Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kurt10 »

Even een vraagje.
Na een onderbreking van 2 jaar ga ik voor de 4 de keer naar Florida. Ik heb net via Rentalcars.com mijn SUV gehuurd bij Alamo.
In verband met de tollwegen, klopt het dat wanneer je aan het rijden bent en je kiest voor toll by plate dat je bij het inleveren van de wagen gewoon de afrekening krijgt? Ik meen mij te herinneren dat het de laatste keer zo was :)

Sorry als het hier al ergens gevraagd is.

En alvast bedankt voor het antwoord.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gast

Re: je smartphone opladen in huurauto niet opladen?

Bericht door Gast »

sunnyrojo schreef:
21 feb 2020, 15:27
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/w ... spartandhp

ik las dit bericht en dacht dit is een grap, maar het schijnt ook al wel bekend te zijn, wij doen dit namelijk altijd :shock:
Was al lang zo... ook bij het koppelen van een telefoon via Bluetooth krijg je ook de keus om je adresboek plus gegevens te downloaden naar de auto.
Ik wis altijd de koppelingen met mijn telefoon in een tijdelijke auto.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Kurt10 schreef:
21 feb 2020, 19:35
In verband met de tollwegen, klopt het dat wanneer je aan het rijden bent en je kiest voor toll by plate dat je bij het inleveren van de wagen gewoon de afrekening krijgt?
Toll by plate wordt achteraf geïncasseerd (en dus niet bij inleveren van de auto) middels de machtiging die je hebt afgegeven op je creditcard en verschijnt meestal na een paar weken op je rekeningafschrift.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... tions.html
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

TomDV schreef:
21 feb 2020, 08:08
Goeiemorgen,
Ik probeer me al een paar maal te registeren al preferred member bij Avis, maar krijg steeds een foutmelding bij het verwerken.
Zijn er nog die dit probleem hebben?
Bedankt
Tom

Ja, bij mij lukte het van de week ook niet
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: je smartphone opladen in huurauto niet opladen?

Bericht door Pete.Z »

sunnyrojo schreef:
21 feb 2020, 15:27
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/w ... spartandhp

ik las dit bericht en dacht dit is een grap, maar het schijnt ook al wel bekend te zijn, wij doen dit namelijk altijd :shock:
En daarom verwijder je je telefoon even na de huurperiode.
Ook synchroniseren van je adresboek is nergens voor nodig, mocht dat gevraagd worden, niet doen.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

https://www.usareisen.de/mietwagen/prei ... 3A00&vc7=1
Wij zijn aan t kijken voor autohuur in EWR van 23 juli tot en met 7 augustus.
Ik zie bij usareisen.de een goede aanbieding van Avis voor 800 euro voor een Midsize SUV,
incl extra bestuurder
Heeft iemand ervaring met huren bij Avis op EWR?
En is “een gutes pakket” voldoende?
Als ik rechtstreeks bij AVIS of Alamo oid boek, ben ik veel duurder uit.
Iemand tips? :D
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

Het tweede deel van onze reis is van Las Vegas naar SFO
Op hetzelfde usareisen.de zie ik een aanbieding bij meeting point, voor 356 euro, gutes pakket voor 6 dagen,
van 11 t/m 16 aug
Iemand ervaring met Meeting Point?
Usareisen komt hier ook weer als voordeligste uit....
Andere vraag: in Californië is het bij wet geregeld dat je echtgenoot automatisch meeverzekerd is in een huurauto
Als we in Nevada huren kan/mag mijn man dan op t moment dat we in Californië rijden, ook (Verzekerd) rijden?
Zonder dat we een extra huurder hebben betaald?
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Karinkazi »

Phoe, ik hou van uitzoekwerk voor de vakantie, maar de autohuur is me toch echt een doorn in het oog. Ik ben alle topics van National en Hertz aan het doorspitten maar het wordt me wazig voor de ogen.
Ik heb me nu aangemeld bij Hertz en heb Gold Plus lidmaatschap. Nu heb ik me ook bij National aangemeld voor de Emerald Club. Maar hoe krijg ik nu de status naar Executive Elite? Dat wordt soms genoemd, maar ik kan daar niet duidelijk vinden hoe dat moet. Of kan dat alleen door vaak te huren?
Mijn doel is dus die status match naar de PC bij Hertz. Maar dat deel begrijp ik toch echt niet helemaal.

(@Terpies zijn uitleg: Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.)

Als ik dit voor elkaar krijg kan ik verder met de uitleg van Terpies over huren bij Hertz via 2 schermen etc, toch? En daar ga ik alle mogelijke CDP codes invullen zoals hier op het forum zijn gegeven, om te kijken hoe ik het goedkoopst uitkom. Dan boek ik met UC (of bij National met Executive Aisle pick.)
Dan krijg je dus bij aankomst die uitzoekmogelijkheid.

En daarnaast kan ik nog een extra boeking doen voor een SFAR voor het geval er bij de PC geen leuke auto te vinden is. En die extra boeking voor die SFAR kan ik dus ter plekke kosteloos annuleren als ik in de PC wel een leuke auto vind.

Heb ik het nu zo allemaal juist begrepen?
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kurt10 »

Terpies schreef:
21 feb 2020, 19:39
Kurt10 schreef:
21 feb 2020, 19:35
In verband met de tollwegen, klopt het dat wanneer je aan het rijden bent en je kiest voor toll by plate dat je bij het inleveren van de wagen gewoon de afrekening krijgt?
Toll by plate wordt achteraf geïncasseerd (en dus niet bij inleveren van de auto) middels de machtiging die je hebt afgegeven op je creditcard en verschijnt meestal na een paar weken op je rekeningafschrift.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... tions.html
Bedankt voor het duidelijke antwoord 👍
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Karinkazi schreef:
23 feb 2020, 13:55
Maar hoe krijg ik nu de status naar Executive Elite? Dat wordt soms genoemd, maar ik kan daar niet duidelijk vinden hoe dat moet.
Via deze link zou het moeten lukken om je bestaande EC membership op te waarderen naar EC Executive Elite: https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... Elite.html

Let op: dit loopt nog tot einde van deze maand, dus haast is geboden als je nog gebruik wilt maken van de link!
Laatst gewijzigd door Gast op 24 feb 2020, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

terralinda schreef:
23 feb 2020, 13:17
Andere vraag: in Californië is het bij wet geregeld dat je echtgenoot automatisch meeverzekerd is in een huurauto
Als we in Nevada huren kan/mag mijn man dan op t moment dat we in Californië rijden, ook (Verzekerd) rijden?
Zonder dat we een extra huurder hebben betaald?
Nee, zo werkt het niet.
Maar ook in Nevada is een tweede bestuurder gratis. Zie het eerste bericht in dit topic.

Marianne
Karinkazi
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mei 2013, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Karinkazi »

Terpies schreef:
24 feb 2020, 01:44
Karinkazi schreef:
23 feb 2020, 13:55
Maar hoe krijg ik nu de status naar Executive Elite? Dat wordt soms genoemd, maar ik kan daar niet duidelijk vinden hoe dat moet.
Via deze link zou het moeten lukken om je bestaande EC membership op te waarderen naar EC Executive Elite: https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... Elite.html

Let op: dit loopt nog tot einde van deze maand, dus haast is geboden als je nog gebruik wilt maken van de link!

Dank je! Maar er staat wel: This offer is made exclusively to and is only valid for American Express Card Members.

Ik heb een Mastercard. Of moet ik me daar niets van aantrekken?

EDIT:
Ik heb ondertussen teruggevonden dat je dus de AMEX code moet gebruiken, vervolgens weer uitzetten oid (en vervangen door de VISA Canada code?). Maar zodra ik deze link gebruik kom ik gewoon in mijn National profiel dat ik heb aangemaakt. Ik zie verder niet waar ik die AMEX info zou moeten invullen.

Sorry, dit moet ook heel frustrerend zijn voor de experts die het gevoel hebben alles 1000x te moeten herhalen. Maar voor ons newbies is het ook heel frustrerend om uit 3 verschillende topics met 20+ pagina's info te halen (die we niet in het vastgezette bericht kunnen halen) en dat allemaal maar te combineren terwijl het dan nog niet lukt :oops:

Dank voor al het geduld en het feit dat jullie deze info willen delen!!!!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

De link gebruik je ALLEEN om je aan te melden voor het EC Executive Elite level (OF je upgrade je bestaande EC account naar het Executive Elite level).

Daarna heb je niks meer te maken met AMEX: je boekt gewoon zoals in de eerste post van het National topic beschreven staat:
- je gebruikt als code de VISA Canada code 8572158 (die je vervolgens uiteindelijk voordat je gaat bevestigen weghaalt of vervangt door de 5007125 code)
- Je gebuikt een geldige coupon code voor nog wat extra korting
- je kiest in je boeking de auto klasse die aangeeft dat je keus uit de aisle hebt (meestal midsize SEDAN)

That's it...geen rocket science :)
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

terralinda schreef:
23 feb 2020, 12:51
https://www.usareisen.de/mietwagen/prei ... 3A00&vc7=1
Wij zijn aan t kijken voor autohuur in EWR van 23 juli tot en met 7 augustus.
Ik zie bij usareisen.de een goede aanbieding van Avis voor 800 euro voor een Midsize SUV,
incl extra bestuurder
Heeft iemand ervaring met huren bij Avis op EWR?
En is “een gutes pakket” voldoende?
Als ik rechtstreeks bij AVIS of Alamo oid boek, ben ik veel duurder uit.
Iemand tips? :D
Iemand nog ervaringen/reakties?
Iemand wel eens een AVIS auto in Amerika gehuurd?
terralinda schreef:
23 feb 2020, 13:17
Het tweede deel van onze reis is van Las Vegas naar SFO
Op hetzelfde usareisen.de zie ik een aanbieding bij meeting point, voor 356 euro, gutes pakket voor 6 dagen,
van 11 t/m 16 aug
Iemand ervaring met Meeting Point?
Usareisen komt hier ook weer als voordeligste uit....
Niemand ervaringen met de verhuurder Meeting Point?

Iemand een ander idee?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Geen idee...maar als het goed voelt en je gewoon normaal kunt annuleren..ik huur nooit (meer) via een broker, en bij mijn reizen komt Avis er nooit als goedkoopste uit.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

:shock: AVIS is nu 1000 euro duurder!
Zal óf een foutje geweest zijn óf een flinke aanbieding!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Tja, als je iets ziet: gelijk boeken...je kunt toch (meestal) kosteloos annuleren.
EWR is een dure locatie om te huren, vandaar dat ik altijd huurprijs in overweging neem als ik kijk waar ik heenvlieg (om een rondreis te beginnen): dat kan soms honderden dollars schelen.

Ik vind bij Hertz en National voor jouw periode ook alleen maar $1000 en hoger prijzen op EWR.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Old Faithful »

terralinda schreef:
25 feb 2020, 12:15
terralinda schreef:
23 feb 2020, 12:51

Usareisen komt hier ook weer als voordeligste uit....
Niemand ervaringen met de verhuurder Meeting Point?
Geen ervaring maar op site van usareisen.de staat:

USA Mietwagen von Meeting Point Rent a Car

"Meeting Point Rent a Car" ist ein neues Mietwagenprodukt vom Reiseveranstalter FTI Touristik aus München, welches sich durch ein hervorragendes Preis-/Leistungsverhältnis auszeichnet. Dahinter verbergen sich renommierte Partner von FTI Touristik. Nach der Buchung finden Sie auf Ihrem Voucher den Namen des Vermieter-Partners, der Ihnen den Mietwagen zur Verfügung stellt.

Bron: https://www.usareisen.de/mietwagen/meet ... ionen.html

Zij beslissen dus bij welke verhuurder je terecht komt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Meeting Point is al sinds 2013 partner van usa reisen, prima manier om de laagste prijs te krijgen, al een aantal maal gebruikt, zonder problemen. Sowieso zijn brokers meestal goedkoper, En betrouwbaar, maar dat is mijn eigen ervaring.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door CAM1984 »

terralinda schreef:
25 feb 2020, 12:15
Iemand wel eens een AVIS auto in Amerika gehuurd?
Ja, in San Francisco, prima ervaring. Ben preferred member geworden vooraf en kon daardoor meteen doorlopen naar de garage. Voor mijn komende reis heb ik weer bij Avis geboekt, ditmaal in Tampa. Lees desnoods even het topic 'Auto gehuurd, welke kreeg jij mee' voor andere verhuur ervaringen. Gaat merendeels over de auto's, maar hier en daar wordt ook geschreven over de verhuurder.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer