Reis CAM1984: overleg over route.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Reis CAM1984: overleg over route.

Bericht door CAM1984 »

Hoi allemaal,

Aankomende zomer vlieg ik naar Florida. Ik heb al aardig wat informatie gevonden hier en heb hierdoor al heel veel voorpret! Zouden jullie eens met mij mee willen kijken naar de route? De dagen in Franklin liggen vast, omdat ik daar vrienden opzoek en niet met de data kan schuiven, hoogstens een of twee dagen. Ik reis alleen en zal voornamelijk kamperen (tent). Ik hou van natuur, geschiedenis en musea. Op sommige plekken zal ik langer blijven, omdat ik dat relaxter vind en van daaruit uitstapjes in de omgeving kan maken. Ik vind het niet erg om te rijden. Ik heb al een aantal mooie campings gevonden, maar mocht je tips hebben dan verneem ik ze graag. Zoals je ziet sla ik de pretparken over, bewust. :lol:

Dag 1 aankomst Orlando
Dag 2 Orlando - Saint Augustine (mogelijk onderweg bezoek Kennedy Space Center)
Dag 3 Saint Augustine
Dag 4 Saint Augustine - Amelia Island (of Jekyll Island, wil beide bezoeken, maar op een plek mijn tent opzetten)
Dag 5 Amelia Island
Dag 6 Amelia Island
Dag 7 Amelia Island - Savannah (camping Skidaway Island State Park, Creekfire RV resort, of...?)
Dag 8 Savannah
Dag 9 Savannah - Charleston (al eens bezocht, wil enkel een plantage bezoeken) (Campground at James Island County Park?)
Dag 10 Charleston - Franklin NC
Dag 11 Franklin NC
Dag 12 Franklin NC
Dag 13 Franklin NC
Dag 14 Franklin NC - Montgomery
Dag 15 Montgomery
Dag 16 Montgomery - Cedar Key (camping hopelijk viewtopic.php?f=11&t=75898&p=1232751#p1232751
Dag 17 Cedar Key
Dag 18 Cedar Key - Sarasota (Turtle Beach Campground?)
Dag 19 Sarasota
Dag 20 Sarasota
Dag 21 Sarasota - Sanibel Island (Periwinkle Campground?)
Dag 22 Sanibel Island
Dag 23 Sanibel Island - Keys (Bahia Honda State Park campground?)
Dag 24 Keys
Dag 25 Keys - Tampa
Dag 26 Tampa - AMS
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Route CAM1984

Bericht door Charlene »

Ik denk dat je laatste dagen niet heel haalbaar zijn. Je wil van Sanibrl naar de keys op 1 dag, daar 1 dag blijven en dan.naar Tampa rijden. Dat is ( bijna )niet te doen.
Van Tampa naar Miami is ongeveer 5 uur en vanaf daar nog een uur of 2 a 3 naar Bahia Honda. Dat is dan ook noge eens afhankelijk van het verkeer en het weer. Zomers kun je zulke harde regenbuien hebben dat je geen hand coor ogen kunt zien en er heel langzaam gereden wordt.
En je hebt ook geen tijd om te stoppen om de mooie plekjes onderweg te bekijken. Als ik joi was zou ik de Keys uit je route weglaten os Sarasota of Sanibel schrappen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Route CAM1984

Bericht door CAM1984 »

Ik heb 2 nachten voor de Keys staan. Als ik van Sanibel naar Bahia Honda SP zou rijden zou dat me via Miami ruim 4,5 uur kosten excl stops zegt Google, dus met stops 5,5 á 6 uur, mits verkeer en weer meezitten natuurlijk. De volgende dag heb ik dan een volle dag voor de Keys. Ik kan een nacht bij Sarasota of Sanibel weghalen en zodoende een 3e nacht voor de Keys creëren. Is dat realistischer?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Route CAM1984

Bericht door Charlene »

ja en ik zou er via Miami (Homestead) heenrijden.
Je zou de Tamiami trail kunnen rijden en dan kunnen stoppen bij Big Cypress en bij Oasis. Of je kunt de looproad rijden. De looproad vinden wij prachtig. je ziet er veel gators, slangen, turtles en ander wildlife. Maar reken dan zo maar 2 uur extra reistijd erbij.
Big Cypress heeft een prachtige boardwandeling en bij het Oasis visitorscentre zijn vaak veel grote gators te zien.
Ook zou je hier ergens een aitboattour kunnen doen.
Voor je dan de volgende dag de Keys op rijdt kun je nog de Aninghatrail lopen en eventueel kayaken bij Flamingo. Daar kun je ook krokodillen zien.
En een stop bij Robbies op Islamorada is ook altijd leuk. Je kunt daar Tarpons voeren en het is gewoon een gezellig plekje.
Op die manier zie je ook nog wat van de natuur onder weg.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Route CAM1984

Bericht door Charlene »

Dag 18 Cedar Key - Sarasota (Turtle Beach Campground?)
Dag 19 Sarasota
Dag 20 Sarasota - Miami
Dag 21 Miami - Bahia Honda
Dag 22 Bahia Honda
Dag 23 Bahia Honda- Sanibel (Periwinkle Campground?)
Dag 24 Sanibel
Dag 25 Sanibel - Tampa
Dag 26 Tampa - AMS

Ik zou het zou doen. Of zo:

Dag 23 Bahia Honda- Miami (Periwinkle Campground?)
Dag 24 Sanibel (Periwinkle Campground?)
Dag 25 Sanibel
Dag 26 Sanibel - AMS
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Route CAM1984

Bericht door Charlene »

Wij hebben ooit hier gekampeerd.

http://www.miamidade.gov/parks/larry-penny.asp

Miami vinden wij niet super geweldig, we zijn geen stadsmensen. Maar het Holocaust museum is echt prachtig. Verder heb je er een wijk met veel muurschilderingen, volgens my was dat Wynwood Walls. En we eten altijd graag bitterballen bij Olaf in de Grove Spot.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Route CAM1984

Bericht door CAM1984 »

Dank je wel voor je tips! Heel fijn! Ik ga even bedenken en bekijken hoe of wat. Het Holocaust museum neem ik in overweging, ik heb ook de musea in Washington en LA gezien. Er is ook een museum in St. Petersburg toch? Heb je daar al eens een bezoek aan gebracht? De bitterbalen laat ik als vegetariër even aan me voorbijgaan :lol:
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Route CAM1984

Bericht door Charlene »

Sorry, ik bedoelde monument ipv museum. Maar het is echt heel.indrukwekkend.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis CAM1984: overleg over route.

Bericht door lindat »

Wij zijn afgelopen zomer in FLorida geweest. Over het eerste gedeelte van jouw reis kan ik helaas niet veel tips geven, behalve dat we Kennedy Space Centre heel informatief vonden en zeker de moeite waard.

In aanvulling op jouw eventuele stop in the Keys en jouw keuze voor camping kan ik wel een tip geven. Wij zijn ook gestopt bij Bahia Honda State park. Met de nadruk op 'even'. Toen we kwamen aanrijden, roken we het al in de auto. Toen we uitstapten was het duidelijk: ontzettend veel aangespoeld zeegras, wat een enorme weeïge, bijna rottende stank veroorzaakte. Wij vonden het echt niet te harden en baalden daar ontzettend van, want het is een hele mooie plek en we hadden er graag langer gebleven. Er waren ook zeker mensen die gewoon aan het strand lagen. Mijn neus kreeg dat helaas echt niet voor elkaar. Het jaargetijde in de zomer geeft nu eenmaal dat aangespoelde zeegras.

Succes met de planning!
Groeten Linda
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis CAM1984: overleg over route.

Bericht door CAM1984 »

Ah, dank je wel, dat is goed om te weten. Ik ga eens kijken naar een camping alternatief, just in case. Welke tour hebben jullie gedaan in het Space Centre? Heb je nog tips mbt tickets boeken?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis CAM1984: overleg over route.

Bericht door lindat »

Wij hebben geen tour gedaan in het Kennedy Space Center. Zelf er naar toe gereden en voldoende mogelijkheid en informatie genoeg om zelf op je eigen tempo rond te lopen. Je kunt ook een bustour over het terrein doen..kwestie van instappen bij de bussen....je moet daar msch wel even voor in de rij staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer