Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

na tips van dit forum hebben we ons bedacht van NY naar yellowstone te rijden en of vanaf Denver of vanaf SLC terug te vliegen.

grofweg dachten we aan het volgende :

New York
New York
New York
New York
New York
Harrisburg
Ithaca
Niagara Falls
Belleville
Holland
?
Des Moines
Sioux Falls
Badlands
Badlands
Badlands
Buffalo
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Grand Teton
Grand Teton
?
Rocky Mountain NP (Estes)
Rocky Mountain NP (Estes)
Rocky Mountain NP (Estes)
Vertrek: Denver

Aangezien we echt in een orienterende fase zitten is alles nog mogelijk. we willen alleen starten in NY en yellowstone en Grand teton op het einde hebben.
Wat vinden jullie van deze route?
Sommige plaatsen zijn misschien wat raar maar ik heb de route op de tioga site gemaakt en daar kan ik niet alles kiezen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij ziet het er goed uit.
Wij hebben eens ook vergelijkbare plannen gehad. alleen is het er nog niet van gekomen. Voor de planning die we toen hebben gemaakt kun je eens hier kijken.

Ik neem aan dat je niet 3 dagen Badlands bedoelt, maar drie nachten South Dakota? Ik zou ook Cody opnemen, misschien na Buffalo, of op de route naar RMNP. De eerste nacht RMNP zou je ook kunnen kiezen voor Grand Lake in plaats van Estes Park. Wel op tijd reserveren, wij betaalden daar vorig jaar de hoofdprijs omdat er vrijwel niets meer beschikbaar was.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door IngridZw »

Als je Cody inlast (wij vonden dit trouwens een leuke overnachtingsplaats) na Buffalo heb je ook meer tijd voor het Bighorn NF gebied waar je doorheen rijdt. En vanuit Cody kun je de Beartooth Hyw rijden naar Yellowstone. Prachtige route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Maritabma »

Ik zou in plaats van 3 nachten Badlands 1 of 2 overnachtingen in de Black Hills doen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet in welke periode jullie gaan, maar mocht het toevallig eind september zijn, denk er dan aan dat dan in Custer State Park de Buffalo Round Up is. Altijd de laatste vrijdag van september. Dat hebben wij nog op ons verlanglijstje staan.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

dank voor de reacties!

we zullen waarschijnlijk eind juli tot half augustus gaan.

we twijfelen toch nog wel. new york-denver rijden of vliegen en een uiitgebreider rondje denver. wat meespeelt is dat onze oudste zachtgezegd niet dol is op vliegen en het liever vermijdt. de retourvlucht naar de VS is al stressgevend en dan nog een binnenvlucht vermijd ze liever.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

als we toch denver denver doen denken we hieraan.

Dag 1 aankomst denver
dag 2 denver-cheyenne
Dag 3 cheyenne-interior
dag 4 interior
dag 5 interior
dag 6 interior-custer state park
dag 7 custer state park
dag 8 custer state park-buffalo
dag 9 buffalo-cody
dag 10 cody-yellowstone
dag 11 yellowatone
dag 12 yellowstone
dag 13 yellowstone
dag 14 yellowstone
dag 15yellowstone
dag 16 yellowstone grand teton
dag 17 grand teton
dag 18 grand teton-craters of the moon
dag 19 craters of the moon-SLC
dag 20 SLC- dinosaur national monument
dag 21 dinosaur –glenwood springs
dag 22 glenwood springs- RMNP
dag 23 RMNP
dag 24 RMNP
dag 25 RMNP-denver
dag 26 denver -huis

ik begreep dat 1 mei yellowstone opengaat om te boeken voor 2021 dus we kunnen nog even erover nadenken
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door winterpark »

Wat is er precies in Interior? Of heb ik daar overheen gelezen?

Wij doen dit jaar iets wat erop lijkt (alleen dan met Glacier) en hebben twee nachten in Glenwood Springs, je kunt daar (met permit) de Hanging Lake Trail lopen en het is sowieso een hele mooie omgeving. Custer-Denver doen we trouwens zonder overnachting in Cheyenne.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Loek »

Dat vroeg ik me ook al af. Ik neem aan dat men Interior in South Dakota bedoelt? Ik ben er weleens doorheen gereden. Als je met je ogen knippert mis je het omdat het al voorbij is... :lol:
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

Interior is even puur als overnachtingsadres gekozen. We hadden via vrienden een leuk adresje gekregen daar. Daarom staat het in de lijst
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route zo, met lekker veel tijd overal.
Ik weet niet of je al eens naar het Colorado NM bent geweest? vonden wij echt een aanrader. Je zou dan in Grand Junction kunnen overnachten. en dan de dag erop naar Grand Lake.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

Nog een vraag over Badlands, ik heb daar nu twee volle dagen voor staan. Maar hoor om me heen dat 1 volle dag meer dan genoeg is en dat je de dag dat je aankomt al de zonsondergang kunt doen. Klopt dit?
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door jess85 »

Wij deden in 2018 rondje denver. En 1 volle dag badlands is idd voldoende. Probeer zeker de minute missile man tour te doen. Super interessant. En niet ver van badlands.vooraf reserveren.
Voor alle info zie onze website en blog www.tj2travel.com
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

Ik gooi mijn reis weer even omhoog. 2021 ging niet door dus hopen we op 2022. Alleen hebben vinden we geen huisdierenoppas voor de hoeveelheid dagen die we nu gepland hebben. Ik moet dus onze reis iets inkorten. Fysiek 21 dagen daar zou ideaal zijn. Wie weet waar ik het beste wat kan inkorten. Of waar ik misschien een minder lange route kan maken maar toch rij langs interessante parken.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Diederik52 »

Badlands: Oriënteer je vooraf welke van de vele hikes en viewpoints je wilt doen bijv. via https://www.amerikaonly.nl/reisinformat ... onal-park/ , https://www.travelsouthdakota.com/trip- ... enic-byway , en vooral https://www.earthtrekkers.com/best-thin ... onal-park/ . 's Middags tot tegen zonsondergang is het licht het mooist. En 1 dag lijkt echt voldoende, maar wellicht de dag eraan voorafgaand danwel de dag erna wat slack inbouwen voor uitwijk als het slecht weer is op de eigenlijke dag...
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Diederik52 »

Cody: Hotel Irma even van binnen bekijken (o.a. Silver Saddle Saloon met erg leuke amerikaanse aankleding in sfeer van vroeger) en een drankje doen, eten is er minder; Buffalo Bill Historical Center of the West (zeer de moeite waard en sla daarin zeker het Plains Indians Museum niet over); Old Trail Town (iets buiten centrum Cody, veel authentieke blokhutten met deels inrichting uit de vroege dagen van Buffalo Bill, Butch Cassidy & Sundance Kid); De Gunfight in 12th St naast het Irma Hotel (meningen erover zijn zeer verdeeld, maar op zich vonden wij het wel grappig; maandag t/m zaterdag om 18:00 en in 2021 van 4 juni t/m 22 sept).
Buffalo: Occidental Hotel Museum aan de Main St., met mooi historisch interieur van Saloon en hotel zelf.
Fort Phil Kearny, maar heel veel is daar eigenlijk niet te zien.
Sheridan: Trail End State Historic Site Mansion aan de Clarendon Avenue, met prachtig 19e-eeuws interieur; King's Saddlery Museum aan de Main St. met prachtige zadels en andere paarden-/ruiterattributen uit de Far West.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig om in te moeten korten! Iets overslaan lijkt me niet echt een optie dus dan zou je overal wat minder tijd moeten nemen. Wel jammer, dan wordt het een heel andere soort reis. En met jouw angst voor drukte in de parken is het juist goed om overal voldoende tijd te nemen.
Kijk een naar een one way. Of South Dakota overslaan?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

ja het is ook jammer maar toen we deze reis boekten planden hadden we nog geen hond. one way is zeker een optie. Maar dan moet ik gaan sleutelen qua reis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Geen kennissen die wel een paar dagen op willen passen?

Als je eindigt in SLC kun je de rest van de route zo houden. En dan Colorado voor een volgende keer bewaren. Dat is sowieso niet gek, want daar is heel veel te zien.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Renee76: zomer 2021 New York-Yellowstone

Bericht door Renée76 »

ik ben aan het kijken naar het begin van de reis. het gaat zich daar met name om badlands, blackhills en custer state park, kan ik niet Interior overslaan en een wat handigere centrale plek pakken. Van denver naar custer in 1 dag rijden zou ook een optie zijn. het doet me echt pijn aan mijn hart om ergens anders dagen weg te halen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer