Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EvavW
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2020, 11:38

Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door EvavW »

Hi allemaal,

in juli is het dan zover, dan vertrekken wij voor 4 weken naar Amerika met onze kinderen (23 en 19).

Het is voor ons de eerste keer dat wij daar naar toe gaan en uiteraard hebben wij er heel veel zin in. We gaan op stap met een camper, die wij op de 3e dag kunnen ophalen.

Voor nu heb ik het volgende gepland:
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Los Angeles
3 Los Angeles - Santa Barbara
4 Santa Barbara - Carmel
5 Carmel - San Francisco
6 San Francisco - San Francisco
7 San Francisco - Yosemite
8 Yosemite - Yosemite
9 Yosemite - Yosemite
10 Yosemite - Lone Pine
11 Lone Pine - Las Vegas
12 Las Vegas - Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Bryce
16 Bryce - Monument Valley
17 Monument Valley - Monument Valley
18 Monument Valley - Page
19 Page - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Grand Canyon
21 Grand Canyon - Grand Canyon
22 Grand Canyon - Lake Havasu
23 Lake Havasu - Anaheim
24 Anaheim - Anaheim
25 Los Angeles - Amsterdam

We willen niet elke dag onderweg zijn en constant lange reisdagen hebben. Het idee is dat we onderweg stoppen en als we ergens wat langer zijn ook dingen als paardrijden/jeeptochten/walvis spotten of raften kunnen doen.

Hebben jullie nog tips over deze route en over dingen die wij kunnen doen?

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door josea »

Ik zou beginnen met één, maar liefst twee nachten bij Zion te zetten. Die zou ik afhalen van de Grand Canyon, of heb je daar plannen om lange wandelingen naar beneden te maken? Zo nee, dan is één nacht meestal wel voldoende.

Tussen Bryce en Monument Valley zou ik een nacht Capitol Reef plaatsen, anders heb je een lange rijdag en weinig tijd voor al het moois onderweg. Daar kun je de tweede nacht Bryce Canyon voor gebruiken want daar is één nacht in principe wel voldoende. Rij dan via de 12 naar Capitol Reef, en de volgende dag via de 95 naar Monument Valley. En dan heb je twee van de mooiste wegen van Utah te pakken!

Monument Valley zou niet mijn voorkeur hebben voor twee nachten. Of wil je daar gaan paardrijden? Die nacht zou ik eventueel bij Capitol Reef plaatsen zodat je ook de tijd hebt voor dat park, en daar twee nachten hebt.
Laatst gewijzigd door josea op 10 feb 2020, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een mooie route uitgestippeld met voldoende tijd overal.
Mogen jullie met de camper door Death Valley? Bij de meeste verhuurders is dat niet toegestaan.
Voor Monument Valley is één nacht voldoende voldoende.
Hoe willen jullie rijden tussen Bryce en Monument Valley? Normaal gesproken rij je dan via Page dus zou de volgorde anders zijn. Je kunt ook via Capitol Reef rijden maar dan zou ik daar ook een overnachting plannen.

En inderdaad een extra nacht Zion. Waarom daar zo weinig tijd en voor de Grand Canyon zo veel?

Heb je al gekeken wanneer je de campings moet reserveren? Lees je goed in voor Yosemite. Misschien moet je op 15 februari al reserveren. En anders alvast oefenen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door IngridZw »

De naam Grand Canyon is een beetje misleidend. Het eigenlijke park is nl. niet immens groot zoals de naam doet vermoeden en ook minder afwisselend wb wandelmogelijkheden dan in andere parken zoals in Zion. Bij de meeste toeristen gaat het voornamelijk om de uitzichtpunten, eventueel met de shuttlebus of via een wandeling langs de rim. En sommigen lopen een stukje naar beneden. Dit alles hoeft niet veel tijd te kosten. Twee nachten of zelfs één nacht is daarom voldoende als je niet van plan bent om helemaal naar de canyon af te dalen.

Ik zou sowieso een extra dag voor Zion uittrekken. Twee nachten Monument Valley is ook veel. Het schijnt dat je er heel mooi kan paardrijden maar dat zou je ook kunnen doen op de ochtend als je naar Page rijdt. (als je tenminste via Capitol Reef rijdt). Is maar 2 uurtjes rijden of iets meer met een camper. En dan eventueel voor Page een extra dag. Daar kun je verschillende activiteiten doen.. Buiten Antilope Canyon en de Glen Canyon Dam kan je bv kajakken op het meer of een boottocht maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door stegeman »

Wat fantastisch dat jullie kinderen nog mee willen. Onze zijn 19 en 17 en wilden in 2019 al niet meer mee helaas.... Die hebben gedacht mooi vier weken thuis de vrijheid :wink:
Stiekem hoop ik dat wanneer ze weer ietsje ouder zijn ineens wel weer mee willen.

Wat de extra nachten betreft. Ja. ZIon zowiezo en persoonlijk vonden we Page 2 nachten ook heel prettig. Zeker met de kinderen in die leeftijd is varen op Lake Powell of bijv met een jetski ofzoeits misschien ook wel een ervaring. Al vonden wij daar rondrijden en kijken (incl glenn canyon dam) al voldoende. Wij zijn wel fan van Page en omgeving. Maar ZIon 1 nacht is echt te weinig en zie je weinig van het mooie park. Kost tijd om er in te komen en weer uit met de shuttel ook. Zou voor deze 2 extra nachten dan een nacht GC minder doen en een nacht MV minder.

Wat Marianne aangeeft over MV/Page . Ja wij deden ook
GC-MV-Page-Bryce. In jullie geval dan net andersom. Dus mv en Page omwisselen in de volgorde.

En als ik eerlijk ben. Te lang ben je nooit ergens. Op al die plekken waren wij afgelopen september en liefst waren we overal wel een nacht of vier gebleven eigenlijk.
EvavW
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2020, 11:38

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door EvavW »

Dank voor jullie reacties!

we willen inderdaad paardrijden in Monument valley (manlief en kinderen dan, ik kom er niet in de buurt) dus vandaar de 2 nachten daar.
In de Grand Canyon

Goede tips wat betreft Zion en de route naar Monument Valley, dat ga ik aanpassen in het schema.

Ik heb het nagekeken, maar wij mogen met de camper inderdaad niet door Death Valley, hebben jullie suggesties hoe wij dan wel zouden kunnen rijden?

Het routeschema ziet er met jullie tips dan als volgt uit:

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Los Angeles
3 Los Angeles - Santa Barbara
4 Santa Barbara - Carmel
5 Carmel - San Francisco
6 San Francisco - San Francisco
7 San Francisco - Yosemite
8 Yosemite - Yosemite
9 Yosemite - Yosemite
10 Yosemite - Lone Pine
11 Lone Pine - Las Vegas
12 Las Vegas - Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion - Zion
15 Zion - Bryce
165 Bryce - Bryce
17 Bryce - Capitol Reef
18 Capitol Reef - Monument Valley
19 Monument Valley - Monument Valley
20 Monument Valley - Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon - Lake Havasu
23 Lake Havasu - Anaheim
24 Anaheim - Anaheim
25 Los Angeles - Amsterdam

Alvast bedankt weer en heel blij met alle tips!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door josea »

Ik zou nog een nacht switchen van Bryce naar Capitol Reef. In Bryce kun je in de middag dat je aankomt de scenic drive doen en de volgende ochtend een wandeling tussen de hoodoos. Dan een hele middag voor de route over de 12 naar Capitol Reef, waar je dan de volgende dag hebt voor het park.
De dag daarna over de mooie 95 met de nodige stops naar Monument Valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Na Yosemite kun je stoppen in Lee Vining.. je hebt dan ook voldoende tijd voir de Tiogs Pass. En dan van Lee Vining naar Las Vegas.
Die twee nachten MV is echt niet nodig. Ga lekker vroeg in de ochtend paardrijden. En rij dan door naar Page. Je kunt daar aan het meer staan.
Het geeft je ook meer tijd voor de Grand Canyon omdat je met twee nachten Page al vroegnaar de GC kunt vertrekken.
Il ben ook wel een voorstander van twee nachten Capitol Reef.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door jerommeke10 »

Wij hebben ook MV gedaan met paardrijden, dat was om 16 of 17u of zo. Bij zonsondergang. Geen reden om 2 dagen bij MV te blijven
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door PSVwally »

Vergis je ook niet in dag 4, je eerste echte camperdag. Die rit ga je de hele dag over doen incl stops. Je bent traag (bochtige heuvelachtige weg, zeker tussen San Simeon en Carmel) en zult zo nu en dan de berm inmoeten om anderen te laten passeren.
Dag 23 is ook zo'n fikse rijdag. Vergis je daar niet in.

Zoals diverse malen aangegeven heb je in principe die volle dag Monument Valley niet nodig, ook al ga je paardrijden.

Verder de vraag of je dag 1 na de landing en dag 2 een auto hebt gehuurd? En wanneer en hoe laat moet je de camper inleveren? Let op dat als je dat in de San Fernando Valley moet doen je de rit vanuit Anaheim qua files niet moet onderschatten
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis EvavW: rondreis Amerika juli 2020 met tieners.

Bericht door Kath90 »

Het is allemaal al gezegd :D, Monument Valley een dag minder en deze of bij Page (en dan het meer op met de kayak bijvoorbeeld) of bij Capitol Reef.
Verder wat een onwijs mooie rustige route!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer