Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Iedereen die geen Amerikaans staatsburger is en de afgelopen 2 weken Iran heeft bezocht komt voorlopig Amerika niet in.

Australië laat sowieso geen mensen uit Iran meer het land in.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

Sowieso kon dat al niet met ESTA, alleen met een visum
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Dus eigenlijk is het niet echt nieuws. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus

Bericht door harryh »

:thumbup:
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

Wij gaan eind april... ik ben ook niet zozeer bang voor de ziekte zelf, maar wel voor alle restricties.
United biedt reizigers uit Noord-Italië al de mogelijkheid om om te boeken. Dus als het in Nederland ook zover komt waardoor we niet kunnen vertrekken dan kunnen we hopelijk een andere periode gaan. Alhoewel dat met 2 schoolgaande kinderen en een reeds geboekte zomervakantie al heel lastig wordt... :?

Opvallend is dat heel veel hotels in onze reisperiode (23-4 t/m 4-5) ineens de datum voor gratis annuleren weken naar voren hebben getrokken. Vrijwel alles is nu annuleren vóór 14 of 15 maart, terwijl dat tot een paar dagen geleden nog annuleren was tot 1 of 2 dagen voor aankomst.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

1N9R1D schreef:
29 feb 2020, 23:17
Opvallend is dat heel veel hotels in onze reisperiode (23-4 t/m 4-5) ineens de datum voor gratis annuleren weken naar voren hebben getrokken. Vrijwel alles is nu annuleren vóór 14 of 15 maart, terwijl dat tot een paar dagen geleden nog annuleren was tot 1 of 2 dagen voor aankomst.
Op Booking.com zeker? Is gewoon een trucje van hen hoor. Als je uitlogt, kun je hotels gewoon weer boeken met annuleren tot 1/2 dagen van te voren. Of als je je bestaande boeking annuleert.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

winterpark schreef:
29 feb 2020, 23:51
Op Booking.com zeker? Is gewoon een trucje van hen hoor. Als je uitlogt, kun je hotels gewoon weer boeken met annuleren tot 1/2 dagen van te voren. Of als je je bestaande boeking annuleert.
Och... wat supersuf. Ik draai al heel wat jaren mee, maar dit is me echt nog nooit opgevallen :oops:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

Maakt niet uit joh, die websites maken vaak rare sprongen. En dit is nog niet zo lang zo hoor, dat ze dit soort dingen aan het a/b testen zijn (zo noem ik het dan maar even).
Wij boeken op dit moment voor 't geval dat maar even niks annuleerbaar :)
Gast

Re: Corona virus

Bericht door Gast »

Ik neem aan dat je bedoelt dat je niks boekt wat niet annuleerbaar is :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door jojostravelusa »

Dit zegt de site van CNN. Ik hoop niet dat Nederland over 1,5 week een risicoland geworden is. We houden er in elk geval al wel rekening mee dat er gecontroleerd zal gaan worden op temperatuur en dus langere wachttijden op het vliegveld. Als dat alles is, is het nog wel te doen. Duimen dat het meevalt.
52 min ago
Trump announces new coronavirus screening procedures in US

From CNN's Sarah Westwood

President Trump announced new screening procedures for the coronavirus this morning.

The President said in a tweet that people will be screened for coronavirus upon arriving in the US if they are traveling from high-risk countries.

Trump announced Saturday that the countries where some increased screening for passengers leaving from to the US would include Italy, South Korea and Iran in addition to China.

Katie Miller, spokesperson for Vice President Mike Pence, clarified to CNN what is covered under the screening measures Trump mentioned in his tweet:

“There is already screening for those coming into the United States for those who have been in China in the last 14 days. This will be expanded to Italy and South Korea. Additionally we are currently working on exit screening from South Korea, Italy, and other European Nations as needed," Miller said.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus

Bericht door 1N9R1D »

jojostravelusa schreef:
01 mar 2020, 17:17
We houden er in elk geval al wel rekening mee dat er gecontroleerd zal gaan worden op temperatuur en dus langere wachttijden op het vliegveld
Dat is niet te hopen.. mijn standaard-temperatuur ligt al rond de 37,5. Als ik volgepropt met reismedicatie uitstap dan gaat het over de 38... ik vrees dat ik 2 weken in quarantaine moet terwijl mijn gezin gezellig mag reizen :lol:
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus

Bericht door Yesse »

Ik maak me ook vooral zorgen om het wel op vakantie kunnen. We moeten nog 6 weken, dus in die periode kan nog vanalles gebeuren. Maar aangezien wij niet zomaar een andere datum kunnen uitzoeken en dit waarschijnlijk een laatste reis voor de komende paar jaar zal zijn zou het echt zuur zijn als we het land niet in zouden mogen. Ik merk aan mezelf dat ik nu plots sinds een paar dagen een stuk minder voorpret heb dan ik had. Nouja, we moeten het maar aankijken. Er is weinig aan te doen natuurlijk :blink:
Gebruikersavatar
Djeli
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 mar 2007, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Monster

Re: Corona virus

Bericht door Djeli »

@Yesse ik herken mezelf helemaal in jouw bericht. Wij gaan over 50 dagen en hebben ook minder voorpret. Toch spannend wat er gaat gebeuren. Verzetten is voor ons gezin ook geen optie....
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Corona virus

Bericht door winterpark »

Terpies schreef:
01 mar 2020, 16:58
Ik neem aan dat je bedoelt dat je niks boekt wat niet annuleerbaar is :thumbup:
Scherp! :lol:
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona virus

Bericht door Grouchy »

jojostravelusa schreef:
01 mar 2020, 17:17
Dit zegt de site van CNN. Ik hoop niet dat Nederland over 1,5 week een risicoland geworden is. We houden er in elk geval al wel rekening mee dat er gecontroleerd zal gaan worden op temperatuur en dus langere wachttijden op het vliegveld. Als dat alles is, is het nog wel te doen. Duimen dat het meevalt.
Zal wel harder gaan. Er kwamen & komen 14 vliegtuigen per dag op Schiphol aan vanuit Milaan & dit weekend komen er weer een hoop vakantiegangers terug, en Duitsland gaat ook best hard.
Verwacht eigenlijk dat ook de USA zelf over een aantal weken een 'riscoland' is geworden.

Als het net zo'n situatie worldt als momenteel in Noord-Italië probeer dan trouwens eens maar is een crew/vliegtuig te vinden. Gisteren weigerde de bemanning van American Airlines 198 te vliegen van New York naar Milaan en terug (resultaat: vlucht cancelled).
Vandaag zie je dat AA stopt met op Milaan te vliegen tot 25 April, Delta vanaf 4 Maart tot 1 Mei.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Pete.Z »

Aparte situatie. Gelukkig gaan wij dit jaar pas in september weer richting Amerika, hopelijk dan alles wel weer op orde en de paniek voorbij. (Wel ergens half april een bruiloft op Ibiza, benieuwd hoe dat loopt......)

Ik en mijn collega’s kregen gisteren wel een mail met instructies van het hoofdkantoor in Californië hoe besmetting te voorkomen en hoe je te gedragen tegen klanten (geen handen schudden, handen wassen, bla bla bla) dus het leeft zeker wel daar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus

Bericht door dejong89 »

Dat hoop ik ook. Voor nu is het koffiedik kijken. Ik gok dat het over 2 maanden wel weer rustig is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus

Bericht door covri »

@dejong89
Dat hoop ik :wink:
Wij gaan eind mei.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door nieuwenoord »

Wij zitten nu bijna twee weken in Florida en je hoort er hier zó weinig over. Bomvolle restaurants, geen woord over verkoudheid of virussen bij hotels, net alsof het niet bestaat ....
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Loek »

Ik maak me net zoveel zorgen over Corona als de jaarlijks terugkerende griep. Ik laat me inenten tegen griep en hoop op het beste. Tegen Corona is nog geen vaccin beschikbaar, maar als ik kijk hoeveel mensen er ook geen griepprik halen, betwijfel ik of ze dat wel zouden doen voor Covid-19. “Van leven ga je dood“, is mijn motto. Ik laat me liever niet bang maken door opgeklopte media verhalen. Begin Februari ben ik naar Taiwan gereisd, heb daar een week doorgebracht en ben vervolgens door gereisd naar Vietnam, wat overigens aan China grenst. Van Hanoi ben ik over land en door de lucht naar Ho Chi Minh City gereisd. Ja veel mensen dragen mondkapjes, overal is er lichaam temperatuur controle en bij elke plek waar je komt worden je handen volgespoten met ontsmettingsmiddel. Maar ik zit meer in over Dengue Fever waar hier jaarlijks 4000 mensen aan overlijden. Daar is ook geen vaccin voor, je kunt alleen jezelf bedekken en volspuiten met Deet. Zeker als je de statistieken afzet tegen de gehele wereld bevolking, denk ik dat veel mensen zich laten opjutten. 85000 gevallen op een wereldbevolking van 7 miljard en 3000 doden, ofwel de kans dat je het oploopt is slechts 0.00001% en dat je er aan overlijdt is 0.0000004%. Die kan nog steeds niet op tegen de jaarlijkse griep epidemie waar de percentages veel hoger liggen. Het is natuurlijk een ander verhaal als je al imuun systeem door ander gezondheids problemen verzwakt is. Maar zelfs dan: 90% van de gevallen is in China, niet in NL of de US. Over twee weken vlieg ik weer terug naar de US. Ik ben van plan een vrijwillige quarantaine van 2 weken te houden. Lekker rustig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer