Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

Hallo allemaal,

We gaan in juni voor de 9e keer naar ons favoriete vakantieland. :)
Nu is ons oog gevallen op de staten Oregon en Washington. Daarnaast willen we nog een dag of 5 besteden in Yellowstone.
We hebben 4 weken de tijd om rond te reizen en vertrekken vanuit Vancouver (super goede deal met vliegtickets, anders waren we vanuit Seattle gegaan). Vliegtickets, camper en een aantal campgrounds zijn al geboekt (yellowstone, olymic NP kalaloch).

Ons schema ziet er op dit moment als volgt uit:

image.png

We reizen met 2 kinderen van 2 en 4, dus we willen niet al te lange dagen rijden, als het niet nodig is.
De eerste dagen hebben we redelijk vast liggen, want we hebben de campgrounds in yellowstone al gereserveerd. Glacier NP slaan we over, omdat we daar 3 jaar geleden al zijn geweest.

We hebben een aantal vragen over de route:
- John day Fosil beds: ik zie iedereen hier naar toe gaan, maar als je in red rock canyon, en bryce geweest bent, is dat niet zonde van onze tijd?
- Crater lake: kost ons 3 dagen, 500 km extra rijden, wel of niet waard?
- Columbia river gorge: hebben we daar genoeg tijd voor uitgetrokken? We hebben nu ongeveer 1 hele dag.
- Mount Rainier: hoeveel dagen zouden jullie hiervoor uittrekken? We houden van wandelen, alleen met kinderen worden dit toch wat kortere wandelingen van 1-1.5 uur max ben ik bang. :)
- Olympic NP: we trekken hier 4 dagen voor uit, dat lijkt me ruim voldoende?
- Wat zijn leuke kustplaatsen om naar het strand te gaan met mooi weer?

Missen we verder nog iets op de route? We hebben nog wel een dag over op dit moment, en naar alle waarschijnlijkheid skippen we crater lake, dus dan hebben we nog 4 dagen.

Verder een algemene vraag: zijn er op de route leuke dingen te doen voor de kinderen? Een leuk zwemparadijs, leuke binnen speelplaatsen, dierentuin of wat dan ook voor kinderen van 2 en 4? Alle tips zijn welkom!

We zijn overigens geen stadsmensen, dus steden als Portland en Seattle hoeven we niet echt te bezoeken.

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Groet, Jan & Linda.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou proberen om Glacier NP mee te nemen. Dan ben je wel later in Yellowstone maar je kunt natuurlijk altijd wat annuleren. Ik zou in elk geval daar flexibel mee omgaan. Zeker als er op andere data nog iets vrij is.
Crater Lake is mooi maar Of je daarvoor wilt omrijden is iets wat je zelf moet beslissen. Ik zou 1 nacht wel voldoende vinden. Olympic NP zou misschien ook een nacht korter kunnen. Kijk eens of je Mt St Helens niet in kunt voegen.
Wij reden in 2015 van Yellowstone via Grand Teton en de Painted Hills naar Crater Lake. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door WeernaardeVS »

Leuke plannen.

Wij zijn vorig jaar bij John Day FB geweest. En al langer geleden en dit jaar in Bryce. Ik vind het niet te vergelijken. Het is allebei mooi, naar mijn mening. Volgens mij ligt het redelijk op de route en hoef je er niet voor om te rijden, toch?

Als ik zou moeten kiezen tussen JDFB en Crater Lake, zou ik Crater Lake kiezen. Dat was ook mooi en we hebben daar ook een paar hele leuke wandelingen gemaakt.

Ik zag op google dat op de route naar JDFB de Clyde Holliday State Recreation Site ligt. Je kunt daar kamperen, maar ik werd getriggerd door een peuter die in de rivier aan het badderen was. Misschien ook leuk voor jullie kinderen.

Mogelijk hebben jullie tijd voor een overnachting bij Bend. Tumalo State Park heeft een campground, maar ook een recreatiestuk aan de rivier. Wij hebben daar genoten van het drijven met banden op de rivier, maar er waren ook veel gezinnen met jonge kinderen, die ook in het water speelden.
Ook Silver Fall State Park (tussen Bend en Woodburn) is een aanrader met kinderen. Veel watervallen waar ze in kunnen spelen met mogelijkheden tot wandelen.

Je vraag met betrekking tot het aantal dagen in elk NP vind ik lastig. Wij vinden het vaak toch prettiger om in ieder geval ergens twee dagen te zijn, maar er zijn ook mensen die na 1 dag weer verder gaan. Mijn mening is dat minimaal 2 dagen voor Mount Rainier wel fijn is. Vier dagen Olympic lijkt mij ook prima.

Tips voor zwemparadijzen etc heb ik niet. Ik vermoed ook dat als die er zijn, ze in de grote steden zijn. Ik denk eigenlijk zelf dat dat helemaal niet nodig is voor kinderen van die leeftijd. Spelen op de campground, in het riviertje, wildlife zoeken, onderweg eens stoppen bij een leuke plek lijkt mij veel leuker voor die leeftijd. Onze dochter vermaakte zich altijd prima, zonder dat wij speciale activiteiten planden.
Wat heel leuk is, is tide poolen op het strand. Daarvoor moet je even de getijdetabellen raadplegen voor de periode dat jullie aan de kust zijn. Als het water laag staat kun je in de poeltjes op het strand en tussen de rotsen allerlei zeebeestjes zien. Grote zeesterren, anemonen, schelpen etc. Heel erg leuk. Dat kan bij de kust in Olympic, daar zijn verschillende stranden te bezoeken.
Ook de visitorcenters in de NP's hebben vaak leuke tentoonstellingen, ook voor kinderen.

Het is mij niet duidelijk of je ook Seattle gaat bezoeken, maar dat zou ook met de kinderen leuk kunnen zijn.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door ingrid14 »

Glacier zou kunnen maar het is nog vroeg op het seizoen. De Going To The Sun Road zal wellicht nog niet open zijn. Met een camper mag je die wel niet rijden. Ook de shuttle bussen rijden zo vroeg in het seizoen nog niet.

Voor Grand Teton trekken jullie relatief weinig tijd uit.
En daar zitten nog 2 stevige rijdagen na. Naar CotM kan zo wel.
Maar de volgende dag, pff. Bij John Day zijn de uren voor zonsondergang het mooist (lichtinval). Maar dat is echt de hele dag in de camper zitten.
Ik zou misschien kijken om hier ergens een tussenstop in te lassen.

Crater Lake kan met 1 overnachting.

Portland-Mount Rainier is wel wat langer rijden dan in je tabel. Reken maar 4 u tot bij Paradise.
Ik zou op deze dag ook proberen om Mt Saint Helens te bezoeken (bij het Johnston Ridge Observatory)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door IngridZw »

jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
Verder een algemene vraag: zijn er op de route leuke dingen te doen voor de kinderen? Een leuk zwemparadijs, leuke binnen speelplaatsen, dierentuin of wat dan ook voor kinderen van 2 en 4? Alle tips zijn welkom!
Wij hebben ook gereisd met een peuter. Mijn ervaring is dat er onderweg in verschillende plaatsjes waar je langs of door rijdt regelmatig wel speeltuintjes te vinden zijn. Bijv. in een stadsparkje of iets dergelijks waar we dan een pauze hielden zodat hij zich tijdens een lange rit ook af en toe kon vermaken en niet alleen op de eindbestemming.
Ik heb daar om die reden van tevoren bewust naar gekeken d.m.v. de optie virtueel rijden op de site van google.maps.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

ingrid14 schreef:
15 feb 2020, 23:55
Glacier zou kunnen maar het is nog vroeg op het seizoen. De Going To The Sun Road zal wellicht nog niet open zijn. Met een camper mag je die wel niet rijden. Ook de shuttle bussen rijden zo vroeg in het seizoen nog niet.
Ja, vergeet mijn opmerking over Glacier. Ik had niet naar de periode gekeken. Zeker begin juni is te vroeg voor Glacier. En misschien ook voor Mt Rainier.

Voor de leesbaarheid van de route is het wel prettig om je schema als tekst te kopiëren in je bericht. De eerste 4 kolommen zijn voldoende.

Marianne
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

Martin & Marianne schreef:
15 feb 2020, 18:08
Ik zou proberen om Glacier NP mee te nemen.
Glacier hebben we een paar jaar geleden bezocht:) prachtig park, maar slaan we nu even over. Ook nog redelijk vroeg in het seizoen, we waren er een paar jaar geleden eind juni en toen waren nog een aantal delen van het park gesloten.
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

ingrid14 schreef:
15 feb 2020, 23:55
Voor Grand Teton trekken jullie relatief weinig tijd uit.
En daar zitten nog 2 stevige rijdagen na. Naar CotM kan zo wel.
Maar de volgende dag, pff. Bij John Day zijn de uren voor zonsondergang het mooist (lichtinval). Maar dat is echt de hele dag in de camper zitten.
Ik zou misschien kijken om hier ergens een tussenstop in te lassen.

Crater Lake kan met 1 overnachting.

Portland-Mount Rainier is wel wat langer rijden dan in je tabel. Reken maar 4 u tot bij Paradise.
Ik zou op deze dag ook proberen om Mt Saint Helens te bezoeken (bij het Johnston Ridge Observatory)

Hi ingrid, bedankt voor je feedback:) Grand Teton zitten we inderdaad te denken aan een extra dag, maar we zijn hier ook al eens geweest. Yellowstone overigens ook, maar toen hadden we 4 dagen waarvan er 2 met sneeuw waren dus konden we niet echt veel doen.
De dagen na Grand Teton staan nog niet vast, maar die lange dag rijden moet er zeker uit, dat is niet te doen met kleine kinderen.
Waarschijnlijk gaan we Crater lake en John day skippen, en dan Mount Helen toevoegen en een extra nacht in Mount Rainier spenderen.
Is het met een 30ft camper te doen om naar Sunrise te rijden? Ik lees in een ander topic dan mensen dat gedaan hebben en dat het goed te doen was dus daar zitten we nog aan te denken.

Daarnaast misschien nog een dag in Seattle besteden of langs de kust.
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

IngridZw schreef:
16 feb 2020, 00:12
Wij hebben ook gereisd met een peuter. Mijn ervaring is dat er onderweg in verschillende plaatsjes waar je langs of door rijdt regelmatig wel speeltuintjes te vinden zijn. Bijv. in een stadsparkje of iets dergelijks waar we dan een pauze hielden zodat hij zich tijdens een lange rit ook af en toe kon vermaken en niet alleen op de eindbestemming.
Ik heb daar om die reden van tevoren bewust naar gekeken d.m.v. de optie virtueel rijden op de site van google.maps.
Ja daar heb je wel een goed punt. Kinderen zijn eenvoudig te vermaken, dus dat moet wel goed komen:)
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

Martin & Marianne schreef:
16 feb 2020, 07:41
Voor de leesbaarheid van de route is het wel prettig om je schema als tekst te kopiëren in je bericht. De eerste 4 kolommen zijn voldoende.
Ik zal mijn route even gaan updaten naar aanleiding van jullie feedback, en dan zet ik deze in tekst hieronder. Bedankt in ieder geval voor je feedback.
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door pompedom11 »

Wij zijn afgelopen jaar met kids van 1 en 3 in een camper van Seattle via Portland naar Yellowstone getourd (en vanaf daar naar het zuiden).
Misschien heb je iets aan onze route? Zie onder.
Ik vond onze rijafstanden op deze manier prima te doen, en de campings aan de kust waren echt super. Zo aan het strand, geen zwembad nodig.
Ik vond Painted Hills ook erg de moeite, niet zo spectaculair als de parken in Utah, maar toch erg prachtig. En de camping in Dayville (Fishhouseinn) was lekker kneuterig met veel speelgoed voor de kids.
Groeten Sarah

Het eerste deel van onze route was zo:
1. Ams-Seattle
2. Seattle
3. Camper ophalen, overnachten in Kitsap memorial SP
4. Kitsap - Sol Duc
5. Sol Duc - Hoh rainforest - Kalaloch
6. Kalaloch - Nehalem Bay SP
7. Nehalem Bay SP
8. Nehalem Bay - Woodburn - Portland
9. Portland
10. Portland - Hood River - Trilium lake
11. Trilium lake - Painted Hills - Dayville
12. Dayville - Boise
13. Boise -CotM
14. CotM - Yellowstone
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Almere vak V »

jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
Wat zijn leuke kustplaatsen om naar het strand te gaan met mooi weer?
Er zijn meer dan genoeg stranden te vinden langs de kust van Oregon en Washington State. Maar mijn persoonlijke favorieten zijn Cannon Beach. Prachtig strand en Haystack Rock heeft nu eenmaal iets magisch. Wel vaak erg druk. En Long Beach is top omdat je daar gewoon met je auto het strand op kunt. En er hele stukken zijn waar je echt niemand tegenkomt.
jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
Verder een algemene vraag: zijn er op de route leuke dingen te doen voor de kinderen? Een leuk zwemparadijs, leuke binnen speelplaatsen, dierentuin of wat dan ook voor kinderen van 2 en 4? Alle tips zijn welkom!
Denk dat met kinderen van jullie leeftijd elk strand een feestje is. Schepje en een emmertje en ze zijn uren zoet. Die van ons tenminste wel op die leeftijd. In juni kan het al behoorlijk warm worden in Oregon. Dan zou je ook nog een bezoek kunnen brengen aan Silver Falls State Park. relatief korte wandeling langs allerlei watervallen waar ze gewoon kunnen zwemmen en spelen. Mijn jongste is nu 15 en die vindt het nog steeds geweldig om daar naartoe te gaan. En na afloop in Stayton bij de A&W frietjes eten met een hamburger en ze hebben een topdag!
In Portland heb je Washington Park. Super groot park met allerlei mogelijkheden voor kinderen. Onder andere de Oregon Zoo. In Seattle heb je een Childrens museum waar vrienden van ons met regelmaat naartoe gaan met hun kleine. Die is nu 3. Je komt ook in Vancouver. Stanley Park is geweldig leuk om te doen met een fantastisch aquarium. Wij zijn er denk ik 10 jaar geleden geweest. Maar mijn kinderen hebben het er nog steeds over.

Zwemparadijs zo u ik ff googlen op waterpark en Oregon. Dan kom je er meer dan genoeg tegen.
jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
John day Fosil beds: ik zie iedereen hier naar toe gaan, maar als je in red rock canyon, en bryce geweest bent, is dat niet zonde van onze tijd?
Absoluut doen! Magische plek. En meestal ontzettend rustig. Op je dooie gemak, zo ongeveer in je eentje genieten van de wonderen van de natuur. Wij hebben regelmatig vrienden over. Ben er nu al diverse keren geweest en het is elke keer weer even adembenemend.
jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
Crater lake: kost ons 3 dagen, 500 km extra rijden, wel of niet waard?
Deze vind ik lastiger. De omgeving is fantastisch. Het gegeven dat je een berg oprijdt om naar het diepste meer van Amerika te gaan kijken vind ik wel wat hebben. Maar...
Ik vind Crater Lake geweldig als er sneeuw ligt en het strak blauw weer is. Dan krijgt de hele omgeving iets aparts. Het wit wordt nog witter. Het blauw van het meer wordt nog blauwer. Het is nog steeds fantastisch als er geen sneeuw ligt. Maar om daar 3 dagen voor om te rijden daar zou ik heel goed over na moeten denken.
Voor ons is het een dagje op en neer via een geweldige route. Dan is het gewoon een leuk dagtripje. Drie dagen is wel heel erg veel.
jan de korte schreef:
15 feb 2020, 13:27
Columbia river gorge: hebben we daar genoeg tijd voor uitgetrokken? We hebben nu ongeveer 1 hele dag.
Dat is prima. Het enige waar het druk gaat zijn is Multnomah Falls. Zorg dat je aan het begin of eind van de dag daar bent. Dan valt de drukte meestal wel mee. Paar kilometer verderop zit de Bonneville Dam. Ook leuk om te doen. En beneden in het bezoekerscentrum kun je met je kids kijken hoe de zalmen de dam passeren.

Mis je nog iets? Oregon kent geen salestax. Je hebt jonge kinderen. Dan zou ik zeker voor kleding gaan kijken in Woodburn. Wij hebben 2 meiden maar die hebben jarenlang zo ongeveer alleen maar in kleding van Justice gelopen. Vonden ze helemaal geweldig. Zelfde geldt voor sportkleding.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Eskm »

Almere vak V schreef:
18 feb 2020, 11:42
Dat is prima. Het enige waar het druk gaat zijn is Multnomah Falls. Zorg dat je aan het begin of eind van de dag daar bent. Dan valt de drukte meestal wel mee. Paar kilometer verderop zit de Bonneville Dam. Ook leuk om te doen. En beneden in het bezoekerscentrum kun je met je kids kijken hoe de zalmen de dam passeren.
Hou rekening dat de Bonneville Dam enkel toegankelijk is tot 5pm (17u).
Groeten,
Martin
jan de korte
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:33

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door jan de korte »

Almere vak V schreef:
18 feb 2020, 11:42
Cannon Beach. Prachtig strand en Haystack Rock
Aah top, daar had ik eerder over gelezen, cannon beach maar helemaal vergeten toe te voegen. Haystack ook erg gaaf als ik de fotos zo zie op google.
Almere vak V schreef:
18 feb 2020, 11:42
Silver Falls State Park
Gaan we even kijken of we dit kunnen toevoegen aan de reis, ziet er leuk uit!
Almere vak V schreef:
18 feb 2020, 11:42
Dan zou ik zeker voor kleding gaan kijken in Woodburn.
Gaan we zeker doen, stond al in de route. Bijzonder dat er geen salestax is in Orgegon! Volgens mij liggen de outlets een stukje onder Portland dus dan kunnen we die combineren met Silver Falls State park de dag erna.

Bedankt voor je uitgebreide feedback, daar kunnen we wat mee!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Almere vak V »

jan de korte schreef:
18 feb 2020, 20:18
Volgens mij liggen de outlets een stukje onder Portland
Klopt! Half uurtje rijden naar het zuiden over de I5.

Mocht je niet kunnen slagen. Washington Square en Clackamas Town Center hebben allebei ook een enorm aantal winkels. Geen outlet-prijzen. Maar ook geen sales tax. Ga voor de lol eens naar de Apple Store. En vergelijk de prijzen met hetgeen je op apple.nl tegenkomt...
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Reis jan de korte: rondreis Oregon, Washington en Yellowstone + 2 kinderen.

Bericht door Isis »

Wij maken nu (later in 2020) een rondreis met camper in Or en Wa. En komen op vergelijkbare plaatsen voor een deel van jouw route.

Je vraag over Crater lake vraag: Ik begrijp dat het een prachtig park is en ik zou er dus voor omrijden.. wellicht is het mogelijk om dan door te steken naar de kust en via de kust naar Portland te gaan. Tussen Bend en Crater Lake is nog erg veel moois te zien en beleven. Newberry National Volcanic Monument en nabij (aan Noordzijde van) Crater Lake ook nog een aantal prachtige watervallen, daar zijn ook veel campings te vinden. North Umpqua Highway is de weg waar deze watervallen en veel campings liggen.
Op mijn roadbook (te vinden via de link onder...) heb ik het voorlopig roadbook geüpload, wellicht heb je daar nog wat aan. Er staan ook watervallen in opgenoemd die het bezoeken waard lijken te zijn.
JDFBNM heb ik ook wat geprobeerd te vinden aan campings.. dat is niet zo gemakkelijk. Nog een idee al weet ik niet of het te doen is. Je komt uit het Oosten.. Wellicht is Hells Canyon (dieper dan Grand Canyon) of Oregon Trail nog iets...

Portland met kinderen: er schijnt een leuk doe museum te zijn.. ik ben de naam kwijt omdat ik me daar niet mee bezig hoef te houden (kinderen gaan niet meer mee). Portland zelf is nu niet een stad die me erg trekt.. wij doen het alleen aan als we niet naar Mnt Rainier kunnen ivm sneeuw.
Verder hebben wij nu 2 overnachtingen bij Columbia River Gorge, daarmee een volle dag en de rust om in de vroege ochtend iets te doen en 'middags even niks. Schijnt evt leuk te zijn om te klauteren (kinderen?) in Beacon Rock SP.

Olympic
Bezochten we met onze (toen al grote) kinderen in 2016; ook daar kun je verslagen van vinden en roadbook in de link onderaan. Kalaloch is geweldige plek om te bezoeken en kamperen; ik zou dan zeker reserveren! De stranden bij Ruby Beach en La Push zijn erg mooi met stenen en enorme boomstammen om op te klauteren. Wandelen naar Hole in the Rock langs het strand is een eindje maar wel mooi. Hoh Rain Forest vinden de kinderen vast ook leuk. Ga wel op tijd want het wil daar best vol raken. We hadden drie nachten in die buurt (Salt Point National Recreation Area, Forks en Kalaloch) en op zich was dat prima; maar we hadden geen tijd voor Hurricane Ridge door late aankomst met boot uit Victoria.. dus 4 nachten zou dan handiger zijn. ALs je langs Sequim komt.. daar is begin juli het lavendel festival...

Onze route is kort door de bocht langs de kust naar beneden en dan via de Cascade Range naar boven met uitstapje naar John Day Fossil Beds.

dag VAN NAAR km miles
1 Amsterdam-Seattle
2 Seattle- ? 108 65 boodschappen en op pad
3 ?-Long Beach/ Cape Disappointment SP R 168 105 State Park #165 en Lewis en Clark center
4 Cape Disappointment SP - Seaside RV Resort R 50 35 Seaside1703 12th AvenueSeaside, OR 97138/ bezoek Astoria
5 Seaside R 38 25 stranden Ecola SP Haystack
6 Seaside - Cape Lookout SP R 128 75 B29
7 Cape Lookout SP - Beverley Beach SP R 95 55 G33
8 Beverly Beach SP - Jessie Honeymoon Mem SP R 108 65 F262 Newport / Sea Lion Caves
9 Jessie Honeymoon Mem SP 32 20 bezoek Florence wandelen duinen
10 Jessie Honeymoon Mem SP - Humbug Mountain SP /Gold Beach R 162 100 #45 Coose Bay, North Bend, Bandon, Umpqua Lighthouse
11 Humbug Mt SP - Redwood NP/ Crescent City 134 80 Redwood
12 Redwood NP - Humbolt Lagon sSP (redwood) 90 50
13 Humbolt Lagoons PS- (Redwood)Redding/ Lassen V 340 165 340km/ 210 ml Lassen V
14 Lassen Volcanic NP Lassen Volcanic 90 50
15 Lava Beds 240 150 via McArthur Burney SP
16 Lava Beds NM Crater Lake 176 110
17 Crater Lake 115 70 falls nabij Diamond Lake en Lemolo lake
18 Crater Lake Bend 205 125 via NEw Berry Nat Volcanic Monument
19 Bend Mitchell 140 85 Smith Rock SP
20 Mitchell (Painted Hills) Fossil 160 95 via Mitchel ( painted Hills) naar Sheep Rock…
21 Fossil - Trillium Lake cg R 200 122 Trillium Lake #008
22 Mt Hood - Ainsworth SP R 100 60 Ainsworth B01 late middag watervallen??
23 Ainsworth SP R 100 60 watervallen…
24 Ainsworth SP …?
25 … ?Mount Rainier NP onzeker wat we gaan doen
26 ?Mount Rainier NP
27 ?Mount Rainier NP
28 … Seattle 63
29 Seattle stad/ museum/ kust
30 Seattle 1830 Inleveren en terug; 28 juni thuis
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer