Brood in de USA.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Brood in de USA.

Bericht door jill1234 »

Afgelopen zomer een geweldige camperreis gemaakt door West-Usa; alleen het brood vonden we echt niet te eten.
Nu willen we volgend jaar weer gaan; iemand een tip welk brood wel lekker is? Wat we nu vonden was allemaal klef, weken houdbaar en barstensvol met E nummers. Iemand de gouden tip om wel een lekkere boterham te kunnen eten? :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: brood in de usa

Bericht door jill1234 »

Deze onder andere:
https://www.walmart.com/ip/Dave-s-Kille ... /170476642
Echt zo ontzettend klef.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: brood in de usa

Bericht door pollyblue »

Publix heeft wel degelijk brood, zeker in vergelijking met de sponzen van Walmart :)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: brood in de usa

Bericht door nieuwenoord »

Maar Publix zit niet door heel Amerika. Het enige wat ik in het westen lekker vind, is vers French Bread.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: brood in de usa

Bericht door Trails »

En laten we eerlijk zijn...
wij, wonende in La Douce France, vonden het French bread niet echt French. In ieder geval niet zoals van een Franse boulanger. Zelfs het zgn goede brood van een Publix of Safeway vonden we niks en dat kost toch wel de nodige dollars.
Dus doen we als we in de VS zijn nooit moeilijk over het brood en kopen gewoon het goedkope brood (of broodjes) van Walmart. Als we thuis zijn kopen we wel weer het lekkere brood.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: brood in de usa

Bericht door harryh »

Het $1 Italian brood van de Walmart vinden wij prima te doen, zeker als het de broodrooster even ziet ;)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: brood in de usa

Bericht door nieuwenoord »

Inderdaad weinig French aan het French Bread, maar die vind ik dan nog best lekker.

Ik eet in Amerika vaak gewoon weinig brood. Kan met yoghurt en fruit ook een heel eind komen voor ontbijt en af en toe een wafel, pancakes of French Toast (yum!) vind ik heerlijk. Nou zijn wij in Spanje ook niet echt verwend met het lekkerste brood, maar daar bak ik dan ook meestal mijn eigen Nederlandse brood.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: brood in de usa

Bericht door jill1234 »

Dit french brood? https://www.walmart.com/ip/Francisco-In ... z/10448197

En wafels,pancakes; maak je die dan zelf of kun je die kant en klaar kopen en opwarmen? Heb ik niet aan gedacht om naar te kijken tijdens de vorige reis.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: brood in de usa

Bericht door Dude »

Safeway en Albertsons hebben zeer degelijk frans brood. Zij hebben ook lekkere 'rolls' of pistolets zoals wij zeggen.
Het brood bij safeway is ook te eten, maar niet de voorverpakte in de rek, wel die in de verse bakery afdeling. (meergranenbrood)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: brood in de usa

Bericht door hemmie »

Wij wonen in Texas, en hier vind ik het bruinbrood van Mrs Baird goed eetbaar, maar zo gauw we naar een andere staat gaan vind ik het ook lastig. De meeste supermarkten hebben echter sowieso wel losse (harde) broodjes, verschillende soorten, verschilt per winkel/regio, die zijn meestal wel lekker. Het verse brood is meestal ook wel ok, maar duur. Dus vaak toch een gewoon houdbaar bruinbrood, maar dan lees ik goed de etiketten, en kies het merk met de minste suiker, want ik vind vooral dat zoete brood niet lekker.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: brood in de usa

Bericht door nieuwenoord »

jill1234 schreef:
09 feb 2020, 19:28
En wafels,pancakes; maak je die dan zelf of kun je die kant en klaar kopen en opwarmen? Heb ik niet aan gedacht om naar te kijken tijdens de vorige reis.
Wafels of pancakes zitten vaak bij een hotelontbijt, French toast is mijn favoriet als we in een restaurant gaan ontbijten. Toen we nog met de camper reisden, toasten we wel gewoon verpakt brood, maar vaker aten we yoghurt met fruit.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: brood in de usa

Bericht door terralinda »

Als je het brood toast in een toastrooster is het best te eten.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: brood in de usa

Bericht door Charlene »

brood is hier inderdaad niet heel denderend. Wij bakken het tegenwoordig zelf.
Maar de bagels en diepvries wafels die je alleen maar even in een toaster hoeft te doen vinden onze kinderen goed te eten.
(of misschien zijn ze er aan gewend geraakt) En als je beschikking hebt over een oventje of airfryer kun je heel makkelijk biscuits en croissants ed bakken.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: brood in de usa

Bericht door Grouchy »

Supermarkten mijden als je goed brood wil, net als in Nederland kan het supermarkt brood vaak niet tippen aan brood van een bakkerij.
En dan lekker naar een 'Mexican', Bagel, 'Czech', 'German' bakkerij gaan en Concha bread, pretzels, duits brood, Chléb, Kolaches, koblasniky, enzovoort bestellen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: brood in de usa

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties! Ik heb nergens in het westen een bakkerij gezien of heb ik niet goed gekeken?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: brood in de usa

Bericht door Grouchy »

(Czech Bakery...German, Bagels, Mexican, Danish enzovoort) Bakery & Google maps en meestal verschijnen er wel een paar.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: brood in de usa

Bericht door PSVwally »

Ik vond ze bij Ralphs en Albertsons nog wel redelijk brood hebben, mits je bij het 'vers' deel was. Dat wat in de schappen ligt is 9 vd 10x eigenlijk geen brood meer te noemen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: brood in de usa

Bericht door hemmie »

Grouchy schreef:
09 feb 2020, 21:55
Supermarkten mijden als je goed brood wil, net als in Nederland kan het supermarkt brood vaak niet tippen aan brood van een bakkerij.
En dan lekker naar een 'Mexican', Bagel, 'Czech', 'German' bakkerij gaan en Concha bread, pretzels, duits brood, Chléb, Kolaches, koblasniky, enzovoort bestellen.
Nu noem je vooral een heleboel soorten zoet/gevuld brood, niet echt een alternatief als je op zoek bent naar normaal brood lijkt me. Daarnaast, in veel gebieden zijn losstaande bakkerijen vrijwel niet te vinden, dus dan zul je het toch moeten doen met de supermarkten. Die overigens ook vaak wel concha's en kolaches hebben bijvoorbeeld, hangt er maar net van af in welke regio je bent.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: brood in de usa

Bericht door IngridZw »

Het brood in Amerika heeft op de één of andere manier altijd zo'n zoetige smaak. Ik eet het wel maar vind het niet lekker. Thuis lust ik graag een boterham met kaas of ham maar in combinatie met het brood in Amerika smaakt het mij niet. Meestal wordt het dan jam of een ander zoet beleg.
Echte bakkerijen zoals wij die kennen heb ik eigenlijk nooit gezien behalve dan dan de bakkerij van Eric Schat in Bishop. Daar hebben we wel een heerlijk brood gekocht. Wel duur maar het brood in Amerika is sowieso behoorlijk aan de prijs. Ik vraag mij ook af of Amerikanen veel brood eten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Brood in de USA.

Bericht door Dude »

Neen Amerikanen eten geen brood. Of toch nie zoals wij dat doen met een schijfje vlees of kaas erop.
Ik zie ze het enkel eten als 'sandwich', dus met veeeeeel beleg, sla, tomaat, ... en saus (meestal ranch bah)

Wij hebben het geluk om in Tucson een europese bakker te hebben, die echt lekker en volledig europees brood bakt. Voor ons een half uur rijden (enkel) maar wij kopen er een stuk of 6-8 en steken het in de diepvries. Zo populair dat ze enkel op bestelling werken voor meerdere broden.
Dus voor wie Tucson aan doet en lekker brood wil: La Baguette Parisienne op Broadway en Pantano :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer