Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door peterretep »

We zitten een route te bedenken voor ons bezoek in 2021 en hebben globaal dit in gedachten:

Los Angeles en via de kust naar San Francisco. Van San Francisco door of langs de Sierra Nevada naar Las Vegas. De route door Yosemite- Tioga Pass- Lee Vining - Lone Pine - Death Valley - Las Vegas hebben we al eens gedaan ( is prachtig maar nu weer ff wat anders).

Wat zou een mooie variant op de hierboven beschreven route van San Francisco naar Las Vegas kunnen zijn? Na de drukte van LA en SF wil ik dan graag weer door lekker lege landschappen sturen. Ik gok dat we een kleine week de tijd hebben voor die route.

Hoop dat mijn vraagstelling een beetje te volgen is. :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt de mooiste route al gedaan. :wink: Je kunt natuurlijk een noordelijke pas nemen, zoals de Sonora Pass. En dan boven DV langs rijden. Maar nog een keer langs de 395 en door DV lijkt me ook geen straf. Wij hebben dat stuk nu al meerdere keren gedaan en we zien steeds weer nieuwe dingen. Hebben jullie Bodie al bezocht? En wandelingen aan de oostkant van de sierra gedaan? En het Ancient Bristlecone Pines Forest bezocht?
En heb je al wandelingen bij Tuolumne Meadows gedaan?

Nog noordelijker kan ook; via Lake Tahoe. En als je dan de eenzaamheid wilt opzoeken rij je via de Loneliest Road naar het oosten. Met misshien nog Great Basin NP? Zie hiervoor ons 2002-verlsag.

Een duidelijke route kan ook, in combinatie met Sequoia NP. Je kunt dan ook overwegen om in SF te beginnen.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door michelly »

Ik zou voor de zuidelijke route gaan via Sequoia en Lake Isabella. Maar zoals Marianne al zegt is het ook geen straf om de route die je al gedaan hebt nogmaals te doen met dan andere accenten.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door peterretep »

@Marianne,

Dankjewel. Dat zijn inderdaad mooie routes en tips. Bodie hebben we in 2018 gemist omdat de rit van Death Valley naar Lee Vining gewoon te lang was om nog even door te rijden naar Bodie.
Ik ga je andere tips hier thuis in de groep gooien. Heb trouwens weer genoten van jullie leuk geschreven reisverslag van 2019 waarbij we elkaar op de route misschien wel eens tegengekomen zijn zonder het te weten.

@Michelly,

Thanks. Dat is ook een mooie suggestie want in 2018 konden we niet naar de seqouia's vanwege een bosbrand. Lake Isabelle lijkt me ook de moeite waard. Alleen het gebied tussen SF en Sequoia lijkt me wat minder (te druk) maar dat ga ik uitzoeken.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door Allard »

peterretep schreef:
22 jan 2020, 11:22
Na de drukte van LA en SF wil ik dan graag weer door lekker lege landschappen sturen.
Nu ik je trots op Facebook gezien heb kan ik deze vraag met nog meer overtuiging beantwoorden:

Je moet ten zuiden van Mono Lake oostwaarts op de 120. Bij Benton linksaf en steeds maar oostwaarts. Een schitterende opeenvolging van dalen en bergruggen. Beleef Ely zoals Robin de Puy Ely beleefd heeft. Daarna zuidwaarts over de 93 langs het Cathedral Gorge SP. De ogenschijnlijk wat saai gekleurde Bentonietklei erodeert met een verfijning aan vormen waar de Kathedraal van Milaan niet tegenop kan. Veel leuke mini canyons. Heb je nog tijd over, overnacht dan in Mesquite. Bezoek van daaruit het prachtige Gold Butte NM. Met o.a. little Finland. Ik denk dat je Tahoe het hele rondje daar wel trekt. Heb je daarna nog tijd over, neem dan de tijd voor de vele verrassingen langs de Lake Mead North Shore road. Valley of Fire SP is een bestemming op zich. Helaas geen (motel) overnachtingen direct in de buurt.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door peterretep »

Hoi Allard,

Reuze bedankt voor je tips! En je moeite, uiteraard. Het plan is inmiddels aangepast voor 2021. We starten nu in SF en gaan via route 1 naar LA, San DIego, Palm Springs naar Las Vegas. Sorry.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis peterretep: Los Angeles -- San Francisco -- Las Vegas 2021.

Bericht door Allard »

Die ommezwaai had ik wel gelezen maar ik kan er niet zo veel aan toe voegen. Ik vind Californië aan de oostkant van de Sierra Nevada op zijn mooist. Wel leuk aan die kustroute waren al die zeeleeuwen en pelikanen. Wat ik nog wel eens over zou willen doen is fotograferen vanaf het Lighthouse Field State Beach in Santa Cruz. En het Griffith park in LA. Saturnus "live" gezien. Onvergetelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer