Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Je kan via een open jaw/multicity toch gewoon de data invullen dat je wil vliegen? Dus daar zitten die 4 dagen in NYC dan ook in. Als ik gewoon even wat random data invoer op Momondo met een dag of 4 in NYC en 3 weken in het westen:
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.10.48.png
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.10.48.png (37 KiB) 2122 keer bekeken
Als je in het weekend NYC uitgaat is dat vaak wel een stuk duurder. En als je de tickets splitst zal het niet altijd veel schelen. Voorbeeldje:
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.12.48.png
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.12.48.png (29.16 KiB) 2122 keer bekeken
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.12.55.png
Schermafbeelding 2020-02-22 om 17.12.55.png (23.31 KiB) 2122 keer bekeken
Bedenk dat je nog wel bagagekosten zit die erbij komen.
Afbeelding
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

Dankjewel voor de snelle reactie! :thumbup: Ivm vertrekken in het weekend vanuit NY ga ik zeker proberen rekening mee te houden in mijn reisschema. Bagage is ook mijn grote zorg omdat we best wel veel koffers bijhebben met zen vijven maar zal allemaal wel goedkomen zeker ;-) Vind het gewoon een beetje spannend om op deze (voor ons nieuwe) manier te boeken... :? :wink:

Groetjes, Frouke
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Er zijn twee mogelijkheden. Of je boekt alle drie vluchten op één ticket. Of je boekt de heenreis naar New York en de terugreis uit Los Angeles op één ticket en de binnenlandse vlucht boek dan je apart. Wat het goedkoopste is moet je zelf uitrekenen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

frouke schreef:
22 feb 2020, 16:54
Wij gaan in de zomer van 2021 voor de 4de maal naar de VS.
Dan ben je nu veel te vroeg, vandaar de hoge prijzen. Je kunt maar 330 dagen van te voren boeken bij de meeste maatschappijen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Kletskous »

@frouke :Ik zat vorig jaar ook zo te puzzelen met iets vergelijkbaars. Ik kwam ook alleen maar op erg dure tickets uit en zag onze reis al niet doorgaan...(want te duur).

Wij wilden ook starten in New York. Dan rondreizen in het noord-oosten en vanaf Washington naar Florida vliegen en van daaruit weer naar huis.
Uiteindelijk kwam ik op een nette prijs uit voor een Fly-Drive via Exit Reizen. Dus je kunt ook daar eens informeren.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@mtl: dan ga ik het op deze 2 manieren eens proberen te vergelijken sé ;-)

@harryh: ik weet dat ik nog vééééél te vroeg ben hoor, maar ik ben een beetje aan het 'oefenen' met de zomermaanden van dit jaar om een beetje een beeld te krijgen van de prijzen etc...

@kletskous: ben idd ook bang dat het té duur gaat uitkomen op deze manier, maar ik krijg toch goede hoop als ik de reacties hier zo lees :wink: :thumbup: Ik zal de site van Exit Reizen ook zéker eens goed bekijken!
sn98
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2019, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sn98 »

Ik heb even gekeken voor je.@frouke Ik heb een goede optie gevonden( wel datums voor dit jaar).
9F878FEA-D847-4762-9FD1-7B1CBADC5FC8.jpeg
De tickets zijn incl ruimbagage, excl boekingskosten.
20 juli AMS - EWR Je bent dan tot 24 juli in new york.

24 juli EWR - LAS

11 augustus LAS - AMS

Ik heb ook even op de site van united gekeken, want het is fijner om direct bij hun zelf te boeken. Maar de tickets zijn daar duurder.
C4FCD160-D641-4C65-AD71-40EA252216C1.png
Er zijn goedkopere opties, echter moet je dan eerst met de trein naar Brussel. En het scheelt niet zo heel veel. Ik persoonlijk zou voor rechtstreeks vanaf AMS gaan.
F858B2DA-8115-47BD-A4B2-E68D3CB4B400.png
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@sn98: Hola! Da's inderdaad een mooie prijs! Jammer dat we pas volgend jaar gaan, maar als je deze prijs nu al zo snel vind moet het mij na een jaar oefenen toch ook wel lukken nietwaar?? :D :wink: Superbedankt voor je reactie alvast! :thumbup:
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door D-e-n »

@frouke
Twee jaar geleden hebben wij ook een trip gedaan met NYC-SF-LA als stopplaatsen, inclusief de tussenvluchten. Dat kan prima en voordelig in één pakket. Je moet dan zoeken op multicity tickets. Waarschijnlijk is vliegen met de alliantie van United/Lufthansa dan het meest logische.

Wij vlogen heen rechtstreeks vanaf Schiphol op Newark met United, hadden vervolgens twee binnenlandse vluchten met dezelfde maatschappij en vlogen terug met partner Lufthansa met één tussenstop in München. Maar dat had ook bijvoorbeeld Frankfurt kunnen zijn. Prijs zou ik op moeten zoeken.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@D-e-n: Je geeft me goede hoop! :wink: :thumbup:

Ps: waren jullie tevreden over het vliegen met United? Deze maatschappij hebben wij zelf nog niet mee gevlogen nl.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door D-e-n »

@frouke
Ik heb verder geen ervaring met dit soort lange vluchten dus ik kan geen vergelijking maken met bijvoorbeeld KLM of Delta. Dat kunnen anderen hier vast beter. Klachten had ik verder niet.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

Ok, dankjewel :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

frouke schreef:
23 feb 2020, 12:24
s: waren jullie tevreden over het vliegen met United? Deze maatschappij hebben wij zelf nog niet mee gevlogen nl.
Ik heb al heel wat vluchten (de meeste) met United naar Amerika gemaakt. Prima maatschappij en nooit teleurgesteld. Ook enkele keren met andere maatschappijen gevlogen o.a. Delta en dat was ook prima!

Overigens ook al vaak een Multi City trip geboekt, zelfs met een losse binnenlandse vlucht (enkele reis geboekt bij andere maatschappij). Bij een losse binnenlandse vlucht wel even rekening houden met de bagage. Daar gelden vaak andere regels voor dan voor de intercontinentale vluchten. Daarom beter alles in één boeking te doen. Vaak gelden dan voor de binnenlandse vlucht dezelfde bagageregels (wel even van te voren controleren).

Bij voorkeur zou ik het boeken bij de maatschappij zelf doen, tenzij het via een brooker echt heel veel scheelt. In 2018 via www.wtc.nl (toen kon je daar nog eenvoudig Multi City tickets boeken) het volgende geboekt: AMS - ORD en SEA - AMS (met United) en zelf nog een losse binnenlandse vlucht bij Delta geboekt van ORD - LAX. Dat was toen allemaal vele honderden Euro's goedkoper dan rechtstreeks bij United.

Kortom, genoeg mogelijkheden om de vluchten te kiezen die je wilt. Straks een jaar van te voren de prijzen in de gaten houden. Meest handige is als je van te voren weet wat je max. voor een ticket wilt betalen en de data hebt. Dan kun je gelijk boeken als je een leuke prijs ziet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Martin & Marianne »

frouke schreef:
22 feb 2020, 16:54
Ik ben al een beetje aan het 'oefenen' geweest met het boeken van zulke tickets, maar dan kom ik echt bij gigantisch hoge bedragen uit als ik alles op 1 ticktet zet (multicity). Hoe doen jullie dit en lukt dit tegen een redelijke prijs...?
De multicity optie gebruiken! :wink:
Ik denk dat jij iets verkeerd hebt gedaan, ook gezien je vraag over de lengte van de tussenstop. Heb je het al opnieuw geprobeerd? Bekijk het ook eens op verschillende tijdstippen. Wij waren vorig jaar bij United veel goedkoper uit toen we 's avonds keken in plaats van overdag.

Marianne
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sunnyrojo »

Geboekt 31/12 voor het hoogseizoen waarvan wij dachten dat gaat nooit lukken maar toch met skyscanner gelukt.
Als de opstapplaat ook misschien een andere kan worden dan Amsterdam. (in ons geval Dusseldorf).
Dusseldorf naar Las Vegas en terug vanuit Orlando 587 euro pp (Delta main cabin), deze geboekt met multicity optie.
en tussenvlucht Denver naar Orlando(Frontier) 135pp alles incl ruimbagage,deze los bijgeboekt.
En inderdaad vanaf het moment dat je kan boeken het in de gaten houden.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ina »

Ik zou eind oktober naar Las Vegas willen, komen vast nog wel mooie aanbiedingen :wink:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sep »

frouke schreef:
23 feb 2020, 12:24


Ps: waren jullie tevreden over het vliegen met United? Deze maatschappij hebben wij zelf nog niet mee gevlogen nl.

Wij hebben ook verschillende malen met United gevlogen, en ik moet zeggen: naar volle tevredenheid! Uitstekende service, zelfs voor iemand van 1.90 voldoende beenruimte in de reguliere economy klasse op de langeafstandvluchten en super IFE.


Saskia
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door frouke »

@Roland: een prijs heb ik ongeveer al in gedachten. Is me toch al 3x gelukt om voor een mooie prijs de oceaan over te vliegen. Alleen had ik nu wat schrik omdat het deze keer anders is dan de vorige 3 reizen omwille van die lange tussenstop in New York. Het zou mij eigenlijk ook een geruster gevoel geven als ik alles op 1 ticket zou kunnen zetten want ben niet zo happig om zelf nog een binnenlandse vlucht te regelen eigenlijk en dan met al onze bagage er nog bij... :wink: Maar als ik jullie reacties zo lees heb ik niet veel reden om mij zorgen te maken (buiten die bagageregels goed in de gaten te houden dan) dus ben er al iets geruster in nu :thumbup:

@Marianne: Ik was inderdaad niet op de juiste manier aan het zoeken... (kwam op prijzen van 1500 euro pp en meer!) Dus ja, effe paniek, maar merk nu dat het blijkbaar toch een pák goedkoper kan ;-) Van die verschillende tijdstippen is idd een goeie tip want heb dit de vorige keren ook al enkele keren mogen ondervinden. Of bvb een mooie prijs die slechts enkele uren beschikbaar is... Ik ga de prijzen vanaf dag 1 goéd opvolgen dus komt helemaal goed! :D

@sunnyroyo: opstapplaats blijft voor ons gelijk eigenlijk, enkel op Zaventem zijn we niet zo happig omdat zij er graag een sport van maken om te beginnen staken aan het begin van iedere vakantie... :roll: Maar ja hangt ook weer een beetje van de prijs af eigenlijk welke opstapplaats het wordt.

@Saskia: goed om te horen ivm de beenruimte want manlief en zoonlief meten beide rond de 1,90 meter. Ik had zelf al even snel de reviews doorlopen via google en het leek mij op het eerste oog niet zo positief allemaal... :? Maar je reactie stelt me alvast gerust (en we zijn zelf totaal geen moeilijke mensen dus zal ook allemaal weer wel meevallen zeker?) :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@frouke Tip! :idea: Maak vooraf ook even een account aan (voor elke reiziger apart account) bij de verschillende vliegmaatschappijen. Geef je lidmaatschapsnummer op bij het boeken (als je rechtstreeks boekt of bij een broker als je daar boekt). Je kunt dan later eenvoudig je reisgegevens terugvinden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

frouke schreef:
23 feb 2020, 12:24
waren jullie tevreden over het vliegen met United?
Vlieg bij voorkeur het liefste met Delta. Maar er is weinig mis met United.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer