Wat aan elektronica mee te nemen ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Ron Notenboom »

Voor onze komende trip vanuit Vancouver naar Washington en Oregon lijkt het ons (naast de gebruikelijke zaken als kleding e.d.) voldoende om een iPad en onze smarphones mee te nemen en een Amerikaanse simkaart (Arieli) aan te schaffen. De smartphone kunnen we dan gebruiken als navigatie en indien nodig als hotspot voor de iPad. Onze camera heeft wifi, dus daarmee kunnen we vermoedelijk de foto's veiligstellen (nog uit te zoeken). Lijkt dit voldoende of missen we dan iets ?
Onze vorige reizen ging er naast de smartphones ook een laptop en een navigatie met USA-kaart mee. Maar dit lijkt niet meer nodig.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Whitestreet »

Ik neem mijn DSLR camera mee, met alle toebehoren en daarnaast uiteraard mijn smartphone.
Dat is alles eigenlijk. Mijn camera heeft ook Wifi maar dit is niet echt snel.
Ik hang elke avond de camera aan mijn telefoon met een kabeltje, dan zet ik de hele map met foto's van die dag op mijn telefoon.
Vervolgens worden alle foto's in een aparte map naar mijn "Onedrive" cloud opslag geüpload. Ik heb een T-mobile 4G SIM kaart met onbeperkte data
aangeschaft. Dus dat komt wel goed. Zaken als een laptop of tablet neem ik niet mee. Dit zijn allemaal weer extra risico's, omdat ik die niet in het hotel wil laten liggen, maar ook niet in de auto. En ik zou ze ook niet de hele dag mee willen sjouwen. Voor mijn camera vind ik dat persoonlijk weer anders. Daar heb ik een grote rugzak voor waar al mijn lenzen in passen.. Die sjouw ik graag mee :)

Navigatie hebben we in de auto en anders via Google maps. De SIM kaart die we hebben is ook te gebruiken als hotspot (dit hebben niet alle aanbieders)
Laatst gewijzigd door Whitestreet op 01 mar 2020, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
2018 Florida / 2019 Westkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door mtl »

De laatste jaren neem ik eigenlijk alleen mijn smartphone en tablet mee. Laptop en camera blijven vaak thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Coyote »

Ik neem iPhone, iPad, TomTom + laptop mee.

Enkele jaren geleden bewust een kleiner formaat laptop gekocht die ook als tablet gebruikt kan worden, scherm kan helemaal omgeklapt worden (heel handig in het vliegtuig). Vind een laptop toch wel handig om 's avonds wat dingen op te zoeken, route bepalen of om motels te boeken.

TomTom moet ik een volgende keer nog bekijken. Met het gebruik van Waze (icm Apple Carplay) tijdens mijn laatste trip was ik erg tevreden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Gast »

Hier iPads en iPhones (afgelopen jaar in de US gekocht, want daar veel goedkoper), inclusief laders en houders voor in de auto.
Voorgaande jaren ook steeds een kleine compact camera mee maar zelden gebruikt, dus die blijft nu thuis.
We nemen ook de GoPro mee met toebehoren, en een noise cancelling headset voor In het vliegtuig.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Ron Notenboom »

@Whitestreet
Whitestreet schreef:
01 mar 2020, 10:49
Ik hang elke avond de camera aan mijn telefoon met een kabeltje, dan zet ik de hele map met foto's van die dag op mijn telefoon.
Vervolgens worden alle foto's in een aparte map naar mijn "Onedrive" cloud opslag geüpload.
Dat lijkt mij ook een goede optie om foto's eenvoudig veilig te stellen mits je daarvoor een geschikt kabeltje hebt. In mijn geval van een Panasonic camera naar een Samsung telefoon.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Whitestreet »

@Ron Notenboom

Dat kan handig opgelost worden hoor :)

Als het goed is heb je bij je telefoon een tooltje gekregen die je onder in je telefoon steekt zodat je er een USB op kan aansluiten.
Deze gebruik ik ook, en dan kan je (ben ik wrijwel zeker van) een mini USB kabeltje die je gebruikt om je camera op te laden aansluiten aan je telefoon :thumbup:

Hier een afbeelding van dat tooltje, heb je deze niet.. Dan even langs de Action :D
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L._AC_.jpg

Daarna ga je op je telefoon naar je "galerij" onderin je galerij staan een paar opties, namelijk "Foto's, Albums, Verhalen, Gedeeld" als je je camera aansluit komt er een optie bij genaamd "MTP-apparaat" dat is je camera.
2018 Florida / 2019 Westkust
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Ron Notenboom »

Dat onderdeeltje voor de telefoon heb ik niet volgens mij. Maar breng wel een keer een bezoek aan de Action en probeer het overzetten dan een keer uit. Bedankt voor de tip. :thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door ClaireVHaut »

ik neem mee:

smartphone plus sim voor Canada
MacBook (denk ik.. ipv ipad ), we reizen in voorseizoen met camper dus mocht het een keertje echt koud koud zijn buiten dan kunnen we binnen een filmpje kijken ofzo en ik vind het ook wel handig om mijn foto's te back-uppen ;-) . Met mooi weer zitten we zo lang mogelijk buiten.
Overigens worden mijn foto's die ik naar de iCloud stuur ook automastisch in Dropbox opgeslagen.. dubbel zeker..
Camera + toebehoren.
Laadsnoeren voor de hele handel (meest USB en meest past op elkaar, dus in praktijk 3 usb snoeren denk ik)
12V lader voor in de auto
en wat USB verdeelstekkers
O en stekkerblokje met verloopstekker
Powerbanks

Ik twijfel over mijn TomTom. Mijn telefoon kan immers ook prima.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Almere vak V »

Prive:
iPhone, kabel om op te laden, Amerikaans stekkerblokje (als we onderweg gaan voordat we "thuis" komen, daar ligt al dat spul namelijk ook al...) voor mn USB kabel en als backup een 12v usb lader voor in de auto
Zakelijk:
Zelfde als bovenstaand. Aangevuld met mn MacBook
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Ron Notenboom »

@ClaireVHaut
ClaireVHaut schreef:
03 mar 2020, 11:34
Overigens worden mijn foto's die ik naar de iCloud stuur ook automatisch in Dropbox opgeslagen. Dubbel zeker.
Doe je dat in één handeling ?

Ik denk er ook over om een powerbank mee te nemen, maar wellicht is een 12V usb lader voor in de auto voldoende.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door harryh »

En dat syncen kun je bv ook met OneDrive of Google Drive aanzetten ;)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door ClaireVHaut »

@Ron Notenboom Dat heb ik ingesteld ja. Hij maakt automatisch backup van mijn foto's in de icloud en ook Dropbox
@harryh ik gebruik de google-suite niet. Ik heb geen android telefoon en mijn hele eco systeem is Apple based.. ik gebruik dus geen google drive oid
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door harryh »

Je kunt OneDrive prima met iOS gebruiken en da's geen Google ;) Gebruik ik al lang en doet het prima om foto's enz in op te slaan.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Whitestreet »

Powerbanks nam ik de afgelopen jaren ook mee, maar dit jaar blijven ze thuis.
Voor mijn camera heb ik extra accu's en mijn telefoon kan ik ook in de auto opladen als dat nodig zou zijn.
Ik gebruik ook Onedrive, met mijn 1.11 TB opslag kan ik voorlopig nog even foto's uploaden :mrgreen:
2018 Florida / 2019 Westkust
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door ClaireVHaut »

@harryh klopt .. maar ik gebruik dus niets anders dan mijn icloud en dropbox.. Ik wil geen onedrive of google drive (dat bedoel ik met google suite) Volgens mij is OneDrive van Microsoft

Wat ik nu heb werkt als een trein al jaren.. heb een dropbox van 2 tb ;-) ooit eens voor een koopje kunnen " aanschaffen" en nu nog steeds voor 0 euro die 2 tb opslag.. En natuurlijk mijn iCloud. Ik ben er iig tevreden mee.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door harryh »

Prima keuze en lekker veel ruimte :thumbup:
Doe mij ook zo'n deal!
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Eskm »

Naast bovenvermelde klassiekers, extra accu voor fototoestel maar vooral 2 x S-Kross (gekleurd!) reisstekkers en een verdeelblok.
Eén reisstekker wordt gebruikt, de tweede hou ik in reserve.
Groeten,
Martin
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door ClaireVHaut »

@harryh dat was idd een super deal.. ik weet niet meer waar ik het ook al weer vandaan haalde maar zag later dat het anders 99 usd per jaar kost (of waren het euro's).. Dus je snapt dat ik het lekker zo laat.. Ideaal zoveel ruimte :-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wat aan elektronica mee te nemen ?

Bericht door Ron Notenboom »

Ik heb sinds 2 jaar 1TB gratis en onbeperkt cloudopslag van STACK via de opslagdienst TransIP. Dus voldoende ruimte om mijn foto's vanaf de camera daar op te gaan slaan lijkt mij. :wink:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer