Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Cindy1969 »

Dank je wel Habbekuk!

En ja, er zijn idd problemen geweest met het installeren van de transponder. Gelukkig heb ik er zelf geen last van gehad.
En zo'n transponder is ook zeker niet nodig. Vind het zelf gewoon een stukje gemak, je plakt hem op het raam, en hebt er geen omkijken meer naar.
(uiteraard niet vergeten hem weer van het raam af te halen bij vertrek, wat ik bijna eergisteren vergat...)
Het is ietsje goedkoper dan toll by plate, maar voor de kostenbesparing an sich hoef je het ook niet te doen.

Heb net even ingelogd, en er staat nu 19.95 op mijn account :lol:
Goed excuus om weer een keer te gaan :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

habbekuk schreef:
16 feb 2020, 16:19
Toll by Plate is inderdaad prima met een max. $ 19,75 maar voor de duidelijkheid de toll kosten er nog wel bij.
Inderdaad, bedankt voor de aanvulling, zal mn post ff aanpassen :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Max $19,75 per huur periode geldt helaas niet meer voor Hertz: die rekenen nu ook gewoon $5,95 per dag dat je gebruik maakt van tolwegen, ongelimiteerd.

https://www.hertz.co.uk/rentacar/produc ... d%20States

National rekent $3,95 per dag dat je toll rijdt en Max $19,75 per rental periode.

https://www.nationalcar.com/en/support/ ... tions.html
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Klopt heb ik ook niet meer genoemd in mijn eerdere post. De verhuurders met een maximum van $19.75 kosten zijn Avis, Budget, National, Alamo, Enterprise.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sunnyrojo »

harryh schreef:
16 feb 2020, 13:57
Maar wek nu niet de indruk dat het nodig is want dat is het meestal niet ;) is mijn punt. Er komen hier bv ook veel meelezers die dan de indruk kunnen krijgen dat ze een transponder nodig hebben. Ik vind in ieder geval van niet, dat mag duidelijk zijn, er zijn andere mogelijkheden om tol te betalen of te vermijden.

En ja, het saldo wordt automatisch aangevuld, dat is ook het punt; Als je 'm niet gebruikt staat daar een saldo tussen $10 en $20 voor niets. Terugvragen kan alleen door je account op te heffen.
Ik heb zeker aangegeven dat het ieders keus is hoor en een saldo hebben openstaan vanaf 10 dollar, nou daar ga ik niet moeilijk over doen, maar nogmaals als hij geïnstalleerd is vind ik het een prima ding (niet perse nodig en ik praat alleen over mijn gebruikersgemak) :thumbup:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Rub3n
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2019, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rub3n »

Nu we bezig zijn met het boeken van een auto, lopen we tegen een dilemma aan...

- We komen aan en blijven dan 3 dagen in SF, daarna willen we dag 4 op tijd vertrekken richting Yosemite.

Zou je dan de auto halen bij aankomst, en 3 dagen in een parking zetten voor $ 80 dollar, onze voorkeur gaat er niet naar uit om dag 4 de auto nog eens op te halen, omdat we op tijd 's ochtends willen vertrekken. We kunnen de auto ook tussendoor een keer ophalen, maar zijn dan 1,5u onderweg van centrum San Francisco naar Luchthaven waar we de auto ophalen. Óf we moeten toch afstappen van het feit om bij de luchthaven vanwege het feit dat er meer keus is & 24/7 open en in de stad iets huren.

Oja, en we willen de auto dan huren via National, deze zit qua prijs wel gunstig, moeten we nog ergens op letten? Kom hier zo niet een topic tegen over verschillen tussen de verhuurbedrijven.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Tja.. wat is "op tijd" vertrekken en ben je bereid om zeg anderhalf uur tijd hiervoor uit te trekken?

Als je in een beetje gunstig gelegen hotel in San Francisco verblijft dan ben je binnen een half uur weer terug op SFO. De BART rijdt er vanaf Powell street station minder dan een half uur op. Rond dat station liggen diverse prima hotels binnen 2 a 3 minuten wandelen. Het Marriott Marquis, het oude Kimpton (tegenwoordig hotel Zelos), het Hilton Parc55, het Nikko. Met 5 of 6 minuten wandelen ben je vanaf hier bij vele tientallen hotels. Dit gebied is IMHO ook de ideale plek voor een paar dagen San Francisco.

Als je daar verblijft en je auto wilt ophalen op SFO dan is dat simpelweg een kwestie van 's ochtends in de BART stappen voor een ritje van 30 minuten, vanaf het BART station nog een stukje met de (gratis) airport airtrain, daar je auto ophalen en weer terug rijden naar de stad om de bagage in te laden. Hoeft er ook maar een persoon die kant op, scheelt weer in de treinkaartjes en op deze manier hoef je niet met bagage te slepen.

Als je wel met bagage die kant op gaat dan hoef je niet weer helemaal terug de stad in en kun je de San Mateo bridge gebruiken en direct via de 580 naar het oosten toe. Dat is de meest directe en snelle route, maar dan moet je dus je bagage meenemen de trein in.

Overigens denk ik dat het je niet gaat lukken om voor $80 een auto drie dagen parkeren in downtown SF. Een hotel downtown zal al $50 tot $80 per dag rekenen voor valet parking. Als je zelf parkeert in een openbare garage dan ben je al snel $40 tot $45 per dag kwijt.
Laatst gewijzigd door roelb op 17 feb 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
16 feb 2020, 12:37
Vandaar mijn advies aan "de gemiddelde vakantieganger" om geen transponder te kopen tenzij je er vaker komt. Voor de meeste bezoekers is toll-by-plate prima en kost je max $19.75 aan extra kosten (exclusief de daadwerkelijk gereden tol), en/of tol vermijden.
Helemaal eens
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Rub3n schreef:
17 feb 2020, 00:06
onze voorkeur gaat er niet naar uit om dag 4 de auto nog eens op te halen
Check even goed of het bijvoorbeeld ook daadwerkelijk goedkoper is om een auto korter te huren. Dat is namelijk lang niet altijd het geval.
roelb schreef:
17 feb 2020, 09:02
Als je zelf parkeert in een openbare garage dan ben je al snel $40 tot $45 per dag kwijt.
Union Square vraagt $35 voor 24 uur parkeren.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sunnyrojo »

https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
Misschien wel nuttig om te kijken bij wie je de auto uiteindelijk huurt.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef:
17 feb 2020, 10:04
Union Square vraagt $35 voor 24 uur parkeren.
Inflation is a bitch..

Van: https://www.sfmta.com/garages-lots/union-square-garage
24 Hour Maximum or Lost Ticket Per Day $42.00
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
17 feb 2020, 10:23
Inflation is a bitch..
Wow!! :shock: :shock: :shock:

Dat is een stijging van 20% ten opzichte van de meivakantie afgelopen jaar.

Maar goed, nog altijd stukken goedkoper dan een willekeurig omhoog gevallen dorp in Nederland...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Maar goed, die $9 voor een extra ritje met de BART heb je zo wel erg snel terugverdiend ;-)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Of zoek een hotel met gratis parkeren. Dat kan bijvoorbeeld bij een Motor Inn. Hoef je helemaal niet 'moeilijk' te doen met bagage met OV naar hotel, ergens een auto gaan halen waar je dat tijd technisch nooit helemaal uitkomt of misschien ergens waar je minder keuze hebt.

Maar ik ben van gemak een mooi weer en zou dus zonder nadenken eventuele parkeerkosten wel betalen. Als ik dan per ongeluk 's avonds of ergens gedurende de dag nog eens naar de Golden Gate wil omdat er even geen wolken zijn kan dat zonder dat ik rekening hoef te houden met OV. Ik ben niet zo goed met OV :lol: :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Romeo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:34
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Romeo »

@Terpies Dankjewel voor je tip en uitleg. Deze DCP leverde weer wat winst op.

Ik wil voor de zekerheid toch ook direct een type auto reserveren, maar twijfel dan erg tussen de Nissan Rogue en de Chevrolet Equinox. Eerste is wat goedkoper, maar de Chev zou een grotere klasse moeten zijn (al spreekt de eerste YouTube review die ik keek dat weer tegen).

Iemand ervaring met één van deze of beide auto’s? (Heb “auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?” Topic al doorgespit, maar heeft mij nog geen duidelijk beeld opgeleverd en sommige ervaringen spreken elkaar nogal tegen).
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Nissan Rogue hebben wij vorig jaar oktober nog een weekje gehuurd, fijne auto, met volgens mij net zoveel ruimte (met twee personen) als een Equinox. Rijdt zeker beter dan de Chevy, is verder vooral oersaai, maar prima bruikbaar.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Romeo schreef:
17 feb 2020, 14:01
@Terpies Dankjewel voor je tip en uitleg. Deze DCP leverde weer wat winst op.

Ik wil voor de zekerheid toch ook direct een type auto reserveren, maar twijfel dan erg tussen de Nissan Rogue en de Chevrolet Equinox. Eerste is wat goedkoper, maar de Chev zou een grotere klasse moeten zijn (al spreekt de eerste YouTube review die ik keek dat weer tegen).

Iemand ervaring met één van deze of beide auto’s? (Heb “auto gehuurd? Welke kreeg jij mee?” Topic al doorgespit, maar heeft mij nog geen duidelijk beeld opgeleverd en sommige ervaringen spreken elkaar nogal tegen).
Je huurt een klasse geen type: dus het is niet kiezen tussen een Rogue en een Equinox, maar een Midsize SUV en een Standard SUV.

Afgelopen jaren bij mij persoonlijk: steeds een midsize gehuurd aisle pick en de o.a. volgende auto’s meegekregen: Hummer. Ford Escape, 3xFord Explorer, Jeep GrandCherokee, Hyundai Santa Fe, Nissan Armada, Infinity QX60...en zoveel meer keus waar ik uiteindelijk niet voor koos: o.a. diverse Mustangs (al dan niet convertible), Camaro, Dodge Charger, diverse minivans en pickups, Chevy Tahoe, GMC Acadia, Chevrolet Equinox, Dodge Durango, Nissan Pathfinder, Toyota RAV4 etc etc.

Als backup boeking huur je een midsize SUV of standard SUV (meestal maar een paar tientjes duurder) voor het geval dat er ECHT niks staat bij Hertz of National, ivm gratis annuleren tot op ophaaldag.
TomDV
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2020, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TomDV »

Goeiemorgen,
Ik probeer me al een paar maal te registeren al preferred member bij Avis, maar krijg steeds een foutmelding bij het verwerken.
Zijn er nog die dit probleem hebben?
Bedankt
Tom
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

je smartphone opladen in huurauto niet opladen?

Bericht door sunnyrojo »

https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/w ... spartandhp

ik las dit bericht en dacht dit is een grap, maar het schijnt ook al wel bekend te zijn, wij doen dit namelijk altijd :shock:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

De meeste Android telefoons staan default in een "alleen laden modus" via USB, daar moet je expliciet iets doen voor een file transfer modus, dus beetje overdreven. Maar het wordt anders als je Bluetooth aanzet, dan staat syncen default aan. Ik wis standaard alles voordat ik de auto inlever.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer