GPS in huurauto: bij bezoek aan meerdere staten, meerdere kaarten nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

GPS in huurauto: bij bezoek aan meerdere staten, meerdere kaarten nodig?

Bericht door nanske »

Ik vroeg me net iets af. Als wij een auto huren en ophalen in LV, van daaruit naar Yellowstone, dan richting Cody en zo terug naar beneden naar Santa Fe, richting verder naar Tucson en de auto afleveren in Phoenix. Dus zoals je ziet doorkruisen we heel wat plaatsen. Bij het verhuurbedrijf zit een gps inclusief bij de auto die we willen boeken, maar nu komt de vraag: kunnen we die tijdens de ganse tour gebruiken, of moeten we hiervoor nog andere kaarten nemen? In Florida was het geen probleem, dit was overal daar te gebruiken, maar nu doorkruisen we toch heel wat plaatsen. Graag jullie antwoord hierover aub.
Laatst gewijzigd door markro op 03 mar 2020, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: GPS

Bericht door harryh »

Geen idee, ik zou het vooral de verhuurder even vragen :wink:

Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig forumleden zijn die een GPS huren, een smartphone is prima te gebruiken en een GPS huren is normaal erg kostbaar. En steeds meer auto's hebben Apple of Google carplay of ingebouwde navigatie bij de luxere modellen.

Lijkt me eigenlijk logisch dat er een USA map op zal staan, niet een van een paar staten, tenzij je bij Budget hebt gehuurd, want dan mag je alleen naar Arizona, California, Nevada en Utah vanuit LAS.
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: GPS

Bericht door nanske »

Als je via de smartphone wil rijden, welke app moet er dan geinstalleerd worden, ik ben hier een echte leek in?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: GPS

Bericht door dejong89 »

Wij gebruiken google maps. De kaarten kun je downloaden en offline gebruiken

https://www.google.com/amp/s/www.androi ... fline/amp/

super simpel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: GPS

Bericht door harryh »

@dejong89 G Maps vind ik niet super handig omdat je een gebied moet selecteren. Vooral voor een rondreis hoop gedoe, vergeet ik dat weer.
@nanske Ik heb ook Here We Go met vooraf te downloaden kaarten van een of meerdere staten op m'n phone staan. En er zijn nog een paar goeie apps.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: GPS

Bericht door Almere vak V »

nanske schreef:
26 feb 2020, 14:33
welke app moet er dan geinstalleerd worden
Als je een iPhone hebt gewoon met kaarten. Anders Google maps. Here we go werkt ook prima. En anders Maps.me. Werkt ook prima.
Gast

Re: GPS

Bericht door Gast »

Als je geen internet hebt kan ik je Sygic erg aanraden: alle kaarten zijn per staat te installeren en volledig offline te gebruiken (minder ingewikkeld dan google maps delen laden (als leek!!) en is gratis.

Als je wel een data kaartje aanschaft om mobiel internet te hebben in de US, kan ik je WAZE aanbevelen (is eigendom van google, met veel extra informatie en bij uitstek geschikter om te navigeren dan Google Maps). Is ook gratis en geeft up to date informatie over files, wegafsluitingen en (mobiele) flits apparaten. Ook handig is dat je bv prijzen van benzine op je route kunt zien.

Wat wel handig is is dat als je een route ingeeft om te navigeren, en je internet verbinding valt weg, dan kun je blijven navigeren over de vooraf ingestelde route (hij valt dus niet uit, zoals veel andere online navigatie apps): je hoeft dus geen offline kaarten te laden.

Beide gratis apps kun je ook hier in Europa al installeren en testen, zodat je straks in de US makkelijk weet hoe de app werkt.

www.waze.com
www.sygic.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: GPS

Bericht door harryh »

Here We Go werkt ook zonder internet, kun je hier ook testen, kaarten vooraf downloaden enz ;)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: GPS

Bericht door IngridUSA »

Wij huren in NL een navigatie voor 2 euro per dag. Kaart voor hele USA maar ook voor diverse andere landen. Wordt thuis bezorgd en na terugkomst kun je hem weer terugsturen.

https://www.navigatie-huren.nl/autonavigatie.html/

Kijk eens wat het prijsverschil is tussen huren met of zonder navigatie. Inclusief kan best dik betaald zijn namelijk.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: GPS

Bericht door Wadu »

maps.me
Gast

Re: GPS

Bericht door Gast »

harryh schreef:
26 feb 2020, 16:10
Here We Go werkt ook zonder internet, kun je hier ook testen, kaarten vooraf downloaden enz ;)
Ik heb Waze, Sygic en Here allemaal naast elkaar getest en ik kon niet aan Here wennen en vond de interface en snelheid van reageren bij Waze en Sygic veel beter.
Voor Online is de kaart van Waze veel actueler (want Google maps icm crowd sourced informatie) en nauwkeuriger dan de andere navigatie apps. Zeker in de US is de kaart en verkeersinformatie echt super actueel en handig in gebruik.

Kwestie van uitproberen dus, wat je zelf het fijnst vindt werken.

Meeste auto’s zijn tegenwoordig voorzien van Apple CarPlay en Android auto, daarop werken in ieder geval de google maps, Waze en Sygic apps. Ik weet niet of Here en Maps.me hier ook al op werken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: GPS

Bericht door harryh »

Ik heb al tientallen keren met Here we go in de US gereden en dat beviel prima, inclusief zeer actuele file informatie als je internet hebt. En kaarten worden regelmatig geupdate.

Alleen als je geen internet hebt is de offline zoekfunctie niet geweldig, vooral niet naar pois.

Maar begrijp me niet verkeerd, andere apps zijn ook prima, gewoon in NL al testen is mijn advies.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: GPS

Bericht door Coyote »

nanske schreef:
26 feb 2020, 13:30
kunnen we die tijdens de ganse tour gebruiken of moeten we hiervoor nog andere kaarten nemen?
Mocht je een GPS via het autoverhuurbedrijf nemen dan werkt die voor heel Amerika. Al meerdere keren navigatie in een huurauto meegekregen zonder dat ik erom gevraagd had. Die kun je gewoon in heel Amerika gebruiken.

Overigens zijn hierboven al vele tips gegeven voor eigen navigatie. Ik heb mijn laatste reis Waze gebruikt icm Apple Carplay. Dat werkte echt heel fijn. Waze kwam gewoon op het scherm in het dashboard en was vanaf daar ook te bedienen. Heel actueel met ongevallen en pech langs de weg (en politie langs de snelweg :wink: ).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: GPS

Bericht door covri »

Wij gebruiken Google Maps maar ik vind het erg leuk om via een papieren kaart mee te kijken waar we zijn. Wij gaan nooit zonder een goede kaart op stap.
Vorig jaar kregen we bij Roadbear gratis een Garmin navigatie mee en die werkte prima in alle 4 staten die we doorreden.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: GPS

Bericht door chippie777 »

Terpies schreef:
26 feb 2020, 22:23
harryh schreef:
26 feb 2020, 16:10
Here We Go werkt ook zonder internet, kun je hier ook testen, kaarten vooraf downloaden enz ;)
<KNIP>

Meeste auto’s zijn tegenwoordig voorzien van Apple CarPlay en Android auto, daarop werken in ieder geval de google maps, Waze en Sygic apps. Ik weet niet of Here en Maps.me hier ook al op werken.
Ik ben ook een gebruiker van Waze en Sygic.
Bij Waze heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig. Bij Sygic zet je off-line kaarten op je mobiel van de staten waar je wilt rijden en heb je geen internetverbinding nodig.
Apple CarePlay in combinatie met Sygic werkt alleen goed met een betaalde upgrade van Sygic. Ik heb gewoon een houder voor mijn mobiel bij me en gebruik dan Sygic. Ik heb ooit een upgrade gekocht voor de stemmen (geloof ik) en Sygic bevalt uitstekend in de USA. De upgrade voor CarPlay heb ik (nog) niet gekocht.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: GPS

Bericht door nanske »

Ondertussen hebben we onze auto geboekt inclusief GPS. We hebben een promo gevonden. De normale prijzen die we zouden betalen bij eender welk verhuurbedrijf zonder GPS was hetzelfde ongeveer of zelfs duurder. Wij nemen ook steeds papieren kaarten mee voor alle zekerheid. Dank jullie wel voor alle feedback.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: GPS in huurauto: bij bezoek aan meerdere staten, meerdere kaarten nodig?

Bericht door Miquel »

Kan je niet met je telefoon gewoon internet gebruiken dan? Ben een noob in dit soort dingen maar je hebt toch gewoon internet?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: GPS in huurauto: bij bezoek aan meerdere staten, meerdere kaarten nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat kan, maar dan zou ik je aanraden om een Amerikaanse sim kaart aan te schaffen. Anders betaal je erg veel aan dataverbruik.

Je zult trouwens niet altijd overal bereik hebben.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: GPS in huurauto: bij bezoek aan meerdere staten, meerdere kaarten nodig?

Bericht door sep »

Je zult zelfs heel vaak geen bereik hebben! Ons bevalt Here we Go uitstekend, thuis laden we de staten erop die we willen bezoeken en tot nu toe nooit problemen gehad. Overigens hebben we een enkele keer de app wel met dataverbinding gebruikt om iets gerichter te zoeken (we hadden een kaartje met 8G gekocht bij AT&T).

Wanneer we zelf weer die kant op gaan is op dit moment natuurlijk volstrekt onduidelijk.....


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer