van mijn overnachtingen zijn niet annuleerbaar meer. Nou ja, we gaan het zien. Positief denken maar! :sadcry:
Laatst gewijzigd door MarjoleinW op 04 mar 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Corona virus

Bericht door pollyblue »

Waar lees je dat er geen Italianen meer naar de VS mogen reizen?
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

@Almere vak V Dit is wel een erg onvriendelijke en onterechte reactie.
ANY zegt niet dat er meer bedden moeten komen, maar dat we moeten voorkomen dat we die extra bedden nodig hebben.
Inderdaad, voorkomen, en die verspreiding van het virus tegengaan. Als het niet helemaal voorkomen kan worden, dan laat het langzamer verspreiden, over een jaar of meer. Dan is er tijd en middelen om het op te vangen. Niet als het over een paar maanden verspreidt. Ondertussen gaan de hartaanvallen, verkeersongelukken, en blindedarmontsteking ook gewoon door. Jammer dan als je cardioloog of chirurg ziek zijn... Ik bedoel maar. Er is nu de kans om wat te doen. En als het allemaal meevalt kun je me later nog uitlachen :) Nou ja, waarom maak ik me ook druk om Nederland. Ik heb hier al genoeg aan mijn hoofd.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door MarjoleinW »

pollyblue schreef:
04 mar 2020, 13:55
Waar lees je dat er geen Italianen meer naar de VS mogen reizen?
Excuus, ik had dit niet goed gelezen dus.... :oops: :oops:
“There is already screening for those coming into the United States for those who have been in China in the last 14 days. This will be expanded to Italy and South Korea. Additionally we are currently working on exit screening from South Korea, Italy, and other European Nations as needed," Miller said.

Ik heb mijn reactie aangepast. Bedankt voor je reactie!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus

Bericht door georgesken »

Reizigers KLM kunnen tijdelijk alle reizen kosteloos omboeken
KLM biedt alle reizigers die een vlucht geboekt hebben in de komende weken de mogelijkheid om die kosteloos om te boeken. Volgens de onderneming voeren steeds meer landen vanwege het nieuwe coronavirus uit voorzorg strengere reisbeperkingen in. Dit kan gevolgen hebben voor geplande reizen. Bij zusterbedrijf Air France is een soortgelijke regeling van kracht.
Doorgaans rekenen KLM en Air France tussen de 70 en 150 euro wijzigingskosten aan. Voor boekingen tot en met 30 maart en voor reizen met vertrek tot en met 30 mei vervallen de kosten voor het omboeken. Als een nieuwe reis duurder uitvalt, moet het verschil wel worden bijgelegd.

Als reizigers besluiten een reis te annuleren, dan krijgen ze een tegoedbon die tot een jaar na uitgifte inwisselbaar is voor een ticket bij KLM, Air France en partner Delta Air Lines.

Bron: HLN.be
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Corona virus

Bericht door Aurora »

georgesken schreef:
04 mar 2020, 14:50
Reizigers KLM kunnen tijdelijk alle reizen kosteloos omboeken
Net in de mail

Wijzigen zonder kosten

Reisplannen of heeft u al geboekt, maar twijfelt u of uw reis door kan gaan? Dan biedt KLM u de helpende hand. U kunt nu tijdelijk zonder kosten uw ticket wijzigen; dat scheelt tot wel €150 per ticket. U kunt zowel de periode als de bestemming wijzigen. Deze optie geldt voor alle tickets op KLM, Air France en Delta Air Lines vluchten wereldwijd, voor boekingen tot en met 31 maart 2020 en voor reizen met vertrek tot en met 31 mei 2020. Zo bent u flexibel en bepaalt u zelf wanneer u vliegt en waarheen.

Wilt u de datum van uw reis aanpassen? Uw nieuwe vertrekdatum dient uiterlijk 31 mei 2020 te zijn. De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden. Wijzig eenvoudig uw ticket via ‘Mijn Reis’ op klm.nl of via de KLM app.

Wilt u liever na 31 mei 2020 reizen of wilt u uw bestemming wijzigen? Ruil dan uw ticket om voor een tegoedbon. Deze bon is inwisselbaar voor een ticket van KLM, Air France of Delta Air Lines, of voor het kopen van extra opties voor KLM-vluchten.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus

Bericht door roelb »

Zoals ik de waiver lees lijkt een herberekening van een ticket waarbij de datum van het eerste segment wordt gewijzigd uitgevoerd te worden met de originele fare base. Dat is dus meer dan alleen maar de change fee waiven.

Als dat zo is dan is dat echt een hele goede regeling. Jammer, ik heb nog een tripje waarbij ik eigenlijk wel 2 dagen later weg wil (om hele andere redenen), maar dat is op Delta stock geticket - en die zijn vooralsnog niet zo soepel.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

@roelb kun je in Jip en Janneke taal uitleggen waarom het een goede regeling is? Want ik dacht inderdaad dat alleen de wijzigingskosten zouden vervallen. En dat een meerprijs in ticket wel betaald zou moeten worden.
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

winterpark schreef:
04 mar 2020, 19:08
@roelb kun je in Jip en Janneke taal uitleggen
Ik heb @roelb ’s post ook al een aantal keren gelezen, maar snap er ook geen snars van...Delta stock? Originele fare base? Geen idee
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Corona virus

Bericht door Dutchess »

Inderdaad, zo lees ik het ook, @winterpark
Aurora schreef:
04 mar 2020, 15:37
De kosten van een mogelijk tariefsverschil blijven gelden.
En Delta heeft ook al zo'n regeling https://www.delta.com/us/en/advisories/ ... el-updates
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus

Bericht door roelb »

Dat sowieso, maar het gaat om de manier waarop het nieuwe ticket berekend wordt.

Normaal gesproken staat in alle fare rules dat bij een wijziging van het eerste segment (bij een eenvoudige retour is dat dus de "heenvlucht"), het ticket herberekend wordt op basis van de op dit moment geldige fares. Bij een ticket dat enige tijd geleden is geboekt en vertrek op korte termijn zal dat vrijwel altijd ongunstig uitpakken - immers, de goedkope fares hebben vaak restricties zoals "ten minste 60 dagen voor vertrek verkopen".

Zoals ik deze waiver nu lees wordt het ticket bij een datumwijziging (en dus niet een bestemmingswijziging!) herberekend op basis van de origineel geboekte fare, precies zoals dat zou gebeuren als je alleen de terugvlucht wijzigt.

Dus stel, je hebt op 29 oktober 2019 een ticket gekocht, retour AMS-LAX en LAX-SLC-LAS, van 10 april t/m 18 april voor EUR 441, opgebouwd als:

Fare AMS-LAX (boekingsklasse X, fare base (fictief) XLWP60NL): 4
Fare LAX-AMS (boekingsklasse V, fare base (fictief) VLWP60NL): 87
YQ/YR ("brandstoftoeslag"): EUR 240
Belastingen: EUR 110

Totaal EUR 441

Restricties van die fare (LWP60NL) was dat tickets onder die fare uitgegeven moesten worden voor 30 oktober 2019.

Als je nu een nieuw ticket koopt zal die fare dus niet meer geldig zijn. Dus ga je normaal wijzigen, bijvoorbeeld om een dag later te vertrekken (11/4), dan wordt er gewoon gezocht naar de goedkoopste fare die op dit moment geldig is voor die route. Dat zou bijvoorbeeld RKWL99NL zijn, heen in R, terug in V. Die fare heeft andere prijzen en is als volgt opgebouwd:

Fare AMS-LAX (boekingsklasse R, fare base RKWL99NL): 203
Fare LAX-AMS (boekingsklasse V, fare base VKWL99NL): 127
YQ/UR: EUR 240
Belastingen: EUR 110

Totaal EUR 680

Stel nu (fictief) dat de originele fare LWP60NL vervolgens de volgende prijstabel heeft voor zowel AMS-LAX als LAX-AMS:

AMS-LAX/X 4
AMS-LAX/V 87
AMS-LAX/R 120

Als je nieuwe ticket herberekend wordt met die originele fare dan wordt de prijs dus:

Fare AMS-LAX (boekingsklasse R, fare base RLWP60NL): 120
Fare LAX-AMS (boekingsklasse V, fare base VLWP60NL): 87
YQ/UR: EUR 240
Belastingen: EUR 110

Totaal EUR 557

Je moet dan dus in dit voorbeeld voor de wijziging 116 euro bijbetalen, terwijl je zonder de waiver 239 plus de reissue fee (EUR 150) kwijt zou zijn, dus EUR 389 per ticket.

En als je zoekt kan het nog goedkoper. De heenweg in dit voorbeeld valt in de duurdere fare bucket "R". Dat komt doordat er op de gekozen heenvlucht (de directe KL vlucht in dit geval) geen stoelen meer in X of V zijn. Maar als je op de heenweg de KL vlucht naar SFO neemt en vervolgens de DL1327 naar LAX dan kun je ook die route in V krijgen. En dan wordt het nieuwe ticket weer wat goedkoper. Misschien zijn er ook nog wel routes te vinden met beschikbare stoelen in X, dan zou je helemaal niets bij hoeven te betalen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus

Bericht door Almere vak V »

ANY schreef:
04 mar 2020, 13:58
En als het allemaal meevalt kun je me later nog uitlachen Nou ja, waarom maak ik me ook druk om Nederland. Ik heb hier al genoeg aan mijn hoofd.
We hebben nog ergens 34 miljoen vaccins liggen tegen de Mexicaanse griep. Wellicht kan je die daar ergens kwijt tegen een leuk prijsje??

Het gaat mij om de paniek. Er gaan in China dagelijks duizend (ik herhaal het nog een keer, ELKE dag, DUIZEND...) mensen dood vanwege infecties aan de luchtwegen en/of longen. Ja, er gaan nu mensen dood aan een griepje. Dat gebeurd honderduizenden mensen elk jaar. Ik snap de paniek niet...
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Corona virus

Bericht door ANY »

Geen paniek, bezorgheid wel.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Pete.Z »

Jaarlijks anderhalf miljoen mensen dood door TBC, ook een door de lucht overdraagbaar virus.
Helemaal niemand die zich daar zorgen over maakt, om het nog wat meer in perspectief te plaatsen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus

Bericht door roelb »

Ik heb zojuist een ticket bij Delta gewijzigd onder de waiver. Wel gewoon herberekening op basis van huidige fares en verschil in rekening gebracht. Maar goed, geen EUR 300 change fee per ticket (was business) is toch weer meegenomen.
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Corona virus

Bericht door Billy Bob »

Pete.Z, het punt is niet zozeer hoeveel doden er al dan niet zullen vallen. Het punt is dat het corona-virus een nieuw virus is, waardoor er weinig tot geen immuniteit tegen bestaat. Dat betekent dat er waarschijnlijk veel mensen min of meer tegelijkertijd ziek zullen worden. Hierdoor kunnen ziekenhuizen overbelast raken en kan de zorg aan "normale" patiënten in de knel komen. Als er veel mensen ziek of geïsoleerd thuiszitten, heeft dat ook gevolgen voor de voortgang van het normale openbare leven. Er is geen reden tot paniek, maar het is wel verstandig om voorbereid te zijn op eventuele gevolgen van een grote ziektegolf.
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Corona virus

Bericht door Billy Bob »

Verder wil ik nog even opmerken dat er wel degelijk mensen zijn die zich bekommeren om de "gewone" ziektegevallen zoals de griep, TBC, etc. Dat jij er niet om geeft, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook niet doen.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Ik heb de mail van klm ook gehad maar met een schoolgaand kind heb ik er niks aan als ik als nog uiterlijk 31 mei moet vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer